Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεPhedra Stathis Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] Έρευνα Αποφοίτων Πανεπιστημίων [έτη 2000-2005] Παρουσίαση Αποτελεσμάτων Μάρτιος 2006
2
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] Ταυτότητα Έρευνας ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ : MRB HELLAS Α.Ε. ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ : 16 – 23 Ιανουαρίου 2006 ΤΥΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ : Ποσοτική τηλεφωνική έρευνα με τη χρήση του ειδικού συστήματος τηλεφωνικών συνεντεύξεων Bellview 6 / CATI (computer aided telephone interviews). Η έρευνα διεξήχθη σύμφωνα με τους κανόνες δεοντολογίας που ορίζουν ο ΣΕΔΕΑ, η ESOMAR και η WAPOR μέλος των οποίων είναι η MRB Hellas. ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΠΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ : Ακολουθήθηκε η διαδικασία της τυχαίας επιλογής τηλεφωνικών αριθμών (random dialing). Η επιλογή του ερωτώμενου έγινε με τυχαίο τρόπο. Χρησιμοποιήθηκα ποσοστώσεις ως προς το φύλο και το έτος αποφοίτησης. ΔΕΙΓΜΑ : 301 απόφοιτοι ΑΕΙ (με πρώτο πτυχίο σε ΑΕΙ στην Ελλάδα ή το εξωτερικό) / κάτοικοι Λεκανοπεδίου /οι οποίοι ολοκλήρωσαν το πρώτο τους πτυχίο (ορκίστηκαν) στο διάστημα 2000 με 2005. ΦΥΛΟ : Άνδρες 49,8% - Γυναίκες 50,2% ΗΛΙΚΙΑ : Άνω των 18 ετών. ΠΕΡΙΟΧΕΣ : Λεκανοπέδιο Αττικής ΣΥΝΕΝΤΕΥΚΤΕΣ : Εργάστηκαν 45 ερευνητές της MRB Hellas. Το ερωτηματολόγιο της έρευνας, η ανάλυση και η παρουσίαση έγινε από την Ερευνητική Ομάδα του ΕΛΙΑΜΕΠ.
3
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] Δομή Δείγματος / Κοινά Ανάλυσης ΔΟΜΗ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣΝ% Άνδρες15049,8% Γυναίκες15150,2% Απόφοιτοι 2000-200215150,2% Απόφοιτοι 2003-200515049,8% Απόφοιτοι σε αμειβόμενη εργασία17959,5% Άνεργοι απόφοιτοι σε άμεση αναζήτηση εργασίας5518,3% Μη εργαζόμενοι απόφοιτοι αλλά όχι σε άμεση αναζήτηση εργασίας186,0% Σύνολο Μη Εργαζόμενων / Ανέργων7324,3% Απόφοιτοι σε εκπαίδευση3311,0% Απόφοιτοι σε στρατιωτική θητεία124,0% Απόφοιτοι απασχολούμενοι με οικιακά, φροντίδα προσώπων ή άλλη παραπλήσια δραστηριότητα 41,3%
4
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.1 Ακαδημαϊκό και Επαγγελματικό Προφίλ Αποφοίτων
5
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.1.α Σε ποια ηλικία ορκιστήκατε / πήρατε πρώτο πτυχίο; Σύνολο Αποφοίτων (Ν=301) Ανάλυση σε Εργαζόμενους (Ν=179) & Άνεργους (Ν=73) %
6
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.1.β Το πρώτο πτυχίο σας το κάνατε στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό; Σύνολο Ερωτηθέντων Αποφοίτων (Ν=301) % • Υψηλότερο είναι το ποσοστό αποφοίτων Πανεπιστημίων του εξωτερικού με ανώτερο επίπεδο μόρφωσης πατέρα
7
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.1.γ Σε ποια χώρα του εξωτερικού κάνατε τις προπτυχιακές σπουδές σας; Ερωτηθέντες με Πρώτο Πτυχίου από Πανεπιστήμιο του Εξωτερικού (N=50*) * Για στατιστική βάση κάτω των 60 ατόμων τα στοιχεία είναι εντελώς ενδεικτικά %
8
