Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δέσμη Εκπαιδευτικών Εργαλείων για την GPP 7.9. Οδικές Μεταφορές

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δέσμη Εκπαιδευτικών Εργαλείων για την GPP 7.9. Οδικές Μεταφορές"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δέσμη Εκπαιδευτικών Εργαλείων για την GPP 7.9. Οδικές Μεταφορές

2 Δέσμη Εκπαιδευτικών Εργαλείων για την GPP
Ενότητα 1: Εισαγωγή Ενότητα 4: Αξιολόγηση Αναγκών Ενότητα 2: Στρατηγικές Πτυχές της GPP Ενότητα 5: Κυκλική Δημόσια Σύμβαση Ενότητα 3: Νομικές Πτυχές της GPP Ενότητα 6: Συμμετοχή της Αγοράς Ενότητα 7: Επιχειρησιακές Πτυχές (Οδικές Μεταφορές) Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές

3 Περιβαλλοντικές επιπτώσεις
Πώς οι οδικές μεταφορές επηρεάζουν το περιβάλλον; Οι μεταφορές ευθύνονται για το ¼ των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου Κύρια αιτία ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε πόλεις Οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για πάνω από το 70 % όλων των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από μεταφορές (2014) Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές

4 Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές
Πεδίο εφαρμογής Τι περιλαμβάνεται στα κριτήρια της ΕΕ για την GPP Συμπεριλαμβάνονται οι παρακάτω κατηγορίες οχημάτων και υπηρεσιών: Αγορά, μίσθωση ή ενοικίαση αυτοκινήτων, ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) και οχημάτων κατηγορίας L Υπηρεσίες κινητικότητας Αγορά ή μίσθωση λεωφορείων Υπηρεσίες λεωφορειακών γραμμών Φορτηγά αποκομιδής απορριμάτων Υπηρεσίες αποκομιδής απορριμάτων Υπηρεσίες επίδοσης αλληλογραφίας, παράδοσης και μετακόμισης Για ορισμούς ανατρέξτε στα εξής: Κριτήρια της ΕΕ για την GPP στον τομέα των οδικών μεταφορών Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές

5 Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές
Αξιολόγηση Αναγκών Εκπλήρωση αναγκών μεταφοράς Οι ανάγκες κινητικότητας δεν απαιτούν πάντα νέα οχήματα Μπορούν να βελτιωθούν τα ποσοστά χρηστικότητας των υπαρχόντων οχημάτων; Υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις; Για παράδειγμα, τηλεδιάσκεψη, κάρτες για δημόσιες μεταφορές, συστήματα κοινής χρήσης αυτοκινήτων ή ποδηλάτων κ.λπ. Μείωση των εκπομπών Προγράμματα κατάρτισης για οικολογική οδήγηση και τακτική συντήρηση μπορούν επίσης να συμβάλλουν στη μείωση των τρεχουσών εκπομπών CO2 και άλλων ρύπων των οχημάτων Παράδειγμα: Αύξηση της αποτελεσματικής διαχείρισης του στόλου μέσω κοινής χρήσης αυτοκινήτων (Βρέμη, Γερμανία) Περισσότερες πληροφορίες: Ενότητα 4: Αξιολόγηση Αναγκών Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές

6 Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές
Επισκόπηση Προσέγγιση της ΕΕ για την GPP στον τομέα των οδικών μεταφορών Να ορίζετε κριτήρια για: έγκριση τύπου για εκπομπές CO2 για αυτοκίνητα και LCV, και ειδικές τεχνολογίες για βαριά επαγγελματικά οχήματα και οχήματα κατηγορίας L απόδοση εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων για αυτοκίνητα και LCV, και ειδικές τεχνολογίες για βαριά επαγγελματικά οχήματα και οχήματα κατηγορίας L αντίσταση κύλισης ελαστικών ενεργειακή απόδοση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και LCV εγγυήσεις για μπαταρίες εκπομπές θορύβου οχήματος και ελαστικών ελαστικά και λιπαντικά για δραστηριότητες συντήρησης Επιπλέον: Απαιτούνται βασικές ικανότητες και η εφαρμογή βασικών μέτρων και πρακτικών περιβαλλοντικής διαχείρισης από παρόχους υπηρεσιών Απαιτείται επαρκής και τακτική κατάρτιση του προσωπικού των παρόχων υπηρεσιών Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές

