Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Συνάντηση 3 κόσμων: Ελληνορωμαϊκού Ανατολικού & Χριστιανικού

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Συνάντηση 3 κόσμων: Ελληνορωμαϊκού Ανατολικού & Χριστιανικού"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Συνάντηση 3 κόσμων: Ελληνορωμαϊκού Ανατολικού & Χριστιανικού
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΤΕΧΝΗ Συνάντηση 3 κόσμων: Ελληνορωμαϊκού Ανατολικού & Χριστιανικού

2 3 ΠΕΡΙΟΔΟΙ

3 4ος-6ος αιώνας Αρχικά, η επίδραση της ελληνιστικής παράδοσης είναι ακόμη έντονη όμως σύντομα θα υποσκελιστεί από το χριστιανικό πνεύμα. 7ος-9ος αιώνας Κάμψη Μεγάλη άνθηση. Η βυζαντινή τέχνη στρέφει και πάλι το βλέμμα της προς την αρχαία κλασική παράδοση

4 ΕΙΚΟΝΕΣ ΠΩΣ ΝΑ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΗΣΕΙΣ ΤΟ ΑΠΕΙΡΟ?

5 ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΧΑΣΕ ΤΗΝ ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΘΕΟ. ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΠΛΕΟΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΤΟΥ ΔΩΣΕΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΜΟΡΦΗ. ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΣΑΡΚΩΣΗ ΟΜΩΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΥΤΉ ΤΟΥ ΔΟΘΗΚΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ. ΑΛΛΩΣΤΕ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΊΝΑΙ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ

6 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ 1ος-6ος ΑΙΩΝΑΣ
Τον πρώτο καιρό, οι εικόνες αντιμετωπίζονται με επιφυλακτικότητα. Σημαντικότερη παραγωγή εικόνων από τον 4ο αιώνα. Τον 7ο αιώνα, την περίοδο της εικονομαχίας έχουμε κάμψη της αγιογραφίας. Μετά την αναστήλωσή τους, οι εικόνες κατακλύζουν τη βυζαντινή κοινωνία

7 Μέχρι το 10ο αιώνα υπερισχύει το μπλε χρώμα μετά από αυτόν όμως, κυριαρχεί το χρυσό που συμβολίζει τη μετάβαση στο υπερβατικό Παράλληλα έχουμε πολλές απεικονίσεις της Θεοτόκου. Από τον 11ο αιώνα, παρουσιάζονται νέα θέματα όπως η Δευτέρα Παρουσία. Τον 12ο αιώνα, δίνεται έμφαση στην αέρινη αποτύπωση των ρούχων.

8 Σύντομη κάμψη την περίοδο της Φραγκοκρατίας
Σύντομη κάμψη την περίοδο της Φραγκοκρατίας. Ιδιαίτερη όμως άνθηση τα τελευταία χρόνια του Βυζαντίου. Μετά την Άλωση, δημιουργούνται δυο Σχολές: Tης Κρήτης που παντρεύει τη βυζαντινή παράδοση με τη δυτική τέχνη και της Μακεδονίας που δίνει έμφαση στην κίνηση, το χρώμα, και την Τρίτη διάσταση.

9 ΕΙΚΟΝΕΣ & ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ

10 «Η αρχαία τέχνη αγνοούσε την υποκειμενικότητα
«Η αρχαία τέχνη αγνοούσε την υποκειμενικότητα. Η έννοια του μυστηρίου, της εσωτερικότητας, της αγωνίας και συνακόλουθα ο κόσμος της ελπίδας και της μεταμόρφωσης παρέμεναν για τους Έλληνες ένας τομέας σχεδόν απαγορευμένος. [...] Τα πρόσωπα του 3ου και του 4ου αιώνα, στο Φαγιούμ όπως και στην Παλμύρα, στην Ελλάδα όπως και στη Ρώμη, μας θέτουν ενώπιον μιας τέχνης επικεντρωμένης όχι πια στην εξύμνηση του σώματος αλλά στην ένταση του βλέμματος»

11 ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ: ΚΑΘΕ ΕΙΚΟΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΜΑΘΗΜΑ ΟΡΔΟΔΟΞΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟΥ ΤΟΥ ΑΟΡΑΤΟΥ, ΤΟΥ ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑΣ.

12 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ
ΜΕΓΑΛΑ ΜΑΤΙΑ (ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ) ΒΛΕΜΜΑ ΓΑΛΗΝΙΟ ΛΕΠΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ (ΜΥΤΗ, ΧΕΙΛΙΑ) ΦΑΡΔΥ ΜΕΤΩΠΟ

13 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΕΙΚΟΝΩΝ (2)
ΨΙΛΟΛΙΓΝΕΣ ΦΙΓΟΥΡΕΣ ΙΕΡΑΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΑΠΟΥΣΙΑ ΣΚΙΩΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗΣ ΟΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΔΕΝ ΥΠΑΚΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ. ΧΡΗΣΗ ΧΡΥΣΟΥ ΦΟΝΤΟΥ ΠΟΥ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΤΟ ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΟ

14 Πρόδρομοι των δημοτικών
ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ Ύμνοι, τροπάρια, ψαλμοί. Αρχικά ήταν πολύ απλή και λιτή, έπειτα όμως εμπλουτίστηκε. Τραγουδιέται μόνο με τη φωνή χωρίς τη συνοδεία οργάνων. ΚΟΣΜΙΚΗ Χρήση οργάνων όπως του αυλού, της φλογέρας, της σάλπιγγας, της λύρας, του λαούτου, των τυμπάνων και των κυμβάλων. «Ακριτικά τραγούδια» Πρόδρομοι των δημοτικών

15 ΠΑ – ΒΟΥ – ΓΑ – ΔΙ – ΚΕ – ΖΩ - ΝΗ
ΟΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΕΣ ΝΟΤΕΣ ΠΑ – ΒΟΥ – ΓΑ – ΔΙ – ΚΕ – ΖΩ - ΝΗ


Κατέβασμα ppt "Συνάντηση 3 κόσμων: Ελληνορωμαϊκού Ανατολικού & Χριστιανικού"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google