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.1.δ Έχετε μεταπτυχιακό δίπλωμα και τι επιπέδου; Σύνολο Αποφοίτων (Ν=301) Ανάλυση σε Εργαζόμενους (Ν=179) & Άνεργους (Ν=73) • Το 24% εξ’ αυτών έχουν μεταπτυχιακό στις Επιστήμες Οικονομίας, Επιχειρήσεων και Διοίκησης. Ενώ ένα 12% σε Τεχνολογία και Επιστήμες Μηχανικών. • Υψηλότερο είναι το ποσοστό αποφοίτων με μαστερ με πρώτο πτυχίο Πολυτεχνικών και Φυσικομαθηματικών Σπουδών. • Διαφοροποίηση παρουσιάζουν επίσης και οι απόφοιτοι με μάστερ με ανώτερο επίπεδο μόρφωσης πατέρα %
9
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.1.ε Το μεταπτυχιακό σας το κάνατε στην Ελλάδα ή στο Εξωτερικό ; Απόφοιτοι με Μεταπτυχιακές Σπουδές (Ν=109) % • Το 70% αυτών των αποφοίτων έκαναν το μεταπτυχιακό τους στην Μ. Βρετανία Υψηλότερο το ποσοστό : • Στους άνδρες • Στους εργαζόμενους • Στους απόφοιτους με μόρφωση πατέρα ανωτέρου επιπέδου
10
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.1.στ Στην κύρια απασχόλησή σας είσαστε; Σύνολο Αποφοίτων σε Αμειβόμενη Θέση Εργασίας (Ν=179) Εργαζόμενοι σε Αμειβόμενη Θέση Εργασίας Υψηλότερο εμφανίζεται το ποσοστό της αυτοαπασχόλησης στους απόφοιτους με ανώτερο επίπεδο μόρφωσης πατέρα. %
11
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.1.ζ Ποιό από τα παρακάτω περιγράφει καλύτερα την κατάστασή σας σήμερα; Είσαστε...» Σύνολο Ερωτηθέντων Αποφοίτων (Ν=301) % Υψηλότερα % : • Απόφοιτοι 2003-2005 • Ανθρωπιστικές Σπουδές • Σπουδές Οικονομίας
12
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.1.η Ποιο ήταν περίπου το διάστημα που μεσολάβησε από την αποφοίτησή σας (πρώτο πτυχίο) μέχρι να βρείτε δουλειά; Σύνολο Ερωτηθέντων Αποφοίτων (Ν=301) %
13
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.1.θ Στο διάστημα από την αποφοίτησή σας από το πανεπιστήμιο (πρώτο πτυχίο) μέχρι σήμερα πόσες φορές έχετε αλλάξει δουλειά ; % Σύνολο Αποφοίτων σε Αμειβόμενη Θέση Εργασίας (Ν=179) Εργαζόμενοι σε Αμειβόμενη Θέση Εργασίας
14
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] Μη Εργαζόμενοι / Άνεργοι
15
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.1.ι Πόσο καιρό δεν εργάζεστε / ψάχνετε για δουλειά ; % % Μη Εργαζόμενοι / Άνεργοι Σύνολο Αποφοίτων Ανέργων / Μη εργαζόμενων (Ν=73)
16
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.1.ια Στο διάστημα που δεν εργάζεστε, με ποιο τρόπο υποστηρίζεστε οικονομικά; Σύνολο Αποφοίτων Ανέργων / Μη εργαζόμενων (Ν=73) % Μη Εργαζόμενοι / Άνεργοι
17
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.2 Απόψεις για τις Πανεπιστημιακές σπουδές
18
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] % Σύνολο Ερωτηθέντων Αποφοίτων (Ν=301) Κλίμακα από 1 [Καθόλου Σημαντικό] έως 5 [Εξαιρετικά Σημαντικό] 3.2.α Απόψεις για το ρόλο των Πανεπιστημίων Να δίνει έμφαση στην απόκτηση εξειδικευμένων γνώσεων Να ικανοποιεί απόλυτα τις ανάγκες της εκάστοτε αγοράς εργασίας Να δίνει έμφαση στην προετοιμασία του φοιτητή για το Ευρωπαϊκό και Διεθνές περιβάλλον Να δίνει έμφαση στην μετάδοση των αξιών της ελληνικής παράδοσης Να λειτουργεί ως συνέχεια του Λυκείου δίνοντας έμφαση στην γενική μόρφωση αλλά σε ανώτερο επίπεδο
19
