Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεCalchas Kormos Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Κοινωνικά δίκτυα στο Internet Η νέα πρόκληση στην επικοινωνία για τη νέα γενιά
Ισίδωρος Α. Πάσσας Ειδικός Σύμβουλος ΤΠΕ, Διαχειριστής της Σ. & Ι. Πάσσας Ο.Ε. Ερευνητής στην ερευνητική μονάδα URENIO Α.Π.Θ.
2
Η έκφανση των κοινωνικών δικτύων στο διαδίκτυο θα είναι σαν τον αέρα
Κύριο Θέμα Η έκφανση των κοινωνικών δικτύων στο διαδίκτυο θα είναι σαν τον αέρα
3
Ορισμός κοινωνικών δικτύων
Ένα κοινωνικό δίκτυο είναι μία κοινωνική δομή που συμπεριλαμβάνει κόμβους (που γενικά είναι φυσικά πρόσωπα ή οργανισμοί) οι οποίοι συνδέονται μ’ έναν ή περισσότερους παρόμοιου τύπου ή σχέσης, όπως αξίες, οράματα, στόχοι, ιδέες, οικονομικές συναλλαγές, εμπορικές συναλλαγές, φιλία. Στην απλούστερη του μορφή, η αποτύπωση ενός κοινωνικού δικτύου, περιλαμβάνει όλους τους κόμβους και τις σχέσεις μεταξύ τους. Η αποτύπωση του δικτύου μπορεί να προσδιορίσει το κοινωνικό κεφάλαιο των κόμβων. Οι παραπάνω θεωρήσεις αποτυπώνονται σε διαγράμματα όπου οι κόμβοι είναι σημεία και οι σχέσεις μεταξύ των κόμβων είναι οι γραμμές που συνδέουν τα σημεία.
4
Υπηρεσίες κοινωνικών δικτύων στο internet
Μία υπηρεσία κοινωνικού δικτύου στο Internet έχει στόχο την ανάπτυξη online εικονικών κοινοτήτων φυσικών προσώπων που μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα και / ή δραστηριότητες, ή που έχουν κοινό ενδιαφέρον στην εξερεύνηση των ενδιαφερόντων και δραστηριοτήτων άλλων. Η κοινωνική δικτύωση στο internet έχει ενισχύσει και δημιουργήσει νέους τρόπους επικοινωνίας και το μοίρασμα των πληροφοριών. Οι ιστοχώροι (websites) κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιούνται καθημερινά από εκατομμύρια ανθρώπους, και φαίνεται ότι η ενασχόληση με τη κοινωνική μας δικτύωση στο internet θα είναι από τις καθημερινές μας δραστηριότητες. Οι περισσότερες υπηρεσίες σχετικά με τα κοινωνικά δίκτυα είναι βασισμένες στο παγκόσμιο ιστό και προσφέρουν διάφορους τρόπους στους χρήστες να αλληλεπιδρούν και να επικοινωνούν μεταξύ τους όπως το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και η αποστολή άμεσων μηνυμάτων. Οι κύριοι τύποι των υπηρεσιών online κοινωνικής δικτύωσης είναι η κατηγοριοποίηση των βασικών χαρακτηριστικών μας (όπως τέως συμμαθητές, συμφοιτητές, φίλοι, συνεργάτες) και η προβολή του προσωπικού μας προφίλ για τον εντοπισμό μας από “φίλους”.
5
Εξέλιξη των ανοικτών πλατφορμών
Τα κοινωνικά δίκτυα είναι παντού Περιτειχισμένες και κλειστές υπηρεσίες Ελευθερία στην αναζήτηση 1993 1999 2003 2008-9 2013 Μεταφορά δεδομένων Ομογενοποίηση διαδικτυακών πυλών
6
Δομικά στοιχεία των κοινωνικών δικτύων
Προφίλ Σχέσεις Δραστηριότητες Επιχειρηματικά μοντέλα Παγκόσμια ταυτότητα Μία μοναδική παγκόσμια κοινωνική αποτύπωση Κοινωνικό περιεχόμενο των δραστηριοτήτων Η κοινωνική απήχηση στο internet θα ορίζει την επιχειρηματική αξία
7
Παγκόσμιες ταυτότητες
Το νούμερο του κινητού σας
8
Πολλαπλές ταυτότητες στο διαδίκτυο
9
MySpace Είναι ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης με αλληλεπιδραστικό περιεχόμενο χρηστών που περιλαμβάνει φίλους, προσωπικά προφίλ, ιστολόγια, ομάδες, φωτογραφίες, μουσική, και video. Απευθύνεται κυρίως σε εφήβους και ενήλικες απ’ όλο τον κόσμο. Η έδρα του είναι στο Beverly Hills στην Καλιφόρνια. Τον Ιούνιο του 2006 ήταν ο δημοφιλέστερος ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης στις Η.Π.Α. Σύμφωνα με την εταιρεία comScore, η κυριαρχία του MySpace απαξιώθηκε τον Απρίλιο του 2008 από τον ιστοχώρο Facebook, βασισμένο στους μηνιαίους μοναδικούς του επισκέπτες.
