Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μανίκη Γαβριέλλα Μήτσης Σταύρος

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μανίκη Γαβριέλλα Μήτσης Σταύρος"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μανίκη Γαβριέλλα Μήτσης Σταύρος
Το δικαίωμα κυκλοφορίας των φυσικών προσώπων: εργαζόμενοι,ελεύθερη εγκατάσταση Άρθρα (+51) ΣΛΕΕ Faded picture background with full-color overlay (Intermediate) Tip: For best results with the picture overlay on this slide, use a picture that is the same dimensions as the slide: 7.5” high and 10” wide. If the picture is not the same height and width, resize or crop to those dimensions before following the instructions below. To reproduce the background effects on this slide, do the following: On the Home tab, in the Slides group, click Layout, and then click Blank. Right-click the slide and then click Format Background. In the Format Background dialog box, click Fill in the left pane. In the Fill pane, select Picture or texture fill, and then under Insert from, click File. In the Insert Picture dialog box, select a picture, and then click Insert. Also in the Format Background dialog box, in the Fill pane, in the Transparency box, enter 50%. Also in the Format Background dialog box, click Picture Color in the left pane. In the Picture Color pane, under Recolor, click the button next to Presets, and then click Tan, Background color 2 Light (third row, first option from the left). On the Insert tab, in the Images group, click Picture. In the Insert Picture dialog box, select the same picture chosen for the background, and then click Insert. Select the picture. Under Picture Tools, on the Format tab, in the bottom right corner of the Size group, click the Size and Position dialog box launcher. In the Format Picture dialog box, resize or crop the image so that the height is set to 7.5” and the width is set to 2.25”. To crop the picture, click Crop in the left pane, and in the Crop pane, under Crop position, enter values into the Height, Width, Left, and Top boxes. To resize the picture, click Size in the left pane, and in the Size pane, under Size and rotate, enter values into the Height and Width boxes. Also in the Format Picture dialog box, click Glow and Soft Edges in the left pane, and then in the Glow and Soft Edges pane, under Soft Edges, in the Size box enter 10 point. Μανίκη Γαβριέλλα Μήτσης Σταύρος

2 Το δικαίωμα της ελεύθερης κυκλοφορίας των εργαζομένων (45-48 ΣΛΕΕ)
Γενικές αρχές που εφαρμόζονται: Αρχή ίσης μεταχείρισης Αρχή απαγόρευσης διακρίσεων λόγω ιθαγένειας Αρχη ελεύθερης κυκλοφορίας και διαμονής Αρχή διοικητικής συνεργασίας Αρχή κοινοτικής έννοιας του εργαζομένου Στενή ερμηνεία περιορισμών

3 (διαμόρφωση της έννοιας «εργαζόμενος»)
ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ (διαμόρφωση της έννοιας «εργαζόμενος») 1)Levin 53/81 Οι όροι «εργαζόμενος» και «αμειβόμενη δραστηριότητα» έχουν κοινοτική έννοια και άρα πρέπει να ερμηνεύονται διασταλτικώς, επειδή καθιερώνουν θεμελιώδεις ελευθερίες. Δεν μπορούν να τροποποιούνται μονομερώς από τα κ-μ, καθώς αυτό θα ματαίωνε τους σκοπούς της συνθήκης και θα είχε ως αποτέλεσμα τον αποκλεισμό ορισμένων κατηγοριών προσώπων Οι παραπάνω όροι αφορούν και εκείνους που απασχολούνται κατά μερική απασχόληση και τα εισοδήματά τους είναι κατώτερα από το ελάχιστο όριο που θέτουν τα κ-μ και είτε αρκούνται σε εισοδήματα κατώτερα του ελάχιστου ορίου είτε τα συμπληρώνουν με άλλα εισοδήματα μέχρι το ελάχιστο όριο,εφόσον όμως ασκούν πραγματικές και γνήσιες δραστηριότητες. Αποκλείονται από το πεδίο εφαρμογής περιθωριακές και επουσιώδεις απασχολήσεις Εφόσον ο υπήκοος του κ-μ ασκεί ή θέλει να ασκεί πραγματική και γνήσια αμειβόμενη δραστηριότητα τα κίνητρα που τον ώθησαν προς ανεύρεση εργασίας στο συγκεκριμένο κ-μ είναι αδιάφορα