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.2.β Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα των Πανεπιστημίων ; Μέχρι 5 απαντήσεις % Σύνολο Ερωτηθέντων Αποφοίτων (Ν=301) Οι ελλείψεις σε υλικοτεχνικές υποδομές Η ελλιπής χρηματοδότηση των Παν/μιων από το κράτος Ο μεγάλος αριθμός των εισαγόμενων φοιτητών Ο τρόπος λειτουργίας των φοιτητικών παρατάξεων Το εκπαιδευτικό επίπεδο των εισαγόμενων φοιτητών Η πλήρης εξάρτηση των ΑΕΙ από το Υπουργείο Παιδείας Ο μεγάλος αριθμός των φοιτητών που δεν τελειώνουν τις σπουδές τους Το επιστημονικό επίπεδο των Πανεπιστημιακών Οι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό Οι χαμηλές αμοιβές των Πανεπιστημιακών Νομική/Κοινωνικές Επιστήμες Ανθρωπιστικές Σπουδές Πολυτεχνικές/ Φυσικομαθημ. Νομική/Κοινωνικές Ανθρωπιστικές Νομική / Κοινωνικές Σπουδές Οικονομίας Ανθρωπιστικές Σπουδές Νομική / Κοινωνικές Σπουδές Οικονομίας Υψηλότερα % σε :
20
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.2.γ Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με την λειτουργία στην Ελλάδα μη κρατικών / μη κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων με δίδακτρα για όσους φοιτούν σε αυτά ; % Σύνολο Ερωτηθέντων Αποφοίτων (Ν=301) Συμφωνία 46,8% Διαφωνία 40,9% Υψηλότερα είναι τα % στους : Αποφοίτους Νομικής/ Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών Απόφοιτους 2003-2005 Άτομα με μόρφωση Πατέρα : κατώτερη Υψηλότερα τα % στους αποφοίτους με : Σπουδές Οικονομίας και σε όσους αποφοίτησαν 2000-2002
21
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.2.δ Εσείς προσωπικά γιατί αποφασίσατε να σπουδάσετε στο πανεπιστήμιο ; Μέχρι 3 απαντήσεις Σύνολο Ερωτηθέντων Αποφοίτων (Ν=301) % Για να αποκτήσω Μόρφωση Ανωτέρου επιπέδου Για να βρω μια καλή δουλειά Για να καταξιωθώ κοινωνικά με το κύρος του πτυχίου Για να αποκτήσω κοινωνική ζωή ανεξάρτητη από την οικογένεια Για να κάνω χρήσιμες γνωριμίες Πολυτεχνείο / Φυσικομαθηματικές Σχολές Πολυτεχνείο, Φυσικομαθηματικές Σχολές και Σχολές Οικονομίας Νομική, Κοινωνικές, Ανθρωπιστικές Σπουδές Υψηλότερο το ποσοστό στους εργαζόμενους Υψηλότερα % σε :
22
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.2.ε Ποιος ήταν ο κυριότερος λόγος που επιλέξατε να κάνετε μεταπτυχιακό; Απόφοιτοι με Μεταπτυχιακές Σπουδές (Ν=109) % • Υψηλότερα % σε αποφοίτους με πρώτο πτυχίο Πολυτεχνικών / Φυσικομαθηματικών Σπουδών •και Σπουδές Οικονομίας
23
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.3.α Σκεπτόμενοι την πρώτη δουλειά σας μετά την αποφοίτηση, θα λέγατε ότι οι γνώσεις σας από το πανεπιστήμιο σας φάνηκαν... ; % Σύνολο Αποφοίτων (Ν=301) Ανάλυση σε Εργαζόμενους (Ν=179) & Άνεργους (Ν=73)
24
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.3.β Ποιες δεξιότητες/γνώσεις θα σας ήταν χρήσιμες σήμερα στην αγορά εργασίας εάν τις είχατε αποκτήσει/διδαχθεί στο πανεπιστήμιο ; % Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές Πρακτική Άσκηση στο Αντικείμενο των Σπουδών Ξένες Γλώσσες Γνώσεις Οικονομικών και Λογιστικής Γνώσεις Διοίκησης Γνώσεις για την Σχέση με τους Πελάτες Επιστημονική Έρευνα Πρακτική Άσκηση στην Προετοιμασία Παρουσιάσεων Σύνολο Ερωτηθέντων Αποφοίτων (Ν=301) Πολλαπλές Αυθόρμητες Απαντήσεις Ανθρωπιστικές Σπουδές Πολυτεχνικές / Φυσικομαθηματικές, Νομική / Κοινωνικές Επιστήμες Σπουδές Οικονομίας Νομική / Κοινωνικές Σπουδές Πολυτεχνικές / Φυσικομαθηματικές Σπουδές Υψηλότερα % σε :
25
