Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεAindriu Poulos Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΤΣΙΦΤΕΛΙΔΟΥ Θ. - ΡΙΖΟΥ Σ.
ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ ΑΝΤΙΔΟΤΑ ΣΤΗ ΒΙΑ 1 ΓΕΛ ΠΥΛΑΙΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: ΤΣΙΦΤΕΛΙΔΟΥ Θ. - ΡΙΖΟΥ Σ.
2
Στόχοι του προγράμματος
Διερεύνηση των διαστάσεων του προβλήματος στο σχολικό μας χώρο Ανάδειξη του προβλήματος Ενημέρωση μαθητών, καθηγητών, γονιών Αλλαγή νοοτροπίας και συμπεριφοράς
3
Μέσα επίτευξης των στόχων
Ερωτηματολόγιο Βιωματικές συναντήσεις Εικαστικά (έργα, προθήκες) 4. Έκθεση φωτογραφίας 5. Θέατρο 6. Επισκέψεις - Εκδηλώσεις 7. Πανηγύρι
4
1α. Ερωτηματολόγιο-Αποτελέσματα
Δείγμα 100 μαθητών της Β’ τάξης του σχολείου μας υπήρξαν μάρτυρες επιθέσεων (λεκτικών ή σωματικών) μέσα στο σχολείο 83,9% δέχτηκαν υβριστικά, ειρωνικά ή μειωτικά σχόλια από συμμαθητές/τριες 68,8% ενόχλησαν λεκτικά συμμαθητή/τρια 60,4% κατέστρεψαν αντικείμενα σχολικού εξοπλισμού 56,0% δέχτηκαν υβριστικά, ειρωνικά ή μειωτικά σχόλια από καθηγητή/τρια 54,8% δέχτηκαν σωματική επίθεση 33,3%
5
1β. Ερωτηματολόγιο-Αποτελέσματα
Ποιοι λόγοι οδηγούν στη βίαιη συμπεριφορά; το ίδιο το άτομο 24,7% οικογένεια 21,3% πολυπαραγοντικό φαινόμενο 16,9% σχολείο (μεγάλη ηλικία καθηγητών, πίεση, ανία …) 11,2% εφηβεία 10,1% κοινωνία 4,5%
6
1γ. Ερωτηματολόγιο-αποτελέσματα
Πώς πιστεύετε ότι θα αντιμετωπιζόταν καλύτερα το φαινόμενο της βίας; δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί 26,8% με αλλαγές στο σχολείο (λειτουργία, καθηγητές, σύμβουλοι) 19,5% με τη βοήθεια ειδικού 13,4% με ιδιαίτερη προσοχή στις οικογενειακές σχέσεις 11,0% με ευθύνη του ίδιου του ατόμου με αυστηρότερες ποινές 9,8%
7
2α. Βιωματικές συναντήσεις
Μορφή Κύκλος 13 βιωματικών συναντήσεων Ομάδα 24 μαθητών (θύτες και θύματα στο σχολικό χώρο) Την ομάδα διηύθυνε η υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος με τη βοήθεια εκπαιδευτικού υλικού από το κέντρο πρόληψης «Ελπίδα» Στόχοι να αναζητηθούν: οι μορφές της βίας τα αίτια της βίαιης συμπεριφοράς μέσα από βιώματα και εμπειρίες
8
2β. Βιωματικές συναντήσεις
Αποτελέσματα Γνώση (μορφές βίας), ενημέρωση Έκφραση απωθημένων συναισθημάτων Ανάδειξη διαφωνιών και συγκρούσεων Βαθιά γνωριμία του άγνωστου διπλανού και του εαυτού μας Δημιουργία ουσιαστικών σχέσεων Αλλαγή σκέψης και συμπεριφοράς Μέσα Ζωγραφική, κολάζ, θεατρικό παιχνίδι, παιχνίδι ρόλων, αυτοσχεδιασμοί, χορός, τραγούδι, συζήτηση
9
2γ. Βιωματικές συναντήσεις
Αρνητικά Χρόνος περιορισμένος λόγω των υποχρεώσεων του λυκείου Μεγάλος αριθμός συμμετεχόντων Δυσκολία έκφρασης συναισθημάτων από εφήβους και αποδοχής της αντίθετης άποψης Προτάσεις-Καλές πρακτικές Να αλλάξει η φιλοσοφία του σχολείου Να υπάρχουν ψυχολόγοι σε κάθε σχολική μονάδα Να λειτουργεί κύκλος συναντήσεων σε μόνιμη βάση Να οργανώνονται κοινές δραστηριότητες μαθητών καθηγητών
10
3. Εικαστικά Προετοιμασία – κίνητρο – ερέθισμα
Προβολή εικόνων διαφόρων μορφών βίας (συναισθηματικής, σωματικής, λεκτικής κ.ά.) Σχολιασμός – προβληματισμός Δημιουργία ζωγραφικού έργου Κατάλογος έργων
11
Κατάλογος έργων Το δάκρυ Ειρήνη – Βία: κόσμοι παράλληλοι Βία στο σπίτι
(Σεμερτζίδου Μαρία-Ισιδώρα, Τσινίδου Κορίνα, Γιάγκος Χρήστος) Ειρήνη – Βία: κόσμοι παράλληλοι (Παπαθανασίου Βασίλης) Βία στο σπίτι (Μαραντίδου Μαρία) Μίλα, μη φοβάσαι (Μαραντίδου Μαρία) Ειρήνη (Κων/νίδου Κων/ντίνα, Λιόλιου Ελένη, Λιόλιου Μαρία) Περιστέρι ειρήνης (Τσιλιγγούδη Ουρανία, Ψωμά Ευαγγελία-Μαρία) Χέρια που προστατεύουν (Νίνου Σοφία, Μόγια Μαρία) Βία χωρίς σύνορα (Σεμερτζίδου Μαρία-Ισιδώρα, Τσινίδου Κορίνα, Γιάγκος Χρήστος) Γυναίκες χωρίς φωνή (Μαραντίδου Μαρία, Λιούρα Ιωάννα) Λεκτική βία (Παπαντωνίου Άγγελος) Η Υδρόγειος της βίας ( Νεστορή Αναστασία, Παπαδόπουλος Γιάννης-Ρένος) Εξοικείωση με τη βία (Φλώρος Θεοφάνης) Εκφοβισμός στο σχολείο (Κων/νίδου Κων/ντίνα, Λιόλιου Ελένη, Λιόλιου Μαρία)
12
4. Έκθεση Φωτογραφίας Πραγματοποιήθηκε έκθεση φωτογραφίας με τίτλο: Φωτογραφίζουμε το βίαιο πρόσωπο της πόλης αναδεικνύουμε το ελπιδοφόρο.
