Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
το χρώμα στον υπολογιστή
Ι. Ψαραύτης, ΕΠΑΛ ΤΗΝΟΥ το χρώμα στον υπολογιστή
2
Το χρώμα στο RGB RGB: στηρίζεται στις ακτινοβολίες του φωτός και αποκαλείται προσθετική μέθοδος. Τρία κανάλια χρώματος (Red, Green, Blue): Βασικά χρώματα. Η απόδοση των χρωμάτων πραγματοποιείται με την ανάμειξη ακτινοβολίας φωτός. Ίση ανάμειξη των βασικών χρωμάτων RGB δίνει το λευκό. το μαύρο δεν θεωρείται χρώμα αλλά απουσία φωτός.
3
Το χρώμα στο RGB Τρία κανάλια χρώματος (Red, Green, Blue). Βασικά χρώματα. Το κάθε κανάλι παίρνει τιμές από 0 μέχρι 255. Η τιμή 0 σημαίνει καθόλου χρώμα ενώ η μέγιστη τιμή είναι 255. Αν τα τρία κανάλια χρώματος πάρουν τη μέγιστη τιμή (255,255,255) τότε παράγεται το λευκό χρώμα. Αντίθετα αν τα κανάλια είναι σε τιμή 0, τότε δεν έχουμε καθόλου χρώμα, δηλαδή το σημείο της οθόνης παραμένει μαύρο. 0,0,0
4
Το χρώμα στο RGB 0,0,0
5
Το χρώμα στο RGB 0,255,0 255,0,0 255,255,0 255,255,255 0,255,255 255,0,255 0,0,255 0,0,0
6
Κόκκινο Πράσινο Μπλε Χρώμα 255 Λευκό Κίτρινο Magenta- Βαθύ κόκκινο Κυανό Μαύρο
7
Χρώμα RGBΑ Μαζί με τα τρία κανάλια χρώματος (red, green, blue) υπάρχει και ακόμα ένα κανάλι που εκφράζει την αδιαφάνεια (alpha). 32 bits 208,58,19,255 208,58,19,121
8
Το χρώμα στο CMYK Πρότυπο χρώματος για εκτυπώσεις.
Τρία βασικά χρώματα (cyan, magenta, yellow) και το μαύρο. Το κάθε χρώμα παίρνει τιμές από 0 έως 100. 0,0,0
9
Το χρώμα στο CMYK 4 κανάλια χρώματος C, M, Y, K
Στις χρωστικές ουσίες, τις μπογιές, η απόδοση των χρωμάτων πραγματοποιείται με την απορρόφηση ορισμένων δεσμών φωτός και την αντανάκλαση άλλων. Αφαιρετική μέθοδος 4 κανάλια χρώματος C, M, Y, K 0,0,0
10
Ευαισθησία της ανθρώπινης όρασης
Ο οφθαλμός του ανθρώπου αποτελείται από φωτοαισθητήρες (οπτικά αισθητήρια κύτταρα που είναι ευαίσθητα στο φως). Υπάρχουν: ραβδία που ειδικεύονται στην αντίληψη του φωτεινού και του σκοτεινού. κωνία που ειδικεύονται στην αντίληψη της απόχρωσης.
11
Ευαισθησία της ανθρώπινης όρασης
Δεν προκαλούν όλα τα χρώματα την ίδια αντίδραση Π.χ. η όραση μας είναι πιο ευαίσθητη στο κόκκινο και κίτρινο χρώμα. Θερμά και ψυχρά χρώματα
12
παράμετροι χρώματος Για την αναπαράσταση των χρωμάτων ορίζονται:
η απόχρωση (Hue). Ο κορεσμός (Saturation). Και η σκίαση (Lightness) ή φωτεινότητα Brightness. Αξία (Value).
13
παράμετροι χρώματος Απόχρωση (hue) Αναφέρεται απλά στο χρώμα, στην πιο απλή του μορφή. Με την προσθήκη ίδιου χρώματος αυξάνουμε την ένταση (intensity) του χρώματος.
14
Βαθμοί Απόχρωσης Χρώμα Βαθμοί Κόκκινο 0ο Κίτρινο 60ο Πράσινο 120ο
Κυανό 180ο Μπλε 240ο Magenta - Βαθύ κόκκινο 300o
15
παράμετροι χρώματος κορεσμός (Saturation) Είναι η ένταση του χρώματος. H ποσότητα καθαρού χρώματος (pure color) που περιέχεται σε ένα αντικείμενο. Ποσοστό 100% κορεσμού αντιστοιχεί στο καθαρό χρώμα. Ποσοστό 0% αντιστοιχεί σε άσπρο, μαύρο ή γκρι χρώμα ανάλογα με την απόχρωση (hue). 0,0,0
16
παράμετροι χρώματος φωτεινότητα (Brightness)
Αντιστοιχεί στο ποσοστό ανάμειξης του μαύρου με το χρώμα. Είναι η οπτική αντίληψη ότι μία περιοχή ή αντικείμενο εκπέμπει περισσότερο ή λιγότερο φως από τον περίγυρο της. 0,0,0
17
παράμετροι χρώματος Σκίαση (Lightness) αντιστοιχεί στο ποσοστό ανάμειξης του λευκού με το χρώμα. Υποδηλώνει πόσο μαύρο ή λευκό είναι ένα αντικείμενο. Έχει άμεση σχέση με την αντανάκλαση του φωτός στο αντικείμενο (μαύρο με λιγότερο από 30 % του προσπίπτοντος φως, λευκό με περισσότερο από 80%). 0,0,0
18
φωτεινότητας (Brightness)
παράμετροι χρώματος παράμετρος % χρώμα σκίαση (Lightness) 100 λευκό μαύρο 50 pure color φωτεινότητας (Brightness) 0,0,0
19
παράμετροι χρώματος Αξία (Value), δηλαδή ένταση της λαμπρότητας του χρώματος, με τιμές από 0-100% 0,0,0
20
Το χρώμα σε HSL και HSB HSB (Hue, Saturation, Brightness) HSL
(Hue, Saturation, Lightness) 0,0,0
21
Το χρώμα σε HSL και HSB Καθορίσουμε την απόχρωση (hue) με γωνιακούς όρους (από 0 έως 360 μοίρες) τις παραμέτρους κορεσμού (Saturation), φωτεινότητας (Brightness) ή σκίασης (Lightness) ως ποσοστά %
22
Το χρώμα σε HSL και HSB
23
Χρωματικό μοντέλο HSV Αναλύει το χρώμα σε τρεις παραμέτρους:
Απόχρωση (Ηue), δηλαδή θέση στον χρωματικό κύκλο (τιμες απο 0-360). Κορεσμός (Saturation), δηλαδή ένταση του χρώματος, με τιμές από 0-100%. Αξία (Value), δηλαδή ένταση της λαμπρότητας του χρώματος, με τιμές από 0-100%.
24
Χρωματικό μοντέλο HSV 3,564,000 διαφορετικά χρώματα
101 διαβαθμίσεις του γκρι.
25
Το χρώμα σε HSL και HSB B=V
26
Grayscale Μια εικόνα στο μοντέλο αυτό έχει ένα μόνο κανάλι το οποίο εκφράζει την ένταση της σκίασης του μαύρου και παίρνει τιμές από 0 ως 255 (0=μαύρο, 255=άσπρο).
27
Grayscale vs Black&White
0,0,0
28
Τροχός χρωμάτων (Color Wheel)
29
Τροχός χρωμάτων (Color Wheel)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.