Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΘεοφύλακτος Κανακάρης-Ρούφος Τροποποιήθηκε πριν 5 χρόνια
1
PIERCE – ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ
1Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «Προγράμματα Σπουδών – Σχολικά Εγχειρίδια: Από το παρελθόν στο παρόν και στο μέλλον» Γ.Χ. Τζήρος: «Η περίπτωση των Οικονομικών Μαθημάτων στο Γενικό Λύκειο» Αγία Παρασκευή, 4-6 Μαρτίου 2016 26/12/2018 Γ.Χ.ΤΖΗΡΟΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
2
ΣΥΝΤΟΜΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ
1. Πολιτική Οικονομία: (Μικροοικονομία, Μακροοικονομία, Στοιχεία Μαρξιστικής Θεωρίας), Μάθημα 4ης Δέσμης, από το 1993 πανελλαδικά εξεταζόμενο. 2. Αρχές Οικονομικής Θεωρίας: 2000 – σήμερα (Μικροοικονομία – Μακροοικονομία), Μάθημα Επιλογής ( ), Μάθημα Ομάδας Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής ( ), πανελλαδικά εξεταζόμενο. 3. Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών: 2000 – 2015, Μάθημα Τεχνολογικής Κατεύθυνσης ΙΙ, πανελλαδικά εξεταζόμενο, Επιλογής Γ’ Λυκείου σήμερα. 4. Αρχές Οικονομίας: 2000 – 2013, Μάθημα Γενικής Παιδείας της Α’ Λυκείου (Εισαγωγικό). 5. Αρχές Οικονομίας: , Μάθημα Επιλογής Β’ Λυκείου, Μακροοικονομία. 6. Στο πλαίσιο των μαθημάτων Πολιτικής Παιδείας Α’ Λυκείου, Πολιτικής Παιδείας Β’ Λυκείου, Βασικών Αρχών Κοινωνικών Επιστημών (Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών Β’ Λυκείου), και Ιστορίας Κοινωνικών Επιστημών Γ’ Λυκείου διδάσκονται από το 2013 και εντεύθεν στοιχεία Οικονομικών. 26/12/2018 Γ.Χ.ΤΖΗΡΟΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
3
Γ.Χ.ΤΖΗΡΟΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
ΒΑΣΙΚΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ • Το βασικό οικονομικό μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» είναι μετεξέλιξη του παλιού εγχειριδίου της «Πολιτικής Οικονομίας». • Καμία επιστημονική εξέλιξη απ’ όλα όσα έχουν συμβεί μεταξύ δεν έχει συμπεριληφθεί στο σχολικό εγχειρίδιο. • Από το 2009 οι μαθητές διδάσκονται στοιχεία Μικροοικονομίας, ενώ έχει σταματήσει η διδασκαλία Μακροοικονομίας. • Οι μαθητές δεν διδάσκονται βασικές μακροοικονομικές έννοιες, όπως το Α.Ε.Π., οι διακυμάνσεις, η ανεργία, ο πληθωρισμός, η δημοσιονομική πολιτική κ.λπ. • Υπάρχει τεράστια απόκλιση μεταξύ αυτών που διδάσκονται στα Οικονομικά οι μαθητές Λυκείων σε άλλες αναπτυγμένες χώρες, τόσο από πλευράς μαθημάτων, όσο και σε βαθμό ανάλυσης. • Υπάρχει οπισθοδρόμηση στη διδασκαλία των οικονομικών μαθημάτων στο γενικό λύκειο. • Υπάρχει μια εξωπραγματική αύξηση μαθημάτων πολιτικών και κοινωνικών επιστημών, σε βάρος των οικονομικών μαθημάτων. 26/12/2018 Γ.Χ.ΤΖΗΡΟΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
4
Γ.Χ.ΤΖΗΡΟΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ • Πρέπει να γραφεί καινούριο εγχειρίδιο για το μάθημα του ΑΟΘ, το οποίο θα ενσωματώνει όλες τις επιστημονικές εξελίξεις των τελευταίων δεκαετιών. • Πρέπει να «σπάσει» η διδασκαλία του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας. • Πρέπει να γίνει αυτόνομη διδασκαλία οικονομικών μαθημάτων σε όλες τις τάξεις του γενικού λυκείου. • Πρέπει να εισαχθούν νέα οικονομικά μαθήματα, όπως: Επιχειρηματικότητα (γ’ Γυμνασίου, Α’ Λυκείου) Προσωπικός Χρηματοοικονομικός Προγραμματισμός (Personal Finance, γ’ Γυμνασίου, Α’ Λυκείου). Οικονομική των Επιχειρήσεων (Β’ Λυκείου) Μακροοικονομία (Γ’ Λυκείου) • Να εισαχθούν και άλλα οικονομικά μαθήματα, ως μαθήματα επιλογής σε όλες τις τάξεις του Λυκείου (π.χ. Διαφήμιση, Marketing). 26/12/2018 Γ.Χ.ΤΖΗΡΟΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
