Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Σύγχρονες θεωρίες μάθησης & αξιολόγηση ολοκληρωμένων Διαδικτυακών περιβαλλόντων διδασκαλίας & μάθησης Μαρία Κορδάκη Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής Παν/μίου Πατρών

2 Περιεχόμενα 1. Θεωρητικό πλαίσιο 2. Ολοκληρωμένα Διαδικτυακά
περιβάλλοντα μάθησης (ΟΔΠΜ) 3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ 4. Παρουσίαση & συζήτηση συγκεκριμένων ΟΔΠΜ 5. Συμπεράσματα & προτάσεις

3 1. Θεωρητικό πλαίσιο (1 από 4)
Η παραδοσιακή θεώρηση εντυπωσιακή & τμηματική παρουσίαση πληροφορίας από τα ευκολότερα στα δυσκολότερα δραστηριότητες τύπου «ασκησάρι» ο μαθητής παθητικός δέκτης οι μαθητές μαθαίνουν με τον ίδιο τρόπο

4 1. Θεωρητικό πλαίσιο (2 από 4)
Οι σύγχρονες θεωρίες μάθησης δίνουν έμφαση : στον ενεργητικό υποκειμενικό κοινωνικό και κατασκευαστικό χαρακτήρα της γνώσης

5 1. Θεωρητικό πλαίσιο (3 από 4)
μέσα σε περιβάλλοντα επίλυσης προβλημάτων που έχουν νόημα για το μαθητή με τη χρήση εργαλείων που σχεδιάζονται με βάση το πώς αυτός μαθαίνει το προς μάθηση αντικείμενο

6 1. Θεωρητικό πλαίσιο (4 από 4)
Τα Διαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης προσφέρουν : μάθηση στον τόπο & χρόνο του μαθητή αύξηση της συχνότητας επικοινωνίας έλεγχο του ρυθμού μάθησης από το μαθητή Υψηλής ποιότητας μαθησιακά υλικά ίσες ευκαιρίες μάθησης δια βίου εκπ/ση

7 2. Ολοκληρωμένα Διαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης (ΟΔΠΜ)
2. Ολοκληρωμένα Διαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης (ΟΔΠΜ) στοχεύουν στην υποστήριξη της μάθησης πολλών γνωστικών αντικειμένων ενθαρρύνουν μέσω της διαμεσολάβησης του υπολογιστή (CMC) την αλληλεπίδραση του μαθητή με : τα μαθησιακά υλικά τους μαθητές & καθηγητές της τάξης

8 3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ (1 από 4)
3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ (1 από 4) Κατά πόσον διαθέτουν τα κατάλληλα εργαλεία για την υποστήριξη : της διδασκαλίας και της μάθησης σύμφωνα με τις σύγχρονες κοινωνικές & εποικοδομιστικές προσεγγίσεις της διαχείρισης της εκπ/κής διαδικασίας της απαραίτητης τεχνικής υποδομής

9 3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ (2 από 4)
3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ (2 από 4) Εργαλεία που αφορούν στο μαθητή : Αναζήτησης (Web browsing) Διανομής μαθησιακού υλικού & επικοινωνίας (σύγχρονης, ασύγχρονης) προσωπικά εργαλεία (student tools) (Hazari, 1998; Belanger & Jordan, 2000)

10 3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ (3 από 4)
3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ (3 από 4) Εργαλεία που αφορούν στον καθηγητή : δημιουργίας ενός πλήρους μαθησιακού αντικειμένου & επιμέρους μαθ/κών ενοτήτων διαχείρισης δεδομένων διαχείρισης πόρων επαναχρησιμοποίησης περιεχομένου (Hazari, 1998; Belanger & Jordan, 2000)

11 3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ (4 από 4)
3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ (4 από 4) Εργαλεία που αφορούν στον διαχειριστή : εγκατάστασης υποστήριξης διαχείρισης συστήματος (Hazari, 1998; Belanger & Jordan, 2000)

