Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι
Μάθημα 1 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
2
Στόχοι μαθήματος Στάδια για την λύση προβλήματος με Η/Υ Αλγόριθμος
Περιγραφή αλγορίθμου Προκαταρκτική Εκτέλεση Διαδοχική Δομή ή Δομή Ακολουθίας 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
3
Στάδια για την λύση προβλήματος με Η/Υ
Καθορισμός του προβλήματος (δεδομένα και ζητούμενα) Σύνταξη αλγορίθμου Κωδικοποίηση Έλεγχος αποτελεσμάτων Συντήρηση 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
4
Αλγόριθμος Σειρά από οδηγίες για τη λύση ενός προβλήματος ή
Μια πεπερασμένη σειρά ενεργειών, αυστηρά καθορισμένων και εκτελέσιμων σε ορισμένο χρόνο, που περιγράφουν τη διαδικασία εκτέλεσης μιας εργασίας ή τον τρόπο επίλυσης ενός προβλήματος. 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
5
Περιγραφή αλγορίθμου Λεκτική μορφή (Περιγραφή σε βήματα χρησιμοποιώντας λέξεις από την καθημερινή μας ζωή) Ψευδοκώδικας (Ποιο τυποποιημένη περιγραφή χρησιμοποιώντας καθορισμένες εντολές και σύμβολα) Σχηματική μορφή (Λογικά διαγράμματα - Flow Charts) Χρησιμοποιεί σύμβολα και σχήματα) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
6
Παράδειγμα 1: Πρόσθεση 2 αριθμών (Λεκτική Περιγραφή)
1. Διάβασε τον πρώτο αριθμό 2. Διάβασε τον δεύτερο αριθμό 3. Πρόσθεσε τους δύο αριθμούς 4. Τύπωσε το άθροισμα 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
7
Παράδειγμα 1: Πρόσθεση 2 αριθμών (Ψευδοκώδικας)
1.Διάβασε number1 2. Διάβασε number2 3. Total =number1+number2 4. Τύπωσε Total 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
8
Σχηματική μορφή (Λογικό Διάγραμμα )
ΕΙΣΟΔΟΣ ή ΕΞΟΔΟΣ ενέργεια απόφαση Αρχή ή τέλος Ροή δεδομένων ή ενεργειών Σύνδεσμος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
9
Παράδειγμα 1: Πρόσθεση 2 αριθμών (Λογικό Διάγραμμα )
03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
10
Αρχή Διάβασε number1 Διάβασε number2 Total number1+ number2
Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
11
Προκαταρκτική Εκτέλεση
Δίνουμε τυχαίες τιμές (Δεδομένα) στον αλγόριθμο και τον εκτελούμε για να δούμε τι αποτελέσματα θα μας δώσει (Πληροφορίες)\ Με την Προκαταρκτική Εκτέλεση ελέγχουμε την ορθότητα των αποτελεσμάτων του αλγορίθμου 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
12
Αρχή Num 1 Num2 Total Αποτέλεσμα Τέλος
150 120 270 -15 45 30 -370 -130 -500 Διάβασε number1 Διάβασε number2 Total number1+ number2 Τύπωσε Total Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
13
Διαδοχική Δομή ή Δομή Ακολουθίας
Είναι η δομή κατά την οποία η μια εντολή ακολουθεί την άλλη και εκτελούνται διαδοχικά. 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
14
Αρχή Διάβασε number1 Διάβασε number2 Total number1+ number2
Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
15
Ασκήσεις Φύλλο Εργασίας 1 Ασκήσεις 2,3 (Κλικ) (Σε φύλλο Α4) 03/04/2017
Ξένιος Αντωνιάδης
16
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου)
Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) εκπαίδευση/πληροφορική/Α’ Λυκείου/Αλγόριθμοι 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
17
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι
Μάθημα 2 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
18
Στόχοι μαθήματος Επιθυμητά χαρακτηριστικά αλγορίθμου Ασκήσεις
Επιθυμητά χαρακτηριστικά αλγορίθμου Ασκήσεις 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
19
Επιθυμητά χαρακτηριστικά αλγορίθμου
Σαφής Αποτελεσματικός Πραγματοποιήσιμος Ταχύς Οικονομικός Γενικός 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
20
Χαρακτηριστικά καλού αλγορίθμου
