Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
«Για ένα νέο ελληνικό πανεπιστήμιο»
ΕΛΙΑΜΕΠ, ΙΟΒΕ, Κantor, Κίνηση Πολιτών και Διεθνής Διαφάνεια Ελλάς Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2012 Μέγαρο Μουσικής Ευριπίδης Γ. Στεφάνου Πανεπιστήμιο Κρήτης
2
Αλλαγή προς ποιό σύστημα;
ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ Ελληνικά Πανεπιστήμια μετά από 30 χρόνια λειτουργίας με το προηγούμενο μοντέλο διοίκησης βρίσκονται σε ένα μεταβατικό στάδιο: Απαίτηση αλλαγής του προηγούμενου συστήματος ή μοντέλου. Αλλαγή προς ποιό σύστημα; Σ’ ένα σύστημα που μπορεί να διασφαλίσει: Την συνεχή καλλιέργεια και την εγκαθίδρυση ενός πολιτισμού («κουλτούρας») ακαδημαϊκής και ερευνητικής ποιότητας. Ιδρύματα με κουλτούρα ποιότητας είναι διαχρονικά πρωτοπόρα με όποιο μοντέλο διοικητικής λειτουργίας.
3
Προϋπόθεση: Ερευνητικό Πανεπιστήμιο!! Δημόσιο Πανεπιστήμιο:
Σημαίνει ότι στηρίζεται σημαντικά στη δημόσια δαπάνη. Απαίτηση αποτελεσματικής χρήσης των δημοσίων δαπανών. Αποφυγή εγκλεισμού των πανεπιστημιακών και των ερευνητών στον μικρόκοσμό τους. Καλώς εννοούμενη αποτελεσματικότητα, και συνεχής αναβάθμιση της ποιότητας στην Πανεπιστημιακή διδασκαλία και την Έρευνα. Δημόσιος έλεγχος σημαίνει αξιολόγηση.
4
Αξιολόγηση Χρήση ποσοτικών δεικτών για την αξιολόγηση των «υπηρεσιών» που παρέχουν στην κοινωνία οι ερευνητές και οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι. Ποιοί είναι οι δείκτες που μπορούν να αξιολογήσουν τις ακαδημαϊκές και ερευνητικές δραστηριότητες; Ορισμένοι δείκτες, ενώ μπορούν να μας δώσουν χρήσιμες πληροφορίες για την εκπαιδευτική και ερευνητική δραστηριότητα, γίνονται επικίνδυνοι όταν τους καθιστούμε ως στόχο προς εκπλήρωση ή θέσφατο κρίσης ιδρυμάτων και επιστημόνων.
5
Στην Εκπαίδευση Xρόνος εύρεσης εργασίας αποφοίτων: Εργασία που να αντιστοιχεί στο επίπεδο της ειδίκευσης και μισθού με τις σπουδές του. Αν χρησιμοποιηθεί ως στόχος: Ευνοούνται στοιχεία εκπαίδευσης που παρέχουν επαγγελματικές δεξιότητες γρήγορα εξαργυρώσιμες στην αγορά εργασίας. «Κουλτούρα του βραχυπρόθεσμου οφέλους» Στερούμε (τους φοιτητές) των βασικών γνώσεων & της διανοητικής διαδικασίας. Αναγκαία για μελλοντική επιστημονική & επαγγελματική εξέλιξη. Σύγχρονη οικονομία έχει ανάγκη από επιστήμονες με γνώσεις για να μπορούν να ανταποκρίνονται στις απρόβλεπτες μελλοντικές εξελίξεις.
