Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεLeonidas Castellanos Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ EΓΩ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ Συνεργάστηκαν οι μαθητές Του τμηματοσ δ1 του Μανιαειου 6ου Δημοτικου Σχολειου Πολεως Καλυμνου Εκπαιδευτικοσ:σπανου πασχαλια
2
ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Να συναφθεί μεταξύ των μαθητών ένα συμβόλαιο ομάδας, που θα διασφαλίζει την καλή λειτουργία της ομάδας και την ομαλή διεξαγωγή των δραστηριοτήτων. Να αναγνωρίσουν οι μαθητές τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ του εαυτού τους και των άλλων. Να εντοπίσουν τα δυνατά τους σημεία, τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους.
3
Να αντιληφθούν τη σημασία των δραστηριοτήτων Αγωγής Υγείας και να μάθουν να ζουν με αυτές.
Να εκφράζουν το πώς αισθάνονται οι ίδιοι για τους συμμαθητές τους και πώς αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Να αναπτύσσουν ενδιαφέρον για τις δικές τους συμπεριφορές, λόγια και στάσεις σε σχέση με τους άλλους.
4
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Οι μαθητές της τάξης κλήθηκαν να συνάψουν ένα Συμβόλαιο Ομάδας, στο οποίο περιγραφόταν το πλαίσιο λειτουργίας της ομάδας μέσα στην τάξη, οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των μελών της. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν και ένιωσαν ότι έχουν γνώμη. Δεσμεύτηκαν να τηρήσουν τους κανόνες του συμβολαίου, με στόχο την αρμονική συνύπαρξή τους με τους συμμαθητές τους.
5
Ετοιμάζουμε ένα Συμβόλαιο Ομάδας
Ενδεικτικός Χρόνος: 20 λεπτά Υλικά: μολύβια, χαρτί, αντίτυπο του παραδείγματος συμβολαίου Περιγραφή δραστηριότητας: Ο εκπαιδευτικός εξήγησε στους μαθητές ότι προτού ξεκινήσουν τη συνεργασία τους, θα πρέπει να συνάψουν ένα συμβόλαιο ομάδας, το οποίο θα αποτελούσε μια γραπτή συμφωνία μεταξύ αυτού και των μαθητών του. Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε ομαδικά.
6
ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΟΜΑΔΑΣ Δ1 Κάθε μαθητής έχει τη γνώμη του.
Κάθε γνώμη έχει αξία. Κάθε μαθητής μπορεί να λέει την άποψή του και τη γνώμη του ελεύθερα αρκεί να μην προσβάλλει τους άλλους. Κανένας από τους μαθητές δε θα κοροϊδέψει την άποψη κάποιου από τους συμμαθητές του. Οι δραστηριότητες είτε είναι ατομικές είτε σε μικρές ή μεγάλες ομάδες.
7
Επιτραπέζιο Παιχνίδι Στη συνέχεια, ο εκπαιδευτικός θέλησε να προσελκύσει το ενδιαφέρον των μαθητών του μ ΄ ένα επιτραπέζιο παιχνίδι σαν φύλλο εργασίας με ερωτήσεις του τύπου Σωστό ή Λάθος. Είχε ως θεματική προσέγγιση το πώς αντιλαμβάνονται τα παιδιά τον κόσμο γύρω τους μέσα από μερικές βιωματικές καταστάσεις που αναφέρονταν πάνω στις καρτέλες.
9
Θεατρικές Δράσεις Ο εκπαιδευτικός χώρισε τους μαθητές σε ζευγάρια και το κάθε ένα από αυτά ανέλαβε να δραματοποιήσει από ένα σενάριο ( παιχνίδι ρόλων). Η δραστηριότητα ξεκίνησε με συζήτηση μέσα στην τάξη και έκλεισε με τα αποτελέσματα που παρουσίαζε ο εκπρόσωπος κάθε ζευγαριού.
10
Σενάριο 1: Ο Νικόλας είναι ντροπαλός και αισθάνεται μοναξιά
Σενάριο 1: Ο Νικόλας είναι ντροπαλός και αισθάνεται μοναξιά. Δε μιλά και δεν παίζει με τους συμμαθητές του. Τα παιδιά πρέπει να ανακαλύψουν συμπεριφορές με τις οποίες θα τον πλησιάσουν.
