Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεCassandra Kozma Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
1 Τα Οικονομικά των Βιομηχανιών Δικτύου και του Internet Main references: Economides, N., (1996), ‘The economics of Networks’, International Journal of Industrial Organisation. 14(2):673-699. Gupta,A.-Stahl,D.-Whinston,A.B., (1999), `The Economics of Network Management’, Communications of ACM, 42(9):57-63. Oz Shy, (2001), The economics of network industries. Cambridge University Press. Chapter 7. Τα οικονομικά των βιομηχανιών δικτύου Τιμολόγηση της κίνησης στο Διαδίκτυο Τα οικονομικά του Διαδικτύου Το εμπόριο στο Διαδίκτυο Φορολόγηση του εμπορίου στο Διαδίκτυο
2
2 Κατηγοριοποίηση των δικτύων Δίκτυα απλής κατεύθυνσης (one-way) Δίκτυα διπλής κατεύθυνσης (two-way) Συμπληρωματικότητα δικτυακών αγαθών και συμβατότητα Τα Οικονομικά των Βιομηχανιών Δικτύου S Α Β Γ Δ Ζ Ε SΑSΑ Α1Α1 Α2Α2 Α3Α3 SΒSΒ Β1Β1 Β2Β2 Β3Β3
3
3 Εξωτερικότητες δικτύου Λόγοι ύπαρξης εξωτερικοτήτων δικτύου Άμεση εξωτερικότητα Έμμεση εξωτερικότητα Εξωτερικότητες δικτύου και δομή αγοράς Πρόσκληση για είσοδο Ανταγωνιστικό αποτέλεσμα Αποτέλεσμα δικτύου Διασύνδεση ή απαγόρευση εισόδου από τοπικό μονοπωλητή Τα Οικονομικά των Βιομηχανιών Δικτύου
4
4 Τα οικονομικά της διοίκησης δικτύου Η προσέγγιση των ποσοτικών ορίων (quantity limits) Η προσέγγιση της τιμολόγησης (pricing) Ποιότητα υπηρεσίας και τιμολόγηση Τιμολόγηση της κίνησης στο Διαδίκτυο Τα Οικονομικά των Βιομηχανιών Δικτύου
5
5 Τιμολόγηση της κίνησης στο Διαδίκτυο Η δυναμική τιμολόγηση έχει πλεονεκτήματα σε σχέση με την σταθερή τιμολόγηση και την τιμολόγηση βασισμένη στο χρόνο πρόσβασης Καθαρή ωφέλεια ή ωφέλεια συστήματος = μεικτή χρησιμότητα καταναλωτή – αντιχρησιμότητα λόγω καθυστέρησης, πλεόνασμα καταναλωτή = ωφέλεια συστήματος – πληρωμές του καταναλωτή
6
6 Επιθυμητά χαρακτηριστικά του μηχανισμού τιμολόγησης στο Διαδίκτυο. Οι τιμές πρέπει να ενθαρρύνουν τους χρήστες να χρησιμοποιούν το δίκτυο όταν είναι λιγότερο κορεσμένο μεταφέροντας τη ζήτηση μέσα στο χρόνο. Οι τιμές πρέπει να λαμβάνουν υπόψη την επίδραση της υπάρχουσας ζήτησης στη μελλοντική. Οι τιμές πρέπει να αντανακλούν το φορτίο που δημιουργείται στους routers και gateways. Το σχήμα τιμολόγησης πρέπει να υπολογίζεται με αποκεντρωμένο τρόπο. Οι τιμές πρέπει να δημιουργούν αποτελεσματική διαχείριση στο φορτίο αναδιανέμοντάς το μεταξύ των κόμβων. Πρέπει να υπάρχουν συνδέσεις με διαφορετικές προτεραιότητες για να λαμβάνονται υπόψη οι διαφορετικές ποιότητες υπηρεσίας που απαιτούνται από τις διαφορετικές εφαρμογές και χρήστες. Τιμολόγηση της κίνησης στο Διαδίκτυο
7
7 Προσαρμογή δυναμικών τιμών Μακροχρόνια μορφή ζήτησης (long-term demand pattern) Βραχυχρόνια μορφή ζήτησης (short-term demand pattern) Τιμολόγηση της κίνησης στο Διαδίκτυο
8
