Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεDardanus Rines Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Διερευνητική Εργασία της Α’ Λυκείου του 1ου ΓΕΛ Κορωπίου
Διατροφή και Διαφήμιση Διερευνητική Εργασία της Α’ Λυκείου του 1ου ΓΕΛ Κορωπίου Φεβρουάριος 2012
2
Διατροφή και Διαφήμιση Ή πως Επηρεάζει η Διαφήμιση την Καθημερινή Διατροφή μας
Επιβλέπων : Γιώργος Σταυρόπουλος Ομάδες Εργασίας Fitness and Health : Έλενα, Έλσα, Σωτηρία, Τζωρτζίνα, Μαρία Μαγδαληνή Teenager Nutrition : Εύα, Σμαράγδα, Εύη, Ελευθερία, Κλέβις Healthy life : Ιωάννα, Μαρία, Ελιόνα, Άγγελος, Γιάννης Ζωντανοί Νεκροί : Κυριάκος, Στάθης, Νίκος, Γιώργος, Δημήτρης
3
Τι Πρέπει να Γνωρίζουμε για την Διατροφή μας
Οι υδατάνθρακες οι μονοσακχαρίτες ( όπως γλυκόζη, φρουκτόζη, γαλακτόζη) οι δισακχαρίτες (όπως λακτόζη, μαλτόζη, σακχαρόζη) οι πολυσακχαρίτες ( όπως άμυλο, γλυκογόνο) Οι πρωτεΐνες Τα λίπη Οι Βιταμίνες Τα Μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία
4
Διατροφή και Διαφήμιση
Πριν εμφανιστούν οι διαφημίσεις, η σύνθεση της παραδοσιακής δίαιτας περιλάμβανε Άφθονη κατανάλωση λαχανικών και φρούτων, Υψηλή κατανάλωση ελαιόλαδου, δημητριακών και οσπρίων Περιορισμένες ποσότητες γαλακτοκομικών και κρέατος. Σημαντική θέση στο παραδοσιακό διαιτολόγιο κατείχαν Τα ψάρια, Τα θαλασσινά, Τα αυγά Οι ξυροί καρποί όπως και Το ψωμί.
5
Διατροφή και Διαφήμιση
Όλα αυτά μαζί με την μέτρια κατανάλωση του κρασιού συνέθεταν την Μεσογειακή Διατροφή.
7
Πρωινό: Το βασιλικό γεύμα
«Τρώγε το πρωί σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν άρχοντας και το βράδυ σαν ζητιάνος» Είναι γεγονός ότι μικροί και μεγάλοι δεν καταναλώνουμε πρωινό Ορισμένοι από εμάς υποτιμάμε ή αγνοούμε την αξία του , Η βιασύνη και το άγχος που μας έχει επιβάλλει η καθημερινή ρουτίνα, μας εμποδίζει από το να αφιερώσουμε 5 λεπτά στην αρχή της ημέρας μας στη διατροφή μας και κατ' επέκταση στον εαυτό μας.
8
ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ Ο Ρυθμός Μεταβολισμού Επηρεάζει το βάρος ενός ατόμου
τον ρυθμό με τον οποίο χάνει ή παίρνει κιλά Ο Ρυθμός Μεταβολισμού αλλάζει στη διάρκεια της ζωής μας Οι μεταβολικές απαιτήσεις του κάθε ατόμου εξαρτώνται από το τις απλές, καθημερινές κινήσεις που κάνει ακούσια, όπως το να ανοιγοκλείσει τα μάτια του, από την επίδραση των τροφών στον οργανισμό του και από την καθημερινή, φυσική του δραστηριότητα.
9
Η Διατροφική Πυραμίδα Δημητριακά Λαχανικά Φρούτα Γλυκά Γάλα
Κρέας - Ψάρι
10
Προϊόντα Γάλακτος ΒΟΥΤΥΡΟ προκύπτει αποκλειστικά από συστατικά του γάλακτος με το λίπος σε συνεχή φάση, με ανώτερη περιεκτικότητα σε λίπος 90% και ελάχιστη σε υγρασία 10% , ΓΑΛΑ – ΓΙΑΟΥΡΤΙ αποτελεί κομμάτι της ανθρώπινης διατροφής εδώ και χιλιάδες χρόνια. Αποτελεί μια από τις διατροφικά πληρέστερες τροφές και μια φυσική πηγή βιταμινών και μετάλλων απαραίτητων για καλή υγεία. ΤΥΡΙ είναι πολύ ωφέλιμο. Το πλεονέκτημά του είναι ότι έχει πολύ μικρότερο όγκο από το γάλα και συνέπεια αυτού είναι να απορροφάται καλύτερα από τον οργανισμό.
