Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Σωτηράκου Χαρά (ΠΕ03) Αρβανιτάκη Αικ. (ΠΕ02)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Υπεύθυνες καθηγήτριες: Σωτηράκου Χαρά (ΠΕ03) Αρβανιτάκη Αικ. (ΠΕ02)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Υπεύθυνες καθηγήτριες: Σωτηράκου Χαρά (ΠΕ03) Αρβανιτάκη Αικ. (ΠΕ02)
Διεθνείς κοινωνικοί χοροί τον 20ο αιώνα: είδη – στατιστικά δεδομένα για την απήχηση του χορού στους νέους Υπεύθυνες καθηγήτριες: Σωτηράκου Χαρά (ΠΕ03) Αρβανιτάκη Αικ. (ΠΕ02)

2 JAZZ - SWING Ο χορός jazz ξεκίνησε στα μέσα του 19ου αιώνα.
Από το 1950 εμφανίζονται πρωτοπόροι που μετέτρεψαν σε αληθινή τέχνη τη μουσικοχορευτική παράδοση της Καραϊβικής. JAZZ - SWING

3 Έτσι ο χορός jazz εξελίχθηκε στο Broadway στη σύγχρονη jazz και ο χορός με τις κλακέτες ακολούθησε τη δική του πορεία Ο Bob Fosse με τις παραστάσεις του στο Broadway, όπως το Chicago, το Cabaret κ.ά. διέδωσε το στυλ του χορού jazz. Σήμερα, συνεχίζει να αποτελεί σημαντικό στοιχείο του μουσικού θεάτρου. video Chicago “All that jazz” JAZZ - SWING

4 Το swing (από το αγγλικό ρήμα swing= κουνιέμαι, αιωρούμαι) είναι είδος της jazz μουσικής που αυτονομήθηκε τη δεκαετία του 1930 στις Η.Π.Α. Πρωτοεμφανίστηκε μετά το 1920 στο Σικάγο στις μεγάλες ορχήστρες νέγρων και μετά το 1930 πλήθαιναν οι μεγάλες ορχήστρες και οι λευκοί άρχισαν να αντιγράφουν τη μουσική των μαύρων. 1935 – 1945: η μουσική και ο χορός swing κυριάρχησαν σε ορχήστρες και ραδιόφωνα, σε κονσέρτα και περιοδείες. JAZZ - SWING

5 Ο χορός swing είναι ένα είδος ζευγαρωτού κοινωνικού χορού.
Ο χορευτής κάνει συχνά πετάγματα, στροφές και σηκώματα του/της παρτενέρ του. Στα χρόνια του swing εμφανίζονται οι σημαντικότερες τραγουδίστριες και οι σημαντικότεροι τραγουδιστές της jazz: η ΄Ελλα Φιτζέραλντ, η Μπίλι Χολιντέι, η Ανίτα Ο’ Ντέυ, ο Φράνκ Σινάτρα, ο Τζίμμυ Ράσσιγκ video Swing dancing to Bill Haley and the Comets (1956) JAZZ - SWING

6 Το tango γεννήθηκε προς το τέλος του 19ου αιώνα στις λαϊκές γειτονιές του Μπουένος ΄Αιρες και του Μοντεβιδέο. Προήλθε από συνένωση ευρωπαϊκών, νοτιοαμερικανικών και αφρικανικών στοιχείων. : διαδόθηκε και έγινε μόδα στην αστική τάξη της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής και έγινε έτσι αποδεκτό και από τους αστούς του Μπουένος ΄Αϊρες. : περίοδος ύφεσης με την κυριαρχία του tango ως τραγούδι TANGO

7 1935-1955: η χρυσή εποχή με τις μεγάλες ορχήστρες να παίζουν tango κατάλληλα για χορό.
: διάφοροι παράγοντες (πολιτικές περιπέτειες της Αργεντινής, δημοτικότητα του rock and roll) οδηγούν σε νέα ύφεση Από το 1983 και μέχρι σήμερα η θεατρική μουσικοχορευτική παράσταση Tango Argentino προκάλεσε την αναγέννηση του ενδιαφέροντος για το tango σε όλο σχεδόν τον κόσμο. TANGO

