Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μοντέλο της Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας (Α.Ε.Ε)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μοντέλο της Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας (Α.Ε.Ε)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μοντέλο της Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας (Α.Ε.Ε)
Μαθιούδη Μαργέττα, Α.Μ:218008 Μπουζαλάς Σέργιος, Α.Μ:218010

2 Η Αυτοαξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας
Διαδικασία με στόχο: Τη συστηματική συλλογή πληροφοριών σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας της σχολικής μονάδας Την ανάλυση και την ερμηνεία των πληροφοριών αυτών Τη λήψη αποφάσεων για τη βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου από τη σχολική μονάδα, εκπαιδευτικού έργου Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2010, από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.

3 Παράγοντες Επιτυχίας Συμμετοχικότητα σε κλίμα σεβασμού
Αποτελεσματική ηγεσία Κριτικός αναστοχασμός Λήψη αποφάσεων μέσα από αξιόπιστα δεδομένα Ευελιξία Δημιουργικότητα Ετοιμότητα για αποτίμηση και αναθεώρηση των πρακτικών της σχολικής μονάδας

4 Το Μοντέλο της Αυτοξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου (Α.Ε.Ε)
Συνήθως σε μία σχολική μονάδα είναι γνωστό άτυπα ποιοι τομείς λειτουργούν αποτελεσματικά και ποιοι χρήζουν βοήθειας. Σκοπός της Α.Ε.Ε είναι να μετατρέψει αυτή την άτυπη γνώση σε αξιόπιστα και έγκυρα δεδομένα, μέσω μιας συστηματικής διαδικασίας, προκειμένου να αποτιμήσει μια σχολική μονάδα την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα του έργου που παράγει.

5 Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα της Α.Ε.Ε
Πλεονεκτήματα: Συμβάλλει στη βελτίωση του σχολείου με βάση τις δικές του δυνάμεις Ενδυναμώνει τη συλλογικότητα και δημιουργεί κλίμα συνεργασίας Ενεργοποιεί όλους τους παράγοντες της εκπαιδευτικής κοινότητας Ενισχύει τον επαγγελματισμό των εκπαιδευτικών Μειονεκτήματα: Χρονοβόρα διαδικασία που υπόκειται στη γραφειοκρατία του δημοσίου Κίνδυνος να δημιουργηθούν τάσεις εσωστρέφειας και εσωτερικών συγκρούσεων, ιδιαίτερα σε σχολικές μονάδες όπου δεν επικρατεί φιλικό κλίμα στο Σύλλογο Διδασκόντων

6 Τα Τέσσερα Επίπεδα Ανάλυσης του Εκπαιδευτικού Έργου (Α.Ε.Ε)
1ο επίπεδο: 3 Κατηγορίες 2ο επίπεδο: 7 τομείς  Υποσύνολα των κατηγοριών 3ο επίπεδο: 15 δείκτες  Συγκεκριμενοποίηση των τομέων 4ο επίπεδο: Κριτήρια  Αξιολόγηση όλων των παραπάνω με κριτήρια

7 Κατηγορία Τομέας Δείκτης Α. Δεδομένα 1. Μέσα και πόροι 1.1 Σχολικός χώρος, υλικοτεχνική υποδομή και οικονομικοί πόροι 1.2 Στελέχωση του σχολείου

8 Β. Διαδικασίες 2. Ηγεσία και Διοίκηση του Σχολείου 2.1 Οργάνωση και συντονισμός της σχολικής ζωής 2.2 Διαχείριση και αξιοποίηση μέσων και πόρων 2.3 Αξιοποίηση, υποστήριξη και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού 3. Διδασκαλία και Μάθηση 3.1 Ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικών πρακτικών 3.2 Ανάπτυξη και εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών και πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών 4. Κλίμα και Σχέσεις του σχολείου 4.1 Σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών-μαθητών και μεταξύ των μαθητών 4.2 Σχέσεις του σχολείου με γονείς και συνεργασίες με εκπαιδευτικούς - κοινωνικούς φορείς 5. Προγράμματα, Παρεμβάσεις και Δράσεις Βελτίωσης 5.1 Εκπαιδευτικά προγράμματα και καινοτομίες, υποστηρικτικές και αντισταθμιστικές παρεμβάσεις 5.2 Ανάπτυξη και εφαρμογή σχεδίων δράσης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου

9 Γ. Αποτελέσματα του σχολείου 6. Εκπαιδευτικά αποτελέσματα
Γ. Αποτελέσματα του σχολείου 6. Εκπαιδευτικά αποτελέσματα 6.1 Φοίτηση και διαρροή των μαθητών 6.2 Επιτεύγματα και πρόοδος των μαθητών 6.3 Ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών 7. Αποτελέσματα του σχολείου 7.1 Επίτευξη των στόχων του σχολείου Πηγή: ΚΕΕ (2010 & 2011)

10 Παράδειγμα Κατηγορία Διαδικασίες Τομέας Διδασκαλία και Μάθηση Δείκτης
Ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικών πρακτικών Κριτήρια Χρήση σύγχρονων πρακτικών διδασκαλίας

11 Το Ερευνητικό Ερώτημα Τα κριτήρια που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, οδηγούν τελικά σε ένα ερευνητικό ερώτημα. Πχ: Κριτήριο  Σύγχρονες πρακτικές διδασκαλίας Ερευνητικό ερώτημα  «Ο εκπαιδευτικός κάνει χρήση σύγχρονων πρακτικών διδασκαλίας;» Κάθε ερευνητικό ερώτημα, οδηγεί σε ένα σχέδιο δράσης με σκοπό την επίλυση των προβλημάτων του Ε.Ε.

