Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεPhoebe Kanas Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
2
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ 2ου Γ/σίου Καλυβίων ΘΕΜΑ :ΕΦΗΒΟΙ και ΓΟΝΕΙΣ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής Σ υμβουλευτικός Σ ταθμός Ν έων Ανατολικής Αττικής, Ηρώων Πολυτεχνείου 9-11, 15344, Γέρακας, Αττικής Tηλ. 210 6046493, fax. 210 6610738, symneon@dide.anatol-att.sch.gr Περάκη Μαίρη, Υπεύθυνη Κουρτίδου Μαρίνα, Στέλεχος Παγκοπούλου Άσπα, Στέλεχος Σταθάκη Βασιλική, Στέλεχος Σφέτκου Μαρία, Στέλεχος
3
περιεχόμενα Α) Η Εφηβική ταυτότητα Β) Γονείς και Εφηβική ηλικία Γ) Με σκοπό την αυτονόμηση των Εφήβων και την ειρηνική συμβίωση μέσα στην οικογένεια 1. Ο Έφηβος απέναντι στους γονείς και απέναντι στον κόσμο 2. Προκαταλήψεις & Συμπεριφορές Γονέων 1. Ιεράρχηση των ανθρωπίνων αναγκών 2. Αναγκαίες δεξιότητες για την αυτοπραγμάτωση 3. Ο νέος ρόλος των γονέων
4
Η Εφηβική Ταυτότητα Περίοδος πρώιμης εφηβείας 11 έως 14 ετών Περίοδος μέσης εφηβείας 14 έως 17 ετών Περίοδος τελικής εφηβείας 17 έως 20 ετών
5
ΑΛΛΑΓΕΣ Σε Σωματικό επίπεδο Σε Ψυχολογικό επίπεδο Σε Πνευματικό επίπεδο Ορμονικές αλλαγές Αφύπνιση σεξουαλικότητας Αμφιθυμία Υπερευαισθησία Άγχος Ανασφάλεια Απομόνωση Εσωστρέφεια Αφηρημένη σκέψη Αμφισβήτηση Υπαρξιακές αναζητήσεις Μεταφυσικές αγωνίες
6
Συνήθεις συμπεριφορές εφήβων Αρνείται το οικογενειακό πρόγραμμα Παραβιάζει τους οικογενειακούς κανόνες Θυμώνει αδικαιολόγητα Τσακώνεται με τους γονείς και τα αδέλφια του Αδιαφορεί για το σχολείο, δε φέρνει καλούς βαθμούς
7
Τηλεφωνεί με τις ώρες Επικοινωνεί μέσω κινητών Επικοινωνεί μέσω Διαδικτύου Μιμείται ινδάλματα του θεάματος, της μουσικής, του ποδοσφαίρου Θεοποιεί την παρέα, την ομάδα των συνομηλίκων
8
Ονειροπολεί, αφαιρείται, απομονώνεται
9
Επιλέγει ασυνήθιστη ενδυμασία Ενδιαφέρεται για την εξωτερική του εμφάνιση Προκαλεί συχνά με τις επιλογές του.