8 Στοιχεία χορού: κοντινή αγκαλιά, συγκέντρωση, ντύσιμο που τονίζει το «αρσενικό» – «θηλυκό», αρμονία στην κίνηση Τα ζευγάρια χορεύουν αγκαλιασμένα με σαφώς διακριτούς ρόλους για τον καβαλιέρο και την ντάμα. Το ζευγάρι διαλέγεται με αφορμή τη μουσική Κινησιολογικό λεξιλόγιο που επιτρέπει τον αυτοσχεδιαστικό σχηματισμό χορευτικών φράσεων απεριόριστης ποικιλίας. video Tango Fire – Verano Portenas TANGO

9 LATIN ΧΟΡΟΙ Μια πλειάδα χορών της Λατινικής Αμερικής
Χορεύονται συνήθως σε ζευγάρια, σε πιο γρήγορο ρυθμό από τους ευρωπαϊκούς χορούς. Κυριαρχούν ο αισθησιασμός, η σωστή ρυθμική έκφραση, ο συνδυασμός ελευθερίας και πάθους. Τυπικοί λάτιν χοροί: cha-cha, rumba, samba, salsa, mambo LATIN ΧΟΡΟΙ

10 Cha-cha: η ιστορία του ξεκινάει το 1952 από τον Pierre Lavalle ταυτίζεται με το mambo, αλλά είναι τελείως διαφορετικός χορός ο ρυθμός του είναι μέτριος και κοφτός αυθόρμητος χορός στον οποίο κανείς αφήνει τα συναισθήματά του να παρασυρθούν από το ρυθμό LATIN ΧΟΡΟΙ

11 Rumba: χορός με καταγωγή από την Κούβα που έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής γύρω στο 1890 στην Αβάνα από τους πιο ερωτικούς χορούς, καθώς αναδεικνύει τις γραμμές του γυναικείου σώματος χαρακτηρίζεται «χορός του έρωτα» λόγω του ευχάριστου ρυθμού με την απαλή εύκαμπτη κίνηση των γοφών, των κινήσεων και του συναισθήματος που αποπνέουν οι χορευτές. LATIN ΧΟΡΟΙ

12 Samba: καθαρά βραζιλιάνικος χορός βασισμένος σε νέγρικους ρυθμούς που στην πατρίδα του χορεύεται σε αργό έως μέτριο ρυθμό εμφανίστηκε στη Νέα Υόρκη το 1929 και εκεί χορεύεται με ρυθμό πολύ γρήγορο ζωντανός ρυθμικός χορός, χορός του κεφιού, του καρναβαλιού και της σαμπάνιας LATIN ΧΟΡΟΙ

13 Salsa: μίξη διάφορων ρυθμικών χορών της Κούβας πολύ πλούσιος και πολύμορφος σε κινήσεις εμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1940 και μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1970 είχε γίνει πολύ δημοφιλής – ειδικά στη Ν. Υόρκη – λόγω των Κουβανών και Πορτορικάνων μεταναστών Τα βήματα σε κάθε παραλλαγή της salsa είναι τρία και μια παύση, επειδή αυτός είναι ο ρυθμός της μελωδίας. video Chelsie & Mark - Salsa LATIN ΧΟΡΟΙ

14 Mambo: ο χορός παρουσιάστηκε στην Αβάνα από το μουσικό Perez Prado το 1940 ο ίδιος έφερε το ρυθμό από το Μεξικό και δημιούργησε με τη μουσική αυτή μια πραγματική επανάσταση ρυθμικός χορός με γρήγορες και απαλές κινήσεις ανεξάντλητος συνδυασμός από φιγούρες ανάλογα με τη διάθεση του χορευτή. LATIN ΧΟΡΟΙ

15 To rock ‘n’ roll - ίσως, ο πιο διάσημος χορός που βγήκε από τις Ηνωμένες Πολιτείες - γεννήθηκε στις Νότιες Πολιτείες της Αμερικής το 1950. Το α΄ συνθετικό από τη λέξη rocking, δηλωτική μιας ψυχικής κατάστασης που χρησιμοποιούσαν οι γκόσπελ χορωδίες στον αμερικάνικο νότο. Το β΄ συνθετικό από τη λέξη rollicking δηλώνει τον κεφάτο, τον θορυβώδη. ROCK ‘ N’ ROLL

