Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Ηλεκτρονικά και Τεχνολογία Ελέγχου
2
Ηλεκτρονικά και Τεχνολογία Ελέγχου
Μια από τις 7 θεματικές περιοχές του προγράμματος σπουδών του Σχεδιασμού και Τεχνολογίας. Για τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου οι στόχοι της πιο πάνω θεματικής είναι οι εξής: Να αναγνωρίζουν απλά συστήματα ελέγχου από το δικό τους περιβάλλον, κατανοώντας τα μέρη και τη λειτουργία τους. Να ενσωματώνουν εξαρτήματα ελέγχου σε κατασκευές που έχουν κάνει. Να κατασκευάζουν και να χρησιμοποιούν προγράμματα ελέγχου σε βιομηχανικά προϊόντα. Η τεχνολογία ελέγχου χρησιμοποιεί τα συστήματα ελέγχου για έλεγχο ή και προγραμματισμό σύγχρονων συσκευών. Δίνει ευκαιρίες για συνεργατική μάθηση στο σχολείο μέσα από τη δημιουργία projects στο μάθημα του Σχεδιασμού και Τεχνολογίας. Μπορεί να ικανοποιήσει τα ενδιαφέροντα όλων των παιδιών μέσω ποικίλων κατασκευών, προσφέροντας έτσι ίσες ευκαιρίες μάθησης.
3
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ Συστήματα ελέγχου λέγονται τα εξαρτήματα ή οι συσκευές που μας βοηθούν να ελέγξουμε ή/και να προγραμματίσουμε τη λειτουργία μιας άλλης συσκευής. Στη σύγχρονη ζωή, υπάρχει η ανάγκη ελέγχου και προγραμματισμού κάποιων συσκευών που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν καθημερινά (φώτα, πλυντήρια, φούρνοι, ηλεκτρικές συσκευές…). Υπάρχουν διάφορα είδη συστημάτων ελέγχου: Απλοί μηχανικοί διακόπτες, όπου ο χρήστης με το πάτημα ενός κουμπιού ελέγχει πότε μια συσκευή θα λειτουργεί και πότε όχι (π.χ. διακόπτες ηλεκτρικού ρεύματος, διακόπτες “on-off” σε συσκευές) Αυτόματοι διακόπτες που λειτουργούν με αισθητήρες (sensors) θερμοκρασίας, πίεσης, φωτός, υγρασίας, κ.α. Προγραμματιζόμενοι διακόπτες (χρονοδιακόπτες)
4
EGG BOX Tο Egg-box είναι το σύστημα ελέγχου που περιλαμβάνεται στα υλικά Σχεδιασμού και Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Διακόπτης on - off 4 ζεύγη εξόδων (κανάλια) Φωτεινή ένδειξη λειτουργίας (led) Kίτρινο: stand by Κόκκινο: record Πράσινο: play Κουμπί λειτουργίας (play) (για εκτέλεση προγραμματισμού) Κουμπί «μνήμης» (record) (για ΑΡΧΗ και ΤΕΛΟΣ) Φωτεινή ένδειξη για κάθε ζεύγος εξόδου Κουμπί ενεργοποίησης - απενεργοποίησης για κάθε ζεύγος εξόδου (κανάλι)
5
ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Πώς προγραμματίζεται… ΟΔΗΓΙΕΣ ΧΡΗΣΗΣ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Φέρτε το διακόπτη στη θέση «on» Κρατήστε πατημένο το κόκκινο κουμπί (record) μέχρι η φωτεινή ένδειξη led να γίνει κόκκινη. Πατήστε τα μπλε κουμπιά ανάλογα με τον προγραμματισμό που σχεδιάζετε να εκτελέσει. Κάθε φορά θα ανάβει η φωτεινή ένδειξη για κάθε ζεύγος εξόδου που χρησιμοποιείτε. Πατώντας ξανά το μπλε κουμπί, σταματά η λειτουργία της συγκεκριμένης εξόδου. Μπορείτε να πατήσετε ταυτόχρονα περισσότερα από ένα μπλε κουμπιά. Όταν η ακολουθία προγραμματισμού ολοκληρωθεί, πατήστε ξανά το κόκκινο κουμπί, για να σταματήσει η αποθήκευση του προγραμματισμού. Πατήστε το πράσινο κουμπί για να δείτε την εκτέλεση του προγραμματισμού σας.
