Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ Ερευνητική εργασία 1ο ΓΕΛ Βούλας Υπεύθυνη Καθηγήτρια:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ Ερευνητική εργασία 1ο ΓΕΛ Βούλας Υπεύθυνη Καθηγήτρια:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ Ερευνητική εργασία 1ο ΓΕΛ Βούλας Υπεύθυνη Καθηγήτρια:
Τερζάκη Δέσποινα ΠΕ09 Σχολικό ‘Ετος

2 Οι μαθητές που συμμετείχαν:
Α’1 Καρακωνσταντής Κων/νος Κατράκη Αθανασία Γλαρίδη Ναταλία Α’2 Κολλάρου Ελένη Κωνσταντά Ουρανία Λάππας Χαράλαμπος Λάσκου Φανή Μιλίτσεβιτς Ντάμιαν Μόρσι Νάντια Α’3 Παππάς Νικόλαος Σκομόπουλος Κων/νος Σπαθή Χαρά Τόμπουλος Άλκυς Τσιαμπούλας Ηλίας Τσούπτσης Σωτήριος Χατσατουριάν Σελίνα Χοτζόλλι Σαϊμίρ

3 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Εισαγωγή στην Απολλώνια Τέχνη Ιστορική Αναδρομή Ρεμπέτικο
Δημοτικό τραγούδι Λαϊκό Τραγούδι Κλασική μουσική Jazz Ήχος-Μελωδία-Ρυθμός-Αρμονία-Παλμός Διάφορα είδη της Ροκ Soul-Disco Μουσικά Επαγγέλματα-Μουσικά Όργανα Ρέγκε Ποπ Επίδραση της μουσικής στον άνθρωπο-στην κοινωνία-στις τέχνες Punk Grunge Heavy Metal House Psychedelic Trance Αποτελέσματα Ερωτηματολογίου

4 Απολλώνια Τέχνη Project 2013-14
-Σύνταξη και ανάλυση ερωτηματολογίου -Επίδραση της τέχνης στην ζωή μας -Αναδρομή στην ιστορία της μουσικής -Είδη μουσικής και καλλιτέχνες

5

6 Αππολώνια Τέχνη Απολλώνια Τέχνη είναι η μουσική που πήρε το όνομά της από τις Εννέα Μούσες της Αρχαίας Ελληνικής Μυθολογίας. Καθ' αυτή την έννοια, η μουσική διέφερε σημασιολογικά της σημερινής χρήσης του όρου, και περιελάμβανε το σύνολο των τεχνών που βρίσκονταν υπό την προστασία των Μουσών. Στην Αρχαία Ελλάδα, ο όρος εννοούσε την Ποίηση, το Μέλος και τον Χορό ως μια αδιάσπαστη ενότητα τεχνών η οποία καλλιεργήθηκε ιδιαίτερα στο Θέατρο, ενώ τη θεωρία της Μουσικής εξέφραζε ο κλάδος της Αρμονικής. Ο διαχωρισμός αυτός υιοθετήθηκε και αναπτύχθηκε από τον δυτικοευρωπαϊκό πολιτισμό. Έτσι σήμερα μπορούμε να πούμε ότι η μουσική ως τέχνη, έρχεται να καλύψει την ανάγκη του ανθρώπου να εκφράσει με τους ήχους, τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις ψυχικές του καταστάσεις.

7 Ιστορική αναδρομή Μουσική:Η μουσική είναι μια από τις τέχνες που πλησιάζει πιο πολύ τον άνθρωπο και οι άνθρωποι εκφράζουν τα συναισθήματά τους και συνδέουν τις χαρές και τις λύπες με την μουσική. Η μουσική χρονολογεί και εξελίσσει την ιστορία της, ως παράλληλη με εκείνη της ανθρώπινης γλώσσας. Κατά την προϊστορία εικάζεται με βάση ευρήματα πως χρησιμοποιούνται τα πρώτα πνευστά, ως αυλοί. Πνευστά και έγχορδα, μουσικά όργανα, έχουν βρεθεί σε αρχαιολογικούς χώρους της κοιλάδας του Ίντους .Οι αρχαιότερες συλλογές μουσικών οργάνων στην Κίνα και χρονολογούνται μεταξύ και π.Χ. Όμως όσον αφορά την Δύση , στο πρώτο μέρος , στο οποίο εμφανίστηκε η μουσική , ήταν ο Ελλαδικός χώρος .Η μουσική τους ήταν οργανωμένη και έιχε κανόνες ,σε αντίθεση με μουσικά ακούσματα διαφορετικών τόπων . Επίσης η μουσική των αρχαίων Ελλήνων δεν έπρεπε να μεταδοθεί σε κάποιο άλλο μέρος που να μην είναι υπό την σφαίρα επιρροής τους ή σε ανθρώπου , οι οποίοι να μην ανήκουν σε κάποια πόλη κράτος. Οι Ρωμαίοι δανείστηκαν την ελληνική μέθοδο της «ενχειρίδιας σημειογραφίας» για να καταγράφουν τη μουσική τους και δεν χρησιμοποιούσαν οποιαδήποτε σύμβολα.Χρησιμοποιούσαν τέσσερα γράμματα («Α», «G», «F» και «C»), μια σειρά από τέσσερις διαδοχικές τόνους.Σημάδια ρυθμού, που γράφτηκαν πάνω από τα γράμματα, δηλώνουν τη διάρκεια της κάθε νότας. Οι Ρωμαίοι είχαν υιοθετήσει τους ελληνικούς τρόπους. Κατά τον 4ο αι. μ. Χ. ,στην Βυζαντινή αυτοκρατορία,η μουσική ήταν ένα σύστημα.που βασιζόταν στο σύστημα ήχου. Η βυζαντινή μουσική,ήταν ένα μίγμα αρχαίας ελληνικής και ανατολικής μουσικής και αναπτύχθηκε στην Αλεξάνδρεια και την Έφεσο. Η Μεσαιωνική μουσική,αποτελούνταν από ύμνους και από άλλα διάφορα μέρη,τα οποία πήγαζαν από την καθημερινή ζωή των ανθρώπων.Επίσης πρέπει να αναφερθεί πως ίχνη μεσαιωνικής μοσικής,υπάρχουν ακο΄μη και σήμερα.Η μεσαιωνική μουσική βασιζόταν στον ρυθμό και τις τονικές αξίες της αρχαίας ελληνικ΄ξς και ρωμαϊκής μουσικής. Η κλασσική μουσική,βασίζεται στην μουσική της Δύσης.Χρονολογείται από το Η Κλασσική μουσική διακρίνεται σε διάφορα σχήματα,ανάλογα με το σύστημα που χρησιμοποιούσαν στο Πεντάγραμμο.

8

9

10

11 Ρεμπέτικο Μετά την Μικρασιατική καταστροφή(1922),επανακάμπτουν οι αμανέδες,αλλά κυριαρχεί η οπερέτα( ).Το 30’ φτάνουν στο ζενίθ τα τραγούδια του κρασιού.Με την εμφάνιση της δισκογραφίας,ο θεατρικός χώρος,που ήταν το μαζικότερο κέντρο επικοινωνίας,χάνει έδαφος.Τα τραγούδια των προσφύγων σε συνδυασμό με τα δημοτικά,τις οπερέτες,τα νησιώτικα,αποτέλεσαν το υπόστρωμα που οδήγησε στην δημιουργία του ρεμπέτικου.Οι πόλεις του ρεμπέτικου ήταν:Σμύρνη,Κωνσταντινούπολη,η Αθήνα(Πειραιάς),Θεσσαλονίκη και Σύρος.