16 Ως μουσικός όρος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον παραγωγό ΄Αλαν Φριντ, για να περιγράψει αυτό το μείγμα μπλουζ και κάντρι μουσικής. Η έκρηξη έγινε το 1955 με την ταινία «Η ζούγκλα του μαυροπίνακα» με το σάουντρακ της ταινίας “Rock around the clock” του Bill Halley. Σημαντικοί εκπρόσωποι του είδους θεωρούνται οι Fats Domino, Little Richard, Chuck Berry, Bill Halley και ο «βασιλιάς» Elvis Presley. video Rock around the clock ROCK ‘ N’ ROLL

17 Ξεκινά στις αρχές της δεκαετία του 1970 από αφροαμερικάνικες και λατινοαμερικάνικες κοινότητες των Ηνωμένων Πολιτειών. Ο δίσκος “Soul Makossa”, ο πρώτος μουσικός δίσκος disco, κυκλοφορεί από τον Manu Dibango το 1972. Ο χορός disco κυριάρχησε στα dance clubs της Ν. Υόρκης, όταν ο Tom Moulton δημιούργησε το πρώτο remix. DISCO

18 Ο χορός disco ενσωμάτωσε το ρυθμό της salsa, χρησιμοποίησε τις κινήσεις των γοφών του swing και δημιούργησε το χορευτικό στιλ με το όνομα Hustle. Η κουλτούρα της disco περιελάμβανε ειδικό ντύσιμο, ιδιαίτερη κόμμωση και ξεχωριστή τεχνολογία φωτισμού της πίστας με τις ντισκομπάλες. Χαρακτηριστικό των ντισκοτέκ της εποχής ήταν η διοργάνωση διαγωνισμών χορού που έγιναν αιτία να δημιουργηθούν νέες χορογραφίες. DISCO

19 1977: η ιστορία του χορού disco φτάνει στο αποκορύφωμά της με την ταινία“Saturday Night Fever”.
Πρωταγωνίστησε ο John Travolta, καθιερωμένο σύμβολο του χορού disco παγκοσμίως. Το soundtrack της ταινίας με τραγούδια των Bee Gees και της Gloria Gaynor είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα όλων των εποχών. DISCO

20 Σήμερα δεν υπάρχει αυτό που κάποτε αποκαλούνταν disco, όμως ο χορός και το μουσικό στιλ έχουν επιζήσει. Η ουσία της disco είναι ακόμη ζωντανή, αφού εκφράζει τη χαρά της μουσικής και του χορού και των ανθρώπων που τη μοιράζονται πάνω στην πίστα. video “Saturday night fever” – Bee Gees “You should be dancing” DISCO

21 HIP – HOP Ξεκίνησε τη δεκαετία του 1970 από τη Νέα Υόρκη
Όχι μόνο χορός αλλά και κουλτούρα Η κουλτούρα του hip-hop περιλαμβάνει το χορό του break dance, graffiti,μουσική rap και το ντύσιμο του hip-hop με φαρδιά ρούχα πάνω – κάτω Ήταν ο τρόπος των νεαρών Νεοϋρκέζων να εκφράσουν τους εαυτούς τους και την ελευθερία τους. HIP – HOP

22 Γεννήθηκε στους δρόμους, από παρέες, χωρίς χρήματα και δασκάλους.
Δίνει απεριόριστη ελευθερία κινήσεων με αποτέλεσμα να προσμειγνύονται διάφορα στιλ χορού . Οι χορευτές βγάζουν διάφορα συνθήματα χορεύοντας Σύνθημα του hip-hop: να είσαι ο εαυτός σου και να χορεύεις αυτό που αισθάνεσαι! video IAmMe… HIP – HOP