Σαφήνεια (λέξεις, ορθογραφία, σχήματα) Αποτελεσματικός (Να είναι πεπερασμένος και να οδηγεί στο επιθυμητό αποτέλεσμα) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
21
Χαρακτηριστικά καλού αλγορίθμου
Πραγματοποιήσιμος (Να έχει επαρκεί δεδομένα ώστε να μπορεί να πραγματοποιηθεί) Ταχύς (Να μην περιλαμβάνει αχρείαστες ενέργειες) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
22
Χαρακτηριστικά καλού αλγορίθμου
Οικονομικός (Να μην χρησιμοποιεί θέσεις μνήμης (Μεταβλητές) που δεν είναι απαραίτητες) Γενικός (Να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε παρόμοια προβλήματα) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
23
Ασκήσεις Φύλλο Εργασίας 1 Ασκήσεις 1,4 (Κλικ) Σπίτι
Ασκήσεις 5 (Σε φύλλο Α4) (Κλικ) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
24
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου)
Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) εκπαίδευση/πληροφορική/Α’ Λυκείου/Αλγόριθμοι 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
25
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι
Μάθημα 3 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
26
Στόχοι μαθήματος Δομή Διακλάδωσης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
27
Συνδέσου (Κλικ) Δομή Διακλάδωσης
Συνδέσου (Κλικ) Δομή Διακλάδωσης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
28
Ασκήσεις Φύλλο Εργασίας 2 Ασκήσεις 1,2,3 (Κλικ) Σπίτι
Ασκήσεις 4,5,6 (Σε φύλλο Α4) (Κλικ) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
29
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου)
Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) εκπαίδευση/πληροφορική/Α’ Λυκείου/Αλγόριθμοι 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
30
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι
Μάθημα 4 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
31
Στόχοι μαθήματος Ένθετη Δομή Διακλάδωσης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
32
Συνδέσου (Κλικ) Ένθετη Δομή Διακλάδωσης
Συνδέσου (Κλικ) Ένθετη Δομή Διακλάδωσης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
33
Άσκηση Ένας αλγόριθμος ζητά τους βαθμούς ενός μαθητή στην Σεξουαλική Αγωγή , Μαθηματικά και Γυμναστική τους οποίους κατόπιν διαβάζει. Στην Συνέχεια βρίσκει τον μέσο όρο της βαθμολογίας. Αν ο μέσος όρος είναι μεγαλύτερος του 18 εμφανίζει το μήνυμα «είσαι μεγάλος γυναικάς». Αν ο μέσος όρος είναι μεταξύ 15 και 18 εμφανίζει το μήνυμα «Οι επιτυχίες σου είναι λιγοστές με τα κορίτσια». Τέλος αν ο μέσος όρος είναι μικρότερος του 15 εμφανίζεται το μήνυμα «Γίνε καλύτερα Μοναχός» 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
34
Απάντηση Αρχή Τύπωσε “ Δώσε Βαθμό Σ.Α, Βαθμό Μ, Βαθμός Γ”
Τύπωσε “ Δώσε Βαθμό Σ.Α, Βαθμό Μ, Βαθμός Γ” Διάβασε Βαθμός_Σ.Α, Βαθμός_Μ, Βαθμός_Γ Μ.Ο← (Βαθμός_Σ.Α + Βαθμός_Μ + Βαθμός_Γ) / 3 Ψευδή Μ.Ο >18 Αληθή Τύπωσε «Γυναικάς» Ψευδή Αληθή 15<=Μ.Ο <=18 Τύπωσε «Λιγοστές Επιτυχίες» Τύπωσε «Μοναχός» 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης Τέλος
35
Ασκήσεις Φύλλο Εργασίας 2 Άσκηση (Κλικ) Σπίτι
Ασκήσεις 1,2 (Σε φύλλο Α4) (Κλικ) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
36
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου)
Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) εκπαίδευση/πληροφορική/Α’ Λυκείου/Αλγόριθμοι 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
37
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι
Μάθημα 5 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
38
Στόχοι μαθήματος Ένθετη Δομή Διακλάδωσης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
