Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Μαρία Σινάνη Αρ. Μητρώου: 07071
E-Portfolio Μαρία Σινάνη Αρ. Μητρώου: 07071
2
Βιογραφικές πληροφορίες
Ονομάζομαι Μαρία Σινάνη και είμαι φοιτήτρια του Τμήματος Προσχολικής Αγωγής στο ΤΕΙ Αθήνας. Βρίσκομαι στο τελευταίο εξάμηνο της φοίτησής μου και πραγματοποίησα την Πρακτική Άσκηση Επαγγέλματος στον Παιδικό Σταθμό της Τράπεζας Ελλάδος. Η Πρακτική Άσκηση ξεκίνησε από την 1η Απριλίου 2011 έως και την 31η Οκτωβρίου Το πρώτο τρίμηνο πραγματοποιήθηκε στο βρεφικό τομέα, στη μονάδα 3 και στο κίτρινο δωμάτιο. Ενώ η συνέχεια, δεύτερο τρίμηνο, πραγματοποιήθηκε στο νηπιακό, στη μονάδα 2, στο κόκκινο δωμάτιο. Η επιλογή του συγκεκριμένου Παιδικού Σταθμού δεν ήταν τυχαία αλλά συνειδητή καθώς ήθελα να έρθω σε επαφή με έναν άλλο τρόπο παιδαγωγικής προσέγγισης μιας και ο Παιδικός εφαρμόζει το θεωρητικό πλαίσιο της Montessori.
3
Ο τρόπος λειτουργίας του Παιδικού σταθμού ήταν αρκετά διαφορετικός από όλου όσους είχα πάει. Επομένως έπρεπε να μάθω πως λειτουργεί. Σε αυτό με βοήθησε αρκετά το υπάρχον παιδαγωγικό προσωπικό αλλά και η φοιτήτρια της προηγούμενης ομάδας Πρακτικής Άσκησης την οποία πρόλαβα για μια μόνο ημέρα. Μου εξήγησε ακριβώς ποιες ήταν οι υποχρεώσεις μου και συνειδητοποίησα πως είχα τις ίδιες ακριβώς υποχρεώσεις που είχαν και οι παιδαγωγοί.
4
Βρεφικός τομέας(2 έως 3; 2)
Αρχικά πραγματοποίησα μια σειρά δραστηριοτήτων γνωριμίας έχοντας ως στόχο να γνωριστώ με τα παιδιά και να με αποδεχθούν στην ομάδα. Σε μια από αυτές τις δραστηριότητες χρησιμοποίησα την μπάλα την οποία έδινα σε κάθε παιδί κι εκείνο με τη σειρά του μου «χάριζε» το όνομά του. Αρκετά παιδιά λόγω του ότι δεν με γνώριζαν ακόμα δεν θέλησαν να συμμετέχουν και αποφάσισα να τα πλησιάσω ένα-ένα ξεχωριστά για να τους πω το όνομά μου και στη συνέχεια…………… να μου πουν το δικό τους.
5
Στόχος: Να χειριστούν μόνα τους το υλικό
Ελευθερο παιχνιδι ςτον κοινοχρηςτο χωρο μια ημερα που δεν μας επετρεψε ο καιρος την εξοδο ςτην αυλη.
6
Στόχος : Να έρθουν σε επαφή με τα βιβλία
ΣΤΗ ΓΩΝΙΑ ΒΙΒΛΙΟΥ
7
Στόχος : Να αναπτύξουν τους λεπτούς χειρισμούς τους προσαρμόζοντας την κίνηση των χεριών τους.
Η δραστηριότητα αυτή ήταν διπλής σημασίας. Ξεκίνησε ως ομαδική δραστηριότητα για την τακτοποίηση της αίθουσας ύστερα από την ενασχόληση με τις μπογιές και συνεχίστηκε από τα παιδιά……. Παιχνιδια με το νερο και το ςφουγγαρι.
8
Στόχος : Να αναπτυχθεί η έννοια των μεγεθών και των σχημάτων
Χρησιμοποιώντας το υλικό της Montessori και κυρίως σε ατομικές δραστηριότητες , δίνεται η δυνατότητα να αναπτυχθεί η έννοια των μεγεθών αλλά και των σχημάτων
9
Στόχος: Να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και τους φόβους τους
Στόχος: Να εκφράσουν τα συναισθήματά τους και τους φόβους τους Μετά την επίσκεψη της γιατρού… Τα παιδιά χρησιμοποίησαν στη συνέχεια το βαλιτσάκι της για να εξετάσουν την υγεία των μικρών ζώων (παιχνίδια χνουδωτά).
10
Στόχος: να ενισχυθεί ο οπτικο-κινητικός συντονισμός
Περνούν χάντρες μέσα στο σχοινί.
11
Στόχος: να ενισχυθεί η έννοια του ανήκω σε ομάδα
Τα παιδιά «βοήθησαν» στην προετοιμασία της τραπεζαρίας ενισχύοντας την έννοια της ομάδας αλλά παράλληλα ενισχύθηκε και η μαθηματική έννοια ¨1 προς 1¨ (αντιστοιχία).
