Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΜΑΡΙΑ ΨΥΧΑ & ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ- ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: Διδακτική των Φυσικών Επιστημών Διδάσκουσα: Χρηστίδου Βασιλεία Θέμα Διδασκαλίας ΠΗΞΗ (XMAS) ΜΑΡΙΑ ΨΥΧΑ & ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΠΑΠΑΠΟΣΤΟΛΟΥ
2
Αντιλήψεις των παιδιών -Δυσκολίες που αντιμετωπίζουν:
Ενότητα: Θερμότητα Γνωστικό Αντικείμενο: Η πήξη των υλικών Τίτλος Δραστηριότητας: Υγρά που παγώνουν Διάρκεια: 30 λεπτά Αντιλήψεις των παιδιών -Δυσκολίες που αντιμετωπίζουν: 1.Τα μικρά παιδιά πιστεύουν συχνά πως οι μεταβολές της φυσικής κατάστασης αφορούν μόνο το νερό 2. Δυσκολία στην συσχέτιση της θερμότητας με την μεταβολή της φυσικής κατάστασης των υλικών. Δεν συνδέουν την πήξη με την αποβολή θερμότητας, δηλαδή την ψύξη. 3.Πολλά παιδιά στην προσχολική ηλικία δεν αναγνωρίζουν ότι όταν ένα υλικό περνάει από την υγρή στη στερεά κατάσταση παρεμένει το ίδιο απο άποψη σύστασης.
3
Στόχοι: 1. Να αναγνωρίσουν την πήξη, δηλαδή ότι ορισμένα υλικά περνούν από την υγρή στη στερεά κατάσταση Να συνδέσουν την πήξη με α) την ψύξη στην κατάψυξη ενός ψυγείου και β) με την ψύξη στο περιβάλλον. 3. Να κατανοήσουν ότι κατά την πήξη, το υγρό έχει την ίδια ποιότητα με το στερεό. Να φτιαξω λίγο τα κενά
4
Μέθοδοι :Συζήτηση,Δραματοποιήση,Παρατήρηση,Πείραμα
Εποπτικά μέσα: Εικόνες στο power point Υλικά δραστηριότητας: - Ψυγείο,πορτοκαλάδα -πολύχρωμο μολύβι -ζεστή σοκολάτα -γυάλινο μπουκάλι νερό -λικέρ τριαντάφυλλο -μπουκάλι με νερό που έχουμε προσθέσει αλάτι, αντίστοιχα παγωμένα υλικά Παρουσίαση των σταδίων διαδικασίας της δραστηριότητας : α. Στάδιο Προσανατολισμού:(10 λεπτά)
6
-ενα μπουκάλι με νερό από τη θάλασσα
β. Στάδιο ανάδειξης ιδεών: ( 6 Λεπτά ) ) Λίστα με τα δώρα που ζήτησαν τα παιδιά - χριστουγεννιάτικη μπάλα για το δέντρο -μια πορτοκαλάδα -ενα πολύχρωμο μολύβι -μια ζεστή σοκολάτα -ενα γυάλινο μπουκάλι νερό -λικέρ τριαντάφυλλο -ενα μπουκάλι με νερό από τη θάλασσα
7
γ. Στάδιο αναδόμησης: (10 λεπτά) Πείραμα δ
γ. Στάδιο αναδόμησης: (10 λεπτά) Πείραμα δ. Στάδιο εφαρμογής νέων ιδεών (5 λεπτά) Επανάληψη πειράματος
8
ε. Στάδιο ανασκόπησης (αξιολόγησης) (χρονική διάρκεια) Σοκολατένιο κουτάλι που λιώνει
2/25/2019
9
Υλικά: πλαστικά κουτάλια, κουβερτούρα, τρούφα και οτι άλλο θέλουμε για την διακόσμηση
10
Βιβλιογραφία Καλά Χριστούγεννα!
Ραβάνης, Κ. (2007) Δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο από τον κόσμο της φυσικής. Αθήνα: Δίπτυχο Driner, R. (2000) Οικοδομώντας τις έννοιες των φυσικών επιστημών: μια παγκόσμια σύνοψη των ιδεών των μαθητών. Αθήνα: Τυπωθήτω Καλά Χριστούγεννα!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.