39
Ασκήσεις Φύλλο Εργασίας 2 Άσκηση 3 στην τάξη (Κλικ) Σπίτι
Άσκηση 4 (Σε φύλλο Α4) (Κλικ) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
40
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου)
Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) εκπαίδευση/πληροφορική/Α’ Λυκείου/Αλγόριθμοι 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
41
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι
Μάθημα 6 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
42
Στόχοι μαθήματος Δομή Επανάληψης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
43
Συνδέσου (Κλικ) Δομή Επανάληψης
Συνδέσου (Κλικ) Δομή Επανάληψης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
44
Παράδειγμα 1 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει ένα αριθμό. Στην συνέχεια διαβάζει τον αριθμό και εξετάζει αν είναι μεγαλύτερος του 15. Αν είναι μεγαλύτερος του 15 τον παρουσιάζει στην οθόνη του Η/Υ ενώ αν δεν είναι ζητά την επανάληψη της διαδικασίας δηλαδή ζητά ξανά ένα νέο αριθμό κ.λ.π 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
45
Απάντηση Αρχή Τύπωσε «Δώσε Αριθμό» Διάβασε Arithmos Ψευδή Arithmos
>15 Αληθή Τύπωσε Arithmos Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
46
Ασκήσεις Άσκηση 1 στην τάξη (Κλικ) Σπίτι
Φύλο Εργασίας 1 (Σε φύλλο Α4) (Κλικ) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
47
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου)
Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) εκπαίδευση/πληροφορική/Α’ Λυκείου/Αλγόριθμοι 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
48
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι
Μάθημα 7 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
49
Στόχοι μαθήματος Δομή Επανάληψης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
50
Παράδειγμα 1 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει δύο αριθμούς. Στην συνέχεια διαβάζει τους δύο αριθμούς και τους προσθέτει. Αν το άθροισμα των αριθμών είναι μικρότερο του 30 τότε ζητά άλλους δύο αριθμούς και η διαδικασία επαναλαμβάνεται. Η διαδικασία θα σταματήσει όταν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 30 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Είσαι Γουρουνοκέφαλος» Να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση χρησιμοποιώντας διαδοχικά σαν είσοδο τα ζεύγη των αριθμών (5,23),(14,15),(5,3),(15,15) ,(5,15) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
51
Athrisma← Aritmos _Α + Aritmos _Β
Αρχή Print «Δώσε Αριθμούς» Read Aritmos_Α, Aritmos _Β Athrisma← Aritmos _Α + Aritmos _Β Αληθή Ψευδή Athrisma < 30 Print ‘Γουρουνοκέφαλος’ Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
52
Μεταβλητές Συνθήκη Αποτέλεσμα
Athrisma Aritmos_Α Aritmos_B Athrisma < 30 T/F 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
53
Μεταβλητές Συνθήκη Αποτέλεσμα
Athrisma Aritmos_Α Aritmos_B Athrisma >= 30 T/F Είσαι Γουρουνοκέφαλος 28 5 23 28<30 T 29 14 15 29 < 30 7 3 7 < 30 30 30 < 30 F 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
54
Παράδειγμα 2 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει ένα αριθμό. Στην συνέχεια διαβάζει τον αριθμό και εξετάζει αν είναι μεγαλύτερος του 10. Αν είναι μεγαλύτερος του 10 τον παρουσιάζει στην οθόνη του Η/Υ ενώ αν δεν είναι ζητά την επανάληψη της διαδικασίας δηλαδή ζητά ξανά ένα νέο αριθμό κ.λ.π. Αν η διαδικασία επαναληφθεί πάνω από πέντε φορές η προσπάθεια σταματά και ο αλγόριθμος εμφανίζει το μήνυμα «Κουράστηκα» 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
55
Απάντηση Αρχή Metritis← 1 1 Γράψε «Δώσε Αριθμό» Διάβασε Arithmos Ψευδή