11
Φρούτα – Λαχανικά Τα φρούτα και λαχανικά είναι χαμηλά σε λιπαρά και θερμίδες Σε συνδυασμό με τις φυτικές ίνες και τις ποσότητες νερού που περιέχουν, συντελούν στη διατήρηση φυσιολογικού βάρους και υγιούς πεπτικού συστήματος. Περιέχουν επίσης αντιοξειδωτικά συστατικά οπως καροτενοειδή και φλαβονοειδή. Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά στην πρόληψη πολλών ασθενειών. (καρδιαγγειακές παθήσεις, ο διαβήτης τύπου 2 και κάποιες μορφές καρκίνου. )
12
Κρέας και Ψάρι Κρέας: είναι όρος που αναφέρεται στις σάρκες και άλλα εδώδιμα μέρη του σώματος των ζώων (θηλαστικών, ψαριών και πουλιών. Σύμφωνα με τον ορισμό αυτό, στο κρέας περιλαμβάνονται όχι μόνο οι μύες και το λίπος αλλά και οι τένοντες και οι σύνδεσμοι. Με την πιο στενή έννοια του όρου, ως κρέας θεωρούνται τα εδώδιμα τμήματα του σώματος των θηλαστικών και ιδιαίτερα του βοδιού, του μοσχαριού, του χοίρου και του αρνιού, διακρίνοντάς το έτσι από τα ψάρια και τα πουλερικά.
13
Δημητριακά Είναι πλούσια σε υδατάνθρακες φυτικές ίνες και περιέχουν ποσοστά πρωτεϊνών. Τοποθετούνται στη βάση της διατροφικής πυραμίδας και κατέχουν ιδιαίτερη θέση στην μεσογειακή διατροφή. Υπάρχουν τρεις κατηγορίες δημητριακών : τα σιτηρά (καλαμπόκι , στάρι , το ρύζι , το κεχρί), τα οσπριοειδή (διαφορά είδη φασολιών , η σόγια , οι φακές και τα ρεβιθιά), τα ελαιώδη δημητριακά (σόγια , ηλιόσπορος).
14
Γλυκά Σοκολάτα πρέπει να περιέχει βούτυρο κακάο, η αναλογία του οποίου διαφέρει ανάλογα με το είδος της σοκολάτας. Μαύρη σοκολάτα περιέχει επιπλέον ζάχαρη και κακαόμαζα σε ποσοστό από 35-40% έως 75% Λευκή σοκολάτα περιέχει ζάχαρη, πιθανώς γάλα, αλλά όχι κακαόμαζα Σοκολάτα γάλακτος περιέχει, εκτός από βούτυρο κακάο και κακαόμαζα, γάλα και ζάχαρη. Γλυκά του κουταλιού, αποτελούν το κατ’ εξοχήν παραδοσιακό κέρασμα στα ελληνικά σπίτια Φτιάχνονται από φρούτα ή καρπούς που δεν έχουν ακόμα ωριμάσει (π.χ. φιστίκια, καρύδια, σύκα νεράντζια), Ενώ δεν λείπουν και γλυκά κουταλιού με πρώτη ύλη διάφορα λαχανικά (ντοματάκι ή μελιτζανάκι). Tip: Ένα μικρό, αθώο σοκολατάκι των 10 γρ. δίνει 55 θερμίδες περίπου
15
Χυμοί - Αναψυκτικά Η κατανάλωση ανθυγιεινών αναψυκτικών είναι μεγάλη στις μέρες μας. Ένας από τους κυριότερους λόγους αυτής της κατάστασης είναι οι αλλεπάλληλες και συνεχής προβολές των αναψυκτικών . Τα αεριούχα αναψυκτικά με ή χωρίς ζάχαρη, αποτελούν τον κυριότερο παράγοντα που συσχετίζεται με τη διάβρωση των δοντιών. Τα αναψυκτικά μας κάνουν κακό επίσης και στην σωματική μας εμφάνιση καθώς μας προσθέτουν κιλά αλλά και κυτταρίτιδα. Ωστόσο υπάρχουν και υγιεινά παρασκευάσματα όπως οι φυσικοί χυμοί , το τσάι κτλ.
16
5 Συμβουλές για Υγιεινή Διατροφή.