10
Facebook Είναι ελεύθερης πρόσβασης ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης ιδιοκτησίας της εταιρείας Facebook, Inc. η οποία είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του. Οι χρήστες μπορούν να συνδεθούν με δίκτυα χρηστών ομαδοποιημένα κατά πόλεις, χώρους εργασίας, σχολεία, και περιοχές. Οι χρήστες μπορούν να προσκαλέσουν - προσθέσουν “φίλους”, να τους στείλουν μηνύματα και να ενημερώσουν τα προσωπικά τους προφίλ και να γνωστοποιούν τους άλλους για τις δραστηριότητες τους. Σήμερα ο ιστοχώρος έχει περισσότερους από 175 εκατομμύρια χρήστες απ’ όλο τον κόσμο. Το Facebook έχει γίνει τα τελευταία χρόνια αντικείμενο αρκετών κριτικών. Το όνομα του ιστοχώρου βασίζεται στο βιβλίο που ορισμένα κολέγια στις Η.Π.Α. δίνουν στους πρωτοετείς φοιτητές όπου παρουσιάζονται όλα τα κύρια πρόσωπα του κάθε κολεγίου – πανεπιστημίου με στόχο τη καλύτερη εξυπηρέτηση των πρωτοετών. Ο Mark Zuckerberg ίδρυσε το Facebook με συμφοιτητές του και τους συγκάτοικούς του στο Πανεπιστήμιο Dustin Moskovitz και Chris Hughes όταν σπούδαζε στο Harvard University. Αρχικά η πρόσβαση στον ιστοχώρο ήταν περιορισμένη σε φοιτητές του Πανεπιστημίου Harvard, αλλά άνοιξε και σε άλλα Πανεπιστήμια της περιοχής της Βοστόνης, Ivy League, και το Stanford University. Για παράδειγμα έχει απαγορευτεί σε μερικές χώρες όπως τη Συρία και το Ιράν. Έχει απαγορευτεί και σε ορισμένους χώρους εργασίας ενώ η προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του έχει γίνει έντονο θέμα συζητήσεων. Τέλος αντιμετωπίζει αρκετές αγωγές από τέως συμφοιτητές του ιδρυτή του που υποστηρίζουν ότι τους έχει κλέψει τον πηγαίο κώδικα της εφαρμογής και πνευματικά τους δικαιώματα.
11
Twitter Είναι ένας ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης και παροχής υπηρεσιών micro – ιστολογίων και έχει αναπτυχθεί από τον τέως φοιτητή του Cornell Jack Dorsey. Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του είναι η αποστολή και ανάγνωση ενημερώσεων άλλων χρηστών γνωστά ως tweets. Τα Tweets είναι καταχωρήσεις κειμένου μέχρι 140 χαρακτήρες σε μέγεθος. Μόνο εκτίμηση μπορεί να γίνει για το πλήθος των χρηστών του Twitter. Σύμφωνα με την εταιρεία Forrester Research το Νοέμβριο του 2008 μία εκτίμηση ήταν 4-5 εκατομμύρια παγκόσμιοι χρήστες. Το Twitter έχει μία ανάπτυξη της τάξης του 1382%, Zimbio της τάξης του 240%, και ακολουθεί το το Facebook με 228%. To Twitter έχει τη δικιά του γλώσσα. Το Twitter συχνά αποκαλείται το “SMS του internet. Οι ενημερώσεις παρουσιάζονται στη σελίδα του κάθε χρήστη και στις σελίδες άλλων συνδεδεμένων χρηστών. Οι αποστολείς των ενημερώσεων μπορούν να προσδιορίσουν τον κύκλο των “φίλων” τους που θα λάβουν γνώση των ενημερώσεων. Οι χρήστες μπορούν να λαμβάνουν ενημερώσεις μέσω του ιστοχώρου, SMS, RSS ή από εφαρμογές τρίτων σχετικά με το Twitter.