>10 Αληθή Ψευδή Αληθή Metritis >5 Παρουσίασε Arithmos Γράψε «Κουράστηκα» Metritis ← Metritis + 1 03/04/2017 1 Ξένιος Αντωνιάδης Τέλος
56
Άσκηση για το σπίτι Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει δύο αριθμούς. Στην συνέχεια διαβάζει τους δύο αριθμούς και τους προσθέτει. Αν το άθροισμα των αριθμών είναι μικρότερο του 30 τότε ζητά άλλους δύο αριθμούς και η διαδικασία επαναλαμβάνεται. Η διαδικασία θα σταματήσει όταν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 30 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Είσαι Γουρουνοκέφαλος αρ 2» ή αν ο αριθμός των επαναλήψεων ξεπεράσουν τις 5 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Παρέτα με» . Να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση χρησιμοποιώντας σαν είσοδο τα ζεύγη των αριθμών (5,23),(14,15),(5,3),(15,15) ,(5,15) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
57
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου)
Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) εκπαίδευση/πληροφορική/Α’ Λυκείου/Αλγόριθμοι 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
58
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι
Μάθημα 8 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
59
Στόχοι μαθήματος Δομή Επανάληψης 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
60
Λύση άσκησης για το σπίτι
Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει δύο αριθμούς. Στην συνέχεια διαβάζει τους δύο αριθμούς και τους προσθέτει. Αν το άθροισμα των αριθμών είναι μικρότερο του 30 τότε ζητά άλλους δύο αριθμούς και η διαδικασία επαναλαμβάνεται. Η διαδικασία θα σταματήσει όταν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 30 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Είσαι Γουρουνοκέφαλος αρ 2» ή αν ο αριθμός των επαναλήψεων ξεπεράσουν τις 5 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Παρέτα με» . Να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση χρησιμοποιώντας σαν είσοδο τα ζεύγη των αριθμών (5,23),(14,15),(5,3),(15,15) ,(5,15) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
61
Απάντηση Αρχή Metritis← 1 1 Τύπωσε «Δώσε Αριθμούς» Διάβασε
Arithmos_Α, Arithmos _Β Athrisma← Arithmos _Α + Arithmos _Β Αληθή Ψευδή Athrisma < 30 Ψευδή Αληθή Metritis >5 Τύπωσε «Παρέτα με» Τύπωσε ‘Γουρουνοκέφαλος αρ 2’ Metritis ← Metritis + 1 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης Τέλος 1
62
Άσκηση 6 (Απροοπτάκι) Ένας αλγόριθμος διαβάζει ένα ακέραιο αριθμό ν μεγαλύτερο ή ίσο του 1 και τυπώνει το 2ν Να σχεδιαστεί το λογικό διάγραμμα και να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση με ν=3 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
63
Ι←Ι+1 Αρχή διάβασε ν Ι←1 Dinami←2 Αληθή Ψευδή Ι < ν
Dinami ← Dinami *2 Print Dinami Ι←Ι+1 Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
64
Μεταβλητές Συνθήκη Αποτέλεσμα
ι ν Dinami Ι<ν T/F 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
65
Μεταβλητές Συνθήκη Αποτέλεσμα
ι ν Dinami Ι<ν T/F 8 1 3 2 1<3 t 4 2<3 3<3 f 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
66
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου)
Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) εκπαίδευση/πληροφορική/Α’ Λυκείου/Αλγόριθμοι 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
67
Εισαγωγή στον Προγραμματισμό Αλγόριθμοι
Μάθημα 9 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
68
Επανάληψη 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
69
Παράρτημα 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
70
Παράδειγμα 1 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