4 2)Kempf 139/85 Οι εξαιρέσεις και οι περιορισμοί από την αρχή της ελεύθερης μετακίνησης εργαζομένων πρέπει να ερμηνεύονται αυστηρά Είναι αδιάφορο από πού προέρχονται τα οικονομικά μέσα συμπληρώσεως του κατώτατου ορίου συντηρήσεως, αν δηλαδή προέρχονται από περιουσιακά στοιχεία ή από την εργασία μέλους της οικογένειας του ενδιαφερομένου (βλ. Levin) ή αν προέρχονται από οικονομική ενίσχυση από το δημόσιο ταμείο κ-μ όπως εν προκειμένω. Αρκεί να αποδεικνύεται η πραγματική και γνήσια μισθωτή δραστηριότητα για την εφαρμογή των διατάξεων για την ελεύθερη μετακίνηση των εργαζομένων

5 3) Lawrie-Blum 66/85 Η ευρεία ερμηνεία του όρου «εργαζόμενος» σημαίνει ότι αυτή γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια και ανεξαρτήτως της νομικής φύσης της σχέσεως απασχόλησης Ως προς την έννοια της απασχόλησης στη Δημόσια Διοίκηση κατ’ άρθρο 45 παρ. 4 το συγκεκριμένο άρθρο ως εξαίρεση από το θεμελιώδη κανόνα, δε μπορεί να εξαρτηθεί από τη νομική φύση του δεσμού του εργαζομένου με τη Δ. Εάν υπήρχε αυτή η εξάρτηση τα κ-μ θα μπορούσαν να προσδιορίζουν τις θέσεις εργασίας μέσω της εθνικής νομοθεσίας. Εν αντιθέσει, κατά πάγια νομολογία του Δικαστηρίου, ως απασχόληση στη Δημόσια Διοίκηση θεωρείται αυτή που αφορά συμμετοχή άμεσα ή έμμεσα στην άσκηση δημόσιας εξουσίας και έχει ως αντικείμενο την προάσπιση των συμφερόντων του Κράτους. Άρα περιλαμβάνονται μόνο όσες σχέσεις τελούν σε στενό δεσμό με το Κράτος και κατ’ επέκταση παρουσιάζουν τα χαρακτηριστικά των ειδικών δραστηριοτήτων της Διοίκησης

6 4)Unger 75/63 (ο εργαζόμενος ως υπαγόμενος σε σύστημα κοινωνικής ασφάλισης)
Συντονισμός κοινωνικοασφαλιστικών νομοθεσιών μεταξύ των κρατών-μελών : Τα συστήματα συνεργάζονται μεταξύ τους για την πληρέστερη προστασία του εργαζομένου. Το κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα αποτελεί ζήτημα εσωτερικής ρύθμισης. Η υπαγωγή εργαζομένου σε αυτό αφήνεται στην κρίση του εθνικού δικαστή. Εφόσον όμως γίνει υπαγωγή,ο εργαζόμενος αντιμετωπίζεται ως κοινοτική έννοια. Κατά το ΔΕΕ ως εργαζόμενος νοείται και α)αυτός που παραμένει σε κ-μ μετά την άσκηση ορισμένης εργασίας, β)εργαζόμενος μισθωτός ή εξομοιούμενος με αυτόν που 1.υπάγεται ή 2.είχε υπαχθεί στο κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα και πλέον καταβάλλει προαιρετικές εισφορές,εφόσον αυτό προβλέπεται απο τη νομοθεσία του κ-μ: Εθνική νομοθεσία που επιβάλλει σε δικαιούχο επαχθέστερες προυποθέσεις καταβολής παροχών σε σχέση με τους ημεδαπούς,επειδή παρασχέθηκαν σε άλλο κ-μ και χωρίς προηγούμενη έγκριση του κράτους προέλευσης,,κρίθηκε αντίθετη με τις επιταγές του ενωσιακού δικαίου.

