Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΠρίσκιλλα Σπανού Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
2
12ο Μάθημα Η θεωρία του C. ROGERS εγγράφεται ως συνέχεια της θεωρίας του A. Adler, του ψυχαναλυτή/ψυχοθεραπευτή εκείνου που, εκτός από μια θεωρία για τις νευρώσεις, συγκρότησε την Ατομική Ψυχολογία. Στην ψυχολογική αυτή θεωρία βασίζονται: - η εξατομικευμένη διδασκαλία - ο επαγγελματικός προσανατολισμός - η Οδηγητική- Συμβουλευτική.
3
Βασικές έννοιες της Ατομικής Ψυχολογίας είναι :
το σχέδιο ζωής δηλ. ότι συνιστά την εσωτερική δυναμική του ατόμου/προσώπου, που γίνεται αντιληπτό ως μια ενιαία οντότητα, ύπαρξη, δύναμη και όχι αποσπασματική, όπως ήθελαν οι ποικίλες ψυχολογικές θεωρήσεις (π.χ. γνώση, βούληση, πράξη κ.ο.κ.) Η σχέση του ατόμου με την εργασία Η σχέση του υποκειμένου με το άλλο φύλο. Το στοιχείο αυτό διασυνδέει με την ψυχαναλυτική θεωρία του Σ. Φρόιντ.
4
Με αφετηρία τη θεωρία του A
Με αφετηρία τη θεωρία του A. Adler αλλά και τις θεωρίες των Kurt Lewin και J.L. Moreno, ο ROGERS οργανώνει την ψυχοθεραπευτική του τεχνική και την ανθρωποκεντρική, δηλ. τη «θεωρία με κέντρο τον πελάτη», που αποτέλεσε τη βάση για την επεξεργασία της εκπαιδευτικής του θεώρησης.
5
Με βάση τη βιογραφία, τις επιρροές και το κλινικό έργο του C
Με βάση τη βιογραφία, τις επιρροές και το κλινικό έργο του C. Rogers, η θεωρία του, η μη κατευθυντική, οργανώνεται γύρω από τις έννοιες αναγνώριση – αποδοχή του υποκειμένου ελευθερία έκφρασής του ενίσχυση – στήριξή του ενθάρρυνση Η θεωρία του C. Rogers έχει τις εφαρμογές της στο νεοελληνικό σχολείο: αντισταθμιστική αγωγή και περσοναλιστική ψυχολογία δηλ. πιο συγκεκριμένα η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.