Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Κειμενα νεοελληνικησ λογοτεχνιασ β΄λυκειου
ΘΕΜΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΧΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΗΓΕΣ Κειμενα νεοελληνικησ λογοτεχνιασ β΄λυκειου Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ ΕΠΙ ΑΣΠΑΛΑΘΩΝ Ιστοεξερευνητική προσέγγιση
2
Θέμα: Επί Ασπαλάθων Γ. Σεφέρης 1 / 2
Θέμα: Επί Ασπαλάθων Γ. Σεφέρης / 2 Τόπος: Σούνιο Χρόνος: 25η Μαρτίου 1971 Πρόσωπο: Ο ποιητής Γεώργιος Σεφέρης Πρόσωπο σύμβολο: Αρδιαίος Πρόσωπα που υπαινίσσεται ο ποιητής: Οι δικτάτορες της επταετίας
3
2 / 2 Η περικοπή του Αρδιαίου που «ξυπνά» συνειρμικά στη σκέψη του ποιητή υπαινίσσεται τη μοιραία πτώση και τιμωρία οποιασδήποτε μορφής τυραννίας
4
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μεταφερόμαστε στην περίοδο της επταετίας και παρατηρούμε το πολιτικό και κοινωνικό σκηνικό.Εντοπίζουμε τις αντιδράσεις των δικτατόρων και του λαού. Προσεγγίζουμε την ψυχολογία τους.
5
ΣΤΟΧΟΣ Η δημιουργία ενός θεατρικού δρώμενου με αφορμή τον εορτασμό της εξέγερσης του Πολυτεχνείου: Μπαίνουμε στη θέση ενός διανοούμενου της εποχής και καταγράφουμε κάποια γεγονότα από την οπτική του γωνία. Διερευνούμε την ψυχολογία των τυράννων Συντάσσουμε ένα κατηγορητήριο προς κάθε μορφής τύραννο Οργανώνουμε την εικαστική μορφή του δρώμενου
6
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ Χωριζόμαστε σε 4 ομάδες των 5 ατόμων και αναλαμβάνουμε συγκεκριμένους ρόλους – αποστολές : Διανοούμενοι Δημοσιογράφοι Σκηνογράφοι Έφηβοι
7
Φύλλο εργασίας 1 1 / 2 1. α. Να μελετήσετε από το διαδίκτυο τις πηγές:
Φύλλο εργασίας 1 1 / 2 1. α. Να μελετήσετε από το διαδίκτυο τις πηγές: Δήλωση Γ. Σεφέρη Ανθολόγιο μαρτυριών ( ο ποιητής διαβάζει τη δήλωσή του στο ραδιοφωνικό σταθμό του BBC) Τα ιστορικά γεγονότα Ημερολόγιο οκτώ ημερών της Τατιάνας Γκρίτση Μιλιέξ /Ψηφιοποιημένα περιοδικά « η λέξη » σσ.327 – 328. β. Δείτε από το youtube τα επεισόδια 2Β/4 και 2Δ/4 της ταινίας «Πέτρινα χρόνια» του Παντελή Βούλγαρη. 2. Αφού διαβάσετε τη δήλωση του Σεφέρη να αναφέρετε, στηριγμένοι σε φράσεις του κειμένου, ποια δικαιώματα των πολιτών καταπατούνται και με ποιον τρόπο.
8
Φύλλο Εργασίας 1 2 /2 Αφού ενημερωθείτε για κάποια σημαντικά γεγονότα της περιόδου από την πηγή και από το ημερολόγιο της Μιλιέξ,να συντάξετε έναν κατάλογο με τα σημαντικότερα από αυτά 3. Αφού δείτε τα επεισόδια από την ταινία που σας προτάθηκε, να περιγράψετε τα συναισθήματα των προσώπων. 4. Να σχολιάσετε το ύφος της δήλωσης του Σεφέρη και του ημερολογίου της Μιλιέξ 5. Στηριγμένοι στις πληροφορίες και αξιοποιώντας τα υφολογικά στοιχεία που συγκεντρώσατε , να γράψετε τις δικές σας σελίδες ημερολογίου ως πνευματικοί άνθρωποι της εποχής, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Word
9
Φύλλο εργασίας 2 Να παρακολουθήσετε στο διαδίκτυο 1. την απολογία
Να παρακολουθήσετε στο διαδίκτυο 1. την απολογία και 2. το διάγγελμα του δικτάτορα . Προσπαθήστε να ανιχνεύσετε τα κίνητρα και τις προθέσεις των δικτατόρων. Χωριστείτε σε δημοσιογράφους και τυράννους. Ως δημοσιογράφοι θέστε τις ερωτήσεις σας στους τυράννους, ως τύραννοι απαντήστε στις ερωτήσεις αυτές , μεταπλάθοντας τα προφορικά κείμενα σε συνέντευξη , σε μορφή Word.
