Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
2o ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
“Life Coaching for Teachers: happy teachers for better students” Διαχείριση ζωής : ευτυχισμένοι δάσκαλοι καλύτεροι μαθητές Λέλλου Αγγελική , Φιλόλογος Μαργέλη Ιωάννα, Φιλόλογος ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2018
2
Το πρόγραμμα “Life Coaching for Teachers: happy teachers for better students” είχε ως σκοπό οι επιμορφούμενοι να εκπαιδευτούν, ώστε κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής τους καριέρας να επιτύχουν ισορροπημένη εργασιακή ζωή
3
Απαραίτητη προϋπόθεση:
Ο εκπαιδευτικός να έχει επαφή με τα συναισθήματά του να τα αναγνωρίζει να αξιολογεί την έντασή τους να τα εκφράζει με δημιουργικό τρόπο να αποκαθιστά την ισορροπία ανάμεσα στην εργασιακή και την προσωπική του ζωή
4
Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης αξιοποιήθηκαν διάφορες τεχνικές με στόχους:
την ολιστική προσέγγιση της ανθρώπινης συμπεριφοράς τη διαχείριση της εσωτερικής μας ενέργειας την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης την τόνωση της αυτοπεποίθησής μας τη διαχείριση του άγχους την ανατροφοδότηση από τις εμπειρίες την υιοθέτηση της νοοτροπίας της ευτυχίας
5
Οι τεχνικές αυτές βασίζονται στη Θεωρία GESTALT:
Ο άνθρωπος πρέπει: να έχει την ικανότητα να βρίσκεται σε επαφή με τα συναισθήματά του κάθε στιγμή της ζωής του να αποκτήσει επίγνωση του τι βιώνει και πράττει να κατανοεί τον εαυτό του και το περιβάλλον του να κάνει επιλογές που τον ωφελούν
7
Λέξεις- Κλειδιά: δράση(activity) ροή(flowbility) επιλογή(choice) λύση(solution) αποδοχή των συναισθημάτων μας (to accept our feelings)
8
Βιωματικές δράσεις: eye contact: Τα μέλη της ομάδας χωριστήκαμε ανά δύο και χωρίς να μιλάμε κοιταζόμασταν μεταξύ μας σιωπηλά. Μετά είπαμε τι αισθάνθηκε ο ένας για τον άλλο και τι αισθανθήκαμε εμείς για τον εαυτό μας (επαφή με τα συναισθήματα)
9
Αναγνώριση στερεοτυπικών αντιλήψεων: Παρατηρώντας τον τρούλο του Καθεδρικού ναού της Φλωρεντίας συνειδητοποιήσαμε ότι η στερεοτυπική μας αντίληψη (ότι ο τρούλος είναι πλήρως διακοσμημένος) μας εμπόδιζε να έχουμε την αληθινή εικόνα των αρχιτεκτονικών ατελειών που υπάρχουν στον τρούλο. Με βάση αυτό το παράδειγμα κάναμε μεταφορά σε ανάλογα κοινωνικά στερεότυπα τα οποία διαστρεβλώνουν την αληθινή εικόνα του κόσμου
11
Οπτική δραματοποίηση συναισθημάτων:
Κατασκευάσαμε μάσκες με χαρτί που απεικόνιζαν τα βασικά συναισθήματα (θυμό, θλίψη, φόβο, ευτυχία, έκπληξη, αποστροφή, ντροπή). Στη συνέχεια κινούμασταν στο χώρο της αίθουσας εκφράζοντας αυτά τα συναισθήματα και κρατώντας μπροστά από το πρόσωπο τη μάσκα με την απεικόνιση του αντίστοιχου συναισθήματος
14
Ακουστική δραματοποίηση:
Έγινε ανάγνωση διαφόρων κειμένων με τέτοιο τρόπο, που μας βοήθησε να μπορούμε να διακρίνουμε κάθε συναίσθημα, τόσο ως προς το είδος του όσο και ως προς την έντασή του
15
Αποτίμηση: Ύστερα από όλες τις δράσεις με τις οποίες ήρθαμε σε επαφή με τα συναισθήματά μας ζωγραφίσαμε το μελλοντικό μας εαυτό. Ολοκληρώνοντας τη ζωγραφιά συνειδητοποιήσαμε ότι φανταζόμαστε με αισιοδοξία το μέλλον μας.
16
Το αποτέλεσμα από την επαφή με τα συναισθήματά μας και τη δημιουργική έκφρασή τους μάς παρακινεί να εφαρμόσουμε ανάλογες πρακτικές , τόσο στις σχέσεις μας με τους συναδέλφους μας όσο και με τους μαθητές και μαθήτριές μας.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.