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.3.γ Ποιες δεξιότητες/γνώσεις θα σας ήταν χρήσιμες σήμερα στην αγορά εργασίας εάν τις είχατε αποκτήσει/διδαχθεί στο πανεπιστήμιο ; % Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές Πρακτική Άσκηση στο Αντικείμενο των Σπουδών Ξένες Γλώσσες Γνώσεις Οικονομικών και Λογιστικής Γνώσεις Διοίκησης Γνώσεις για την Σχέση με τους Πελάτες Επιστημονική Έρευνα Πρακτική Άσκηση στην Προετοιμασία Παρουσιάσεων Σύνολο Ερωτηθέντων Αποφοίτων (Ν=301) & Άνεργοι (Ν=73) Πολλαπλές Αυθόρμητες Απαντήσεις 0 1,4 4,2 6,9 25 27,8 31,9 34,7 8,3 14,3 22,6 32,9 38,9 5 2,7 2 020406080100 ΆνεργοιΣύνολο
26
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] Ανταποκρίνεται > 59,2% 3.3.δ Πόσο ανταποκρίνεται η κύρια απασχόλησή σας στο αντικείμενο των σπουδών σας; Κλίμακα από 1 [Δεν ανταποκρίνεται καθόλου] έως 5 [Ανταποκρίνεται πλήρως] Σύνολο Αποφοίτων σε Αμειβόμενη Θέση Εργασίας (Ν=179) Εργαζόμενοι σε Αμειβόμενη Θέση Εργασίας Υψηλότερο είναι το ποσοστό : • Στους άνδρες • Στους απόφοιτους 2000-2005 • Στην ανώτερη κ/ο τάξη • Στους αποφοίτους Πολυτεχνικών / Φυσικομαθηματικών Σπουδών %
27
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.3.ε Εάν είχατε τη δυνατότητα της επιλογής, θα παραμένατε στην εργασία που είσαστε σήμερα ή θα αλλάζατε δουλειά; Σύνολο Αποφοίτων σε Αμειβόμενη Θέση Εργασίας (Ν=179) Εργαζόμενοι σε Αμειβόμενη Θέση Εργασίας % Οι διαφοροποιήσεις συμβαδίζουν με αυτές της ερώτησης ανταπόκρισης με γνωστικό αντικείμενο των σπουδών.
28
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.3.στ Έχετε παρακολουθήσει ποτέ μαθήματα/σεμινάρια επαγγελματικής κατάρτισης/μετεκπαίδευσης ; % Σύνολο Αποφοίτων (Ν=301) Ανάλυση σε Εργαζόμενους (Ν=179) & Άνεργους (Ν=73) Υψηλότερα τα ποσοστά όσων «δεν έχουν παρακολουθήσει» στους απόφοιτους Πολυτεχνικών / Φυσικομαθηματικών Σχολών και Νομικής / Κοινωνικών Επιστημών
29
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] 3.3.ζ Ποιοι είναι οι δύο κυριότεροι λόγοι για τους οποίους δεν έχετε παρακολουθήσει μέχρι σήμερα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης ; Ερωτηθέντες που δεν έχουν παρακολουθήσει σεμινάρια επαγγελματικής κατάρτισης (Ν=160) Μέχρι 2 απαντήσεις Δεν έχω καμία ενημέρωση για τέτοιου είδους προγράμματα Δεν έχω καθόλου χρόνο λόγω φόρτου εργασίας Ανεξάρτητα με θεματολογία δεν προσφέρουν τίποτα σε έναν επαγγελματία Είναι δύσκολη η πρόσβαση, χρειάζονται διασυνδέσεις Είναι υψηλό το κόστος συμμετοχής Δεν επιδοτούνται από τον Οργανισμό / Επιχείρηση που εργάζομαι % Υψηλότερο το ποσοστό σε Εργαζόμενους (36%) Στους Ανέργους οι συχνότερες απαντήσεις είναι : • Έλλειψη Ενημέρωσης • Δύσκολη Πρόσβαση • Υψηλό Κόστος
30
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] % 3.3.η Προκειμένου για την επαγγελματική σας εξέλιξη/σταδιοδρομία, πόσο θετικά ή αρνητικά αξιολογείτε καταρχήν κάθε μία από τις παρακάτω περιπτώσεις ; Σύνολο Ερωτηθέντων Αποφοίτων (Ν=301) Κλίμακα από 1 [Απολύτως αρνητικά] έως 5 [Απολύτως θετικά]
31
[Σχεδιασμός & ανάλυση : VENTRIS ΕΠΕ] [Έρευνα πεδίου : MRB HELLAS AE] % 3.3.θ Προκειμένου για την επαγγελματική σας εξέλιξη/σταδιοδρομία, πόσο θετικά ή αρνητικά αξιολογείτε καταρχήν κάθε μία από τις παρακάτω περιπτώσεις ; Σύνολο Ερωτηθέντων Αποφοίτων (Ν=301) & Άνεργοι (Ν=73)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.