Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεDemetria Bakas Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
«Παράγω & Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της Ηπείρου» 03/03/12 Δημήτρης Λακασάς Πρόεδρος ΣΕΒΕ
2
1 Ελληνικές εξαγωγές Σύντομη αναδρομή και πρόσφατες εξελίξεις - Μικρό οικονομικό θαύμα για το 2011 -2011 vs. 2010: +9,4% (χωρίς πετρελαιοειδή) +37% (με πετρελαιοειδή) -Προβάδισμα 3 θέσεων στην Ευρ. κατάταξη εξαγωγών για την Ελλάδα (17 η θέση από 20 η θέση) -Ελληνικές εξαγωγές ως % ΑΕΠ: 10,4% εφικτός ο στόχος: ελληνικές εξαγωγές % ΑΕΠ στο 16% μέχρι 2015
3
2 Εξωτερικό εμπόριο Ηπείρου
4
3 Κυριότεροι Εξαγωγικοί Προορισμοί & Κλάδοι Ηπείρου 2006 vs. 2010 2006 1 ος Αλβανία – Μερίδιο 36,3% 2 ος Ιταλία – Μερίδιο 17,5% 3 ος Γερμανία – Μερίδιο 10,8% 1 ος Τρόφιμα – Μερίδιο 50,6% 2 ος Χημικά & Πλαστικά – Μερίδιο 15,6% 3 ος Κλωστ/ργία&Ένδυση – Μερίδιο 7,4% 2010 1 ος Αλβανία – Μερίδιο 34,0% 2 ος Ιταλία – Μερίδιο 16,6% 3 ος Γερμανία – Μερίδιο 11,4% 1 ος Τρόφιμα – Μερίδιο 52,2% 2 ος Χημικά & Πλαστικά – Μερίδιο 18,3% 3 ος Ποτά & Καπνά – Μερίδιο 5,6%
5
4 Εξαγωγές Ηπείρου ανά Νομό
6
5 Πρώτος Εξαγωγικός Κλάδος & Προορισμός Ηπείρου ανά Νομό - 2010 Ν. Ιωαννίνων: 1ος εξαγωγικός κλάδος: Τρόφιμα – Μερίδιο 38,6% 1ος εξαγωγικός προορισμός : Αλβανία – Μερίδιο 45,1% Ν. Θεσπρωτίας: 1ος εξαγωγικός κλάδος: Κλωστ/ργία & Ένδυση – Μερίδιο 82,1% 1ος εξαγωγικός προορισμός : Ιταλία – Μερίδιο 74,1% Ν. Πρέβεζας: 1ος εξαγωγικός κλάδος: Τρόφιμα – Μερίδιο 89,7% 1ος εξαγωγικός προορισμός : Ιταλία – Μερίδιο 27,7% Ν. Άρτας: 1ος εξαγωγικός κλάδος: Τρόφιμα – Μερίδιο 76,6% 1ος εξαγωγικός προορισμός : Ιταλία – Μερίδιο 16,0%
7
6 Σκιαγράφηση ελληνικής οικονομίας. Προβλήματα & αδυναμίες. -Αρνητικό κλίμα & δυσπιστία για το brand «Ελλάδα» Το κρισιμότερο ζήτημα: ΕΛΛΕΙΨΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ -Ρευστότητα = επιβίωση -Τα κεφάλαια κίνησης έχουν στερέψει -Στάση πληρωμών του κράτους προς τις επιχειρήσεις -Πιστωτικές γραμμές τραπεζών –ληστρικά επιτόκια –στρόφιγγες κλειστές
8
7 Σκιαγράφηση ελληνικής οικονομίας. Τι πρέπει να γίνει για την ενίσχυση ρευστότητας: -Άμεση εξόφληση υποχρεώσεων Δημοσίου στις επιχειρήσεις -Άμεση επιστροφή πιστωτικού υπολοίπου ΦΠΑ στις εξαγωγικές επιχειρήσεις -Συμψηφισμό οφειλών δημοσίου & επιχειρήσεων (μόνο για βεβαιωμένες & ληξιπρόθεσμες οφειλές) -Μείωση μη μισθολογικού, μεταφορικού & ενεργειακού κόστους -Άμεση ενεργοποίηση χρηματοδοτικού εργαλείου Go2Market -€30 δις. για ανακεφαλαίωση τραπεζών εμπροσθοβαρή Κατεύθυνση σε παραγωγικές & εξαγωγικές επιχειρήσεις -Δέσμευση λογ/σμου €7 δις. για εξόφληση υποχρεώσεων κράτους προς επιχειρήσεις
9
8 Δόγμα «Παράγω & Εξάγω» 1.Δεν καταναλώνουμε ελληνικά προϊόντα Ανάγκη για ανάκτηση της ψυχολογίας των Ελλήνων καταναλωτών. 2.Ζητείται ελληνική ανταγωνιστική παραγωγή. Υστέρηση στην ανταγωνιστικότητα τιμίων & ποιότητας. 3.Μονόδρομος οι ανταγωνιστικές εξαγωγές για την επιβίωση της ελληνικής οικονομίας.
10
9 Ενίσχυση εθνικής εξωστρέφειας Έμφαση στην περιφερειακή ανταγωνιστικότητα Αναγκαίες παρεμβάσεις & δράσεις -Πρόγραμμα «Εξωστρέφεια – Ανταγωνιστικότητα» Β’ Κύκλος -Ταμείο Go2Market -Ανάγκη για ενίσχυση της περιφέρειας – παροχή των κατάλληλων αναπτυξιακών κινήτρων
11
10 Σας ευχαριστώ θερμά για την προσοχή σας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.