7 Κριτήρια της ΕΕ για την GPP
Οδικές μεταφορές (2019) Παραδείγματα: Κριτήρια επιλογής (ΚΕ) – για υπηρεσίες: σχετική απαραίτητη εμπειρία για: τον προσδιορισμό, την αξιολόγηση και την εφαρμογή των διαθέσιμων τεχνολογιών και μέτρων για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και των εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων· και διαδικασίες παρακολούθησης και υποβολής εκθέσεων για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου Τεχνικές προδιαγραφές (ΤΠ) – για ηλεκτρικά οχήματα: πρέπει να παρέχουν ελάχιστη εγγύηση μπαταρίας για  km ή 8 έτη για απώλεια ικανότητας κάτω από το 70 % της αρχικής τιμής κατά την παράδοση Κριτήρια ανάθεσης (ΚΑ) – για αυτοκίνητα, LCV, ή οχήματα τύπου L: απονέμονται πόντοι σύμφωνα με την απόσταση που μπορεί να διανύσει το αυτοκίνητο χωρίς εκπομπές καυσαερίου, κατά αναλογία με τις δυνατότητες των οχημάτων Για όλα τα κριτήρια ανατρέξτε: Κριτήρια της ΕΕ για την GPP στον τομέα των οδικών μεταφορών Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές

8 Κριτήρια της ΕΕ για την GPP
Οδικές μεταφορές (2019) (συνέχεια) Παραδείγματα (συνέχεια): Ρήτρες εκτέλεσης της σύμβασης –για υπηρεσίες. Όλοι οι οδηγεί πρέπει να εκπαιδεύονται σε τακτική βάση για την αύξηση της αποδοτικότητας των καυσίμων, και πρέπει να λαμβάνουν τακτικές πληροφορίες για την επίδοσή τους Για όλα τα κριτήρια ανατρέξτε: Κριτήρια της ΕΕ για την GPP στον τομέα των οδικών μεταφορών Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές

9 Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές
Εξακρίβωση Έλεγχος συμμόρφωσης με κριτήρια της GPP στον τομέα των μεταφορών Τι να ζητήσετε; Πότε; Υπεύθυνη δήλωση Πιστοποιητικά Τεχνικά δελτία Εκθέσεις δοκιμών ή άλλες κατάλληλες μορφές αποδεικτικών στοιχείων, όπως τεχνικοί φάκελοι (όταν δεν διατίθενται εκθέσεις δοκιμών) Θα πρέπει να αξιολογείται η συμμόρφωση με κριτήρια της GPP: Στο στάδιο επιλογής (σε διαδικασίες δύο σταδίων)· Κατά την αξιολόγηση προσφορών· και Κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης της σύμβασης. Για το πλήρες κείμενο των οδηγιών εξακρίβωσης ανατρέξτε στα: Κριτήρια της ΕΕ για την GPP στον τομέα των οδικών μεταφορών Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές

10 Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές
Εξακρίβωση Παραδείγματα από τα κριτήρια ΤΠ1: Έγκριση τύπου τιμής CO2 (αναλυτικό) Οι εκπομπές CO2 αυτοκινήτων, ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και οχημάτων κατηγορίας L δεν πρέπει να υπερβαίνουν τις παρακάτω τιμές: 2019: 40 CO2 g/km 2020: 35 CO2 g/km 2021: 25 CO2 g/km Εξακρίβωση: Ο υποβάλλων προσφορά πρέπει να παρέχει το πιστοποιητικό συμμόρφωσης του οχήματος Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές

11 Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές
Εξακρίβωση Παραδείγματα από τα κριτήρια ΤΠ6: Ελάχιστη εγγύηση (ηλεκτρικών οχημάτων – αυτοκινήτων, ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και οχημάτων κατηγορίας L) Ο υποβάλλων προσφορά πρέπει να παρέχει ελάχιστη εγγύηση μπαταρίας για km ή 8 έτη για απώλεια ικανότητας κάτω από το 70 % της αρχικής τιμής κατά την παράδοση (EN 62660) Εξακρίβωση: Ο υποβάλλων προσφορά πρέπει να υποβάλει δήλωση με τους όρους της εγγύησης. Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές

12 Νομοθεσία για την υποστήριξη της GPP
Οδηγία για καθαρά οχήματα (CVD) Αυτή η οδηγία στόχο έχει την ευρεία εισαγωγή οικολογικών οχημάτων στην αγορά. Απαιτεί να λαμβάνονται υπόψη κατά την αγορά οχημάτων οδικής μεταφοράς οι ενεργειακές και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που συνδέονται με τη λειτουργία των οχημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους, είτε: Ορίζοντας τεχνικές προδιαγραφές για την ενεργειακή και περιβαλλοντική απόδοση Συμπεριλαμβάνοντας ενεργειακές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις σαν κριτήρια ανάθεσης Η οδηγία για τα καθαρά οχήματα είναι επί του παρόντος υπό αναθεώρηση, και εξετάζονται μεταξύ άλλων προτάσεις για νέα όρια CO2 και ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Περισσότερες πληροφορίες: Οδηγία για καθαρά οχήματα 2006/33/ΕΚ Αναθεώρηση της οδηγίας για καθαρά οχήματα Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές

