Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

N148 Εργαστήριο Αξιολόγησης Αθλητικής Απόδοσης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "N148 Εργαστήριο Αξιολόγησης Αθλητικής Απόδοσης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 N148 Εργαστήριο Αξιολόγησης Αθλητικής Απόδοσης
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού N148 Εργαστήριο Αξιολόγησης Αθλητικής Απόδοσης Ενότητα: Κινητικής Μάθησης Θέμα: Ανατροφοδότηση

2 ΑΠΟΥΣΙΑ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ
ΑΠΟΥΣΙΑ ΜΑΘΗΣΗΣ Τι είναι η ανατροφοδότηση? αυτά τα 2 πηγαίνουν μαζί καθώς η μάθηση έρχεται ως φυσικό επακόλουθο της ανατροφοδότησης

3 Aνατροφοδότηση Εσωτερική (Αισθητηριακή) Αφή Οπτική Ακουστική
Κιναισθητική

4 αποτέλεσμα της κίνησης
Όλες οι αισθητήριες πληροφορίες Πληροφορίες σχετικές με την κίνηση Πληροφορίες άσχετες με την κίνηση Πληροφορίες σχετικές με την κίνηση=πως θα γίνει πχ η κίνηση Πληροφορίες άσχετες με την κίνηση =πχ με το περιβάλλον Διαθέσιμες πριν από την κίνηση=πχ σε ποιο σημείο να τοποθετήσω το πόδι μου για το καλύτερο δυνατό άλμα Διαθέσιμες σαν αποτέλεσμα της κίνησης=πχ τέντωσα πιο πολύ το χέρι στο σούτ απ ότι έπρεπε Διαθέσιμες σαν αποτέλεσμα της κίνησης Διαθέσιμες πριν από την κίνηση

5 Aνατροφοδότηση Εξωτερική (Επαυξημένη) ΓΑπόδ ΓΑποτ Βιοανατροφοδότηση

6 ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΓΝΩΣΗ ΓΝΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ Είναι προφορική
Εξωτερική Μετά την εκτέλεση

7 ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΓΝΩΣΗ ΓΝΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ
Επιτυχία του τύπου της κίνησης Πληροφορία κινηματική Συνήθως είναι διαφορετικό από την εσωτερική ανατροφοδότηση Χρησιμεύει περισσότερο στη διδασκαλία Απαραίτητη στους αρχάριους Επιτυχία μιας κίνησης σε σχέση με το στόχο Πληροφορία για το στόχο ή το σκορ Συνήθως περιττεύει όταν υπάρχει εσωτερική ανατροφοδότηση Απαραίτητη για να υπάρχει μάθηση

8 ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ? Πληροφορίες για τα λάθη
Κίνητρο Ενθάρρυνση Πληροφορίες για τα λάθη Δημιουργεί εξάρτηση

9 ΚΙΝΗΤΡΟ Η Γνώση του Αποτελέσματος παρέχει στον μαθητή έναν τρόπο αξιολόγησης της απόδοσης του και μία βάση πληροφοριών πάνω στην οποία μπορεί να θέσει καινούριους στόχους Όταν οι μαθητές γνωρίζουν το επίπεδο της απόδοσης τους μπορούν να θέτουν πολύ εξειδικευμένους και δύσκολους στόχους Χωρίς γνώση του αποτελέσματος τα κριτήρια των μαθητών τείνουν να είναι χαμηλά και ασαφή

10 ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ Δίνετε Α αρκετά συχνά ώστε να διατηρείτε κίνητρο
Μη δίνετε Α σε κάθε προσπάθεια γιατί τότε τα κίνητρα εξασθενούν Αποφύγετε τις μεγάλες σειρές επαναλήψεων όταν δε δίνετε Α διότι τότε ελαττώνεται το κίνητρο & η εξάσκηση δεν έχει αποτέλεσμα Χρησιμοποιείτε τη δημόσια ανακοίνωση της Α ιδιαίτερα όταν σχετίζεται με την επιπλέον προσπάθεια που έγινε σε μία προπόνηση ή με κάποια πολύ καλή εμφάνιση σε έναν αγώνα διότι έχει πολύ μεγάλη επίδραση σαν κίνητρο Αποφύγετε την ονομαστική αναγραφή των σκορ ή των βαθμών (χρησιμοποιείτε κωδικοποιημένα νούμερα) γιατί πρέπει να συμμερίζεστε τους ασκούμενους που δεν επιθυμούν τη δημοσίευση τους

11 ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ Ο νόμος του αποτελέσματος:
Μία ενέργεια που ακολουθεί ένα ερέθισμα με ευχάριστες συνέπειες ή ανταμοιβές, έχει την τάση να επαναλαμβάνεται κάθε φορά που εμφανίζεται ξανά το ερέθισμα. Μία ενέργεια που ακολουθείται από δυσάρεστες συνέπειες ή τιμωρία έχει την τάση να μην επαναλαμβάνεται.

