Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
1ο Γυμνάσιο Ανατολής Σχολικό έτος
2
Θεματολογία Προγράμματος: κοινωνικοσυναισθηματική μάθηση
Θεματολογία Προγράμματος: κοινωνικοσυναισθηματική μάθηση
3
Στόχοι του Προγράμματος
ενίσχυση των ακαδημαϊκών, συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών και της αυτοεικόνας και αυτοπεποίθησης τους εφοδιασμένος ο έφηβος με βασικές δεξιότητες και αποτελεσματικούς τρόπους διεκδίκησης των αναγκών του, εντάσσεται ομαλότερα στην ομάδα και εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις εκείνες που διευκολύνουν και ευνοούν τη διαδικασία της μάθησης. Ειδικότερα, οι σχέσεις των εφήβων με τους συνομηλίκους και η διαμόρφωση ταυτότητας αποτελούν κεντρικά ζητήματα στη ζωή τους. Τα ζητήματα αυτά συχνά απορροφούν σημαντική ενέργεια από την καθημερινότητά τους και επιδρούν στην αυτοεικόνα, στην αυτοεκτίμηση, στη συναισθηματική τους κατάσταση, καθώς και στην παρουσία τους στο σχολικό πλαίσιο.
4
Υλικό για την υλοποίηση του Προγράμματος
Αποτελείται από 7 ενότητες Σχεδιάστηκε από το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Σχεδία» Έγινε σχετική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Ολοκληρώθηκαν 4 από τις 7 ενότητες Προβλέπεται η συνέχεια του προγράμματος κατά το επόμενο σχολικό έτος
5
1η ενότητα: Γνωριμία- Δέσιμο ομάδας
Εισαγωγή στη φιλοσοφία του Προγράμματος Ασκήσεις γνωριμίας Άσκηση ανάδειξης κοινών αναγκών των ανθρώπων- Πυραμίδα Maslow
6
Πυραμίδα Maslow Η συγκεκριμένη ιεράρχηση απεικονίζεται συχνά με την μορφή πυραμίδας. Στα κατώτερα επίπεδα της πυραμίδας συνομαδώνονται οι βασικότερες ανθρώπινες ανάγκες, ενώ οι πιο σύνθετες ανάγκες εντοπίζονται στην κορυφή της πυραμίδας. Οι ανάγκες της βάσης της πυραμίδας του Maslow αποτελούν τις φυσιολογικές/βιολογικές ανθρώπινες ανάγκες, συμπεριλαμβάνοντας την ανάγκη για τροφή, νερό, ύπνο, και θέρμανση. Από την στιγμή που ικανοποιούνται οι συγκεκριμένες ανάγκες οι άνθρωποι κινούνται προς το επόμενο επίπεδο αναγκών, που συμπεριλαμβάνουν τις ανάγκες για ασφάλεια και προστασία. Καθώς οι άνθρωποι κινούνται προς την κορυφή της πυραμίδας, οι ανάγκες καθίστανται ολοένα και περισσότερο ψυχολογικές και κοινωνικές. Η ανάγκη για αγάπη, φιλία και οικειότητα καθίσταται σημαντική, ενώ ανωτέρω η ανάγκη για προσωπική/κοινωνική αποδοχή και για αισθήματα επιτυχίας αποκτούν προτεραιότητα.
7
2η ενότητα: Συμβόλαιο όροι και όρια στη λειτουργία της ομάδας
Προϋποθέσεις καλής συνεργασίας Διαχείριση διάσπασης της ομάδας
8
3η ενότητα: θετική ενίσχυση
Εστιάζουμε στα θετικά στοιχεία των άλλων Μαθαίνουμε να κάνουμε θετικά σχόλια Προβολή ταινίας validation
9
4η ενότητα: Γνωστικά σφάλματα
Στόχος: να συνειδητοποιήσουμε τους λανθασμένους τρόπους σκέψης που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι μερικές φορές Να αντιληφθούμε ότι τα γνωστικά σφάλματα που κάνουμε μάς εμποδίζουν από το να βλέπουμε τα πράγματα στην πραγματική τους διάσταση και να ενεργούμε αποτελεσματικά Ανάλυση ιστοριών
10
Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας Χόρχε Μπουκάι
Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας Χόρχε Μπουκάι Όπως ο ελέφαντας της ιστορίας, έτσι και όλοι εμείς παραμένουμε υποσυνείδητα δεμένοι με τις ψυχολογικές μας αλυσίδες από την πιο τρυφερή μας ηλικία, τραυματίζοντας την αυτοεκτίμηση και την εμπιστοσύνη προς τον εαυτό μας.
11
5η 6η 7η ενότητα Αναγνώριση Έκφραση Διαχείριση συναισθημάτων
12
Μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα: Α3
Υπεύθυνες καθηγήτριες Πάνου Μάγδα Μποτωνάκη Νίκη
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.