12 4. Παρουσίαση & συζήτηση συγκεκριμένων ΟΔΠΜ
4. Παρουσίαση & συζήτηση συγκεκριμένων ΟΔΠΜ Topclass (TC) WebCT (WCT) Learning Space (LS) Centra Symposium (CS)

13

14

15

16

17 4. Συζήτηση με βάση τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης
Άξονες 1. συνεργατική μάθηση 2. αντιμετώπιση ιδιαιτεροτήτων μαθητών 3. δυνατότητα πειραματισμού 4. αξιολόγηση του μαθητή 5. αξιολόγηση περιβάλλοντος μάθησης

18 4.1. Συνεργατική μάθηση Ασύγχρονη επικοινωνία (TC, WCT, LS)
δημοσιοποίηση ερωτημάτων, απόψεων, σχολιασμός, διαμοιρασμός εργασιών, λίστες συζητήσεων Σύγχρονη επικοινωνία (LS,CS,WCT) δημιουργία νοητής τάξης, αίσθηση πιο άμεσης επαφής, πολλαπλές αναπαραστάσεις πληροφορίας

19 4.1. Συνεργατική μάθηση Η συμμετοχή καθηγητών που διαθέτουν μεράκι & πίστη στο θεσμό της διαδικτυακής εκπ/σης αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στο σπάσιμο του πάγου & στη δημιουργία ενός ζεστού & φιλικού μαθησιακού περιβάλλοντος

20 4.2. Αντιμετώπιση των ιδιαιτεροτήτων των μαθητών
Σελιδοδείκτες, μηχανές αναζήτησης, ελεύθερη προσπέλαση μαθησιακού υλικού οργάνωση προσωπικού χώρου μαθητή ή ομάδας μαθητών αναγκαιότητα σχεδιασμού μαθησιακών δραστηριοτήτων πολλαπλών επιλύσεων για κάθε έννοια του αντικειμένου μάθησης (Kordaki & Potari, 2002)

21 4.3. Δυνατότητα πειραματισμού
Κανένα ΟΔΠΜ δεν διαθέτει ειδικά σχεδιασμένα εργαλεία που να υποστηρίζουν τον πειραματισμό του μαθητή με εμπειρικές καταστάσεις που αφορούν στο αντικείμενο μάθησης αναγκαιότητα εκμετάλλευσης τεχνολογιών απομακρυσμένης πρόσβασης & λογισμικού Διαδικτύου

22 4.4. Αξιολόγηση του μαθητή Αξιολόγηση
στατικού τύπου - Τεστ με ερωτήσεις όλων των τύπων (TC, WCT, LS, CS) δυναμικού τύπου - electronic portfolios (LS)

23 4.5. Αξιολόγηση ΟΔΠΜ Κανένα ΟΔΠΜ δε διαθέτει εργαλεία αξιολόγησής του από τους μαθητές, κάτι απαραίτητο για τη βελτίωση τους αλλά και της παρεχόμενης γνώσης

24 5. Συμπεράσματα & προτάσεις
Μια σύνθεση κριτηρίων - προδιαγραφών ΟΔΠΜ παρουσιάστηκαν & 4 αντιπροσωπευτικά ΟΔΠΜ συζητήθηκαν διαπιστώθηκε η αναγκαιότητα για : δημιουργία εξειδικευμένων ΟΔΠΜ με βάση το γνωστικό αντικείμενο χρήση τεχνολογιών απομακρυσμένης πρόσβασης δικτυακού λογισμικού υψηλής ποιότητας

25 5. Συμπεράσματα & προτάσεις
Δημιουργίας εργαλείων : πειραματισμού του μαθητή δυναμικής και ποιοτικής αξιολόγησης του μαθητή ποιοτικής αξιολόγησης των ΟΔΠΜ από τους μαθητές σχεδιασμού ανοικτών μαθησιακών δραστηριοτήτων πολλαπλών επιλύσεων


Κατέβασμα ppt "Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google