10
Φύλλο Εργασίας 3 1. Na παρακολουθήσετε την πρώτη πράξη από την θεατρική παράσταση του 1973 «Το μεγάλο μας τσίρκο» Μέσα από το θεατρικό διάλογο να αντλήσετε στοιχεία για την καταπίεση δικαιωμάτων του ελληνικού λαού κατά τη διάρκεια του δικτατορικού καθεστώτος 2. Να μελετήσετε τη βιογραφία του Ισπανού ποιητή Φ. Γκ. Λόρκα, κρατώντας σημειώσεις για τις απόψεις του για το καθεστώς της εποχής του στην Ισπανία . Ως σύγχρονοι έφηβοι να συντάξετε μια επιστολή προς ένα φανταστικό πρόσωπο-τύραννο της εποχής σας
11
Φύλλο Εργασίας /2 Να αναζητήσετε τα σύμβολα που υιοθέτησαν οι δικτάτορες, όπως επίσης και το εικονογραφικό υλικό, που χρησιμοποιήθηκε με σκοπό την αποκατάσταση της δημοκρατίας, αφού συμβουλευτείτε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις : / τα ιστορικά δρώμενα. Να εμπνευστείτε από αυτό και να δημιουργήσετε ένα βίντεο ή ένα κολλάζ, που θα χρησιμοποιηθεί ως σκηνικό στο θεατρικό δρώμενο.
12
Φύλλο Εργασίας /2 CF%83%CE%B7%CF%82+%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%85%CF%84%CE%B5%CF%87%C E%BD%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%85&hl=el&qscrl=1&rlz=1T4ADFA_elGR473GR476&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=riNBU_K3IIaj0QX4qoGoCw&ved=0CCoQsAQ&biw=1280&bih=649 Να εμπνευστείτε από αυτό και να δημιουργήσετε ένα βίντεο ή ένα κολλάζ, που θα χρησιμοποιηθεί ως σκηνικό στο θεατρικό δρώμενο.
13
Αποτίμηση της εργασίας μας
ΤΟ ΘΕΜΑ Η διατύπωση Η παρουσίαση ΟΙ ΠΗΓΕΣ Προσβασιμότητα Λειτουργία Περιεχόμενο
14
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ + ++ +++ ++++
α. Με την ομάδα β. Με τον/την εκπαιδευτικό ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ α. Ιστορική αφήγηση β. Κοινά στοιχεία διαφορετικών ιστορικών περιόδων γ. Γλωσσικές παρατηρήσεις δ. Συμπεράσματα
15
σελιδα καθηγητη ΣΤΟΧΟΙ
σελιδα καθηγητη ΣΤΟΧΟΙ Μαθησιακοί - Η σύνδεση του ποιήματος με την εποχή κατά την οποία συγγράφεται. - Η κατανόηση των κινήτρων, των τρόπων δράσης των τυράννων και της ψυχολογίας τους,ώστε να είναι σε θέση να διακρίνουν τις προθέσεις ανερχόμενων ηγετών. - Η καλλιέργεια της ικανότητας χρήσης επιχειρημάτων
16
- Καλλιέργεια ομαδοσυνεργατικού πνεύματος
Παιδαγωγικοί - Καλλιέργεια ομαδοσυνεργατικού πνεύματος - Προώθηση αισθητικής αγωγής - Έκφραση της δημιουργικότητας του μαθητή - Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης - Πρόκληση της αυτενέργειας
17
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΙ - Εξάσκηση στη χρήση νέων τεχνολογιών και στην εφαρμογή τους στην παραγωγή έργου
18
ΠΗΓΕΣ 1.Δήλωση Γ.Σεφέρη Ανθολόγιο μαρτυριών – youtube Δήλωση Σεφέρη κατά της δικτατορίας. 2.Πρώτο διάγγελμα Γ.Παπαδόπουλου youtube Διάγγελμα του δικτάτορα Παπαδόπουλου. 3.Απολογία του δικτάτορα - youtube Η απολογία του Γεωργίου Παπαδόπουλου 4.Τα ιστορικά γεγονότα Το στρατιωτικό πραξικόπημα. 5.Το μεγάλο μας τσίρκο youtube. 6.Πέτρινα χρόνια youtube επεισόδια 2Β/4, 2Δ/4 7.Περικοπή του Πλάτωνα www. Ebooks.edu.gr
19
8. «Ημερολόγιο οκτώ ημερών» της Τατιάνας Γκρίτση Μιλιέξ www. ekebi
8. «Ημερολόγιο οκτώ ημερών» της Τατιάνας Γκρίτση Μιλιέξ ψηφιοποιημένα περιοδικά «Η Λέξη» σσ.327 – 329 9.Σύμβολα της δικτατορίας 10.Αφίσα Φασιανού για τη δημοκρατία google: αφίσες για τη δημοκρατία 11.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.