7 5) Masgio C-10-90 6)Βάτσουρας C-22/98
Το δικαίωμα ελεύθερης κυκλοφορίας εργαζομένων παρεμποδίζεται εάν οι διακινούμενοι χάνουν τα πλεονεκτήματα του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος ενός κ-μ όταν μετακινούνται σε άλλο. Κάτι τέτοιο δημιουργεί αντικίνητρο για τη μετακίνηση. Έτσι θα πρέπει οι προυποθέσεις που τίθενται για τις κοινωνικοασφαλιστικές παροχές,να μην φέρουν σε μειονεκτικότερη θέση αυτόν που διακινούταν κατά τα χρόνια εργασίας του,σε σχέση με αυτόν που παρέμενε και εργαζόταν σε ένα μόνο κ-μ. Τα χρόνια εργασίας σε κάθε κ-μ αθροίζονται για τη διαπίστωση δικαιώματος παροχής και για το ύψος της (πχ 5 χρόνια εργασίας στη Γερμανία +10 στην Ισπανία νοούνται συνολικά ως 15 χρόνια εργασίας. Το ύψος της σύνταξης επίσης θα υπολογιστεί επί τη βάσει των 15 ετών και όχι χωριστά). 6)Βάτσουρας C-22/98 Οι παροχές προς διευκόλυνση εύρεσης εργασίας δεν εμπίπτουν στην έννοια των παροχών κοινωνικής πρόνοιας(έκφανση δικαιώματος ελεύθερης μετακίνησης-επιδίωξη της Κοινότητας). Ως εκ τούτου οι παροχές αυτές δεν συγκρούονται με το της Οδ.38/04(στενή ερμηνεία του περιορισμού της οδηγίας) και αυτός που τις λαμβάνει δεν θεωρείται ότι επιβαρύνει το δημόσιο ταμείο. Επομένως,το κ-μ δεν μπορεί να τους στερήσει τέτοιου είδους παροχή.

8 Συμπέρασματα των παραπάνω τριών υποθέσεων:
Το δικαίωμα ελεύθερης κυκλοφορίας εργαζομένων εξυπηρετείται ορθά μέσω της όμοιας αντιμετώπισης του εργαζομένου από το εκάστοτε κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα, ανεξαρτήτως της συχνότητας μετακίνησης,της ιθαγένειας ή οποιουδήποτε άλλου κριτηρίου συνιστά δυσμενή διάκριση. Εφαρμοζόμενο είναι το δίκαιο του τόπου εργασίας. Οι αποφασεις αυτές βοηθούν ιδιαίτερα να κατανοήσουμε την διατύπωση του σημερινού άρθρου 48 ΣΛΕΕ καθώς και την εξειδίκευση του στον κανονισμό 883/04 για το συντονισμό των κοινωνικοασφαλιστικών συστημάτων των κρατών μελών. Έτσι το 48 ΣΛΕΕ προβλεπει εν συντομία: 1.Συντονισμό των κοινωνικοασφαλιστικών συστημάτων (εν ολίγοις συνεργασία) 2.Συνυπολογισμό για : α)το χρόνο που απαιτείται για θεμελίωση δικαιώματος προς λήψη παροχής , β)το ύψος της 3.Καταβολή παροχής σε όποιο κ-μ και αν κατοικεί ο δικαιούχος,χωρίς περιορισμό (άρθρο 7 κανονισμού) -Σημαντικό και το άρθρο 1 του κανονισμού: Υπαγωγή στην κοινωνική ασφάλιση(για πολίτες τρίτων χωρών απαραίτητη και η νόμιμη διαμονή τους στο κ-μ για να μπορέσουν να υπαχθούν στο κοινωνικοασφαλιστικό σύστημα) ως συστατικό στοιχείο της έννοιας «εργαζόμενος».