12

13 Τραγουδιστές του ρεμπέτικου
Γιώργος Βιδάλης Αντώνης Ντάλγκας Ρίτα Αμπατζή Ρόζα Εσκενάζη Στράτος Παγιουμτζής Κώστας Καρίμπης Πρόδρομος Τσαουσάκης Σπύρος Ζαγοραίος Όργανα: Μπουζούκι,μπαγλαμάς

14

15

16 Δημοτικό τραγούδι Τα δημοτικά τραγούδια είναι δημιούργημα των κλειστών αγροτικών κοινωνιών και εκφράζουν τα βιώματα, τις ιδέες και τα συναισθήματα τού λαού. Τα δημοτικά τραγούδια έχουν μεγάλη ποικιλία θεμάτων. Ανάλογα με αυτά χωρίζονται σε 3 κατηγορίες. Α.Εκδηλώσεις της ζωής(ερωτικά,νυφιάτικα,νανουρίσματα). Β.Ιστορικά(κλέφτικα,ακριτικά,ιστορικά γεγονότα συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου. Γ.Παραλογές,πολύστιχα,αφηγηματικά τραγούδια με θέμα δραματικές περιπέτειες της ζωής(φαντασικές ή πραγματικές) Τεχνική δημοτικών τραγουδιών: Ο πιο συνηθησμένος στίχος των δημοτικών τραγουδιών είναι 15σύλλαβος ιαμβικός,χωρίς ομοικαταληξία.Ζωντάνια δίνει ο διάλογος.Τα σχήματα λόγου είναι Ισομετρικός παραλληλισμός Ισομετρική ταλάντευση Τριμερές σχήμα.

17

18 Τραγουδιστές Αλέκος Κιτσάκης Κώστας Σκαφίδας Μαρίκα Παπαγκίκα
Θανάσης Σκορδάλος Κώστας Μουντάκης Αντώνης Κυρίτσης

19

20 Όργανα Βιολί , λαγούτο, λύρα κρητική, ούτι, κανονάκι, μαντολίνο , σαντούρι λύρα ποντιακή, ζουρνάς, γκάιντα , κλαρίνο, Φλογέρα , λαλίτσα , νταούλι, ντέφι, τουμπερλέκι, ζήλια, κουτάλια.

21

22 Λαϊκό τραγούδι Αυτό που στην εποχή μας ονομάζουμε λαϊκό τραγούδι , θα μπορούσαμε να το προσδιορίσουμε ως Αστικό λαϊκό τραγούδι ή Λαϊκό τραγούδι των πόλεων . Όταν δημιουργήθηκαν τα μεγάλα αστικά κέντρα το λαϊκό τραγούδι έκανε την εμφάνισή του. Οι βάσεις του λαϊκού τραγουδιού υπήρξαν από την Οθωμανική Αυτοκρατορία (17ος), καθώς πολλές ήταν και οι επιρροές από την Δύση.

23

24 Μεγάλοι καλλιτέχνες Κλασσικό: Μάνος Χατζιδάκης Μάρκος Βαμβακάρης
Γιάννης Παπαϊωάννου Σπύρος Περιστέρης Βίκυ Μοσχολιού Γιώργος Μητσάκης Σύγχρονο: Δημήτρης Μητροπάνος Μαρινέλλα Μανώλης Μητσιάς Γιώργος Νταλάρας

25

26 Όργανα Κιθάρα Τετράχορδο μπουζούκι Πλήκτρα Τάμπουρας/Σάζι Βιολί
Κλαρίνο Τύμπανα/drums Τουμπερλέκι Ακορντεόν(προαιρετικά)

27

28 Κλασσική μουσική Η παραγωγή της κλασικής μουσικής,εκτείνεται σε μια αρκετά μεγάλη χρονική περίοδο από το 470 μέχρι και την σύγχρονη εποχή.Το επίθετο «κλασικισμός»,προέρχεται από την λατινική λέξη ‘’classicus’’,σηματοδοτεί δηλαδή κάτι εξαιρετικό. Η έννοια της κλασικής μουσικής,παραπέμπει επομένως σε μια ‘’ανώτερη’’μορφή μουσικής σύνθεσης,με σοβαρούς σκοπούς και πέρα από τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα.Ο όρος ‘’Κλασική Σχολή’’χρησιμοποιήθηκε αργότερα στην Γερμανία το 1830 για το έργο των Χάυδιν,Μότσαρτ και Μπετόβεν.

29

30 Όργανα Έγχορδα Κλαρινέτο Βιολί Φαγκότο Βιόλα Κρουστά
Έγχορδα Κλαρινέτο Βιολί Φαγκότο Βιόλα Κρουστά Βιολοντσέλο Τύμπανο Κοντραμπάσο Κύμβαλα Πιάνο Μπάσα Άρπα Ξυλόφωνο Ξύλινα πνευστά Μεταλλόφωνο Φλάουτο Τρίγωνο Piccolo Γκόνγκ

31

32 Συνθέτες Arturo Toscanini Bruno Walter Rufael Kubelit Antonino Votto
Henbert Von Karajan Leonard Bernstein Claudio Abbado Ricardo Muti Pier Bouler Sir Collin Daris Christian Thiclemann Dimitris Mitiopailos

33

34 Jazz H Jazz μουσική είναι το είδος που αποτέλεσε την εξέλιξη της λαϊκής μουσικής της Αμερικής κατά τον 19ο αι., με αφρικανικές καταβολές . Περιλαμβάνει αρκετά μουσικά είδη που στηρίχτηκαν σε ένα κοινό σκεπτικό κατασκευής του μερικού ή ολικού αυτού σχεδιασμού. Είδη της Jazz: New Orleans 30’ Swing 40’ Bebop 40’Cool 50’Hardbop 60’ Free Jazz 70’ Fusion 80’Noebop 90’ Contemporary Jazz

35

36 Όργανα Τρομπέτα Καλρινέτο Σαξόφωνο Τρομπόνι Κιθάρα Πιάνο Κοντραμπάσο
Κρουστά

37

38 Καλλιτέχνες Billie Holiday, Freddy Martin, Kay Kysser, Jo Stafford, Joe Liggins, Frank Sinatra, Benny Goodman, Alan Freed, Dizzy Gillespie, Tiny BradSaw Mercy Dee, shirley Ellis, Chuck Willis, Tony Martin, Bing Crosby, Louis Armstrong, Kid Ory, Johny Otis, Perry Como, Erskine Hawkins, John Greer The Andrews Sisters, Harry Ray, Slim Whitman, Drifters, Roof Ορχήστρα Pasadena

39

40

41 Ήχος Ο ήχος είναι η αίσθηση που προκαλείται λόγω της διέργεσης των αισθητηρίων οργάνων της ακοής,από μεταβολές διαδίδονται με την μορφή ηχητικών κυμμάτων .