71
αν Α>Β τότε πρόσθεσε 1 στο Β διαφορετικά πρόσθεσε 2 στο Β
Βάλε 1 στο Α Βάλε 3 στο Β αν Α>Β τότε πρόσθεσε 1 στο Β διαφορετικά πρόσθεσε 2 στο Β ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑΣ Αρχή Α←1 ΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΓΡΑΜΑ Β←3 Ψευδή Αληθή Α>Β Β←Β+2 Β←Β+1 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης Τέλος
72
Παράδειγμα 2 Να φτιάξετε ένα αλγόριθμο με χρήση Λογικού Διαγράμματος .Ο αλγόριθμος θα διαβάζει την ηλικία κάποιου. Στην συνέχεια θα ελέγχει την ηλικία και αν η ηλικία είναι μεγαλύτερη των 60 θα παρουσιάζει το μήνυμα «Μην ερωτευτείς ξανά , η μπογιά σου έχει ξεθωριάσει» διαφορετικά θα παρουσιάζει το μήνυμα «Είσαι λεβέντης αλλά μην το παρακάνεις». Στο τέλος ο αλγόριθμος θα παρουσιάζει το μήνυμα «Σας έχω ξεγελάσει ο έρωτας δεν κοιτάζει ηλικία» 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
73
η μπογιά σου έχει ξεθωριάσει Σας έχω ξεγελάσει ο έρωτας
Αρχή Απάντηση Ηλικία Ψευδή Αληθή Ηλικία>60 Μην ερωτευτείς ξανά , η μπογιά σου έχει ξεθωριάσει Είσαι λεβέντης αλλά μην το παρακάνεις Σας έχω ξεγελάσει ο έρωτας δεν κοιτάζει ηλικία Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
74
Άσκηση 2 Να σχεδιάσετε ένα αλγόριθμο με χρήση λογικού διαγράμματος. Ο αλγόριθμος θα διαβάζει δύο αριθμούς και θα τους προσθέτει. Στη Συνέχεια θα ελέγχει αν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο 175 και αν είναι τότε θα το διαιρεί στα δύο και θα παρουσιάζει το αποτέλεσμα, διαφορετικά αν το άθροισμα είναι μικρότερο ή ίσο του 175 τότε θα προσθέτει 30 στο αποτέλεσμα και θα το παρουσιάζει. 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
75
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ (208-215) 03/04/2017
Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ ( ) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
76
Αλγόριθμοι Μάθημα 3 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
77
Στόχοι μαθήματος Λύση Άσκησης 2 Χαρακτηριστικά καλού αλγορίθμου
Παραδείγματα 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
78
Άσκηση 2 Να σχεδιάσετε ένα αλγόριθμο με χρήση λογικού διαγράμματος. Ο αλγόριθμος θα διαβάζει δύο αριθμούς και θα τους προσθέτει. Στη Συνέχεια θα ελέγχει αν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο 175 και αν είναι τότε θα το διαιρεί στα δύο και θα παρουσιάζει το αποτέλεσμα, διαφορετικά αν το άθροισμα είναι μικρότερο ή ίσο του 175 τότε θα προσθέτει 30 στο αποτέλεσμα και θα το παρουσιάζει. 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
79
Απάντηση Αρχή Αριθμός_Α Αριθμός_Β Αποτέλεσμα_1← Αριθμός Α + Αριθμός Β
Ψευδή Αληθή Αποτέλεσμα_1>175 Αποτέλεσμα_2← Αποτέλεσμα_1 / 2 Αποτέλεσμα_2← Αποτέλεσμα_1 + 30 Αποτέλεσμα_2 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης Τέλος
80
Χαρακτηριστικά καλού αλγορίθμου
Σαφής Αποτελεσματικός Πραγματοποιήσιμος Ταχύς Οικονομικός Γενικός 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
81
Παράδειγμα Σας δίδεται ο πιο κάτω αλγόριθμος. Να εξετάσετε αν είναι καλός αλγόριθμος με βάση τα χαρακτηριστικά του καλού αλγορίθμου 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
82
Σαφή? Ακριβής? Λεπτομερής? Ορθός? Αρχή Αριθμός_Α Αριθμός_Β
Αποτέλεσμα_1← Αριθμός Α + Αριθμός Β Ψευδή Αληθή Αποτέλεσμα_1>170 Αποτέλεσμα_2← Αποτέλεσμα_1 / 2 Αποτέλεσμα_2← Αποτέλεσμα_1 + 30 Αποτέλεσμα_2 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης Τέλος
83