9 7) Casagrande 9/74,Cristini 32/75
Τα μέλη της οικογένειας του εργαζομένου απολαμβάνουν πλήρως του δικαιώματος διαμονής, καθώς δικαιούνται κοινωνικές παροχές όπως οι ημεδαποί(εκπαίδευση, μειωμένες τιμές σε ΜΜΜ). Με τις 2 αυτές αποφάσεις επεκτάθηκε νομολογιακά το πεδίο των δικαιούχων προσώπων και σε άτομα που δεν συνδέονται άμεσα με την αγορά. 8)Antonissen C-292/89 To χρονικό διάστημα αναζήτησης εργασίας από υπήκοο άλλου κ-μ καταρχήν δεν πρέπει να περιορίζεται. Δεν αντίκειται όμως στο δικαίωμα ελεύθερης μετακίνησης, η θέσπιση εύλογης προθεσμίας προς εύρεση εργασίας από την εσωτερική έννομη τάξη. Κρίθηκε ότι η 6μηνη προθεσμία συνιστά εύλογο χρόνο και δεν παραβιάζει το δικαίωμα. Ωστόσο εάν ο αλλοδαπός υπήκοος μπορεί να αποδείξει ότι α)αναζητά πραγματικά εργασία και β)έχει πιθανότητες πρόσληψης, η προθεσμία παρατείνεται και ο αλλοδαπός υπήκοος δεν μπορεί να απελαθεί. 9)Τσιότρας C-171/91 Το δικαίωμα ελεύθερης κυκλοφορίας επεκτείνεται και στους ανέργους, εφόσον είχαν στο παρελθόν εργαστεί στο κ-μ υποδοχής. Με τις 2 αυτές αποφάσεις επεκτάθηκε νομολογιακά η έννοια του κοινοτικού εργαζομένου.

10 ΧΡΗΣΙΜΗ ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
18,20 παρ2 στ.α΄,21,26,45-48 ΣΛΕΕ Οδηγία 38/2004: ιδίως άρθρα 7, 12 παρ2, 14 παρ4, 17 παρ1+3, 22,23,24 παρ2 Κανονισμός 883/2004:ιδίως άρθρα 19,62 παρ1 Κανονισμός 492/2011: ιδίως άρθρα 1-14

11 Το δικαίωμα ελεύθερης εγκατάστασης των εργαζομένων (49-51 ΣΛΕΕ)
Γενικές αρχές που εφαρμόζονται: Αρχή ίσης μεταχείρισης Αρχή απαγόρευσης διακρίσεων λόγω ιθαγένειας Ελεύθερη άσκηση μη μισθωτών δραστηριοτήτων Αρχή διοικητικής συνεργασίας Στενή ερμηνεία περιορισμών

12 ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ Reyners 2/74 Η ίση μεταχείριση αποτελεί θεμέλιο της κοινότητας και δεν μπορούν να τίθενται αυστηρότερες προυποθέσεις για την εγκατάσταση αλλοδαπών υπηκόων κ-μ. Ως εκ τούτου, το άρθρο που ρυθμίζει την ελεύθερη εγκατάσταση(52 ΣΕΟΚ/νυν ΣΛΕΕ) ερμηνεύεται συστηματικά με τις αρχές απαγόρευσης διάκρισης λόγω ιθαγένειας και της ίσης μεταχείρισης. Μόλις παρέλθει η μεταβατική περίοδος θέσπισης «γενικού προγράμματος» προς εφαρμογή της Συνθήκης στην εσωτερική έννομη τάξη,η ρύθμιση αποκτά άμεσο αποτέλεσμα με την εξής έννοια: άρση εμποδίων με σκοπό την ελεύθερη άσκηση του δικαιώματος εγκατάστασης. Από τη διατύπωση της Συνθήκης προκύπτει υποχρέωση ακριβώς καθορισμένου αποτέλεσματος , που απλώς διευκολύνεται με τη θέσπιση ορισμένου προγράμματος. Έτσι και μετά τη λήξη της μεταβατικής περιόδου, η υποχρέωση των κ-μ για προστασία του δικαιώματος εγκατάστασης παραμένει άθικτη. Το ειδικό και το ανεπιφύλακτο της διάταξης ενισχύει τον άμεσο χαρακτήρα του αποτελέσματός της. Μοναδικό όριο της ελεύθερης εγκατάστασης είναι η άσκηση δημόσιας εξουσίας. Αυτό δεν σημαίνει ότι οποιοδήποτε επάγγελμα συνδέεται με οποιονδήποτε τρόπο με την άσκηση δημόσιας εξουσίας μπορεί να αποκλείεται από την άσκηση του δικαιώματος. Πρέπει να συνδέεται άμεσα με την άσκηση δημόσιας εξουσίας. Επιπλέον, εάν το κομμάτι του επαγγέλματος που συνδέεται με τη δημόσια εξουσία μπορεί να «αποσπαστεί» και να ασκείται κατά τα άλλα, τότε παραμένει το δικαίωμα εγκατάστασης(στενή ερμηνεία περιορισμών). Ιδιαίτερα κατά το ΔΕΕ το δικηγορικό επάγγελμα δεν εμπίπτει στους περιορισμούς,ακόμη και αν κ-μ προβλέπει υποχρεωτική υπεράσπιση σε τομείς σχετικούς με δημόσια εξουσία(πχ Γερμανία).