12 Η Οργάνωση της Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας (Α.Ε.Ε)
Περιλαμβάνει 3 φάσεις/ στάδια: Διαγνωστική φάση (Γενική εκτίμηση) Διερευνητική φάση (Συστηματική διερεύνηση) Σχέδιο δράσης

13 Η Διαγνωστική φάση Δυνατότητα να αποτιμήσουμε συνοπτικά το εκπαιδευτικό έργο του σχολείου. Στόχος  Να επισημανθούν τα σημεία υπεροχής και αδυναμίας, αλλά και σημεία που πρέπει να διερευνηθούν περαιτέρω. Στάδια: 1ο  Εισαγωγική συζήτηση, συγκρότηση ομάδας αυτοαξιολόγησης ή/και επιμέρους ομάδων, χρονοδιάγραμμα εργασιών. 2ο  Συνολική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου από κάθε μέλος της ομάδας ή από κάθε επιμέρους ομάδα και ανάδειξη των δεικτών που χρήζουν συστηματικής διερεύνησης. 3ο Συνολική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου από την ολομέλεια και ανάδειξη των δεικτών που χρήζουν συστηματικής διερεύνησης. 4ο  Σύνταξη έκθεσης

14 Η Διερευνητική φάση Η συστηματική διερεύνηση και αποτίμηση των δεικτών ποιότητας που έχουν επιλεγεί από την προηγούμενη φάση Στόχος  να αποκτήσει το σχολείο εγκυρότερη γνώση της κατάστασης που βρίσκεται, προκειμένου να επιλέξει τα κατάλληλα σχέδια δράσης που θα συμβάλουν στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Στάδια: 1ο  Προετοιμασία 2ο  Συλλογή των δεδομένων 3ο  Ερμηνεία δεδομένων και λήψη αποφάσεων 4ο  Σύνταξη έκθεσης

15 Το σχέδιο δράσης Γραπτό κείμενο που περιγράφει μια προγραμματισμένη δράση. Προκύπτει από τα ερευνητικά ερωτήματα που θέτονται κατά την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Στόχος: Η σχολική μονάδα να ακολουθήσει μια διαδικασία που να ενισχύσει τα σημεία υπεροχής του εκπαιδευτικού της έργου και να διορθώσει ή να αλλάξει εκείνα που κρίθηκαν ως προβληματικά στη φάση της αυτοαξιολόγησης. Στάδια: 1ο Διατύπωση και ιεράρχηση προτεραιοτήτων για δράση 2ο Διαμόρφωση σχεδίου δράσης 3ο Υλοποίηση και παρακολούθηση του 4ο  Αξιολόγηση σχεδίου δράσης και διάχυση αποτελεσμάτων

16 Το Δυναμικό Μοντέλο Εκπαιδευτικής Αποτελεσματικότητας (Δ.Μ.Ε.Α)
Αναπτύσσεται από τους Creemers και Kyriakides (2008) Προσδιορίζει τις δυναμικές σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των πολλαπλών παραγόντων που συνδέονται με την αποτελεσματικότητα Η αποτελεσματικότητα του σχολείου έγκειται σε δύο παράγοντες: Συνεργασία ανάμεσα στα μέλη προκειμένου να συγκεντρώσουν τα εμπειρικά δεδομένα που χρειάζονται Ανάπτυξη μηχανισμών εσωτερικής αυτοαξιολόγησης

17 Τα έξι στάδια υλοποίησης του Δυναμικού Μοντέλου Εκπαιδευτικής Αποτελεσματικότητας
Προώθηση της μάθησης των μαθητών Βελτίωση των παραγόντων που σχετίζονται με τη μάθηση Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας Ανάπτυξη στρατηγικών βελτίωσης και σχεδίων δράσης Παρακολούθηση της παρέμβασης (διαμορφωτική αξιολόγηση) Τελική αξιολόγηση (η επίδραση της παρέμβασης)

18 Σύγκριση Α.Ε.Ε και Δ.Μ.Ε.Α Ομοιότητες:
Επιδιώκουν τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης που αφορά στη διδασκαλία, αλλά και στο μαθησιακό περιβάλλον Απευθύνονται σε ένα ανοικτό σύστημα εντός και εκτός της σχολικής τάξης Απαιτείται: α) συνεργασία ανάμεσα στα μέλη προκειμένου να συγκεντρώσουν τα εμπειρικά δεδομένα που χρειάζονται. β) η ανάπτυξη μηχανισμών εσωτερικής αυτοξιολόγησης.

19 Διαφορές: Ως προς τις φάσεις υλοποίησης (Α.Ε.Ε: 3 στάδια, Δ.Μ.Ε.Α: 6 στάδια) Ως προς τη διάρκεια υλοποίησης (Α.Ε.Ε: 1 διδακτικό έτος, Δ.Μ.Ε.Α: χρονοβόρα διαδικασία)


Κατέβασμα ppt "Μοντέλο της Αυτοαξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας (Α.Ε.Ε)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google