13 Διαθεσιμότητα της Αγοράς
Οικολογικά σήματα για οδικές μεταφορές Δεν υπάρχει οικολογικό σήμα της ΕΕ για οδικές μεταφορές, ωστόσο: Το Blue Angel (Γερμανία) παρέχει οικολογικά σήματα για τα παρακάτω: Κοινή χρήση αυτοκινήτων Κοινή χρήση αυτοκινήτων για στόλους ηλεκτρικών οχημάτων Οχήματα με χαμηλό επίπεδο θορύβου και ρύπων Bra Miljöval (Σουηδία) Υπηρεσίες επίδοσης αλληλογραφίας/ παράδοσης Η αξιοπιστία μετράει! Τα οικολογικά σήματα τύπου I μπορεί να συνιστούν πηγή επιπλέον κριτηρίων (όταν συνδέονται με το αντικείμενο της σύμβασης!) Οικολογικά σήματα «Τύπου I» = πιστοποιούνται από τρίτους και απονέμονται με βάση τις επιπτώσεις του κύκλου ζωής Ανατρέξτε στην Ενότητα 3 (Νομικές Πτυχές) για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με οικολογικά σήματα Το Οικολογικό Σήμα της ΕΕ για λιπαντικά μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επαλήθευση της τήρησης των κριτηρίων ανάθεσης για λιπαντικά έλαια, υδραυλικά υγρά και γράσο Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές

14 Κοστολόγηση Κύκλου Ζωής
LCC των οδικών μεταφορών LCC = εκτίμηση όλων των δαπανών που θα προκύψουν κατά τη διάρκεια ζωής ενός προϊόντος, ενός έργου ή μιας υπηρεσίας Εκτιμώμενη LCC οχημάτων και υπηρεσιών: Τα αυτοκίνητα και τα LCV με αυστηρά όρια εκπομπών CO2 μειώνουν την LCC κατά 15-20 % Τα ηλεκτρικά λεωφορεία μειώνουν την LCC κατά 2,5-6 % Τα προγράμματα κατάρτισης για οικολογική οδήγηση μειώνουν την LCC κατά 0,5-2 % LCC οχημάτων: Συνολικό κόστος ανάληψης ευθύνης: Κόστος εξαγοράς Κόστος καυσίμων Κόστος συντήρησης Ασφάλιση Φόροι Κόστος εξωτερικών επιπτώσεων: εκπομπές CO2 και NOX, υδρογονανθράκων πλην μεθανίου (NMHC) και αιωρουμένων σωματιδίων (PM) Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την LCC των οδικών μεταφορών ανατρέξτε στην Τεχνική Έκθεση Τεκμηρίωσης Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές

15 Περιπτωσιολογικές Μελέτες
Πλαίσιο για οχήματα εναλλακτικής ισχύος (Ομοσπονδιακός Οργανισμός για τις Δημόσιες Συμβάσεις, Αυστρία) Για οδικές μεταφορές με μηδενικές εκπομπές (Επαρχία Βόρειας Μπραμπάν, Κάτω Χώρες) Ηλεκτρονικά ποδήλατα για επίδοση αλληλογραφίας (Ταχυδρομική Υπηρεσία Κροατίας) Γραφείο Υποστήριξης GPP Για περαιτέρω υποστήριξη σχετικά με την GPP, επικοινωνήστε δωρεάν με την ΕΕ Γραφείο Υποστήριξης Δέσμη εργαλείων που αναπτύχθηκε για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το δίκτυο ICLEI – Τοπικές Αρχές για την Αειφορία Συντάκτης εκπαιδευτικής ενότητας: ICLEI – Τοπικές Αρχές για την Αειφορία Ιδιοκτήτης, εκδότης: Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ΓΔ Περιβάλλοντος, 2019 Φωτογραφίες: με την ευγενική χορηγία του Pixabay.com στο πλαίσιο της Creative Commons CCO Αποποίηση ευθύνης: Η δέσμη εργαλείων είναι ένα ενδεικτικό έγγραφο των υπηρεσιών της Επιτροπής και δεν μπορεί να θεωρηθεί δεσμευτικό για το εν λόγω θεσμικό όργανο με κανένα τρόπο. Ούτε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ούτε κανένα άλλο πρόσωπο που ενεργεί εξ ονόματος της Επιτροπής ευθύνεται για την ενδεχόμενη χρήση των πληροφοριών του παρόντος εντύπου. Ενότητα 7.9 – Οδικές Μεταφορές


Κατέβασμα ppt "Δέσμη Εκπαιδευτικών Εργαλείων για την GPP 7.9. Οδικές Μεταφορές"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google