6
Πώς χρησιμοποιείται στο εργαστήριο…
… με λάμπες Σε περίπτωση που θα χρησιμοποιήσω led προσέχω την πολικότητα. … με βομβητές Προσοχή! Ο βομβητής έχει πολικότητα. Για αντιστροφή της φοράς κίνησης του μοτέρ! … με μοτέρ Για περιστροφή του μοτέρ!
7
Πιθανές κατασκευές για παιδιά…
Μπορώ να κάνω τα φώτα σας να αναβοσβήνουν με το δικό σας πρόγραμμα Κάνω το φάρο να αναβοσβήνει Κάνω το παπιγιόν του κλόουν να στριφογυρίζει και τα μάτια του να αναβοσβήνουν! Μπορώ να προγραμματίσω τους τραγουδιστές να στριφογυρίζουν με τη σειρά ή όλοι μαζί, σύμφωνα με τη μουσική που θα διαλέξω.
8
Πιθανές κατασκευές για παιδιά…
Μπορώ ακόμα και να στρίψω δεξιά ή αριστερά το όχημά σας. Μπορώ να ξεκινήσω και να σταματήσω το όχημά σας . Μπορώ να κάνω τα παιχνίδια της Παιδικής Χαράς να λειτουργούν όπως θέλω εγώ. Κάνω τη λάμπα να αναβοσβήνει ή το βομβητή στην πυροσβεστική, στο περιπολικό, στο ασθενοφόρο να ηχεί!
9
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ENGINO
10
ENGINO Το Engino είναι ένα παιχνίδι συναρμολογούμενων μοντέλων.
Είναι το μοναδικό κυπριακό προϊόν που υπάρχει στο είδος του και τα τελευταία τουλάχιστον 4 χρόνια αποτελεί μέρος του μαθήματος του Σχεδιασμού και Τεχνολογίας. Σε κάθε εργαστήριο υπάρχουν 3 πακέτα του βασικού πακέτου του παιχνιδιού. Με το Engino οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να φτιάξουν ποικιλία από μοντέλα κατασκευών χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους ή καθοδηγούμενοι από απλά εγχειρίδια που επεξηγούν τα διάφορα κατασκευαστικά μοντέλα του παιχνιδιού.
11
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΣΕ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ τροχαλίες τροχαλίες Οδοντωτός τροχός τροχαλίες μοτέρ Μοχλός (Ψαλιδωτός μηχανισμός)
12
ΣΥΝΔΕΣΗ ΞΥΛΩΝ Το Εngino περιλαμβάνει συνδετήρες ξύλων με τους οποίους επιτυγχάνεται η σύνδεση ξύλων 10 X 10cm σε γωνιές 45°, 90° και 135°. *Ταχύτητα *Ακρίβεια *Ασφάλεια
13
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΥΛΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ.
14
Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
ΑΛΛΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ φωτοβολταϊκά Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
15
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ
ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ ΜΕ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ Το Engino μπορεί να συνδυαστεί άριστα με το γνωστό μας Egg box. Μερικά παραδείγματα είναι τα πιο κάτω: *Κίνηση αυτοκινήτου *Σπίτι * Λειτουργία Λούνα πάρκ
16
ΤΡΟΠΟΙ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΟΥ ENGINO ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
D.I.Y.(εκτέλεση οδηγιών για συναρμολόγηση κατασκευής). Δίνει τη δυνατότητα συνεργασίας για ομαδική εργασία. Παρέχει μια πολύ καλή ευκαιρία για πειραματισμό με τους διάφορους μηχανισμούς (τροχαλίες- μοχλοί) στο στάδιο της διερεύνησης. Μπορεί να αξιοποιηθεί ακόμη και σε άλλες θεματικές ενότητες του αναλυτικού όπως την ενότητα για την ενέργεια τον ηλεκτρισμό, τις δομές και τους μηχανισμούς. Βοηθά στο σχεδιασμό μιας προτεινόμενης κατασκευής. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στο θέμα της αξιολόγησης.
17
ΩΡΑ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.