Άσκηση 3 Ένας αλγόριθμος διαβάζει τους βαθμούς ενός μαθητή στην Σεξουαλική Αγωγή , Μαθηματικά και Γυμναστική. Στην Συνέχεια βρίσκει τον μέσο όρο της βαθμολογίας. Αν ο μέσος όρος είναι μεγαλύτερος του 18 εμφανίζει το μήνυμα «είσαι μεγάλος γυναικάς». Αν ο μέσος όρος είναι μεταξύ 15 και 18 εμφανίζει το μήνυμα «Οι επιτυχίες σου είναι λιγοστές με τα κορίτσια». Τέλος αν ο μέσος όρος είναι μικρότερος του 15 εμφανίζεται το μήνυμα «Γίνε καλύτερα Μοναχός» 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
84
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ (210-212) 03/04/2017
Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ ( ) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
85
Αλγόριθμοι Μάθημα 4 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
86
Στόχοι μαθήματος Λύση Άσκησης 3 Επαναληπτική δομή Παραδείγματα
03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
87
Άσκηση 3 Ένας αλγόριθμος διαβάζει τους βαθμούς ενός μαθητή στην Σεξουαλική Αγωγή , Μαθηματικά και Γυμναστική. Στην Συνέχεια βρίσκει τον μέσο όρο της βαθμολογίας. Αν ο μέσος όρος είναι μεγαλύτερος του 18 εμφανίζει το μήνυμα «είσαι μεγάλος γυναικάς». Αν ο μέσος όρος είναι μεταξύ 15 και 18 εμφανίζει το μήνυμα «Οι επιτυχίες σου είναι λιγοστές με τα κορίτσια». Τέλος αν ο μέσος όρος είναι μικρότερος του 15 εμφανίζεται το μήνυμα «Γίνε καλύτερα Μοναχός» 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
88
Απάντηση Αρχή Βαθμός_Σ.Α, Βαθμός_Μ, Βαθμός_Γ
Μ.Ο← (Βαθμός_Σ.Α + Βαθμός_Μ + Βαθμός_Γ) / 3 Ψευδή Μ.Ο >18 Αληθή «Γυναικάς» Ψευδή Αληθή 15<=Μ.Ο <=18 «Μοναχός» «Λιγοστές Επιτυχίες» Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
89
Παράδειγμα 1 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει ένα αριθμό. Στην συνέχεια διαβάζει τον αριθμό και εξετάζει αν είναι μεγαλύτερος του 15. Αν είναι μεγαλύτερος του 15 τον παρουσιάζει στην οθόνη του Η/Υ ενώ αν δεν είναι ζητά την επανάληψη της διαδικασίας δηλαδή ζητά ξανά ένα νέο αριθμό κ.λ.π 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
90
Απάντηση Αρχή «Δώσε Αριθμό» Αριθμός Ψευδή Αληθή Αριθμός >15
Παρουσίασε Αριθμός Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
91
Παράδειγμα 2 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει ένα αριθμό. Στην συνέχεια διαβάζει τον αριθμό και εξετάζει αν είναι μεγαλύτερος του 15. Αν είναι μεγαλύτερος του 15 τον παρουσιάζει στην οθόνη του Η/Υ ενώ αν δεν είναι ζητά την επανάληψη της διαδικασίας δηλαδή ζητά ξανά ένα νέο αριθμό κ.λ.π .Να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση χρησιμοποιώντας σαν είσοδο τους αριθμούς 5,7,12,15,30 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
92
Απάντηση Είσοδος Έξοδος 5 7 12 15 30 Δώσε Αριθμό Αρχή 5,7,12,15,30
Print«Δώσε Αριθμό» Είσοδος Έξοδος 5 Δώσε Αριθμό 7 12 15 30 Read Αριθμός Ψευδή Αληθή Αριθμός >15 Print Αριθμός Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
93
Άσκηση 4 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει δύο αριθμούς. Στην συνέχεια διαβάζει τους δύο αριθμούς και τους προσθέτει. Αν το άθροισμα των αριθμών είναι μικρότερο του 30 τότε ζητά άλλους δύο αριθμούς και η διαδικασία επαναλαμβάνεται. Η διαδικασία θα σταματήσει όταν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 30 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Είσαι Γουρουνοκέφαλος» Να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση χρησιμοποιώντας σαν είσοδο τα ζεύγη των αριθμών (5,23),(30,15),(5,3),(13,10) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
94
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ (215-219) 03/04/2017
Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ ( ) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
95
Αλγόριθμοι Μάθημα 5 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