10
Πειραματίζεται με αλκοόλ, κάπνισμα και παράνομες ουσίες
11
ΓΟΝΕΙΣ & ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ 1. Ο Έφηβος απέναντι στους Γονείς και τον Κόσμο Στάση, φόβοι και προκαταλήψεις των γονέωνΣτάση, φόβοι και προκαταλήψεις των γονέων Προβαλλόμενα γονεϊκά πρότυπα – Διαδικασίες μύησης των νέωνΠροβαλλόμενα γονεϊκά πρότυπα – Διαδικασίες μύησης των νέων Ανακολουθία των Φορέων ΚοινωνικοποίησηςΑνακολουθία των Φορέων Κοινωνικοποίησης
12
2. Η εφηβεία είναι….θύελλα. Μακάρι να περάσει γρήγορα. 3. Οι κακές παρέες και οι σημερινοί τρόποι διασκέδασης φταίνε για την αποκλίνουσα συμπεριφορά του παιδιού μου. 4. Οι έφηβοι είναι ανήλικοι και άρα ανώριμοι, άπειροι, παιδιά! 5. Δυστυχώς το παιδί μου θα αναγκαστεί να έχει σεξουαλικές σχέσεις, αφού μεγαλώνει! 6. Φοβάμαι μην πέσει στα ναρκωτικά! 1. Οι σημερινοί νέοι είναι χειρότεροι από παλιά. Απαιτούν και δε σέβονται. ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΓΟΝΕΩΝ
13
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Υπερπροσδοκίες από τα παιδιά μας Ελάχιστος χρόνος για έκφραση συναισθημάτων και ουσιαστική επικοινωνία. Χαρακτηριστική η απουσία του πατέρα μέσα στην οικογένεια. Ερεθίσματα βίας από ενδοοικογενειακές συγκρούσεις. Έλλειψη σταθερών ορίων και κοινώς αποδεκτών κανόνων. Μη ανεκτικότητα στο διαφορετικό. Διαρκής κριτική, Υποδείξεις. Σχόλια. Χαρακτηρισμοί. Πρόκληση ενοχών. Απειλές Προβολή προσωπικών επιδιώξεων και απωθημένων επιθυμιών. Δεσποτικοί, Αυταρχικοί, Υπερπροστατευτικοί γονείς. Ασυνέπεια λόγων και έργων Μεταβίβαση προσωπικών ανησυχιών και αγχωδών καταστάσεων στα παιδιά. Επιδίωξη συμμαχιών με τα παιδιά σε βάρος ενός από τους δύο γονείς.
14
Για Εκτίμηση Για Αγάπη και Ανήκειν Για Ασφάλεια Βασικές Φυσιολογικές ανάγκες Ιεράρχηση των ανθρωπίνων αναγκών του Maslow Βασικές ανάγκες Εξελικτικές ανάγκες Αυτοπραγμάτωση Αισθητικές Για Γνώση,Κατανόηση
15
Αναγκαίες Δεξιότητες 1. Συναισθηματικές δεξιότητες 2. Γνωστικές δεξιότητες 3. Κοινωνικές δεξιότητες
16
Εμπόδια επικοινωνίας Διαταγές Απειλές Κήρυγμα Διάλεξη Δίνοντας συμβουλές Κ ριτική Γελοιοποίηση Θεωρίες
17
Ο νέος ρόλος των γονέων Να καλλιεργήσουμε την ενσυναίσθηση Να αναπτύξουμε την ικανότητα της ενεργητικής ακρόασης Να περιορίσουμε την ανάγκη μας για έλεγχο και εξουσία Να απαλλαγούμε από τις υπερπροσδοκίες μας Να συνειδητοποιήσουμε πως όλοι, μικροί και μεγάλοι, έχουμε ανάγκη από όρια Να εκπαιδευτούμε στην επίλυση προβλήματος και στη διαχείριση κρίσεων
18
Όταν εγώ σου ζητάω να μ’ακούσεις και συ αρχίζεις να μου δίνεις συμβουλές δεν κάνεις αυτό που σου ζήτησα. Όταν εγώ σου ζητάω να μ’ακούσεις και εσύ αρχίζεις να μου λες πως δεν πρέπει να αισθάνομαι έτσι, ποδοπατείς τα συναισθήματά μου. Όταν εγώ σου ζητάω να μ’ακούσεις και συ νομίζεις πως πρέπει να κάνεις κάτι για να λύσεις το πρόβλημά μου όσο κι αν σου φαίνεται παράξενο, μ’απογοητεύεις! Μπορώ να τα καταφέρω και μόνος μου. Δεν είμαι ανήμπορος. Ίσως αποθαρρυμένος και διστακτικός, αλλά όχι ανήμπορος! Άκουσέ με! Μη μου μιλήσεις, μην κάνεις πράγματα για μένα... Δεν είναι αυτό που θέλω. Απλώς, άκουσέ με!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.