Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΛαύρα Μπλέτσας Τροποποιήθηκε πριν 5 χρόνια
1
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Οι πολιτιστικές βιομηχανίες μετά το διαδίκτυο- Μάχες γύρω από την πνευματική ιδιοκτησία Vol 2
2
Πνευματικά δικαιώματα, πολιτιστική βιομηχανία και διαμοιρασμός στο διαδίκτυο
Παρά τις νομικές πιέσεις που έχει ασκήσει από πολύ νωρίς η βιομηχανία και την αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου, η ανταλλαγή αρχείων σε βάση p2p συνεχίζεται. Το θέμα που θα μας απασχολήσει δεν είναι αν είναι ηθική ή παράνομη η πρακτική ή όχι, αλλά τι διακυβεύεται. Oι νόμοι πρέπει να προσαρμόζονται στην κοινωνική πραγματικότητα- και αυτό δε φαίνεται να συμβαίνει… Παρότι η νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας έχει στο επίκεντρό της την προστασία του δημιουργού, με τον τρόπο που είναι δομημένο το σύστημα, τα δικαιώματά του δεν εξυπηρετούνται επαρκώς στην πράξη. Επίσης πάντα υπήρχε ανάγκη εξισορρόπησης ιδιωτικού και δημοσίου συμφέροντος (εξ ου και οι εξαιρέσεις- π.χ. για εκπαιδευτικούς σκοπούς). Από το 1970 και μετά, οπότε φάνηκε η οικονομική δυναμική των πολιτιστικών βιομηχανιών, υπάρχει διαρκής πίεση για αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου χωρίς αυτή να φαίνεται ότι εξυπηρετεί το κοινό ή τους δημιουργούς.
3
Οι διαφορές που κάνουν το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο ανεπαρκές
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Προϊόντα σε άυλη μορφή (μπορούμε να τα μοιραστούμε και ο διαμοιρασμός δεν επηρεάζει τη διαθεσιμότητά τους) Βασική αρχή: Πληθώρα- τεχνητοί περιορισμοί Αξία δίνουν οι πληροφοριακή ενδιάμεσοι (π.χ. Google) και τα δίκτυα (FB) Αδύνατος ο πλήρης έλεγχος Τα δίκτυα έχουν δύναμη Προϊόντα σε υλική μορφή (πρέπει να αγοράσουμε) Σημαντικά κόστη και περιορισμός έκθεσης Βασική αρχή: Σπανιότητα- πραγματικοί περιορισμοί Παραγωγοί και διανομείς δίνουν αξία Σχετικά εύκολος ο έλεγχος Οι πυλωροί έχουν τη δύναμη
4
Οι συνέπειες της ψηφιοποίησης και η αντίδραση των πολιτιστικών βιομηχανιών
Άμεση συνέπεια της ψηφιοποίησης είναι η διάχυση των πολιτισμικών περιεχομένων στο διαδίκτυο με τρόπο πολύ πιο αποτελεσματικό και μαζικό από οποιαδήποτε άλλη ιστορική συγκυρία. Από τη μία η εξέλιξη αυτή αποσταθεροποιεί τα οικονομικά μοντέλα της πολιτιστικής βιομηχανίας. Από την άλλη όμως επιτρέπει μια άνευ προηγουμένου δημιουργικότητα για εκατομμύρια απλούς χρήστες σε όλο τον πλανήτη. Τα μέτρα κατά της ανταλλαγής περιεχομένου στο διαδίκτυο που υποστηρίζει η πολιτιστική βιομηχανία έχουν σαν στόχο την τεχνητή επιβολή στο ψηφιακό περιβάλλον των περιορισμών που ισχύουν στη παραγωγή και διανομή υλικών πολιτιστικών προϊόντων. Με άλλα λόγια, στόχος της βιομηχανίας είναι η επαναφορά του συναγωνιστικού χαρακτήρα στα ψηφιακά προϊόντα ούτως ώστε η αγορά να επανέλθει στην προηγούμενη κατάσταση.
5
A documentary on the music business by 30 Seconds to Mars
Seconds to Mars (debut) A beautiful lie This is War (η ΕΜΙ ζητάει επειδή δέκα χρόνια μετά το πρώτο συμβόλαιο αναζήτησαν νέο label) – 2012 Artifact In a bid to involve their fans for This Is War, Thirty Seconds to Mars held an event, called The Summit, at the Avalon Club in Los Angeles, where they invited fans to provide backing vocals and percussion.[40] After the success of the initial Summit, the group repeated the event in eight countries and extended it digitally.[41] The band also invited fans to submit close-up shots of their faces in order to make 2,000 different individual covers for the album.
6
Τελικά φταίει η πειρατεία ή ο τρόπος που είναι δομημένη η βιομηχανία για την κρίση των πωλήσεων;
Στο απόσπασμα αυτό από το ντοκιμαντέρ που γύρισαν οι 30 Seconds to Mars σαν απάντηση στη μήνυση που τους έκανε η EMI, μπορείτε να δείτε γιατί πολύ συχνά στην τάξη ανέφερα ότι οι εταιρίες μετακυλίουν το μεγαλύτερο μέρος του ρίσκου της επένδυσης που κάνουν για την κυκλοφορία ενός νέου δίσκου στον καλλιτέχνη. Θυμηθείτε και την περίπτωση της Lady Gaga. Κάτω από το φως τέτοιων παραδειγμάτων, και τα ευρήματα ερευνών που θέλουν τις εταιρίες να έχουν μειώσει κατακόρυφα τις επενδύσεις σε νέους καλλιτέχνες τα τελευταία 20 χρόνια, αξίζει να αναρωτηθούμε αν είναι η πειρατεία η κυρίαρχη αιτία της αποσταθεροποίησης της βιομηχανίας.
7
Μια ιστορία για τη δύναμη του διαδικτύου: Humans of New York by B
Μια ιστορία για τη δύναμη του διαδικτύου: Humans of New York by B. Stanton
8
Η περίπτωση του Vidal από το Brooklyn
"Who's influenced you the most in your life?“ "My principal, Ms. Lopez." "How has she influenced you?" "When we get in trouble, she doesn't suspend us. She calls us to her office and explains to us how society was built down around us. And she tells us that each time somebody fails out of school, a new jail cell gets built. And one time she made every student stand up, one at a time, and she told each one of us that we matter." Η περίπτωση του Vidal από το Brooklyn
9
Humans of New York- οι αριθμοί
Περισσότεροι από άνθρωποι ακολουθούν τη σελίδα του στο FB. Το βιβλίο με τις φωτογραφίες του ξεπέρασε τις 32 εβδομάδες στη λίστα best sellers των NY Times. Έχει ήδη καλύψει 20 χώρες και πολύ ευρύ φάσμα συνομιλητών. 1,4 εκατομμύρια δολάρια μαζεύτηκαν σαν αποτέλεσμα της δημοσίευσης της ιστορίας του Vidal Το ποσό αυτό έφτασε για να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα υποτροφιών για τα παιδιά της περιοχής που τα παιδιά εγκαινίασαν πηγαίνοντας στο Harvard Ένα πολιτιστικό project που επιστρέφει τη δύναμη που του δίνουν τα δίκτυα.
10
Creative Commons- μία εναλλακτική λύση στην άσκηση του δικαιώματος πνευματικής ιδιοκτησίας (copyright)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.