12
Hi5 Ακόμη ένας ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης που το 2008 ήταν ένας από τους πολύ επισκεπτόμενους χώρους στο Internet. Toν Ιανουάριο του 2009, ο ιστοχώρος ισχυρίζεται ότι είχε πάνω από 60 εκατομμύρια χρήστες. Η λογική είναι παρόμοια με τους προηγούμενους ιστοχώρους κοινωνικής δικτύωσης. Οι “φίλοι” κατατάσσονται σε 1ου ή 2ου βαθμού ανάλογα με το αν είναι απευθείας συνδεδεμένοι ή μέσω κάποιου άλλου. Μερικοί χρήστες αφήνουν τα προφίλ δημόσια, ενώ κάποιο άλλοι τα έχουν «κλειστά» μόνο στους συμμετέχοντες στη λίστα με τις επαφές τους.
13
LinkedIn Αποτελεί ίσως το μοναδικό εστιασμένο σ’ επιχειρηματικά ενδιαφέροντα κοινωνικό δίκτυο. Το Φεβρουάριο του 2009 είχε παραπάνω από 35 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες. Οι χρήστες μοιράζονται τις επαφές τους με το δίκτυο τους. Μπορούν να αναζητήσουν δουλειά, ανθρώπους και επιχειρηματικές ευκαιρίες που συνιστώνται από κάποια άλλα μέλη του δικτύου. Οι εργοδότες μπορούν να καταχωρήσουν περιγραφές θέσεων εργασίας για πιθανούς υποψήφιους. Ιδρύθηκε το Δεκέμβριο του 2002 και δημοσιοποιήθηκε στο Internet το Μάιο του 2003 κυρίως για τη δικτύωση επαγγελματιών. Τον Οκτώβριο του 2008 ο ιστοχώρος ενεργοποίησε την “πλατφόρμα εφαρμογών” όπου οι χρήστες μπορούν να μοιραστούν διάφορες εφαρμογές όπως τη λίστα με τα αγαπημένα τους βιβλία στο Amazon και τις καταχωρήσεις του από ιστολόγια χτισμένα σε wordpress.
14
Microsoft Windows Live Messenger
Αποτελεί την τελευταία έκδοση ενός προγράμματος αποστολής μηνυμάτων σε χρήστες που η ηλεκτρονική τους διεύθυνση είναι γνωστή. Η τελευταία έκδοση δίνει δυνατότητα στους χρήστες να μοιράζονται φακέλους να καλέσουν συμβατικά τηλέφωνα να στείλουν μηνύματα σε χρήστες του Yahoo να στείλουν μηνύματα σε χρήστες που δεν είναι συνδεδεμένοι να μοιράζονται παιχνίδια και εφαρμογές
15
Τα 5 δημοφιλέστερα κοινωνικά δίκτυα
Όνομα Περιγραφή Εγγεγραμμένοι Χρήστες Χρήστες 1 MySpace Γενικό 253,145,404 >14 χρονών 2 Facebook 175,000,000 >13 χρονών 3 Windows Live Spaces Δημιουργία ιστολογίων (γνωστό και ως MSN Spaces) 120,000,000 Ανοιχτό 4 Habbo Γενικό για εφήβους. Πάνω από 31 κοινότητες παγκοσμίως. Chat Room and προφίλ χρηστών. 117,000,000 5 Friendster Γενικό. Δημοφιλές στις ασιατικές χώρες. 90,000,000 >16 χρονών Πηγή Wikipedia
16
Τα δικαιώματα των χρηστών του κοινωνικού ιστού
Όλοι οι χρήστες του κοινωνικού ιστού έχουν ορισμένα βασικά δικαιώματα όπως: Απόλυτη κυριότητα των προσωπικών τους πληροφοριών, όπως: Τα δεδομένα του προφίλ τους Τη λίστα των ανθρώπων που είναι συνδεδεμένοι Το περιεχόμενο που δημιουργούν μέσα στις εφαρμογές Έχουν απόλυτο έλεγχο πως και ποιες πληροφορίες μπορούν να μοιρασθούν με άλλους. Έχουν δικαίωμα να επιστρέψουν ή όχι τη συνεχή πρόσβαση στα προσωπικά τους δεδομένα από εξωτερικά sites και εφαρμογές. Authored by Joseph Smarr, Marc Canter, Robert Scoble, and Michael Arrington