6
Στην Έρευνα Ποσοτικοί βιβλιομετρικοί δείκτες αριθμητικής μέτρησης δημοσιεύσεων και αναφορών. Δείκτες χρήσιμοι αν προσαρμόζονται σε συγκεκριμένα ερευνητικά πεδία αλλά προσοχή ως προς την εικόνα που δίνουν για την ατομική κρίση ερευνητών. Επικύνδινοι όταν όμως γίνονται αντικειμενικοί στόχοι για κάθε ερευνητή και τον καθοδηγούν στις ερευνητικές του επιλογές. Χάνεται η επιλογή δύσκολων επιστημονικών ερωτημάτων και η προσπάθεια για την επίλυσή τους μέσω της επίπονης, διανοητικά προκλητικής και συχνά χρονοβόρας ερευνητικής διαδικασίας.
7
Κίνδυνοι που ελοχεύουν:
Οι δείκτες απόδοσης (Key Performance Indicators) κυριότερο εργαλείο εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης ενός ερευνητικού ιδρύματος όπως σε εταιρίες. Διοικήσεις ΑΕΙ καθοδηγούνται από τα κριτήρια των εταιριών αξιολόγησης και χαράσσουν πολιτική με στόχο την υψηλή θέση στις λίστες: Μεγαλύτερη «θέαση» στην παγκοσμιοποιημένη επιστημονική κοινότητα. Οργάνωση των υπηρεσιών αξιολόγησης: Δημιουργία μια ενδο- & εξω- πανεπιστημιακής γραφειοκρατίας: Σημαντικά βρετανικά ΑΕΙ το αναθεωρούν. Η κατάρευση της λειτουργίας της δικιάς μας ΑΔΙΠ.
8
Προσπάθεια του Πανεπιστημίου Κρήτης στην δημιουργία
«κουλτούρας ποιότητας»
9
Στρατηγικοί στόχοι: I) Ανθρώπινο Δυναμικό Ανάθεση καταξιωμένους (& εμπνευσμένους) πανεπιστημιακούς την οργάνωση του ιδρύματος και την προσέλκυση ακαδημαϊκού προσωπικού Φ. Καφάτος (Harvard University, Βιολογία), Π. Λαμπρόπουλος (University of S. California, Φυσική), E. Οικονόμου (University of Virginia, Φυσική), Γ. Σηφάκης (Θniversity of New York & ΑΠΘ, Φιλολογία), Δ. Τσιχριτζής (Univ. of Toronto, Επιστήμη Υπολογιστών)
10
II) Δημιουργία ενός “νέου μοντέλου ΑΕΙ” στην Ελλάδα
Νέος Νόμος (1268/1982 μετάβαση από το «Γερμανικό» προς το «Αμερικανικό»): Περισσότερη Ανεξαρτησία (και Υπευθυνότητα) στους νέους επιστήμονες να αναπτύξουν τηνέρευνά τους. Νέα επιστημονικά πεδία δημιουργήθηκαν σε Ελληνικά ΑΕΙ (Επιστ. Υπολογιστών, Μοριακή Βιολογία & Βιοτεχνολογία, LASER). Για πρώτη φορά και ΕΚΤΟΣ ΝΟΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ θεσμοθετήθηκαν μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα (μαθήματα, εξετάσεις, ερευνητικές προτάσεις, κλπ.): Προσέλκυση Μεταπτυχιακών φοιτητών από όλη την Ελλάδα.
11
Πολύ καλό ερευνητικό περιβάλλον, και
Δημιουργία ανεξάρτητων-συνεργαζόμενων ερευνητικών ινστιτούτων: ΕΚΕΚ-ΙΤΕ ΙΘΑΒΙΚ Πλεονεκτήματα : Αρχική Χρηματοδότηση για να ξεκινήσει η ερευνητική προσπάθεια (προσέγγιση ανύπαρκτη μέχρι και σήμερα στα ΑΕΙ) Δεν αρχίζεις από το μηδέν (βασικές υποδομές για το κυνήγι χρηματοδότησης) Πολύ καλό ερευνητικό περιβάλλον, και Καλύτεροι μισθοί...