5
ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΤΗΤΑΣ
• Διδάσκεται σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες (σκανδιναβικές, Ισπανία, Πολωνία, Βουλγαρία, Αγγλία κ.ά.). • Στην Ελλάδα εφαρμόζεται μόνο η δραστηριότητα Junior Achievement. • Στις σκανδιναβικές χώρες δίνεται νομικά η δυνατότητα στους μαθητές να δημιουργήσουν πραγματική επιχείρηση. Στην Ελλάδα, όχι. • Παλαιότερες προσπάθειες στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο δεν καρποφόρησαν. • Υπάρχει μια αδικαιολόγητη σπατάλη ταλέντων, ιδεών και καινοτομιών. • Υπάρχει μια αδικαιολόγητη προκατάληψη απέναντι στην Επιχειρηματικότητα, η οποία αποτελεί εμπόδιο. • Ο στόχος είναι οι μαθητές να μάθουν τα βασικά για την Επιχειρηματικότητα με σωστό τρόπο και από μικρή ηλικία. • Οι μαθητές μπορούν και πρέπει να αποκτήσουν σωστή καταναλωτική, αποταμιευτική, επενδυτική και επιχειρηματική συμπεριφορά. • Η Ευρωπαϊκή Ένωση ενθαρρύνει την ανάπτυξη της Επιχειρηματικότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. 26/12/2018 Γ.Χ.ΤΖΗΡΟΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
6
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
• Επιχειρηματική ιδέα • Καινοτομία • Οργανωτική Δομή • Κεφαλαιακή δομή - Χρηματοδότηση • Περιγραφή καθηκόντων θέσεων εργασίας • Νομική μορφή • Λειτουργίες της επιχείρησης • Επιχειρηματικό σχέδιο • Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη • Εταιρική Διακυβέρνηση • Management 26/12/2018 Γ.Χ.ΤΖΗΡΟΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
7
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ
• Προσωπικός Προϋπολογισμός • Τράπεζες (επιτόκιο, κατάθεση, δανεισμός) • Φορολογία • Επένδυση • Δάνεια – Πιστωτικές Κάρτες • Ασφάλιση • Αγορές Χρήματος και Κεφαλαίου According to the Council for Economic Education's annual Survey of the States, 17 states in the US now require that students at public high schools take a personal finance class before they graduate. Παράδειγμα: Πολιτεία της Oklahoma στις ΗΠΑ 26/12/2018 Γ.Χ.ΤΖΗΡΟΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
8
ΠΡΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
• Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν – Εθνικοί Λογαριασμοί • Οικονομικές Διακυμάνσεις • Πληθωρισμός • Ανεργία • Χρήμα, Τράπεζες, Πίστη • Δημόσια Οικονομικά • Ισορροπία Εθνικού Εισοδήματος • Εξωτερικός Τομέας • Διεθνές Εμπόριο Παράδειγμα Advanced Placement Macroeconomics (USA) 26/12/2018 Γ.Χ.ΤΖΗΡΟΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
9
Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ • Οικονομικά Κορμού (1 ώρα) • 3Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (2 ώρες): - Οδηγεί στην Κατεύθυνση Οικονομικών Επιστημών - ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ: μάθημα εμβάθυνσης • 4Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (2 ώρες): Οδηγεί στην Κατεύθυνση Υπηρεσιών Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Υποχρεωτικά μαθήματα: Πολιτική Οικονομία (4 ώρες), Μαθηματικά (4), Λογιστική (4) Επιλογής: Οργάνωση, Διοίκηση και Πρακτική Γραφείου, Εμπορικά-Marketing 26/12/2018 Γ.Χ.ΤΖΗΡΟΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
10
Πολιτική Οικονομία (υποχρεωτικό, 4) και τα άλλα τρία επιλογής.
ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ Πολιτική Οικονομία (υποχρεωτικό, 4) και τα άλλα τρία επιλογής. Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ Ισχύουν τα αντίστοιχα με τη Β’ Λυκείου 26/12/2018 Γ.Χ.ΤΖΗΡΟΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.