42 Μελωδία Μελωδία είναι μια γραμμική διαδοχή των ήχων που ο ακροατής αντιλαμβάνεται ως μια ενιαία οντότητα. Σε μια κυριολεκτική έννοια του όρου μια μελωδία είναι ένας συνδιασμός τονικού ύψους και ρυθμού.

43 Ρυθμός Ο ρυθμός εκφράζει την οργανωμένη διαδοχή των γεγονότων που χρησιμοποιούνται στην έκαστη τέχνη. Ο ρυθμός μπορεί να παραπέμπει ως ενιαία , και στον τρόπο με τον οποίο είναι οργανωμένα διάφορα οπτικά γεγονότα.

44 Αρμονία Αρμονία είναι το σύνολο των οργάνων που χρησιμοποιούνται για την σύνθεση ενός ή δύο κομματιών το οποίο διαφέρει ανάλογα με το μουσικό είδος στο οποίο χρησιμοποιείται.

45 Παλμός Στη μουσική , στον χώρο και στη προφορική ποίηση , δημιουργείται και διατηρείται ένα μετρικό επίπεδο το οποίο μπορεί να είναι ηχητικά εμφανές ή υπονοείται. Το επίπεδο αυτό αποτελείται από πανομοιότυπα , επαναλαμβανόμενα και διακριτά ερεθίσματα μικρής διάρκειας που επαναλαμβάνονται ως σημεία στον χρόνο.

46 Καρακωνσταντής Κωνσταντίνος
ΤΕΛΟΣ Καρακωνσταντής Κωνσταντίνος Σκομόπουλος Κωστέλ Τόμπουλος Άλκυς Χοντζόλι Σάιμον Χατσατουριάν Σελίνα

47 Απολλώνια τέχνη ΚηλαηδΟνεσ

48 ΡΟΚ Ο όρος ροκ στη μουσική, χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα είδη που προέκυψαν από την εξέλιξη του είδους του rock and roll. Ημουσική ροκ (rock) στο σύνολό της, αποτελεί ένα είδος δημοφιλούς μουσικής που χαρακτηρίζεται συνήθως από έντονο ρυθμό και από ευδιάκριτη, χαρακτηριστική μελωδία φωνητικών η οποία συνοδεύεται συνήθως από ηλεκτρικές κιθάρες, ηλεκτρικό μπάσο και ντραμς. Πολλές φορές χρησιμοποιούνται και πληκτροφόρα όργανα, όπως πιάνο ή συνθεσάιζερ.

49 ΡΟΚ ΕΝΤ ΡΟΛ Το ροκ εντ ρολ προήλθε από διάφορα μουσικά είδη που ήταν δημοφιλή στην Αμερική στα τέλη της δεκαετίας του 1940 και γνώρισε εξαιρετική δημοφιλία στις αρχές και στα μέσα της δεκαετίας του Είχε ως βάσεις του τη μουσική rhythm and blues και την country. Η ροκ εντ ρολ αρχικά, ήταν ένα από τα είδη χορευτικής μουσικής των αφροαμερικανών. Η μαζική επιτυχία του ροκ εντ ρολ ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1950, όταν λευκοί καλλιτέχνες διασκεύαζαν το υλικό των αφροαμερικάνων ή ακολούθησαν το στυλ τους, στο μουσικό είδος που έγινε γνωστό ως ροκαμπίλι. Ο Έλβις Πρίσλεϊ, ο Μπιλ Χάλει, ο Τζέρι Λι Λιούις και ο Τζόνι Κας ήταν μερικοί από αυτούς που εδραίωσαν το ροκ εντ ρολ στη συνείδηση των υπόλοιπων Αμερικανών και συνέβαλαν έτσι στην μεγάλη επιτυχία του. 

50 ΡΟΚΑΜΠΙΛΥ Η Rockabilly ή Ρόκαμπιλυ είναι μία από τις πρώτες μορφές της Rock and roll που χρονολογείται στις αρχές της δεκαετίας του Πρόκειται για ένα «μείγμα μουσικής country & western και rythm & blues». Έχει επίσης οριστεί ως «δημοφιλής μουσική που συνδυάζει στοιχεία rock and roll & bluegrass». Η επιρροή και η δημοσιότητα του στυλ εξασθένισε στη δεκαετία του 1960, αλλά στα τέλη του 1970 και στις αρχές της δεκαετίας του 1980 (κυρίως με τους Stray Cats), η rockabilly βίωσε μια μεγάλη αναβίωση της δημοσιότητας της. Στοιχεία της rockabilly έχουν επιβιώσει ακόμα και στον 21ο αιώνα, μέσα από μια υποκουλτούρα της.

51 ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΡΟΚ Στο Ηνωμένο Βασίλειο το δημοφιλές κίνημα που είναι γνωστό ως "παραδοσιακή" τζαζ, έφερε πολλούς Αμερικάνους καλλιτέχνες της μπλουζ και τζαζ στη Βρετανία, οι οποίοι μετέδωσαν τους ροκ εντ ρολ και ροκαμπίλι ρυθμούς εκεί.

52 ΑΡΕΝΑ ΡΟΚ Οι Beatles και οι Rolling Stones είχαν ήδη θέσει τις βάσεις για μαζικές ζωντανές εμφανίσεις σε στάδια και χώρους αθλητικών αναμετρήσεων (αγγλικά: Arena). Η αυξανόμενη δημοτικότητα του Χέβι Μέταλ και του Προοδευτικού Ροκ, συνετέλεσε στο να εξαντλούνται τα εισιτήρια στις εμφανίσεις όλο και περισσότερων συγκροτήματων σε μεγάλους χώρους. Οι επιχειρήσεις που σχετίζονταν με τη μουσική, είδαν το γεγονός σαν ευκαιρία για μεγάλα κέρδη και έτσι προώθησαν συγκροτήματα με τον τίτλο των συγκροτημάτων "Αρένα ροκ".

53 ΣΟΦΤ ΡΟΚ Η μουσική ροκ όπως φάνηκε μπορούσε να γίνει λιγότερο σκληρή, κινούμενη κάπου μεταξύ του ποπ και του ροκ. Υπήρξαν κάποια βραχύβια συγκροτήματα που έκαναν γνωστό τον ήχο του soft rock/pop όπως οι Partridge Family, οι Cowsills, οι Osmonds, και οι Archies.

54 ΚΛΑΣΣΙΚΟ ΡΟΚ Στο μεταξύ, συγκροτήματα όπως οι Queen, Led Zeppelin, Black Sabbath, AC/DC, Aerosmith, ZZ Top, Van Halen, και Rolling Stones αλλά και σόλο καλλιτέχνες όπως ο Πήτερ Φράμπτον που ακούγονταν κυρίως στο ραδιόφωνο AM, μοιράζονταν τις θέσεις στα τσαρτς με συγκροτήματα του σοφτ ροκ. Εξαιρετικά δημοφιλή έγιναν το Stairway to Heaven των Led Zeppelin και το Bohemian Rhapsody των Queen, που συνέδεσαν κατά κάποιον τρόπο το σκληρό ροκ με το δημοφιλές σοφτ ροκ.