12 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ Όμως… ….προκαλεί εξάρτηση
Η ανατροφοδότηση έχει την τάση να κρατά την κίνηση κοντά στο στόχο και επιτρέπει τη γρήγορη διόρθωση των λαθών. Η συνεχής ανατροφοδότηση έχει την τάση να περιορίζει τα λάθη της απόδοσης στο ελάχιστο Όμως… ….προκαλεί εξάρτηση

13 ΤΙ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΤΟΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑ
Πότε; Τι; Πώς; ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ Πόσο; Ακρίβεια Πόσο συχνά;

14 Τι; Το περιεχόμενο της ανατροφοδότησης πρέπει να ταιριάζει με κάτι που να μπορεί να ελέγχει ο ασκούμενος. Πρώτα για το πρόγραμμα και μετά για τις παραμέτρους Λανθασμένο κινητικό πρόγραμμα: δύσκολο να μετατραπεί ανατροφοδότηση για συγχρονισμό της κίνησης

15 Πόσο; Ένα λάθος κάθε φορά Ικανότητα μνήμης του ασκούμενου Παράμετροι

16 Κατεύθυνση, Εύρος & Ακρίβεια
Η ανατροφοδότηση για την κατεύθυνση είναι πιο σημαντική για την μάθηση από αυτή για το εύρος Η ανατροφοδότηση για το εύρος των λαθών είναι χρήσιμη μόνο αν συνυπάρχει μ' αυτήν της κατεύθυνσης των λαθών Ο βαθμός ακρίβειας της ανατροφοδότησης θα πρέπει να καθορίζεται από το επίπεδο εμπειρίας του ασκούμενου

17 Συχνότητα Η μείωση της συχνότητας της ανατροφοδότησης βελτιώνει τη μάθηση. Ανατροφοδότηση με φθίνουσα συχνότητα Ανατροφοδότηση εκτός ορισμένου εύρους Ανατροφοδότηση μέσα στο ορισμένο εύρος Περιληπτική ανατροφοδότηση Ανατροφοδότηση μέσου όρου

18 Ανατροφοδότηση με φθίνουσα συχνότητα
Στην αρχή δίνεται ανατροφοδότηση με μεγάλη σχετική συχνότητα (100%) Όσο βελτιώνεται η δεξιότητα, προοδευτικά ελαττώνεται η σχετική συχνότητα

19 ανατροφοδότηση εκτός ορισμένου εύρους
Δίνεται ανατροφοδότηση μόνο όταν τα λάθη της απόδοσης είναι έξω από ένα ορισμένο εύρος Οδηγεί σε μεγαλύτερη σταθερότητα στη μάθηση των κινήσεων απ' ότι η μέθοδος φθίνουσας συχνότητας Το εύρος μειώνεται όσο προχωράει η μάθηση ανατροφοδότηση μέσα στο ορισμένο εύρος Δίνεται ανατροφοδότηση όταν η εκτέλεση γίνεται μέσα στα αποδεκτά όρια

20 Περιληπτική ανατροφοδότηση
Μετά από ένα σετ προσπαθειών δίνεται περιληπτικά feedback για όλες τις προσπάθειες του σετ, είτε προφορικά είτε με σχεδιάγραμμα

21 Περιληπτική ανατροφοδότηση
Ποιος είναι ο ιδανικός αριθμός προσπαθειών που πρέπει να περιλαμβάνει η περιληπτική ανατροφοδότηση; Απλές δεξιότητες προσπάθειες Σύνθετες δεξιότητες προσπάθειες

22 Ανατροφοδότηση μέσου όρου
Παρέχεται στους ασκούμενους μία πληροφορία μετά από μία σειρά προσπαθειών χωρίς ανατροφοδότηση. Λειτουργεί σχεδόν όπως η περιληπτική ανατροφοδότηση

23 Πώς; Τύπος της ανατροφοδότησης Η ανατροφοδότηση μπορεί να τονίσει μόνο τι δεν πρέπει να κάνει κάποιος στην επόμενη προσπάθεια Η ανατροφοδότηση δίνει πληροφορίες για το τι πρέπει να κάνει κάποιος στην επόμενη προσπάθεια, όμως μπορεί να περιγράψει μόνο μία ή δύο παραμέτρους της κίνησης. Σε σύνθετες κινήσεις η Γνώση του Αποτελέσματος είναι πιο αποτελεσματικό από τη Γνώση της Απόδοσης

24 Χρήση του βίντεο Οι έμπειροι ασκούμενοι ωφελούνται περισσότερο από τους αρχάριους Οι αρχάριοι βελτιώνονται πολύ περισσότερο, όταν η χρήση του βίντεο συνδυάζεται με προφορικές υποδείξεις. Η εξοικείωση με την χρήση του βίντεο ως ανατροφοδότηση οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα Οι έρευνες δεν αποδεικνύουν υπεροχή της χρήσης του βίντεο σε σχέση με την συμβατική προπόνηση

25 Πότε; Αν δεν παρεμβαίνουν άλλες δραστηριότητες μεταξύ της κίνησης και της ανατροφοδότησης ο διδάσκων δεν χρειάζεται να ανησυχεί ότι πρέπει να δώσει ανατροφοδότηση όσο γίνεται πιο γρήγορα Η ανατροφοδότηση που δίνεται αμέσως μετά την εκτέλεση μπλοκάρει την μεθόδευση της εσωτερικής ανατροφοδότησης που προέρχεται από την απάντηση


Κατέβασμα ppt "N148 Εργαστήριο Αξιολόγησης Αθλητικής Απόδοσης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google