96
Στόχοι μαθήματος Λύση Άσκησης 4 Επαναληπτική δομή Παραδείγματα
03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
97
Άσκηση 4 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει δύο αριθμούς. Στην συνέχεια διαβάζει τους δύο αριθμούς και τους προσθέτει. Αν το άθροισμα των αριθμών είναι μικρότερο του 30 τότε ζητά άλλους δύο αριθμούς και η διαδικασία επαναλαμβάνεται. Η διαδικασία θα σταματήσει όταν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 30 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Είσαι Γουρουνοκέφαλος» Να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση χρησιμοποιώντας σαν είσοδο τα ζεύγη των αριθμών (5,23),(14,15),(5,3),(15,15) ,(5,15) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
98
Άθροισμα← Αριθμός_Α + Αριθμός_Β
Αρχή Απάντηση (5,23),(30,15),(5,3),(13,10) Print «Δώσε Αριθμούς» Είσοδος Έξοδος 5,23 Δώσε Αριθμόυς 30,15 Γουρουνοκέφαλος Read Αριθμός_Α, Αριθμός_Β Άθροισμα← Αριθμός_Α + Αριθμός_Β Ψευδή Αληθή Άθροισμα >= 30 Print ‘Γουρουνοκέφαλος’ Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
99
Παράδειγμα 1 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει ένα αριθμό. Στην συνέχεια διαβάζει τον αριθμό και εξετάζει αν είναι μεγαλύτερος του 10. Αν είναι μεγαλύτερος του 10 τον παρουσιάζει στην οθόνη του Η/Υ ενώ αν δεν είναι ζητά την επανάληψη της διαδικασίας δηλαδή ζητά ξανά ένα νέο αριθμό κ.λ.π. Αν η διαδικασία επαναληφθεί πάνω από πέντε φορές η προσπάθεια σταματά και ο αλγόριθμος εμφανίζει το μήνυμα «Κουράστηκα» 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
100
Απάντηση Αρχή Μετρητής← 1 1 Γράψε «Δώσε Αριθμό» Διάβασε Αριθμός Ψευδή
Αριθμός >10 Αληθή Ψευδή Αληθή Μετρητής >5 Παρουσίασε Αριθμός Γράψε «Κουράστηκα» Μετρητής← Μετρητής + 1 03/04/2017 1 Ξένιος Αντωνιάδης Τέλος
101
Άσκηση 5 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει δύο αριθμούς. Στην συνέχεια διαβάζει τους δύο αριθμούς και τους προσθέτει. Αν το άθροισμα των αριθμών είναι μικρότερο του 30 τότε ζητά άλλους δύο αριθμούς και η διαδικασία επαναλαμβάνεται. Η διαδικασία θα σταματήσει όταν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 30 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Είσαι Γουρουνοκέφαλος αρ 2» ή αν ο αριθμός των επαναλήψεων ξεπεράσουν τις 5 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Παρέτα με» . Να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση χρησιμοποιώντας σαν είσοδο τα ζεύγη των αριθμών (5,23),(14,15),(5,3),(15,15) ,(5,15) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
102
Αλγόριθμοι Μάθημα 6 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
103
Στόχοι μαθήματος Λύση Άσκησης 5 Επανάληψη 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
104
Άσκηση 5 Ένας αλγόριθμος ζητά από τον χρήστη να του δώσει δύο αριθμούς. Στην συνέχεια διαβάζει τους δύο αριθμούς και τους προσθέτει. Αν το άθροισμα των αριθμών είναι μικρότερο του 30 τότε ζητά άλλους δύο αριθμούς και η διαδικασία επαναλαμβάνεται. Η διαδικασία θα σταματήσει όταν το άθροισμα των αριθμών είναι μεγαλύτερο ή ίσο του 30 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Είσαι Γουρουνοκέφαλος αρ 2» ή αν ο αριθμός των επαναλήψεων ξεπεράσουν τις 5 οπότε και παρουσιάζει το μήνυμα «Παρέτα με» . Να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση χρησιμοποιώντας σαν είσοδο τα ζεύγη των αριθμών (5,23),(14,15),(5,3),(15,15) ,(5,15) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
105
Άθροισμα← Αριθμός_Α + Αριθμός_Β
