Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αναστάσιος Μιχαηλίδης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αναστάσιος Μιχαηλίδης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αναστάσιος Μιχαηλίδης
COMMUNICATION SKILLS Αναστάσιος Μιχαηλίδης Λέκτορας Α.Π.Θ.

2 Η σημασία της σωστής επικοινωνίας
Προσδίδει δύναμη & κίνητρο Ενισχύει την πειθώ Εξοικονομεί χρόνο και πόρους Ευνοεί τις ανθρώπινες σχέσεις Αποτρέπει τις παρεξηγήσεις Οδηγεί σε σωστές λύσεις

3 Σε ποιες περιστάσεις πρέπει να επικοινωνούμε σωστά;
Όταν είμαστε ομιλητές Όταν είμαστε ακροατές Όταν ανακύπτουν διαμάχες – προβλήματα Όταν παρουσιάζουμε ένα θέμα Όταν ασκούμε κριτική (feedback)

4 Τρόποι επικοινωνίας Μονόδρομη επικοινωνία: περιλαμβάνει τον ομιλητή - πομπό και τους ακροατές - δέκτες (ναι, με ακούτε; Πάρτε το 0!) Αμφίδρομη επικοινωνία: όλοι οι συμμετέχοντες είναι ταυτόχρονα πομποί και δέκτες (ναι, σας ακούω, πείτε μου!) Ενδιάμεση κατάσταση: ο ομιλητής δεν λειτουργεί ως δέκτης, ενώ ο ακροατής λειτουργεί και ως πομπός (δεν ακούω τίποτα, δεν θέλω να ακούσω τίποτα!)

5 Βασικές αρχές επικοινωνίας (ακούω – βλέπω – αισθάνομαι)
Χρησιμοποίησε όλες τις αισθήσεις σου Επικεντρώσου στην ομιλία (Άνοιξε τα αυτιά σου!) Κράτα οπτική επαφή (eye-contact) Βεβαιώσου ότι κατανόησες το περιεχόμενο της συνομιλίας Ξεκίνα τη συζήτηση με μια ερώτηση Μια θετική απάντηση θα αναγεννήσει μια επίσης θετική αντίδραση

6 Στοιχεία σύνθεσης επικοινωνίας
Περιεχόμενο ομιλίας – συζήτησης 7-10% Τόνος φωνής 20-23% Γλώσσα του σώματος 70%

7 Γλώσσα του σώματος Στέλνει συνεχώς μηνύματα
Μπορεί να είναι ξεκάθαρη ή αινιγματική Αντικατοπτρίζει τα αισθήματά μας και τις διακυμάνσεις τους Η στάση του σώματος είναι ο καθρέφτης της προσωπικότητάς μας Η εξωτερική εμφάνιση έχει επίδραση στη γλώσσα του σώματος Θυμήσου: οι σκέψεις σου επηρεάζουν πάντα τις εκφράσεις του προσώπου σου

8 Δυσκολίες αμφίδρομης επικοινωνίας
Επίτευξη και διατήρηση αλληλεπίδρασης Ανομοιογένεια κοινού Μέγεθος κοινού Προσωπικότητα μεμονωμένων ατόμων Χρονοβόρα Κίνδυνος να ξεφύγεις από το θέμα Δεκτικότητα στο διαφορετικό

9 Προσωπικότητα κοινού Ι
Ο Αντιδραστικός Πώς να τον αντιμετωπίσεις; Μη χάνεις την ψυχραιμία σου Απέφυγε την ευθεία σύγκρουση Μην τον γελοιοποιείς Προσπάθησε να προσεγγίσεις τον τρόπο σκέψης του

10 Προσωπικότητα κοινού ΙΙ
Ο Πεισματάρης Διακόπτει συχνά Δε θέλει να μάθει από κανέναν Αγνοεί την άποψη των άλλων Πώς να τον αντιμετωπίσεις; Προσπάθησε να τον κάνεις να σε ακούσει Μην τον αγνοείς επιδεικτικά

11 Προσωπικότητα κοινού III
Relentless questioner (διακόφτης = διακόπτει και “φτύνει” τον ομιλητή) Συνεχώς διακόπτει Σπαταλά χρόνο Είναι επιδειξίας Προσπαθεί να βρει συμμάχους για τις απόψεις του Πώς να τον αντιμετωπίσεις; Απάντησε αργότερα στις ερωτήσεις του Μην απαντάς σε ερωτήσεις που δεν ξέρεις

12 Προσωπικότητα κοινού ΙV
Ο Ξερόλας Επιφανειακός και εγωιστής Καλά ενημερωμένος Προσπαθεί να επιβάλει την άποψη Πώς να τον αντιμετωπίσεις; Αγνόησέ τον (“μην τον παίζεις”) Σεβάσου την άποψή του και ευχαρίστησέ τον Συζήτησε το θέμα με την ομάδα