55 HARD ROCK Hard rock (ή heavy rock) ορίζεται γενικά ένα υποείδος της ροκ μουσικής που έχει τις ρίζες του στα μέσα της δεκαετίας του 1960 στο garage rock, το blues rock και το ψυχεδελικό ροκ. Χαρακτηρίζεται από μια έντονη χρήση επιθετικών φωνητικών, παραμορφωμένων ηλεκτρικών κιθάρων, μπάσων, τυμπάνων, και συχνά συνοδεύεται από πιάνα και αρμόνια. Το Hard rock εξελίχθηκε σε μια μεγάλη μορφή δημοφιλούς μουσικής στη δεκαετία του 1970, με συγκροτήματα όπως οι Led Zeppelin, The Who, Deep Purple, Aerosmith και AC / DC, και κατέληξε στην εμπορική ακμή της από τα μέσα έως τα τέλη της δεκαετίας του 1980.

56 LED ZEPPELIN

57 SOUL Η σόουλ (soul) είναι ένα μουσικό είδος, το οποίο συνδυάζει το R&B, την γκόσπελ και τη σπιρίτσουαλ, σε χορευτικές φόρμες. Από τη σόουλ προέρχονται η ντίσκο, η ποπ και το χιπ χοπ. Σημαντικότερος προάγγελος του μουσικού αυτού είδους θεωρείται ο Ρέι Τσαρλς, ενώ οι γνωστότεροι μουσικοί της είναι οι Τζέιμς Μπράουν, Ότις Ρέντινγκ, Αρίθα Φράνκλιν, Ουΐλσον Πίκετ, Αλ Γκριν, Στίβι Ουώντερ, Σμόκυ Ρόμπινσον ,Μάρβιν Γκέυ. και Amy Winehouse

58 DISCO H Ντίσκο είναι ένα είδος μουσικής που κορυφώθηκε σε δημοτικότητα στα τέλη της δεκαετίας του 1970, αν και έχει υποστεί έκτοτε σύντομες αναθέρμανσεις συμπεριλαμβανομένου σήμερα. Μουσικές επιρροές της αποτελούν η funk, η Latin και η ψυχεδελική μουσική. Κάποια από τα πιο σημαντικά και πετυχημένα ντίσκο τραγουδια είναι τα : Hot Stuff – Donna Summer , Le Freak – Chic , Stayin’ Alive – Bee Gees – 1977 , I Will Survive - Gloria Gaynor – 1978, Disco Inferno - Trammps – 1976, Billie Jean - Michael Jackson – 1982, Love To Love You Baby - Donna Summer – 1975 κ.α.

59 DONNA SUMMER ΚΑΙ BEE GEES

60 ΚΗΛΑΗΔΟΝΕΣ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΛΑΠΠΑΣ ΟΥΡΑΝΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑ
ΕΛΕΝΗ ΚΟΛΛΑΡΟΥ ΦΑΝΗ ΛΑΣΚΟΥ

61 KINGS OF DRUMS

62 ΜουσικA ΕπαγγEλματα απO την ομAδα < kings of drums >
1 Μουσικολόγος, 2 μαέστρος. 3 Επιμελητής, κριτής φωνής. 4 Ιεροψάλτης, τραγουδιστής ,καθηγητές στην εκπαίδευση κατάρτιση, σύμβουλοι μουσικών οργανισμών, σε κέντρα ερευνών ωδεία, στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα. 5 Μουσικοκριτικοί στα ΜΜΕ. 6 Παραγωγοί μουσικών εκπομπών. 7 Ελεύθεροι επαγγελματίες. 8 Συνθέτης 9 Στιχουργός 10 Οργανοπαίχτης 11 Χορευτής 12 Χορογράφος 13 Κατασκευαστής οργάνων 14 Μερικά Μουσικά Όργανα 15 Πιάνο, κιθάρα , ακουστική κιθάρα, κρουστά, φλογέρα, αρμόνιο, βιολί, ηλεκτρική κιθάρα, μπάσο, σαξόφωνο, μπουζούκι, μπαγλαμάς, φλάουτο

63 ΡΕΓΚΕ H ρέγκε (reggae) είναι σύγχρονο μουσικό είδος που αναπτύχθηκε με επίκεντρο τη Τζαμάικα στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Σε σύντομο χρονικό διάστημα εξελίχθηκε σε κυρίαρχο είδος της τζαμαϊκανής μουσικής σκηνής, ενώ παράλληλα διαδόθηκε διεθνώς με αξιοσημείωτη απήχηση στη Βρετανία, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και στην Αφρική. Οι ρίζες της ανιχνεύονται στο παροδοσιακό είδος που ονομάζεται μέντο (mento) και χρονολογείται στα τέλη του 19ου αιώνα, καθώς και στο είδος τού σκα (ska). Το μέντο χαρακτηρίζεται ως μία κατά βάση λαϊκή και εορταστική μουσική, συνδεδεμένη με το χορό, που αναπτύχθηκε αρχικά στο περιβάλλον των αγροτικών πληθυσμών της Τζαμάικα. Ένας από τους τραγουδιστές που, κατάφερε να αποκτήσει διεθνή φήμη είναι ο Τζίμι Κλιφ (Jimmy Cliff) πρωταγωνιστής της ταινίας The Harder They Come (1972)

64 που συνέβαλε σημαντικά στη διάδοση του νέου μουσικού είδους.
Στη δεκαετία του 1970 διαδόθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, κυρίως μέσω Τζαμαϊκανών μεταναστών αλλά και εγχώριων μουσικών, ενώ σημαντική συνεισφορά στη διάδοση της στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε πολλές ακόμα χώρες του κόσμου είχε ο Μπομπ Μάρλεϊ, ηγέτης του συγκροτήματος The Wailers και ένας από τους δημοφιλέστερους καλλιτέχνες του είδους παγκοσμίως. Ο Μάρλεΐ εισήγαγε επίσης ορισμένες καινοτομίες στη ρέγκε, επιταχύνοντας ελαφρά το ρυθμό της, χρησιμοποιώντας ενισχυμένες ροκ και μπλουζ κιθάρες καθώς και ένα φωνητικό γκόσπελ τρίο (I-Threes).

65 Οι τελετουργικοί τυμπανισμοί που χρησιμοποιούνταν αποτελούσαν μέρος της μουσικής παράδοσης του κινήματος των Ρασταφάρι. Ο τραγουδιστής του συγκροτήματος των Maytals, Φρέντερικ Χίμπερτ, όρισε τον όρο ρέγκε σχολιάζοντας χαρακτηριστικά: «Ρέγκε σημαίνει ό,τι προέρχεται από το λαό, κάτι καθημερινό, από το γκέτο σημαίνει φτώχεια, δεινά, Ρασταφάρι, οτιδήποτε από το γκέτο. Είναι μουσική επαναστατών, ανθρώπων που δεν έχουν αυτό που επιθυμούν». Από τα τέλη της δεκαετίας του 1960, η ρέγκε συνδέθηκε επίσης στενά με το ρασταφαριανισμό, μεταφέροντας τα κοινωνικά και θρησκευτικά μηνύματά του και συμβάλλοντας στη διάδοσή του

66 ΡΑΣΤΑΦΑΝΙΣΜΟΣ Τα πρώτα μέλη του Ρασταφαριανισμού ήταν κατά το μεγαλύτερο ποσοστό Αφρικανικής καταγωγής και πρώην μέλη άλλων χριστιανικών δογμάτων. Ο προσδιορισμός του αριθμού των μελών του κινήματος παγκοσμίως είναι δύσκολος καθώς δεν υπάρχουν επίσημες στατιστικές. Διαφορετικές εκτιμήσεις αναφέρονται σε συνολικά Ρασταφάρι στον κόσμο. Παραδοσιακά, προέρχονται κυρίως από το χώρο των κατώτερων οικονομικών τάξεων, αν και σήμερα έχουν διεισδύσει σε σημαντικό βαθμό στη μεσαία τάξη. Στις καθημερινές πρακτικές τους περιλαμβάνονται αυστηρές διατροφικές συνήθειες που περιλαμβάνουν κυρίως τη χορτοφαγία, η χρήση της κάνναβης, καθώς και η υιοθέτηση χαρακτηριστικής κόμμωσης των μαλλιών σε πλεξίδες («ράστα»).