Είσοδος Έξοδος 5,23 Δώσε Αριθμό 14,15 5,3 15,15 Γουρουν. Αρχή Απάντηση Μετρητής← 1 1 Τύπωσε «Δώσε Αριθμούς» Διάβασε Αριθμός_Α, Αριθμός_Β Άθροισμα← Αριθμός_Α + Αριθμός_Β Ψευδή Αληθή Άθροισμα >= 30 Ψευδή Αληθή Μετρητής >5 «Παρέτα με» ‘Γουρουνοκέφαλος αρ 2’ Μετρητής← Μετρητής + 1 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης Τέλος 1
106
Άσκηση 6 (Απροοπτάκι) Ένας αλγόριθμος διαβάζει ένα ακέραιο αριθμό ν μεγαλύτερο ή ίσο του 1 και τυπώνει το 2ν Να σχεδιαστεί το λογικό διάγραμμα και να γίνει προκαταρκτική εκτέλεση με ν=3 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
107
3 8 Είσοδος Έξοδος Ι←Ι+1 Αρχή διάβασε ν Ι←1 Δύναμη←2 Αληθή Ψευδή
Ι < ν Δύναμη←Δύναμη*2 Print Δύναμη Ι←Ι+1 Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
108
Τέλος 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
109
Επανάληψη 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
110
Παράδειγμα 2 Ένα παιδί θέλει να διασταυρώσει ένα πολυσύχναστο δρόμο .Να γραφεί αλγόριθμος με χρήση λογικού διαγράμματος που να διασφαλίζει ότι το παιδί θα διασταυρώσει με ασφαλή τρόπο 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
111
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ ΑΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΔΕΞΙΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΩΣΕ ΤΑ
Αρχή 4 ΚΟΙΤΑΞΕ ΔΕΞΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ ΑΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΠΟ ΔΕΞΙΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ Κοίταξε αριστερά 1 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
112
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ ΑΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΩΣΕ ΤΑ
1 ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕ ΑΝ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΠΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ Έρχονται αυτοκίνητα Από δεξιά ή αριστερά ΟΧΙ ΝΑΙ 3 2 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
113
3 2 Περίμενε για λίγο Διασταύρωσε 4 Τέλος
03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
114
Να χρησιμοποιήσετε λογικά διαγράμματα
Ασκήσεις Σελίδα Άσκηση 1 Άσκηση 2 Άσκηση 3 Άσκηση 4 (Σπίτι) Άσκηση 5α (Σπίτι) Να χρησιμοποιήσετε λογικά διαγράμματα 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
115
Αλγόριθμοι Μάθημα 3 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
116
Στόχοι μαθήματος Λύσεις Ασκήσεων 4, 5α ,5β σελ 214 03/04/2017
Ξένιος Αντωνιάδης
117
Αλγόριθμοι Μάθημα 4 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
118
Στόχοι μαθήματος Παράδειγμα 1 (σελ 216) Παράδειγμα 2 (σελ 216)
03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
119
Παράδειγμα 1 Να γραφεί αλγόριθμος με χρήση ΔΡΔ για την σχεδίαση ενός τετραγώνου πλευράς μήκους 5cm.θεωρείστε ότι το μολύβι βρίσκεται στο σημείο Α με κατεύθυνση προς τα πάνω. 5cm 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης Α
120
Παράδειγμα 2 Να γραφεί αλγόριθμος με χρήση ΔΡΔ που να δημιουργεί το πιο κάτω σχήμα 60 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
121
Βιβλιογραφία Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ (216-218) 03/04/2017
Βιβλίο Ε.Σ.Η.Υ (Α΄ Λυκείου) Σελ ( ) 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
122
Να χρησιμοποιήσετε λογικά διαγράμματα και μετρητές
Ασκήσεις Σελίδα 221 Άσκηση 3α, 3β, 3γ Να χρησιμοποιήσετε λογικά διαγράμματα και μετρητές 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
123
Αλγόριθμοι Μάθημα 5 03/04/2017 Ξένιος Αντωνιάδης
124
Στόχοι μαθήματος Λύσεις Ασκήσεων 3α, 3β, 3γ σελ 221 03/04/2017
Ξένιος Αντωνιάδης
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.