8 Ιστορική εξέλιξη του Internet Τιμολόγηση των υπηρεσιών του Internet με αναλυτική προσέγγιση Υπάρχουν n πιθανοί χρήστες Internet Ο κάθε καταναλωτής i μεταδίδει q i πακέτα στο δίκτυο (Σύνολο πακέτων σε μια ορισμένη χρονική περίοδο: Q=Σ q i ). Η χωρητικότητα του δικτύου είναι Q p είναι η τιμή του πακέτου που μεταδίδεται στο Internet Τα οικονομικά του Διαδικτύου
9
9 Η συνάρτηση χρησιμότητας για κάθε καταναλωτή i είναι: Χρήση ισορροπίας χωρίς τιμολόγηση βασισμένη στη συμφόρηση Λύνοντας ως προς q i και Q έχουμε: Τα οικονομικά του Διαδικτύου
10
10 Συμπέρασμα: Η ατομική χρήση του Internet αυξάνεται εις το τετράγωνο με τη χωρητικότητα του δικτύου και μειώνεται με την αντι-χρησιμότητα που προκαλεί η καθυστέρηση. Τα οικονομικά του Διαδικτύου
11
11 Χρήση ισορροπίας με τιμολόγηση βασισμένη στη συμφόρηση Θέλουμε να βρούμε την άριστη κοινωνικά χρήση του δικτύου όπου όλοι οι καταναλωτές έχουν το ίδιο επίπεδο χρήσης, q i =q για όλα τα i=1,2,…,n. Επιλογή του q ώστε να μεγιστοποιείται η κοινωνική ευημερία: Τα οικονομικά του Διαδικτύου
12
12 Κοινωνικά άριστη ατομική και συνολική χρήση Συγκρίνοντας το ατομικό και συνολικό επίπεδο χρήσης με την περίπτωση όπου δεν επιβάλλεται τιμή συμφόρησης συμπεραίνουμε ότι όταν το Internet παρέχεται δωρεάν το δίκτυο υπερ- χρησιμοποιείται κατά το τετράγωνο του αριθμού των καταναλωτών: q/q * =Q/Q * =n 2 Τα οικονομικά του Διαδικτύου
13
13 Εύρεση τιμής ανά πακέτο στο κοινωνικά άριστο επίπεδο χρήσης του Internet Τα οικονομικά του Διαδικτύου
14
14 Συμπεράσματα Η κοινωνικά άριστη τιμή είναι 0 όταν υπάρχει μόνο ένας καταναλωτής και αυξάνεται με το n αφού ο κάθε χρήστης συνεισφέρει στη συμφόρηση του δικτύου. Η αύξηση της άριστης τιμής με το n είναι πιο γρήγορη όταν το δ αυξάνει. Η κοινωνικά άριστη τιμή μειώνεται με την αύξηση της χωρητικότητας γιατί με την αύξηση της χωρητικότητας μειώνεται η συμφόρηση Τα οικονομικά του Διαδικτύου
15
15 Ο καταναλωτής γίνεται το κέντρο. Οφέλη καταναλωτή: Άμεση επιλογή Συγκρισιμότητα επιλογών Παγκόσμια αγορά Το εμπόριο στο Διαδίκτυο
16
16 Προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι φορολογικές αρχές με τη φορολόγηση του εμπορίου στο Διαδίκτυο Η τοποθεσία της έδρας της επιχείρησης μπορεί να διαφέρει από την τοποθεσία του διαχειριστή της σελίδας και του server που διενεργεί τις συναλλαγές Η τοποθεσία του server δεν είναι εύκολο να αναγνωριστεί Δεν υπάρχει εύκολα η δυνατότητα να επιβληθούν ποινές από τις φορολογικές αρχές Ακόμη και εάν ο πωλητής είναι αναγνωρίσιμος δεν είναι εύκολο για τις φορολογικές αρχές να προσδιορίσουν την προστιθέμενη αξία του site, των servers και των συσκευών αποθήκευσης Φορολόγηση του εμπορίου στο Διαδίκτυο
17
17 Το πρόβλημα φορολόγησης των υπηρεσιών Internet Φορολόγηση του εμπορίου στο Διαδίκτυο Πελάτης (Α) Συσκευές αποθήκευσης δεδομένων (Β) Internet server (Δ) Ιδιοκτήτης / χειριστής (Γ) Χρηματική ροή Ροή πληροφοριών
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.