Κλείστε την τηλεόραση ή τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και δραστηριοποιηθείτε. Γυμνάζεστε καθημερινά. Προτιμάτε να πίνετε νερό. Τρώτε περισσότερα φρούτα και λαχανικά «Γεμίστε τα ντουλάπια της κουζίνας, τη φρουτιέρα και το ψυγείο με υγιεινά σνακ»
17
Η Καθημερινή μας Διατροφή
Η ομάδα μας ξεκίνησε την εργασία της με θέμα την καθημερινή διατροφή. Το πλάνο της εργασίας μας, προέβλεπε αρχικά το μοίρασμα ερωτηματολογίων (που ήταν και το θεμελίωμα της εργασίας) και τέλος την παρουσίαση των στοιχείων που θα προέκυπταν από την έρευνα. Τελικός μας στόχος είναι η πληροφόρηση και η ενημέρωση και άλλων ανθρώπων για τα ποσοστά παχυσαρκίας, τον σωστό τρόπο ζωής καθώς και τον ρόλο που παίζουν οι διαφημίσεις στον σημερινό καταναλωτισμό.
18
Η Καθημερινή μας Διατροφή
Ερωτηματολόγιο Ημερήσιας Διατροφής ΦΥΛΟ:…………. ΥΨΟΣ:………….. ΗΛΙΚΙΑ:……….. ΒΑΡΟΣ:………… ΠΡΩΙΝΟ ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΝΑ ΤΡΩΤΕ ΠΡΩΙΝΟ; ΝΑΙ ΟΧΙ ΑΝ ΝΑΙ: ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΝΑ ΤΡΩΤΕ ΠΡΩΙΝΟ ΣΠΙΤΙ Η ΚΑΤΙ ΕΤΟΙΜΟ;…………………………………………… ΤΙ ΤΡΩΤΕ ΣΥΝΗΘΩΣ; ………………………………………………………. ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΣΑΣ ΝΑ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΓΑΛΑ; …………………………………………… ΤΙ ΜΑΡΚΕΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΣΤΟ ΠΡΩΙΝO ΣΑΣ; ………………………………….
19
Η Καθημερινή μας Διατροφή
ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΝΑ ΤΡΩΤΕ ΣΠΙΤΙΚΟ ΦΑΓΗΤΟ Η FAST FOOD;……………………………………….. ΤΙ ΤΡΩΤΕ ΣΥΝΗΘΩΣ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ; ………………………………………………………. ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΤΕ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ;………………….…….. ΜΕΤΑ ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ ΠΗΓΕΝΕΤΑΙ ΣΥΧΝΑ ΓΙΑ ΥΠΝΟ;………………………………………. ΑΓΟΡΑΖΕΤΕ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ ΦΑΓΗΤΑ Η ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΤΑ ΣΠΙΤΙΚΑ; ……………………………………………………. ΤΙ ΜΑΡΚΕΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΣΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ ΣΑΣ; …………………………………………………. …………………………………………………..
20
Η Καθημερινή μας Διατροφή
ΒΡΑΔΙΝΟ ΤΡΩΤΕ ΣΥΧΝΑ ΑΡΓΑ ΤΟ ΒΡΑΔΥ; ΝΑΙ ΟΧΙ ΤΡΩΤΕ ΒΡΑΔΙΝΟ,ΑΝ ΝΑΙ ΤΙ ΤΡΩΤΕ; ΝΑΙ ΟΧΙ ………………………………………………………. ΤΡΩΤΕ ΣΥΧΝΑ ΕΞΩ ΤΟ ΒΡΑΔΥ; ΝΑΙ ΟΧΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΕΤΕ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ ΤΟ ΒΡΑΔΥ; ΝΑΙ ΟΧΙ ΤΙ ΜΑΡΚΕΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΣΤΟ ΒΡΑΔΙΝΟ ΣΑΣ;…………………………………. ……………………………………………………. ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ,ΑΝ ΝΑΙ ΤΙ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΑΣ; ΝΑΙ ΟΧΙ ……………………………………………………… ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΝΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ!!
21
Η Καθημερινή μας Διατροφή
Παρακάτω θα ακολουθήσουν οι στατιστικές που προήλθαν από τα ερωτηματολόγια μέσα από πίνακες ποσοστών.