67

68 ποπ Ορισμός Ποπ ονομάζεται ένα είδος μουσικής. Με αυτό τον όρο χαρακτηρίζονται ελαφριές μορφές ξένης μουσικής, ή αντίστοιχες ελληνικές δημιουργίες πάνω στα ίδια πρότυπα ρυθμού και μελωδίας (δεν θα πρέπει όμως να συγχέεται με την αντίστοιχη ελληνική λαϊκή μουσική σκηνή). Ο όρος Ποπ  προέρχεται από τον αγγλικό όρο popular, που σημαίνει δημοφιλής. Ως είδος, η ποπ μουσική είναι πολύ εκλεκτική, δηλαδή δανείζεται στοιχεία από άλλα είδη μουσικής. Ωστόσο, υπάρχουν βασικά στοιχεία που καθορίζουν ένα είδος μουσικής να είναι ποπ.

69 Κάποιες κατηγορίες της ποπ είναι: Σόουλ ποπ Ποπ R&B Κάντρι ποπ Ποπ ροκ
Τα στοιχεία αυτά είναι: Μικρά έως μεσαίου μήκους τραγούδια Τα τραγούδια έχουν μια βασική δομή (στίχος-ρεφρέν) Συχνά επαναλαμβανόμενο ρεφρέν Μελωδία Κάποιες κατηγορίες της ποπ είναι: Σόουλ ποπ Ποπ R&B Κάντρι ποπ Ποπ ροκ Χορευτική ποπ Λάτιν ποπ

70 Εκφραστές Οι κύριοι εκφραστές της ποπ είναι δύο. Από την μια ο Michael Jackson ο οποίος ήταν τραγουδιστής, χορευτής, συνθέτης και παραγωγός Από την άλλη , η Madonna , επίσης τραγουδίστρια , χορεύτρια , συνθέτρια , αλλά και παραγωγός, συγγραφέας και σκηνοθέτιδα , θεωρείται η ‘’Βασίλισσα της ποπ’’ καθώς πάνω από 30 χρόνια πρωταγωνιστεί στη δισκογραφία με μεγάλη επιτυχία , έχοντας στο ενεργητικό της 12 Άλμπουμ και 26 singles, ενώ έχει κάνει από το 1985 μέχρι και σήμερα 9 περιοδείες σε όλο τον κόσμο , συμπεριλαμβανομένου και μιας συναυλίας στην Αθήνα

71 Και τέλος οι Beatles οι οποίοι επηρέασαν περισσότερες από μία γενιές, με τα
τραγούδια και τις αρμονίες τους, στη δεκαετία του 1970, όταν η ποπ πέρασε από χίλια κύματα κατάφεραν να γίνουν σήμα κατατεθέν της ποπ, να αναμειχθούν με τη ροκ και να γίνουν ένα από τα σπουδαιότερα συγκροτήματα της εποχής.

72 ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

73 ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
ΣΤΟ ΣΩΜΑ Σε ανθρώπους που μελετούν ή εξασκούν κάποιο μουσικό όργανο, το μυαλό και η σκέψη τους έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό. Μπορούν να εκφράζονται συναισθηματικά πιο εύκολα και άνετα όπως και σε επίπεδο ιδεών. Η μουσική συνδέεται επίσης με την οργάνωση του εγκεφάλου ,την τάξη ,τις αναλογίες και τις αλληλουχίες και όλα τα στοιχεία που έχουν σχέση με την απλή μαθηματική λογική. Από τη βιολογία είναι γνωστό ότι η μουσική είναι μέσα μας. Ο καρδιακός παλμός ,ο ρυθμός του βαδίσματος, του αναπνευστικού συστήματος κ.α.

74 Άλλες λειτουργίες του οργανισμού που επηρεάζει η μουσική είναι :
Μπορεί να ερεθίσει τα πεπτίδια στον εγκέφαλο και να προκαλέσει την παραγωγή ενδορφινών, προκαλώντας αίσθημα εφορίας. Μουσική με ρυθμική συχνότητα 60 παλμών ανά λεπτό προκαλεί επιβράδυνση των καρδιακών παλμών και μείωση της αρτηριακής πίεσης,με αποτέλεσμα το σώμα να χαλαρώνει. Μπορεί να ενεργοποιήσει τη ροή αποθηκευμένης μνήμης και φανταστικού υλικού. Βελτιώνει την επίδοση σε διάφορα τεστ,και επιταχύνει την διαδικασία εκμάθησης. Αυξάνει τον δείκτη νοημοσύνης κατά 9 μονάδες (παροδικα). Επιταχύνει την ανάρρωση από ασθένιες ή ατυχήματα. Βελτιώνει τη δημιουργικότητα και τη διαύγεια.

75 ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Αφ' ενός, η μουσική μπορεί να παίξει τον ρόλο πολύ αποτελεσματικού διεγερτικού για τη διερεύνηση της πολύπλοκης ατομικής κλίμακας των συγκινησιακών και συναισθηματικών αντιδράσεων του ατόμου, των συνειδητών και υποσυνείδητων προβληματισμών του. Διευκολύνει την προσέγγιση στο υποσυνείδητο και την ενεργοποίηση μπλοκαρισμένων ψυχοπαθολογικών καταστάσεων, που βρίσκουν διέξοδο μέσα από φαινόμενα κάθαρσης. Αφ' ετέρου, παίζει τον ρόλο ενός πολύ αποτελεσματικού διεγερτικού για την αφύπνιση και ενεργοποίηση των δημιουργικών δυνάμεων που υπάρχουν σε κάθε άνθρωπο και που μπορούν να ευνοήσουν προσπάθειες αναδιοργάνωσης: να ξυπνήσει το δημιουργικό δυναμικό, να δονηθεί η θετική ενέργεια, τα εποικοδομητικά στοιχεία της προσωπικότητας, τα συναισθήματα, η φαντασία, η δημιουργική εξυπνάδα του ανθρώπου. Προς το σκοπό αυτό ακολουθείται μία μέθοδος ερεθισμού, παρόρμησης, ευαισθητοποίησης.