17
Κοινωνική αποτύπωση: Facebook
Δεν αποτυπώνονται Συνάδελφοι Γονείς Συγγενείς δευτέρου βαθμού Γείτονες
18
Το πραγματικό κοινωνικό αποτύπωμα είναι πολύ πιο πολύπλοκο όμως…
19
Η ανάπτυξη των κοινωνικών δικτύων αρχίζει μόλις τώρα
20
Οι σχέσεις στο internet σήμερα είναι αποκλειστικές και μας δυσκολεύουν
LinkedIn Twitter Facebook Plaxo
21
Νέες εφαρμογές θα δημιουργήσουν νέα πρότυπα
Εκατομμύρια χρήστες Αναζήτηση στο βάθος του περιεχομένου Δίκτυα περιεχομένου Χάρτες σχέσεων
22
Ο X έχει μια ενδιαφέρουσα αξιολόγηση ενός βιβλίου στο Facebook
23
Αλλά θα ήταν ποιο χρήσιμη στο Amazon, όπου ψάχνουμε όλοι για βιβλία
“See friends’ reviews”
24
Παραδείγματα για την ανάπτυξη της σχέσης της Yahoo με τα κοινωνικά δίκτυα
Αναζήτηση βάσει των ενδιαφερόντων των φίλων μου Παρουσίαση πληροφοριών που αξιολογήθηκαν από φίλους Ποιοι από τους φίλους μου έχουν Focus και ποια είναι η γνώμη τους. Σύγκριση της αποτίμησης του χαρτοφυλακίου μου μ’ αυτό των φίλων μου
25
Η αξία της σύστασής σας για κάποιον βασίζεται στο δίκτυο σας
Η γνώση σας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα Το ενδιαφέρον του δικτύου σας για το θέμα και οι σχετικές του γνώσεις. Το επίπεδο εμπιστοσύνης μεταξύ του δικτύου για το θέμα
26
Το μελλοντικό επιχειρηματικό μοντέλο των κοινωνικών δικτύων
Οι εταιρίες marketing θα πληρώνουν για να φθάσουν στα μέλη των κοινωνικών δικτύων. “Κάθε άνθρωπος θα έχει το προσωπικό του CPM”* Τα κοινωνικά δίκτυα θα ανταγωνίζονται στην καλύτερη εμπειρία για να έχουν πρόσβαση σε μέλη υψηλού επιπέδου. * Marian Salzman, JWT CPM Cost per thousand (M) impressions
27
Προτάσεις σχετικά με τα κοινωνικά δίκτυα 1/2
Να θυμάστε ότι οι εφαρμογές και τα portal κοινωνικής δικτύωσης είναι σε εμβρυακή φάση. Οι εφαρμογές τρίτων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν πρόσθετες υπηρεσίες είναι ακόμη ποιο προβληματικές, με στοιχεία ασυμβατότητας και κινδύνους ασφαλείας. Μην μπαίνετε στο προσωπικό σας προφίλ από δημόσιους υπολογιστές. Όλα τα δεδομένα που πληκτρολογείτε μπορεί να γίνουν κτήμα κάποιου τρίτου.
28
Προτάσεις σχετικά με τα κοινωνικά δίκτυα 2/2
Να χρησιμοποιείτε πάντα την τελευταία έκδοση του browser και να εγκαθιστάτε τις ενημερώσεις ασφαλείας μόλις είναι διαθέσιμες. Να χρησιμοποιείτε antivirus και firewall για την προστασία του προσωπικού σας υπολογιστή. Μην κατεβάζετε, ανοίγετε ή ανταποκρίνεστε σε περιεχόμενο που σας έχει έρθει από άγνωστο αποστολέα.
29
Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Ισίδωρος Α. Πάσσας Μέρος της παρουσίασης αποτελεί προσαρμογή από την “The Future Of Social Networks”, της Charlene Li, Vice President & Principal Analyst, Co-author of Groundswell, Forrester Research, March 4, 2008
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.