Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ
Αδαμοπούλου Χαρούλα1 , Αδαμοπούλου Βασιλική2, Βγενοπούλου Ιωάννα2 1 Παιδαγωγός ΠΕ Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΚΔΑΠ Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Ναυπακτίας 2 Νοσηλεύτρια ΠΕ, MS©, Ερρίκος Ντυνάν Hospital Center ΕΙΣΑΓΩΓΗ Τα τελευταία χρόνια οι ψυχικές και συναισθηματικές διαταραχές σε παιδιά και εφήβους αυξάνονται όλο και περισσότερο, επιβεβαιώνοντας τη στενή αλληλεπίδραση ψυχικής υγείας και ποιότητας ζωής των νέων. ΜΕΘΟΔΟΣ Πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική αναζήτηση στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων PUBMED και Google Scholar με τις λέξεις κλειδιά: child mental health, adolescent mental health, quality of life, mental health promotion, behaviour modification για το χρονικό διάστημα Κριτήρια αποκλεισμού άρθρων αποτέλεσαν η γλώσσα, εκτός της ελληνικής και της αγγλικής. Τελικά, συμπεριλήφθηκαν στην ανασκόπηση 38 άρθρα. ΣΚΟΠΟΣ Η διερεύνηση και αξιολόγηση των παραγόντων που συμβάλλουν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής παιδιών και εφήβων, προκειμένου να προστατευθούν και να ανακάμψουν από αγχώδεις διαταραχές και ψυχικές ασθένειες. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Οι ψυχικές διακυμάνσεις και οι συναισθηματικές διαταραχές, οι οποίες επηρεάζουν το 10%-20% παιδιών και εφήβων παγκοσμίως είναι απότοκα ενός βίου που τροφοδοτείται από παράγοντες όπως η ενδοοικογενειακή βία, το κοινωνικό στίγμα , το έντονο χρόνιο άγχος, η άθικτη επαφή με την καθημερινότητα και η αδυναμία διαχείρισης άγχους, φόβου και ψυχολογικής πίεσης. Η προστασία από κάθε μορφή σωματικής και ψυχολογικής βίας αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα των νέων και μπορεί να επιτευχθεί μέσω των ομαλών διαπροσωπικών σχέσεων, της αυτοεκτίμησης, της ορθής αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου και την υιοθέτηση δεξιοτήτων ενδυνάμωσης της ατομικής του ταυτότητας, καθώς η εμφάνισή τους στη παιδική και εφηβική ηλικία ενδέχεται να αποτελέσει το εφαλτήριο έναρξης ενός μακροχρόνιου βίου διαταραχών και συγκρούσεων. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η προώθηση και η δράση στρατηγικών για την πρόληψη και αποκατάσταση των ψυχικών διαταραχών παιδιών και εφήβων, μέσω της οικογένειας, του σχολείου και των φορέων υγείας, μπορούν να μειώσουν την επικείμενη εμφάνισής τους στις μελλοντικές γενιές και να συμβάλλουν στην άρτια διάπλαση της ψυχοσύνθεσης των νέων. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Eiser C, Morse R. The measurement of quality of life in children: past and future perspectives. J Dev Behav Pediatr. 2001, 22(4): Fazel M, Patel V, Thomas S, Tol W. Mental health interventions in schools in low-income and middle-income countries. Lancet Psychiatry. 2014, 1(5): Ravens-Sieberer U, Gosch A, Abel T, Auguier P, Bellach BM, Bruil J, Dür W, Power M, Rajmil L. Quality of life in children and adolescents : a European public health perspective. Soz Praventivmed. 2001, 46(5): Reinke WM, Stormont M, Herman KC, Puri R, Goel N. Supporting Children’s mental health in schools: Teacher perceptions of needs, roles and barriers. School Psychology Quarterly. 2011, 26(1): 1-13. Sanchez AL, Cornacchio D, Poznanski B, Golik AM, Chou T, Comer JS. The Effectiveness of School-Based Mental Health Services for Elementary-Aged Children: A Meta-Analysis. J Am Acad Child Adolesc Psychiatry. 2018, 57(3):
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.