76  Η μουσική αγγίζει και επηρεάζει τον άνθρωπο; Η κατάλληλη για τον κάθε άνθρωπο μουσική, οδηγεί στο πρώτο στάδιο της χαλάρωσης - στη μυϊκή υποτονία και στη συνέχεια στη συναισθηματική εφορία. Ως γνωστόν, οι περισσότεροι άνθρωποι επηρεάζονται συναισθηματικά από τη μουσική. Όταν κάποιος ακούει μια μουσική που του αρέσει, ενεργοποιούνται οι ίδιες περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με την απόλαυση της τροφής και του σεξ. Μιλώντας εμπειρικά, αυτή τη συναισθηματική εφορία που προσφέρει η μουσική την εισπράττω κάθε μέρα. Δεν είναι λίγες οι φορές που η μουσική μου προσφέρει χαλάρωση και μου δίνει τη δυνατότητα να αποδράσω νοητά από την καθημερινότητα και να αφήσω το μυαλό μου να ταξιδέψει σε πράγματα και πρόσωπα αγαπημένα. Ιδιαιτέρως όμως η disco μουσική μου δίνει κίνητρο να γυμναστώ, να περπατήσω περισσότερο, να χορέψω περισσότερο, να κινηθώ περισσότερο και έτσι να ανεβάσω τη διάθεσή μου και να αφεθώ στους δυνατούς ρυθμούς της. Για όλους εμάς λοιπόν, η χαλάρωση που επιτυγχάνεται με τη μουσική προκαλεί συναίσθημα ευφορίας, που ευνοεί όμως και μια καινούργια διαθεσιμότητα και μεγαλύτερη δεκτικότητα σε εξωτερικούς ερεθισμούς. Σ' αυτό ακριβώς το στάδιο η μουσική παύει να είναι απλώς ένα στοιχείο χαλάρωσης και παίζει ρόλο θεραπευτικό. Όποια κι αν είναι η αιτία, πάντως, γιγαντιαίες επιχειρήσεις αλλά και εκατοντάδες εκπαιδευτικά ιδρύματα όλων των βαθμίδων έχουν φροντίσει να αξιοποιήσουν αυτή την επιρροή της μουσικής, η οποία συνοψίζεται σε καλύτερη επικοινωνία, μεγαλύτερη ευκολία στη μάθηση και τη συγκράτηση της γνώσης, λιγότερο στρες και περισσότερη δημιουργικότητα και ενεργητικότητα.

77 ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η μουσική, δεδομένου του ότι έχει μεγάλη επίδραση στο άτομο,έχει κατά καιρούς γίνει και εξακολουθεί να είναι και ,μέσο έκφρασης κοινωνικών κινημάτων. Πολλά από αυτά τα κινήματα χρησιμοποιούσαν πολιτικοποιημένο στίχο με σκοπό να ευαισθητοποιήσουν τον υπόλοιπο κόσμο και να εκφραστούν. Ας δούμε κάποια κινήματα που άφησαν ιστορία με τον αντιδραστικό χαρακτήρα τους στην τότε κοινωνία που τους προβλημάτιζε, ανά δεκαετίες.

78 Μουσικά κινήματα : Το ‘’ρεμπέτικο’’. Ένα μουσικό κίνημα που ξεκίνησε από τους πρόσφυγες από την Μ.Ασία αλλά και ανθρώπους που ζούσαν στο περιθώριο, τους ταξικά αποκληρομένους, ως έκφραση άμυνας  απέναντι στους μηχανισμούς αποκλεισμού τους από τη μεριά των κυρίαρχων στρωμάτων εκείνης της εποχής. 40’s Προς το τέλος της δεκαετίας του 40 στα γκέτο των αμερικανικών πόλεων,που την μουσική κυριαρχία είχε η Blues,καθαρά μουσική των ¨μαύρων¨,ήρθε η ανάμιξη της με country ήχους (μουσική των ¨λευκών¨). Ο καρπός της ήταν η Rock ‘n’ Roll μουσική όπου σε περίοδο φυλετικών διαταραχών κατάφερε να ενώσει τα δύο φύλα. 60’s . Ο παράνομος, επαναστατικός τύπος ανθούσε, όπως και η μαζική χρήση ναρκωτικών, έτσι δημιουργήθηκε το κίνημα των hippies. Η μουσική έγινε ψυχεδελική. Πολιτικοποιημένη λόγω των πάμπολων αναταραχών και χωρίστηκε σε πολλές νέες κατηγορίες όπως Ροκ, Σόουλ, Ποπ και Ρέγκε. 70’s Στα μέσα της δεκαετίας εμφανίστηκε και η Πανκ μουσική. Αυτή η μουσική ήταν και τρόπος ζωής για πολλούς νέους που αντιμετώπιζαν καυστικά,τα προβλήματα όπως η ανεργία, η οικονομική κρίση, ο αστικός καθωσπρεπεισμός, η υποκρισία και πολλά άλλα. Ήταν κάτι σαν μουσική αναγένηση η οποία δεν κράτησε πολλά χρόνια,αλλά άφησε μέχρι σήμερα ανεξίτιλη σφραγίδα και κληρονομιά.

79 80’s Τότε άλλαξαν τα πάντα
80’s Τότε άλλαξαν τα πάντα! Είσοδος drum machine και πολλά ηλεκτρονικά στοιχεία backround. To new wave και η synth Ποπ κυριαρχούσαν στις αρχές της δεκαετίας και στα μέσα της. Καλλιτέχνες όπως η Μandona και o Jackson γνώρισαν τεράστια εμπορική επιτυχία. Tα Hard Rock, glam Metal, Pop Metal, pozer Metal, big hair bands παίζαν ηγετικό ρόλο στο μουσικό προσκήνιο και όρισαν νέες τάσεις. Επίσης έγινε και το liveaid με πάρα πολλούς καλλιτέχνες να δίνουν κοινή συναυλία για την φτώχεια στην Αφρική. Η πτώση του τοίχους του Βερολίνου, ο γιαπισμός, η εμφάνιση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, η καταστροφή στο Τσέρνομπιλ, ήταν κάποια χαρακτηριστικά της δεκαετίας αυτής η οποία χαρακτηρίζεται ως μεταβατική περίοδος και η εικόνα της αντικατοπρίζεται στην μουσική της. 90’s H εποχή αυτή χαρακτηρίζεται από την πτώση του κομμουνισμού, την εισβολή αμερικάνων στο Iraq, την μαζική χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, την εμφάνιση του ίντερνετ, την ελεύθερη αγορά και την διάλυση της Γιουγκοσλαβίας. Όσον αφορά την μουσική: Στις αρχές κυριαρχούσε η τέκνο και η rave που ξεκίνησαν από το Μάντσεστερ.H hip hop επίσης, το rnb και η ραπ όσο περνούσε ο καιρός. H grunge έκανε την εμφάνιση της στις αρχές της δεκαετίας και όρισε ένα ήχο, στην Αμερική κυρίως, που χρησιμοποιείται μέχρι και στις μέρες μας. ΣΗΜΕΡΑ η μουσική ανακυκλώνεται δεν βγαίνουν νέα είδη, παρά μόνο συνδοιασμοί. Oι μόδες και οι τάσεις βρίσκουν στοιχεία και από παλαιότερες δεκαετίες.