13
5. Θέατρο Γράφτηκαν και δραματοποιήθη-καν από τους μαθητές σχετικά με τη βία: διάλογοι μονόλογοι
14
6α. Εκπαιδευτική εκδρομή στην Ξάνθη 26-27 Φεβρουαρίου 2010
6α. Εκπαιδευτική εκδρομή στην Ξάνθη Φεβρουαρίου 2010 Επίσκεψη και παρουσίαση του προγράμματός μας στο 1ο ΓΕΛ Ξάνθης (όπου φοιτούν αρκετοί μουσουλμάνοι μαθητές) Στόχοι: δημιουργία φιλικών σχέσεων με τους μαθητές του 1ου ΓΕΛ Ξάνθης μέσα από την κοινή εκπαιδευτική εμπειρία ενός προγράμματος επίτευξη συνοχής ανάμεσα στους μαθητές των υποομάδων του προγράμματος συμμετοχή σε παράλληλες δραστηριότητες με επισκέψεις: - στον υδροβιότοπο στη λίμνη Βιστωνίδα - στην πόλη της Ξάνθης και το Λαογραφικό της Μουσείο - στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων
15
6β.Εκπαιδευτική εκδρομή στην Καστοριά
Η επίσκεψη στην Καστοριά έγινε με στόχο να φωτογραφίσουμε το βίαιο αλλά και το ελπιδοφόρο πρόσωπο της πόλης.
16
6γ1. Επίσκεψη του Συνηγόρου του παιδιού στο σχολείο μας
6γ1. Επίσκεψη του Συνηγόρου του παιδιού στο σχολείο μας
17
6γ2. Συμμετοχή στον ανοιχτό διάλογο «Καλές πρακτικές κατά της βίας» που οργανώθηκε από το Συνήγορο του παιδιού Παρουσίαση – ενημέρωση Συζήτηση σε ομάδες Εξαγωγή συμπερασμάτων – καλές πρακτικές κατά της ενδοσχολικής βίας Κατάρτιση καταλόγου προτάσεων προς το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
18
6δ. Ενημέρωση από ψυχολόγο («Χαμόγελο του Παιδιού») Προβολή οπτικοακουστικού υλικού σχετικών με τις : δράσεις του συλλόγου μέριμνα για κακοποιημένα παιδιά αναζήτηση εξαφανισμένων παιδιών συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη παιδιών, γονιών δημιουργική απασχόληση παιδιών σε παιδοογκολογικά τμήματα νοσοκομείων προληπτική ιατρική σπίτια φιλοξενίας διαδικασία πρόσβασης στο σύλλογο-καταγγελίες-τρόπος αντιμετώπισης των προβλημάτων έσοδα του συλλόγου: χορηγίες και προσφορές (δεν υπάρχει κρατική επιχορήγηση) εθελοντισμός προϋποθέσεις τομείς γραφείου, εκδηλώσεις, ομάδα σπιτιού, δημιουργική απασχόληση, αποθήκη ερωτήσεις - συζήτηση
19
6ε. ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΚΛΙΜΑΚΙΟΥ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΜΝΗΣΤΙΑΣ.
Ενημέρωση: για την δράση της διεθνούς αμνηστίας. για τον εθελοντισμό. για την σημασία της υπογραφής.
20
‘Η αξία μιας υπογραφής’ Κάντε κλικ εδώ για να δείτε το σχετικό βίντεο της διεθνούς αμνηστίας
21
6ζ.Επίσκεψη παιδιών του σχολείου μας στο ειδικό σχολείο Θερμής
Όπου εκεί τα παιδία του σχολείο μας είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν με τα παιδία του ειδικού σχολείου και να αναπτύξουν φιλικές σχέσεις .Επίσης τα παιδία χωρίσθηκαν σε ομάδες 4 ατόμων και παρακολούθησαν τα μαθήματα τα οποία διδάσκονται στο ειδικό σχολείο.
22
7. Το πανηγύρι Συνολική παρουσίαση του προγράμματος Συναυλία
Γιορτή για τη χαρά της ζωής Συνολική παρουσίαση του προγράμματος Συναυλία θεατρικά δρώμενα
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.