13 2)Gebhard C-55/94 Η περίπτωση κοινοτικού υπηκόου που μετακινείται προκειμένου να ασκήσει οικονομική δραστηριότητα εμπίπτει είτε στα κεφάλαια για ελευθερία μετακίνησης εργαζομένων είτε σε αυτά για την ελευθερία εγκατάστασης είτε σε αυτά για την παροχή υπηρεσιών(σχέση αλληλοαποκλεισμού) Η έννοια της εγκατάστασης είναι ευρεία, με σκοπό τη συμμετοχή με σταθερό και συνεχή τρόπο του υπηκόου άλλου κ-μ στην οικονομική ζωή του κ-μ υποδοχής και διευκολύνοντας έτσι την οικονομική και κοινωνική αλληλοδιείσδυση. Όταν η επαγγελματική δραστηριότητα ασκείται από τον υπήκοο κατά συνεχή και σταθερό τρόπο στο κ-μ υποδοχής όπου έχει την επαγγελματική του κατοικία και απευθύνεται μεταξύ άλλων στους υπηκόους του κράτους αυτού εφαρμόζονται οι διατάξεις για εγκατάσταση και όχι για τις υπηρεσίες Αν η ανάληψη δραστηριότητας δεν υπάγεται σε κανονιστική ρύθμιση από το κράτος υποδοχής, τότε ο υπήκοος κάθε άλλου κράτους μέλους έχει το δικαίωμα να εγκατασταθεί και να ασκεί τη δραστηριότητα εκεί. Ενώ αν η άσκηση της δραστηριότητας εξαρτάται από συγκεκριμένες προυποθέσεις ο ενδιαφερόμενος πρέπει κατ’ αρχήν να πληροί τις προυποθέσεις

14 Τα μέτρα του κράτους υποδοχής που θέτουν ειδικές προυποθέσεις και ενδεχομένως παρακωλύουν ή καθιστούν λιγότερο ελκυστική την άσκηση των θεμελιωδών ελευθεριών πρέπει να πληρούν 4 προυποθέσεις : Να εφαρμόζονται κατά τρόπο που δε δημιουργεί διακρίσεις Να δικαιολογούνται από επιτακτικούς λόγους γενικού συμφέροντος Να είναι κατάλληλα για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού Να μην είναι δεσμευτικά πέραν του βαθμού που είναι αναγκαίος για την επίτευξη του σκοπού αυτού Τέλος θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι γνώσεις και τα προσόντα που έχει αποκτήσει ο ενδιαφερόμενος σε άλλο κράτος μέλος σε σχέση με αυτά που απαιτεί η κρατική νομοθεσία και βεβαίως η ισοτιμία των διπλωμάτων

15 3)Klopp 107/83 Στις επιδιώξεις της ΣΕΟΚ ήταν η προοδευτική κατάργηση των περιορισμών στο δικαίωμα εγκατάστασης Το δικαίωμα εγκατάστασης μπορεί να εξειδικεύεται από την εκάστοτε εθνική νομοθεσία, όχι όμως να περιορίζεται από αυτήν ποσοτικά. Δεν μπορεί δηλαδή ο εθνικός νομοθέτης να θέτει περιορισμό στον αριθμό των κύριων εγκαταστάσεων ενός φυσικού προσώπου(πχ δικηγορικό γραφείο σε 2+ χώρες), εφόσον α)τηρούνται οι επαγγελματικοί κανόνες,β)δεν περιορίζονται άλλοι υπήκοοι να ασκούν αποτελεσματικά το δικό τους δικαίωμα εγκατάστασης. Ως προς το δικηγορικό επάγγελμα,ειδικότερα,τα παραπάνω πληρούνται με την διατήρηση επαφής με τους πελάτες,τις δικαστικές αρχές και τη συμμόρφωση με τον εθνικό κώδικα δεοντολογίας.