80 Το πανκ είναι μουσικό είδος που ξεκίνησε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής τη δεκαετία του '60, αρχικά από τη Νέα Υόρκη, και έγινε γνωστό στα μέσα της δεκαετίας του '70.Mετά τα μέσα της δεκαετίας του '70 όμως εισήχθη στην Αγγλία και έγινε δημοφιλές από συγκροτήματα όπως οι Sex Pistols, οι Clash, οι Crass κ.α. σαν μουσική του λευκού απορριπτόμενου νεολαίου και μέρος ενός κινήματος πολιτικής και κοινωνικής καταγγελίας και αμφισβήτησης του κατεστημένου. Παίζεται συνήθως με κιθάρα, μπάσσο & ντραμς, σπάνια και Πιάνο ή άλλα όργανα, και οργισμένα φωνητικά. Είναι υποκατηγορία του ροκ, προερχόμενο από το garage rock και είναι μουσική απλή, με έμφαση στις απλές ρυθμικές δομές (τυπικά 4/4 και δομή chorus-verse), την ταχύτητα και την ενέργεια, με στίχους που συνήθως θίγουν κοινωνικά, πολιτικά ή προσωπικά θέματα, συχνά οργισμένοι ή χλευαστικοί.

81 ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ Η μουσική αποτελεί αρχικά έκφραση συναισθημάτων και ιδεών, όμως μελετώντας τη μουσική δημιουργία στα βάθη των αιώνων θα παρατηρούσε κανείς ότι πάντα υπάρχει στους συνθέτες έντονη η επιθυμία να «αναπαραστήσουν» εικόνες μέσω της μουσικής, πράγμα που αποτελεί παραδοσιακά πεδίο των εικαστικών τεχνών.    Μπορεί κανείς να εντοπίσει στο παγκόσμιο μουσικό ρεπερτόριο «αποτυπώσεις» σκηνών, χαρακτήρων ή εικόνων από τη φύση, όπως και στους πίνακες ζωγραφικής.    Αυτοί οι ήχοι χαρακτηρίζονται πολλές φορές φωτεινοί ή σκοτεινοί, οξείς ή με όγκο, «κούφιοι», παλλόμενοι, ή με ένα σωρό άλλα χαρακτηριστικά επίθετα. Κάποιες φορές η μουσική απεικόνιση (αναπαράσταση εικόνων με ηχητικά μέσα) εμπνέεται όχι μόνο από τη φύση αλλά και από έργα ζωγραφικής.

82 ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ «Ο καλλιεργημένος μουσικός μπορεί να ωφεληθεί εξίσου μελετώντας μια Μαντόνα του Ραφαήλ και μια Συμφωνία του Μότσαρτ […]. Ο ζωγράφος μεταπλάθει το ποίημα σε εικόνα, ο μουσικός μετασχηματίζει την εικόνα σε ήχο […]. Η αισθητική της μιας τέχνης είναι ίδια με αυτήν της άλλης. Μόνο το υλικό διαφέρει». Ρόμπερτ Σούμαν (R. Schumann), συνθέτης

83 ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
Τα κύρια συστατικά του κινηματογράφου, ο οποίος αποτελεί ένα οπτικοακουστικό θέαμα, είναι: ο λόγος, η εικόνα, ο ήχος/μουσική. Αυτά τα συστατικά αλληλεπιδρούν και διαμορφώνουν το κατάλληλο κινηματογραφικό περιβάλλον. Επομένως, η κινηματογραφική μουσική δεν μπορεί να απομονωθεί από το περιβάλλον αυτό και να αντιμετωπιστεί σα να προορίζεται για ακρόαση. Υπάρχουν βέβαια και μουσικά έργα που χρησιμοποιήθηκαν ως σάουντρακ (soundtrack: μουσική επένδυση μιας ταινίας). Υπάρχουν όμως και σάουντρακ ειδικά συντεθειμένα για ένα κινηματογραφικό έργο, που μπορούν αυτούσια να είναι υλικό ακρόασης. Επομένως, η μουσική για τον κινηματογράφο λειτουργεί ως αναπόσπαστο στοιχείο μιας ταινίας, χωρίς όμως να αποκλείεται η πιθανότητα να λειτουργεί και αυτόνομα.

84 SOUNDTRACKS Ένα soundtrack μπορεί να είναι μουσική που συνοδεύει και συγχρονίζεται με τις εικόνες μιας κινηματογραφικής ταινίας, ένα βιβλίο, ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα ή ένα βιντεοπαιχνίδι ή ένα άλμπουμ που έχει κυκλοφορήσει στο εμπόριο όπως εμφανίζεται στο soundtrack μιας ταινίας ή τηλεοπτικής εκπομπής. Υπάρχουν πέντε είδη soundtrack : 1. Soundtracks ταινιών που επικεντρώνονται κυρίως στα τραγούδια (musical) 2.Μουσική υπόκρουση από ταινίες που δεν είναι μιούζικαλ 3.Άλμπουμ που ακούστηκαν ολόκληρα ή εν μέρει στο υπόβαθρο ταινιών που δεν είναι μιούζικαλ 4.Τα soundtracks βιντεοπαιχνιδιών που συχνά κυκλοφορούν μετά την κυκλοφορία ενός παιχνιδιού 5.Άλμπουμ που περιέχουν τόσο τη μουσική όσο και τους διαλόγους από μια ταινία

85 SOUNDTRACKS Τα πιο πετυχημένα soundtracks ταινιών είναι τα εξής : 'Moon River' ('Breakfast at Tiffany's'), 'Don't You (Forget About Me)' ('The Breakfast Club'),  'Eye of the Tiger' ('Rocky III'), 'Gangsta's Paradise' ('Dangerous Minds'),  'I Believe I Can Fly' ('Space Jam'),  'Stayin' Alive' ('Saturday Night Fever'), 'Miss Misery' ('Good Will Hunting'), 'Lose Yourself' - Eminem ('8 Mile'),  'Mrs. Robinson' ('The Graduate'), “You Are The One That I Want” (“Grease”), “My Heart Will Go On” (“Titanic”)

86 SOUNDTRACKS

87 ΕΙΔΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ PUNK GRUNGE HEAVY METAL HOUSE PSYCHEDELIC TRANCE

88 «Υπάρχουμε και θέλουμε να ζήσουμε με τους δικούς μας νόμους»
PUNK  «Υπάρχουμε και θέλουμε να ζήσουμε με τους δικούς μας νόμους»

89 Το πανκ είναι μουσικό είδος που ξεκίνησε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής τη δεκαετία του '60, αρχικά από τη Νέα Υόρκη, και έγινε γνωστό στα μέσα της δεκαετίας του '70.Mετά τα μέσα της δεκαετίας του '70 όμως εισήχθη στην Αγγλία και έγινε δημοφιλές από συγκροτήματα όπως οι Sex Pistols, οι Clash, οι Crass κ.α. σαν μουσική του λευκού απορριπτόμενου νεολαίου και μέρος ενός κινήματος πολιτικής και κοινωνικής καταγγελίας και αμφισβήτησης του κατεστημένου. Παίζεται συνήθως με κιθάρα, μπάσσο & ντραμς, σπάνια και Πιάνο ή άλλα όργανα, και οργισμένα φωνητικά. Είναι υποκατηγορία του ροκ, προερχόμενο από το garage rock και είναι μουσική απλή, με έμφαση στις απλές ρυθμικές δομές (τυπικά 4/4 και δομή chorus-verse), την ταχύτητα και την ενέργεια, με στίχους που συνήθως θίγουν κοινωνικά, πολιτικά ή προσωπικά θέματα, συχνά οργισμένοι ή χλευαστικοί.