12
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤHΜΙΟ ΚΡHΤΗΣ ΑΠEΚΤΗΣΕ ΤΗΝ ΦΗΜΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΩΣ ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΟΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΡΕΥΝΑ: ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΝΕΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜOΝΩΝ ΜΕ ΔΙΕΘΝΟYΣ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ. ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ: Π.χ. Κρίσεις για εξέλιξη με διαδικασία εξωτερικών κριτών (εκτός εισηγητικών επιτροπών): 12 Επιστολές από γνωστούς διεθνώς ακαδημαϊκούς στους οποίους αποστέλλονταν το βιογραφικό και 6 επιλεγμένες εργασίες του υποψήφιου με το ερώτημα πως στέκεται διεθνώς ο κρινόμενος.
13
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Κρήτης
Εθελοντικές Αξιολογήσεις 1η Αξιολόγηση 1999 Helen Arveler (Sorbonne), Amadeo Odoni (MΙT), Maurice Aymar (Ecole des Hautes Etude en Sciences Sociales), Stelios Argyros (European Parliament), Nikos Mouzelis (London School of Economics). 2η Αξιολόγηση (CRE-European University Association) ΑΔΙΠ: ΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
14
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
‘Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts’ A. Einstein
15
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΕΣ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
75% 60%
16
ΑΠΗΧΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ποσοστό (%) δημοσιεύσεων με υψηλή απήχηση: Το Πανεπιστήμιο Κρήτης βρίσκεται πάνω από τον παγκόσμιο μέσο όρο στις κατηγορίες 1%, 5%, 10% και 25%.
17
1999-2009 Total Citations (TC) 1999-2009 TC – self C PROFESSOR
Prof A 1672 Prof B 1302 Prof C 1334 Prof D 874 TC – self C PROFESSOR CITATIONS Prof A 1456 Prof B 1127 Prof C 1206 Prof D 779 Average 1142
18
ΑΠΗΧΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΕ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ
19
Leiden Ranking : Μέτρηση της ερευνητικής παραγωγής με βιβλιομετρικά δεδομένα (αρ. Δημοσιεύσεων και Αναφορές σε αυτές): Αντικειμενικά κριτήρια Leiden Ranking 2011/2012-EUROPE (publications in English): the 400 largest All languages: 123 All languages: 292 Leiden Ranking 2011/2012-WORLD(publications in English): All Leiden Ranking 2011/2012-GREECE 320 Kyoto Univ % 321 Univ Torino % 322 Natl Chiao Tung Univ % 323 Politecnico Milano % 324 Univ Crete % 325 Univ Burgundy %
20
Πανεπιστήμιο Κρήτης: “Rising Star”
HIGH PRECOCITY: NATIONAL TREASURES Πανεπιστήμιο Κρήτης: “Rising Star” 50o στα καλύτερα 100
21
Aπαιτήσεις ιδρύματος από το ακαδημαϊκό προσωπικό για μια κουλτούρα ποιότητας
(που δεν θα επηρεάζεται εύκολα, από τις αναπόφευκτες συχνά, αλλαγές του συστήματος διοίκησης) Δημιουργικής συνεργασίας και διεπιστημονικότητας για το «κοινό καλό» του Ιδρύματος. Αφοσίωση στη διδασκαλία. Πρέπει να κρινόμαστε για αυτό πριν από κάθετι άλλο: Επιβράβευση των δασκάλων! Αφοσίωση στην έρευνα: Η δυσκολότερη πρόκληση. Χωρίς παραγωγή γνώσης δεν διασφαλίζεται η μετάδοσή της. Στήριξη και επιβράβευση. Πρόκληση: Αποτίμηση της ερευνητικής προσπάθειας. Κανόνες & πρότυπα που δεν βασίζονται σε μηχανική χρήση δεικτών και μόνο.
22
ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ / ΥΠΟΔΟΜΕΣ-ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ /
ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ ??? ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ / ΥΠΟΔΟΜΕΣ-ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ / ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΩΝ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΑΛΛΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!!!! ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ : ΟΡΟΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗ ΠΡΟΣΕΛΚΥΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΣΤΗ ΒΑΣΗ ΚΑΝΟΝΩΝ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.