16 ΧΡΗΣΙΜΗ ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ
49-51 ΣΛΕΕ Οδηγία 38/2004

17 Ανακεφαλαίωση : Α)Το δικαίωμα ελεύθερης κυκλοφορίας περιλαμβάνει τόσο την μετακίνηση των εργαζομένων υπηκόων εντός ΕΕ όσο και την διαμονή τους στη χώρα υποδοχής για όσο χρονικό διάστημα θα εργαστούν, καθώς και μετά από αυτό. Η έννοια του εργαζομένου λαμβάνεται υπόψην ως κοινοτική, ενώ η νομική φύση της σχέσης εργασίας και το ύψος της αμοιβής είναι αδιάφορα.Αφορά σε μισθωτούς και μη μισθωτούς(αυτοαπασχολούμενους) εργαζομένους,καθώς και σε ανέργους και αναζητούντες εργασία. Η άσκησή του διευκολύνεται μέσω του συντονισμού των κοινωνικοασφαλιστικών συστημάτων των κ-μ, της επέκτασής των κοινωνικών παροχών στα μέλη της οικογένειας του εργαζομένου και του στενού τρόπου εφαρμογής και ερμηνείας των υφιστάμενων περιορισμών.

18 Β) Το δικαίωμα ελεύθερης εγκατάστασης περιλαμβάνει την ακώλυτη ελευθερία εγκατάστασης εργαζομένων μη μισθωτών αλλοδαπών υπηκόων στο κ-μ υποδοχής. Ειδικότερα συνίσταται στη διατήρηση μίας ή περισσότερων κύριων εγκαταστάσεων σε ένα ή περισσότερα κ-μ,με μόνο περιορισμό την τήρηση των επαγγελματικών κανόνων και της δεοντολογίας. Χαρακτηριστικό της έννοιας της εγκατάστασης είναι η άσκηση οικονομικής δραστηριότητας με σταθερό και συνεχή τρόπο.Το δικαίωμα έχει άμεσο αποτέλεσμα στην εφαρμογή του απευθείας εκ της ΣΛΕΕ,υπό την έννοια της κατάργησης οποιωνδήποτε περιορισμών τίθενται από τις εσωτερικές νομοθεσίες.

19 α)επίτευξη της δημιουργίας ενιαίας αγοράς εντός της Κοινότητας
Τέλος,τα δικαιώματα των άρθρων ΣΛΕΕ αντανακλάται η πάγια νομολογία του ΔΕΕ προς την κατεύθυνση της πλήρους και ανεπιφύλακτης προστασίας τους. Οι αρχές που τα διέπουν είναι όμοιες, και εφαρμοζόμενες μέσα από την ως άνω νομολογία καθιστούν ξεκάθαρη την ερμηνεία των άρθρων,παράλληλα προς το σκοπό της αύξησης κινητικότητας των εργαζομένων εντός της Ένωσης. Ο συνδυασμός των δικαιωμάτων αυτών για τα φυσικά πρόσωπα,με τα αντίστοιχα ισχύοντα για τις υπηρεσίες και τις εταιρίες, συνθέτει ένα οργανωμένο σύστημα εργασιακής απασχόλησης με σαφείς στόχους: α)επίτευξη της δημιουργίας ενιαίας αγοράς εντός της Κοινότητας β)μείωση της ανεργίας γ)αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος δ)αντιμετώπιση της έλλειψης εξειδικευμένων γνώσεων ανά τομείς απασχόλησης στα κ-μ υποδοχής.

20 Βιβλιογραφία-Πηγές Β.Χριστιανός, Μ.Κουσκουνά, Ρ.Ε. Παπαδοπούλου,Μ.Περάκης«Το δίκαιο της Ευρωπαικής Ένωσης μέσα από τη νομολογία»,2011, Εκδόσεις Σάκκουλα Vicki Paskalia “Free movement Social Security and Gender in the EU”,2007,Google Books Πατρίνα Παπαρρηγοπούλου-Πεχλιβανίδη «Δίκαιο Κοινωνικής Ασφάλισης» , 2η έκδοση,2016, Νομική Βιβλιοθήκη

21


Κατέβασμα ppt "Μανίκη Γαβριέλλα Μήτσης Σταύρος"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google