90 GRUNGE 90

91 Η grunge είναι είδος της εναλλακτικής ροκ, το οποίο αναπτύχθηκε στα μέσα του 1980 στην πολιτεία της Ουάσινγκτον των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, και κυρίως στο Σιάτλ. Εμπνευσμένη από την σκληροπυρηνική πανκ, την heavy metal και την indie rock, η grunge χαρακτηρίζεται από ηλεκτρικές κιθάρες με έντονη ηχητική παραμόρφωση και αρκετό θόρυβο. Οι στίχoι είναι απαθείς ή γεμάτοι θλίψη, και έχουν την ίδια θεματολογία με την πανκ. Έχει, όμως, πολύ πιο αργό τέμπο και πιο περίπλοκη ενορχήστρωση με έντονες διαφορές ανάμεσα στη δυναμική διαφόρων κομματιών και απαθές ή γεμάτο από θλίψη στίχο. Η grunge θα γίνει επιτυχημένη στις αρχές του 1990, κυρίως λόγω της κυκλοφορίας του Nevermind από τους Nirvana και το Ten από τους Pearl Jam. ΔΙΑΣΗΜΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ Alice in Chains, The Smashing Pumpkins, Soundgarden, Pearl Jam, Mother Love Bone, Tad, Mudhoney, Melvins, Nirvana, Hole, Sonic Youth, L7.

92

93 Το heavy metal είναι είδος ροκ μουσικής που αναπτύχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του '60 και τις αρχές το '70. Με ρίζες στα μπλούζ και το ψυχεδελικό ροκ, οι μπάντες που το ανέπτυξαν δημιούργησαν ένα βαρύ ήχο εστιασμένο στην κιθάρα και τα ντραμς, έχοντας ως χαρακτηριστικό την υψηλά ενισχυμένη παραμόρφωση στον ήχο της κιθάρας και τα γρήγορα σόλο. Το heavy metal είναι ακραίο στην ένταση, αρρενωπότητα και θεατρικότητα. ΕΙΔΗ Classic Metal, Black Metal, Death Metal, Doom Metal, Folk Metal, Glam Metal, Gothic Metal, Groove Metal, New Wave of British Heavy Metal, Post Metal, Power Metal, Progressive Metal, Speed Metal, Symphonic Metal, Thrash Metal, Epic Metal, Alternative Metal, Christian Metal, Crossover Thrash, Funk Metal, Grindcore,Industrial Metal, Metalcore, Nu Metal, Rapcore, Grunge. ΔΙΑΣΗΜΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ Kiss, Metallica, Iron Maiden, AC DC, Slipknot, Disturbed, Slayer, Megadeth, Judas Priest, Black Sabbath, Led Zeppelin, Dream Theater.

94 HOUSE

95 House μουσική είναι ένα είδος ηλεκτρονικής dance μουσικής που αναπτύχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του 80 από dance club Djs στο Chicago. . Υπάρχουν διάφορες απόψεις για την προέλευση της ονομασίας HOUSE. Η επικρατέστερη και πιο έγκυρη είναι ότι προήλθε από το όνομα του club Τhe Warehouse το οποίο ήταν το δημοφιλέστερο club του Chicago στα τέλη της δεκαετίας 70 και αρχές της δεκαετίας του 80. Η ανάπτυξη της House στην Βρετανία σημειώθηκε κατά την περίοδο Κατά τη διάρκεια δηλαδή του δεύτερου Summer Of Love. Αν και εμφανίστηκε την ίδια περίοδο που εμφανίστηκε και στο Chicago, στις αρχές της δεκαετίας του 80 και συγκεκριμένα στο Manchester στο club The Haηienda σαν προέκταση της Northern Soul τεχνοτροπίας. Μέχρι το 1986 με τους Djs Pickering, Park και Da Silva η house είχε καθιερωθεί. Πολλά underground clubs και private parties στο Λονδίνο αλλά και σε ολόκληρη τη Μ. Βρετανία έπαιζαν μόνο house.

96 PSYCHEDELIC TRANCE

97 Η Psychedelic Trance ή Psytrance μουσική (ελλ
Η Psychedelic Trance ή Psytrance μουσική (ελλ.ψυχεδελική trance) είναι ένα παρακλάδι της ηλεκτρονικής μουσικής Trance. Αποτελεί εξέλιξη της μουσικής γκόα, η οποία προέρχεται από την ομώνυμη περιοχή της Ινδίας. Το είδος αυτό της μουσικής προωθήθηκε προς την δύση μέσω Ισραηλινών τουριστών που έκαναν τις διακοπές τους στην περιοχή Γκόα. Η μουσική Psytrance είναι αρκετά γρήγορη αφού παίζεται με πάνω από 140 ρυθμικάχτυπήματα το λεπτό (bpm). Οι ήχοι της συγκεκριμένης μουσικής μπορούν να θεωρηθούν σπάνια ελαφρώς μελωδικοί έως περίεργοι και πολλές φορές ενοχλητικοί. Δεν είναι τόσο δημοφιλής όσο άλλα είδη ηλεκτρονικής μουσικής λόγω του θορύβου(υψηλές μη αρμονικές συχνότητες) που μεταδίδουν οι ήχοι της. Τα τελευταία 10 χρόνια η Psytrance είναι πολύ γνωστή στην Ευρώπη. ΔΙΑΣΗΜΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ Infected Mushroom (Ισραήλ), Astral Projection (Ισραήλ), Electric Universe (Γερμανία), Alien Project (Ισραήλ), Skazi (Ισραήλ) , Astrix (Ισραήλ), GMS (Ολλανδία), Wizzy Noise (Ελλάδα), Pause (Ελλάδα), Ion (Ελλάδα), Talamasca (Γαλλία), Eskimo (Αγγλία).

98 Κατράκη Νάνσυ Μιλίτσεβιτς Ντάμιαν Τσιαμπούλας Ηλίας Σπαθή Χαρά

99 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΓΟΡΙΑ Α' ΤΑΞΗΣ

100 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΓΟΡΙΑ Α’ ΤΑΞΗΣ

101 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Α’ΤΑΞΗΣ

102 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Α’ΤΑΞΗΣ

103 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΓΟΡΙΑ Β’ΤΑΞΗΣ

104 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΓΟΡΙΑ Β’ΤΑΞΗΣ

105 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Β’ΤΑΞΗΣ

106 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Β’ ΤΑΞΗΣ

107 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΓΟΡΙΑ Γ’ ΤΑΞΗΣ

108 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΓΟΡΙΑ Γ’ ΤΑΞΗΣ

109 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Γ’ ΤΑΞΗΣ

110 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Γ’ ΤΑΞΗΣ


Κατέβασμα ppt "ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ ΤΕΧΝΗ Ερευνητική εργασία 1ο ΓΕΛ Βούλας Υπεύθυνη Καθηγήτρια:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google