Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΕυρώπη Φραγκούδης Τροποποιήθηκε πριν 5 χρόνια
1
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ Χαράλαμπος Χαραλαμπόπουλος Δάσκαλος με εξειδίκευση στον αυτισμό
2
ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΝΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Εκπαιδευτικοί με γνώση της διαταραχής του αυτισμού. Κατανόηση των γνωστικών μηχανισμών που παίζουν ρόλο στη μάθηση.( αντίληψη- προσοχή-μνήμη- μάθηση) Γνώση για το πώς μαθαίνει το παιδί με αυτισμό. Δυνατότητα ευελιξίας κατευθύνσεων του προγράμματος Ορισμός στόχων της ειδικής εκπαίδευσης των μαθητών με αυτισμό Συνεργασία με τους γονείς για την προσαρμογή του καλύτερου δυνατού προγράμματος καθώς και με τους επαγγελματίες θεραπευτές του.
3
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ Ανταπόκριση στις ιδιαίτερες γνωστικές ανάγκες ανάλογα με το αναπτυξιακό επίπεδο και την ηλικία τους. Αξιοποίηση στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό των ικανοτήτων και των προσωπικών ενδιαφερόντων τους. Επικέντρωση στην ετοιμότητα των μαθητών να διαχειρίζονται και να επιλύουν προβλήματα, στοχεύοντας στην αυτονομία τους.
4
ΤΟ «ΠΩΣ» ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1
ΤΟ «ΠΩΣ» ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Ακολουθούμε ένα σταθερό ημερήσιο πρόγραμμα. Οργανώνουμε ένα δομημένο μαθησιακό περιβάλλον(χώρος- οπτική οργάνωση των δραστηριοτήτων) Εστιάζουμε στη διδασκαλία δεξιοτήτων για κοινωνική αλληλεπίδραση και επικοινωνία. Διδασκαλία κατά περίσταση(incidental teaching) Προσαρμογή του φυσικού περιβάλλοντος(engineering the environment) δίνουμε ευκαιρίες για να διδάξουμε μια επικοινωνιακή δεξιότητα. Εμπειρία των αισθήσεων και χαλάρωση Προτιμούμε την εξατομικευμένη εκπαιδευτική προσέγγιση.
5
ΤΟ «ΠΩΣ» ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 2
ΤΟ «ΠΩΣ» ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Χρησιμοποιούμε εναλλακτικούς τρόπους διδασκαλίας(οπτικοποιημένο διδακτικό υλικό- φυσική καθοδήγηση) Επιλέγουμε δραστηριότητες με επίκεντρο τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις τους. Ακουλουθoύμε ρουτίνες για να χτίσουμε χρήσιμες ακολουθίες πράξεων( π.χ : φόρμα ή ποδιά πάνω από τα ρούχα πριν τη ζωγραφική, πλύσιμο χεριών πριν το φαγητό και μετά την τουαλέτα κ.λ.π) Να δουλεύουμε έχοντας πάντα κατά νου ότι ο εξοπλισμός-υλικό θα πρέπει να ανταποκρίνεται σε μια μορφή διαδικασίας του « ξεκινώ…κάνω…σταματώ»
6
ΤΟ «ΠΩΣ»ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 3
ΤΟ «ΠΩΣ»ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ Οι δυσκολίες του παιδιού δυσχεραίνουν τη φυσική ροή της επικοινωνίας μας με αυτό. Οφείλουμε λοιπόν να προσέχουμε τις χειρονομίες, τη στάση του σώματός μας, την έκφραση του προσώπου, την εγγύτητα μας προς αυτό, τη βλεμματική επαφή, την αμφίδρομη επικοινωνία, το ρυθμό, την προσωδία, την ταχύτητα, την ένταση της φωνής, τον λόγο Ας μην ξεχνάμε ποτέ πως η εμπλοκή του παιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία είναι από μόνη της επιτυχία.
7
ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΚΑΛΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ
ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΚΑΛΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ Μείωση της γνωστικής σύγχυσης και του άγχους των μαθητών με αυτισμό Κατανόηση του περιβάλλοντος που ζουν Απόκτηση αυτονομίας σε διάφορους τομείς της ζωής τους Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των εκπαιδευτικών και της προσπάθειας τους για τη στήριξη των μαθητών με αυτισμό. Δημιουργία προοπτικής ασφάλειας και σιγουριάς στους γονείς για σταθερή, συνεχή και συνεπή εκπαιδευτική παρέμβαση και υποστήριξη των παιδιών τους.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.