13 Προσωπικότητα κοινού V
Ο Ντροπαλός Δε συμμετέχει Αποφεύγει την οπτική επαφή Διστακτικός να απαντήσει Συχνά απομονώνεται Πώς να τον αντιμετωπίσεις; Ενθάρρυνέ τον να συμμετέχει (Πέτα του μπαλάκι) Μην τον τρομάζεις με τη στάση του σώματος

14 Προσωπικότητα κοινού VI
Ο Επιδειξίας Μιλά χωρίς να σκέφτεται Έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του Κάνει άσχετες κινήσεις και σχόλια Είναι ο ‘κλόουν’ της ομάδας Πώς να τον αντιμετωπίσεις; Χρησιμοποίησε την ομάδα για να τον ελέγξεις Προσπαθείς να μην ξεφύγεις από το θέμα

15 Προσωπικότητα κοινού VII
Ο Γλείφτης Πολύ φιλικός Επαινεί τον ομιλητή αλλά σπάει την ομάδα Σίγουρος για τον εαυτό του Πρόθυμος να βοηθήσει Πώς να τον αντιμετωπίσεις; Ευχαρίστησέ τον αλλά μην τον χαϊδεύεις Απέφυγέ τον Διόρθωσε τα λάθη του

16 Προσωπικότητα κοινού VIII
Ο Χαζούλης Περνά εύκολα απαρατήρητος Δε συμμετέχει και δε μοιράζεται Επικοινωνεί με αφηρημένο τρόπο Πώς να τον αντιμετωπίσεις; Ρώτα τη γνώμη του Ξεκαθάρισε την άποψή του

17 Προσωπικότητα ομιλητή Ι
Η γλώσσα του φιδιού (snake language) Είναι η γλώσσα της επίθεσης και της κατηγορίας, χωρίς ο ομιλητής να λαμβάνει υπόψιν του τις ανάγκες και τις ανησυχίες των άλλων. Χαρακτηρίζεται από το «εσύ» (π.χ. Εσύ το έκανες επίτηδες…, Εσύ δε με καταλαβαίνεις…, Εσύ φταις για όλα…)

18 Προσωπικότητα ομιλητή ΙΙ
Giraffe language Είναι η γλώσσα της παρατήρησης και της επισκόπησης των αναγκών και των αισθημάτων των άλλων. Χαρακτηρίζεται από το «εγώ» (π.χ. Εγώ αισθάνομαι έτσι γιατί…, Είναι σημαντικό για εμένα…, Εγώ θέλω να ξέρω τι σκέφτεσαι…)

19 Επίλυση διαμάχης Μην αφήσεις την κατάσταση να βγει εκτός ελέγχου
Κράτα χαμηλούς τόνους Χρησιμοποίησε σωστά τη γλώσσα του σώματος και τις εκφράσεις σου Βρείτε μια χρυσή τομή εφόσον οι στόχοι και η συνοχή της ομάδας είναι σημαντικοί

20 Επίλυση διαμάχης -Τι πρέπει να γίνει-
Απέφυγε την κατά μέτωπο σύγκρουση Άνοιξε δίαυλο επικοινωνίας Πιθανή κατάληξη Υποχώρηση Συμβιβασμός Συμφωνία

21 Βήματα επίλυσης Έναρξη διαπραγματεύσεων Παρουσίαση θέσεων – λύσεων
Διαπραγματεύσεις σε ουδέτερο έδαφος Επανατοποθέτηση θέσεων Συμφωνία Συμπέρασμα

22 Feedback Περιγραφικό (και όχι επικριτικό)
Θετικό ή αρνητικό (shit sandwich) Συγκεκριμένο Εποικοδομητικό Ελεγμένο Στο σωστό χρόνο Σχετικό με το θέμα (και όχι με τον ομιλητή)

23 Τι πρέπει να προσέχουμε στο feedback
Γλώσσα Χρόνο Να είστε ανοιχτόμυαλοι Αποδοχή διαφορετικών απόψεων Επικεντρωθείτε στην επίλυση των προβλημάτων Εκφράστε κοινούς στόχους και επιθυμίες Μην μονολογείς Κατάλληλη γλώσσα του σώματος Αμοιβαίο ικανοποιητικό αποτέλεσμα

24 Presentation skills Αποφύγετε άσκοπες κινήσεις
Κρατήστε οπτική επαφή με το κοινό Κάντε διαλείμματα Διατηρήστε τον τόνο της φωνής σας Περπατάτε – σταματάτε – μιλάτε – περπατάτε…

25 The end …


Κατέβασμα ppt "Αναστάσιος Μιχαηλίδης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google