12
Νηπιακός Τομέας(2; 9 έως 4; 8)
Το δεύτερο τρίμηνο της Πρακτικής Άσκησης πραγματοποιήθηκε στη μονάδα 2, στο κόκκινο δωμάτιο. Ο τρόπος δράσης ήταν διαφορετικός από την μονάδα 3, συνειδητοποίησα ότι εγώ έπρεπε να «προσαρμοστώ» στο νέο περιβάλλον. Τα παιδιά ήταν περισσότερα και μεγαλύτερης ηλικίας. Στόχος μου και πάλι ήταν η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών. Μερικούς από τους στόχους που έθεσα είναι: αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών ενίσχυση της λογικό-μαθηματικής σκέψης ενίσχυση της συνεργασίας
13
Οι περισσότερες δραστηριότητες έγιναν ομαδικά ήταν στο πλαίσιο θεματικής ενότητας. Βασιζόμενοι λοιπόν σε αυτό πραγματοποιούσαμε δραστηριότητες διαφορετικές στα παιδιά από 4 και πάνω και διαφορετικές στα μικρότερης ηλικίας (ανάγκες και ενδιαφέροντα παιδιών). Εδικά από το Σεπτέμβριο και μετά που ήρθαν τα παιδιά από τη μονάδα 3 τα οποία και γνώριζα, είχα αναλάβει την ομάδα β’ δηλαδή τα μικρότερης ηλικίας. Ο Παιδικός Σταθμός ακολουθεί μια διαφορετική φιλοσοφία την οποία και σεβάστηκα. Δυσκολεύτηκα να παρέμβω περισσότερο ώστε να πραγματοποιήσω κάτι πολύ διαφορετικό. Οι πρώτες δραστηριότητες που πραγματοποίησα στηρίζονταν στην έννοια τη αυτοεξυπηρέτησης και του ατομικού ρυθμού που έχει το κάθε παιδί. Προσπάθησα να δίνω χρόνο σε κάθε παιδί ανάλογο με τις δυνατότητές του. Στη συνέχεια πραγματοποίησα δραστηριότητες όπως μουσικο-κινητική αγωγή, παιχνίδια με τους μαγνήτες, δημιουργία γλυκού, του κουταλιού, δημιουργία μουστοκούλουρων (ζαχαροπλαστική).
14
Προσπάθησα τις δραστηριότητες που εντάσσονταν στην θεματική ενότητα να τις πραγματοποιήσω με τη μορφή ενός project. Συζητούσα με τα παιδιά γύρω από το τρύγο (για παράδειγμα), βλέποντας κάποιες εικόνες και δοκιμάζοντας τα παράγωγα του μούστου και του σταφυλιού όπως σταφίδες, μουσταλευριά, γλυκό σταφύλι, μουστοκούλουρα. Εν συνεχεία προσπαθήσαμε να τα δημιουργήσουμε κιόλας. Ήταν πολύ διασκεδαστική εμπειρία για τα παιδιά τα οποία συμμετείχαν σε όλη τη διάρκεια της δράσης. Μαζί με τα παιδιά μετρούσαμε τις ποσότητες των υλικών, μαζί καθαρίσαμε το σταφύλι, μαζί ζυμώσαμε και μαζί δώσαμε σχέδια στη ζύμη και τέλος μαζί …τα φάγαμε!!
15
Αναστοχασμός Μετά την υλοποίηση των δραστηριοτήτων αναλογιζόμουν τι ακριβώς συνέβη και πως θα μπορούσα να είχα κάνει διαφορετικά κάποια δράση. Η συμπεριφορά των παιδιών και ειδικά οι εντάσεις που επικρατούσαν μεταξύ τους ήταν από τους συνήθεις προβληματισμούς μου. Ιδιαίτερα στη μονάδα 3 παρατήρησα ότι κατά την προετοιμασία της τραπεζαρίας και την ώρα σερβιρίσματος επικρατούσε καθημερινά μια αναστάτωση σε σημείο που χτυπούσε το ένα παιδί τα άλλο ή πετούσαν τα κουτάλια και τα τραπεζομάντηλα στο έδαφος. Προσπάθησα με διάφορους τρόπους να ηρεμήσω την κατάσταση αλλά δεν ήταν πάντα εύκολο.
16
Όσον αφορά στη μονάδα 2, ο αριθμός των παιδιών ήταν πολύ μεγάλος όπως επίσης και ο φόρτος εργασίας. Καθημερινά υπήρχαν πολλές δραστηριότητες που έπρεπε να πραγματοποιηθούν όπως προγραφή, προ-μαθηματικά. Επίσης τα μικρότερα σε ηλικία παιδιά εφόσον το επέτρεπε ο καιρός ζητούσαν μα ιδιαίτερο ζήλο μα βγουν στην αυλή. Ο μόνος λόγος να μην βγουν ήταν η βροχή. Τέλος αναγνωρίζω μέσα από την αναστοχαστική πρακτική που υιοθέτησα σιγά – σιγά την ευθύνη που είχα στο πρόβλημα που προέκυψε με τον Γ. Είχε προσκολληθεί πάνω μου με αποτέλεσμα να θέλει μόνο εμένα συνεχώς δίπλα του…όπου κι αν πήγαινα με ακολουθούσε.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.