Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεAmphion Riga Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Β2Β eBusiness Παρουσίαση στα ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας Παράρτημα Καστοριάς Αθ. Στουρνάρας Διευθυντής Υπηρεσιών 30.5.2012
2
eBusiness Τεχνολογίες Επικοινωνιών Τεχνολογίες Πληροφορικής eBusiness (ηλεκτρονικό επιχειρείν) = αναφέρεται στην πραγματοποίηση επιχειρηματικών συναλλαγών μέσω του Internet και είναι η προσαρμογή του κλασικού επιχειρηματικού μοντέλου στην νέα ηλεκτρονική πραγματικότητα ή την ανάπτυξη νέου επιχειρηματικού μοντέλου με αντικείμενο μόνο το Διαδίκτυο.
3
Purchasing Must Become Supply Management
4
Routine Many existing alternate products and services Many sources Low value Small individual transactions “Anyone” could buy it Unspecified items for everyday use Leverage High-expenditure area Many existing alternate products and services Many qualified supply sources Goods and services are readily available Strategic Strategic to profitability and operations Few qualified supply sources Large expenditures Design to quality critical Complex specifications Bottleneck Very complex specifications requiring complex manufacturing or servicing Few alternate products available Few qualified sources of supply May have a big impact on ongoing operations or maintenance New technology involved in provision of the product or service Business Impact Supply Market Complexity & Demand LOW HIGH LOW HIGH Creating a Sourcing Strategy 1/2
5
Business Impact Low High Low Leverage Use competitive advantage to reduce total costs Volume used as negotiation tool Non-critical Simplify and streamline purchasing process to achieve efficiency Reduce # of suppliers & simplify order process Strategic Ensure long-term availability of supply Focus on relationship-building and process integration with supplier Bottleneck Reduce/eliminate company’s risk and exposure to price increase/supply risk Secure existing sources of supply, search globally for substitutes, etc. Supply Market Complexity Creating a Sourcing Strategy 2/2
6
Analysis Supply & Demand Analysis Sourcing & Supplier Mgmt PRE-contract POST-contract Execution Implement, monitor KPI’s & develop SRM Development/Exit Develop & Implement Relationship Plan Develop Differentiated Relationship Strategies Options Contract Negotiation Strategy 1 2 3 5 6 7 Sourcing Management Supplier Management Award 4 Supplier selection Sourcing strategy development 2 3
7
Διαδικασία προμηθειών – από ανάγκη έως πληρωμή
8
Ηλεκτρονικές Προμήθειες το «κατάστημα» διαθέτει απ’ όλα : eProcurement eTendering eOrdering eAuctions eRfx eInvoicing Contract management....
9
eProcurement application
10
eAuction application
11
Υποσχέσεις, υποσχέσεις...
12
Κόστος από την Μη Εφαρμογή των Ηλεκτρονικών Προμηθειών στον Δημόσιο Τομέα
13
Επίδραση (θετική!) eProcurement
14
2.200+ Ηλεκτρονικές Δημοπρασίες αγορών, συνολικού προϋπολογισμού της τάξεως των 600 εκ € με μείωση προϋπολογισθέντος τιμήματος της τάξης του 21% Εκποιήσεις άνω των 6.500 εταιρικών αυτοκινήτων, ακινήτων και μηχανημάτων. Ηλεκτρονικές Δημοπρασίες
15
Η εταιρεία μας Προσφέρουμε Υπηρεσίες Ηλεκτρονικού Εμπορίου μεταξύ επιχειρήσεων (Β2Β). Οι υπηρεσίες μας έχουν στόχο Την αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρήσεων μέσω της μείωσης του κόστους προμηθειών. Πως Με την χρήση λογισμικού, διαδικασιών, και μεταφορά τεχνογνωσίας στους πελάτες μας. Με ποιους Με προσωπικό 26 στελέχη, με εξειδίκευση και εμπειρία.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.