23 Το breakdance είναι ένα είδος hip-hop που αποθεώνεται από χιλιάδες οπαδούς.
Οι τοπικές παρέες – συμμορίες διαλύονται και γίνονται χορευτικές ομάδες! Το breakdance κατάφερε να μειώσει αισθητά τη βία και έκανε τους νέους να εκτονώνονται στη χορευτική μουσική! Αντί να βγάζουν όπλα και να χύνεται αίμα λύνουν με το χορό τις διαφορές που πάντα είχαν. BREAK DANCE

24 Οι «αντίπαλες» ομάδες δίνουν παραστάσεις με χορό κάνοντας πόζες, φιγούρες και πρωτότυπα αστεία!
Όντας οι περισσότεροι μετανάστες ανακατεύουν φιγούρες του breakdance με εντυπωσιακές φιγούρες από παραδοσιακούς χορούς ή και πολεμικές τέχνες. Οι χορευτές συνήθως αποκαλούνται από τους υπόλοιπους “breakdancers”. Οι ίδιοι αυτοαποκαλούνται B-boys (breaker boys) οι άντρες και B-girls (breaker girls) οι γυναίκες. BREAK DANCE

25 BREAK DANCE Κινήσεις break dance:
downrocks moves: ο χορευτής βρίσκεται χαμηλά στο έδαφος uprocks moves: συχνά οι breakers χορεύουν και σε όρθια στάση με τις οποίες αναπτύσσουν το δικό τους χορευτικό στιλ και ξεχωρίζουν. Freeze (πάγωμα): το σταμάτημα των χορευτών σε μια θέση Power moves (δυναμικές κινήσεις): ακροβατικές που γίνονται κυκλικά με πολλές στροφές και πόζες στο έδαφος ή στον αέρα. video Best tricks and combos BREAK DANCE

26 Ερωτηματολόγιο (δείγμα 40 μαθητών)
Ενώ βλέπετε ένα άτομο να χορεύει επιθυμείτε να χορέψετε ή απλά να παρακολουθείτε; Ερωτηματολόγιο (δείγμα 40 μαθητών)

27 Ερωτηματολόγιο (δείγμα 40 μαθητών)
Γνωρίζετε ότι το rock n’ roll είναι χορός; Ερωτηματολόγιο (δείγμα 40 μαθητών)

28 Ερωτηματολόγιο (δείγμα 40 μαθητών)
Τι είναι για σας ο χορός; Ερωτηματολόγιο (δείγμα 40 μαθητών)

29 Ερωτηματολόγιο (δείγμα 40 μαθητών)
Σας αρέσει να χορεύετε μόνοι, με συνοδό ή και με τους δύο τρόπους; Ερωτηματολόγιο (δείγμα 40 μαθητών)

30 Ερωτηματολόγιο (δείγμα 40 μαθητών)
Αισθάνεστε άνετα, όταν χορεύετε μπροστά σε κοινό; Ερωτηματολόγιο (δείγμα 40 μαθητών)

31 Ερωτηματολόγιο (δείγμα 40 μαθητών)
Πόσο συχνά χορεύετε; Ερωτηματολόγιο (δείγμα 40 μαθητών)

32 Ερωτηματολόγιο (δείγμα 40 μαθητών)
Ποιοι χοροί σας αρέσουν; Ερωτηματολόγιο (δείγμα 40 μαθητών)

33 Μαθητικές ομάδες υλοποίησης της ερευνητικής εργασίας
Τα βήματα: Γκανά Μαρίνα Εάλε Σάρα Θανάση Ιωάννα Κούρτι Μαρινέλα Χασομέρη Κων/να Οι «βρώμικοι» χορευτές: Γεωργίου ΄Αννα Ζαρδή Αμαλία Κοκαβέσης Ζαχαρίας Μουσούρης Κων/νος Τσέτκιν Αλέξανδρος Οι «βασιλιάδες» και οι «βασίλισσες» : ΄Ιφος Δημήτριος Κώτσος Ιωάννης Λομπζανίτζε Τέα Ντρέκα Τζωρτζίνα Τζάσι Σαλόμε Μαθητικές ομάδες υλοποίησης της ερευνητικής εργασίας


Κατέβασμα ppt "Υπεύθυνες καθηγήτριες: Σωτηράκου Χαρά (ΠΕ03) Αρβανιτάκη Αικ. (ΠΕ02)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google