11
Σενάριο 2: Η μητέρα της Φωτεινής τη μαλώνει γιατί δε διάβασε τα μαθήματά της και βλέπει τηλεόραση. Ο στόχος των παιδιών είναι να βρουν τι θα μπορούσε να κάνει η Φωτεινή για να μη στεναχωρήσει τη μητέρα της.
12
Παντομίμα Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και ύστερα από συνεννόηση μεταξύ τους παρουσίασαν από ένα συναίσθημα. Στόχος της δραστηριότητας είναι να δείξουν με παντομίμα τα συγκεκριμένα συναισθήματα στις υπόλοιπες ομάδες. Καταφέρνει το στόχο η ομάδα που θα μαντέψει και θα βρει σωστά τα περισσότερα συναισθήματα. Με την ολοκλήρωση της δραστηριότητας οι μαθητές θα είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα με βάση τις διαφορετικές εκφράσεις του προσώπου ή τις στάσεις του σώματος. Θα αντιλαμβάνονται καλύτερα τόσο τα δικά τους συναισθήματα όσο και των άλλων.
13
Στη διπλανή εικόνα τα παιδιά με θεατρικότητα και συγκεκριμένες εκφράσεις αναπαριστούν το συναίσθημα της λύπης απέναντι στο συνάνθρωπο.
14
Δραστηριότητα « Αν ήμουν παιχνίδι, σίγουρα θα ήμουν…».
Δόθηκε στους μαθητές ένα φύλλο εργασίας στο οποίο έπρεπε να σκεφτούν τι είναι αυτό που τους χαρακτηρίζει και τους κάνει ιδιαίτερους και διαφορετικούς από το σύνολο. Ζωγράφισαν τον εαυτό τους σαν ένα αγαπημένο τους παιχνίδι, στο οποίο αντικατοπτριζόταν η προσωπικότητά τους.
15
Δραστηριότητα « Αν ήμουν παιχνίδι, σίγουρα θα ήμουν…».
16
Δραστηριότητα « Αν ήμουν παιχνίδι, σίγουρα θα ήμουν…».
17
Δραστηριότητα « Αν ήμουν παιχνίδι, σίγουρα θα ήμουν…».
Ο εκπαιδευτικός παρατήρησε πως η πλειοψηφία των κοριτσιών επέλεξε πιο ευαίσθητες εικόνες παιχνιδιών σε αντίθεση με των αγοριών που η επιλογή τους ήταν δυναμικά παιχνίδια με ανταγωνισμό.
18
Το φανάρι των συναισθημάτων
Ζητήθηκε από τα παιδιά να φανταστούν πως τα συναισθήματά τους μπορούν να λειτουργήσουν σαν ένα φανάρι. Το κόκκινο αντιπροσωπεύει μια κατάστασή μας και μας δείχνει τι πρέπει να κάνουμε, να σταματήσουμε. Το πορτοκαλί μας βοηθά να συζητήσουμε τον προβληματισμό μας και τέλος το πράσινο μας οδηγεί στην επίλυση του προβλήματος.
19
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Μέσα από τις παραπάνω δραστηριότητες οι μαθητές ενθαρρύνονται να αναγνωρίζουν ατομικές και ομαδικές ανάγκες, να εμπιστεύονται τον εαυτό τους, να μαθαίνουν από τα λάθη τους και όχι να ντρέπονται γι ΄ αυτά, να αποκτούν αποφασιστικότητα στην καθημερινή ζωή τους και να μάθουν να αγαπούν τους ίδιους και τους γύρω τους.
20
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος οι δραστηριότητες και η θεματολογία τους συνδέονταν με τα εξής μαθήματα : Γλώσσα (Έκφραση απόψεων – Διάλογος) Μελέτη Περιβάλλοντος Εικαστικά Δραματική Τέχνη (παντομίμα, θεατρικές δράσεις) Φυσική Αγωγή (ομαδικές δραστηριότητες- κινητικές δεξιότητες)
21
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΥΠΕΠΘ (2000), Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις, Αθήνα. Γκούβρα, Μ. (2001), Αγωγή Υγείας και Σχολείο, εκδ: Τυποθήτω, Αθήνα. ΚΕΘΕΑ (1998), Δεξιότητες για παιδιά του Δημοτικού προάγοντας την Προστασία του Παιδιού, εκδ: Σχήμα και Χρώμα, Αθήνα. ΙΝΤΕΡΝΕΤ (Διαδίκτυο)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.