22
Πρωινό
23
Πρωινό Το μεγαλύτερο ποσοστό αγοριών και κοριτσιών τρώει πρωινό, πράγμα που σημαίνει ότι τα παιδία ξεκινούν σωστά την ημέρα τους. Όσο αυξάνεται η ηλικία τόσο πιο χαμηλό είναι το ποσοστό από αγόρια και κορίτσια που τρώνε πρωινό,
24
Μεσημεριανό
25
Μεσημεριανό Στα παιδία όπου μοιράστηκαν τα ερωτηματολόγια τα περισσότερα τρέφονται με σπιτικό φαγητό. Τα όσπρια, τα ζυμαρικά, το κρέας είναι μερικές από τις κατηγορίες σπιτικού φαγητού που επέλεξαν τα παιδιά. Επίσης στο ερώτημα με το αν καταναλώνουν νερό ή αναψυκτικά μετά από το μεσημεριανό τα περισσότερα παιδιά προτιμούν το νερό. Αυτό είναι ένα πολύ θετικό στοιχείο ενάντια στην παιδική παχυσαρκία. Συχνά λόγος γίνεται για τη χρήση κατεψυγμένων προϊόντων. Τα παιδιά απαντούν δείχνοντας με τα συντριπτικά ποσοστά πως ακόμα και σε δύσκολους καιρούς επιλέγουνε πάντα το αγνό και το φρέσκο
26
Βραδινό
27
Βραδινό Πολλοί είναι εκείνοι που τρώνε συχνά αργά το βράδυ. Αυτό δεν συμπεριλαμβάνεται σε μια ισορροπημένη διατροφή και καλό θα ήταν να αποφεύγεται. Το φαινόμενο αυτό συναντάται και στα παιδία αφού δεν έχουν διάφορα τα ποσοστά στο ναι ή στο όχι στο βραδινό. Τα περισσότερα παιδιά των ηλικιών 13-14, τρέφονται τυχαία και αόριστα χωρίς να έχουν κάποιο διατροφικό πλάνο ή κάποιο διατροφολόγιο που να τα καθοδηγεί στο δρόμο της μακροχρόνιας και υγιεινής διατροφής. Στη στατιστική μας πάνω από το 90% των παιδιών τρέφετε τυχαία.
28
Διαφημίσεις Τα παιδία είναι άμεσα και έμμεσα επηρεασμένα από τις διαφημίσεις. Άμεσα γιατί όταν βλέπουν κάτι να προβάλλεται θέλουν να αναζητήσουν τι είναι και συνεπώς το αγοράζουν. Έμμεσα γιατί μπορεί να μην προσβάλλονται τα παιδιά από τις διαφημίσεις αλλά οι κοντινοί τους άνθρωποι (π.χ. οι γονείς τους) οι οποίοι μπορεί να τους ανατρέφουν με συγκεκριμένες μάρκες προϊόντων. Το συμπέρασμα αυτό πάρθηκε όταν συλλέχτηκαν τα ερωτηματολόγια. Τα παιδία είχαν συμπληρώσει ότι δεν επηρεάζονται από τις διαφημίσεις αλλά είχαν συμπληρώσει κάποια ονόματα εταιριών ή μάρκων προϊόντων.
29
Διατροφή και Διαφήμιση
Σύμφωνα με την Αμερικανική Εταιρία Μάρκετινγκ «διαφήμιση, είναι κάθε πληρωμένη μορφή παρουσίασης ιδεών, προϊόντων ή υπηρεσιών, από ένα φανερό και καθορισμένο χρηματοδότη»
30
Διαφημίσεις και 20ος αιώνας
Ο 20ος αιώνας χαρακτηρίζεται από την εντυπωσιακή αύξηση του όγκου των διαφημίσεων Παρόλα αυτά η μεσογειακή διατροφή στην Ελλάδα δεν είχε επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό. Στα μέσα όμως του 20ου αιώνα γύρω στο 1960 σημειωθήκαν στην Ελλάδα ταχύτατες μεταβολές, οι όποιες άλλαξαν ριζικά την εικόνα των διατροφικών συνηθειών στη χώρα.
31
Συμπεράσματα Διερευνώντας , καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι
Οι διαφημίσεις επηρεάζουν κατά ένα μεγάλο ποσοστό τους Έλληνες καταναλωτές και σε θετικό και σε αρνητικό βαθμό. Οι διαφημίσεις του 21 αιώνα παραπέμπουν στην προβολή των προϊόντων που αποσκοπεί στην πώληση αυτού και όχι στην ενημέρωση του καταναλωτή για την προέλευση ή την διατροφική του αξία. Πιο συγκεκριμένα δηλαδή, ο καταναλωτής πρέπει να διαθέτει ορθή κρίση και να μην δέχεται αποχαυνωμένος όλα αυτά που του προσάπτουν.
32
Ευχαριστούμε
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.