Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Βασική Νοσηλευτική ΙΙ Καθ. Χρ. Λεμονίδου Καθ. Μαργ. Γιαννακοπούλου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Βασική Νοσηλευτική ΙΙ Καθ. Χρ. Λεμονίδου Καθ. Μαργ. Γιαννακοπούλου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Βασική Νοσηλευτική ΙΙ Καθ. Χρ. Λεμονίδου Καθ. Μαργ. Γιαννακοπούλου
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ Βασική Νοσηλευτική ΙΙ Καθ. Χρ. Λεμονίδου Καθ. Μαργ. Γιαννακοπούλου Εισαγωγή Οδηγίες για την κλινική άσκηση

2 ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΛΙΝΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ (15) ΚΑΤ (10) ΣΙΣΜΑΝΟΓΛΕΙΟ (5) ΓΕΝΙΚΟ ΚΡΑΤΙΚΟ .ΓΕΩΡΓ. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ (10) ΣΩΤΗΡΙΑ (10) ΑΓΙΟΣ ΣΑΒΒΑΣ (10) ΛΑΪΚΟ (15) ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ (10) 251 ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ (22) 401 ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ (25) ΝΑΥΤΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ (15) ΑΤΤΙΚΟ (15) ΤΖΑΝΕΙΟ (10) ΝΙΚΑΙΑΣ (5)

3 Αρχείο-Ημερολόγιο Κλινικής Άσκησης
Γενικές Οδηγίες για τη Συγγραφή του Ημερολογίου : Το ονοματεπώνυμο του φοιτητή, ο αριθμός μητρώου και το Νοσοκομείο στο οποίο ασκήθηκε, θα αναγράφονται στο εξώφυλλο του ημερολογίου Θα είναι γραμμένο σε πρώτο πρόσωπο Οι καταχωρήσεις θα έχουν ημερομηνία Διαφύλαξη απορρήτου Θα παραδίδεται σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή Το κείμενο θα πρέπει να είναι πρωτότυπο. Η λογοκλοπή αποτελεί αιτία απόρριψης του ημερολογίου κλινικής άσκησης. Θα συνοδεύεται από τη κίτρινη κάρτα παρουσιών-νοσηλευτικών εφαρμογών συρραμμένη στο τέλος του ημερολογίου. Βιβλιογραφική Τεκμηρίωση Συστήματα Harvard ή Vancouver

4 Αρχείο-Ημερολόγιο Κλινικής Άσκησης
Τι θα πρέπει να περιλαμβάνει: Α. Εισαγωγή (1/2 δακτυλογραφημένη σελίδα) Περιγραφή κλινικής δομής και λειτουργίας: Σύντομη αναφορά στο Νοσηλευτικό ίδρυμα που ασκηθήκατε Β. Έξι (6) νοσηλευτικές παρεμβάσεις, που θα επιλέξετε από αυτές που εσείς εφαρμόσατε κατά τη διάρκεια της κλινικής σας άσκησης. (έως 10 δακτυλογραφημένες σελίδες συνολικά) Ημερομηνία που πραγματοποιήθηκε η νοσηλευτική παρέμβαση Περιγραφή του ασθενή και της νόσου Περιγραφή νοσηλευτικής παρέμβασης και διαδικασίας Περιγραφή στοιχείων της βιωμένης εμπειρίας κατά τη νοσηλευτική παρέμβαση

5 Αρχείο-Ημερολόγιο Κλινικής Άσκησης
Περιγραφή Στοιχείων Βιωμένης Εμπειρίας Σκέψεις και συναισθήματα Διαπροσωπικές σχέσεις-Δεοντολογία Παρατηρήσεις-κριτική ανάλυση Ερωτήματα Συλλογισμούς Αυτογνωσία Σύνθεση Αναθεωρήσεις ή Συμπεράσματα

6 Αρχείο-Ημερολόγιο Κλινικής Άσκησης
Βιβλιογραφία Σύστημα Harvard Σύστημα Vancouver

7 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Στη συγγραφή ενός επιστημονικού κειμένου είναι απαραίτητη η αναφορά της δημοσιευμένης εμπειρίας ή των απόψεων άλλων συγγραφέων Η αναφορά αυτή σημειώνεται στο κείμενο με τις βιβλιογραφικές παραπομπές Η βιβλιογραφική παραπομπή αποτελεί μία σύντομη αλλά ταυτόχρονα ακριβή και πλήρη πληροφορία η οποία περιγράφει μια δημοσίευση (άρθρο, βιβλίο κλπ)

8 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Με κάθε βιβλιογραφική παραπομπή γίνεται αναφορά στο περιεχόμενο μιας άλλης δημοσίευσης Η παράθεση των βιβλιογραφικών παραπομπών ακολουθεί πάντοτε κάποιο σύστημα Η βιβλιογραφική παραπομπή πραγματοποιείται μέσα στο κείμενο και στη συνέχεια συντάσσεται ο κατάλογος της βιβλιογραφίας στο τέλος της εργασίας.

9 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Παρενθετικό Σύστημα (Harvard)
Ονομαστική καταγραφή συγγραφέα και έτους δημοσίευσης μέσα στο κείμενο. Γράφεται μόνο το επώνυμο-α συγγραφέα-ων και το έτος μέσα σε παρένθεση. Ένας συγγραφέας. (Smith 1998) ή (Smith, 1998) Δύο συγγραφείς. (Brown &Taylor 2005) ή (Brown και Taylor, 2005) Περισσότεροι συγγραφείς (Brown et al., 2004) Όταν σε ένα σημείο του κειμένου αντιστοιχούν πολλές παραπομπές, ακολουθείται χρονολογική σειρά. (Brown 2003, Taylor 1998, Smith 1998) ή (Brown, 2003; Taylor, 1998; Smith, 1998) Περισσότερες εργασίες του ίδιου συγγραφέα το ίδιο έτος δημοσίευσης. (Smith 1980a, Smith 1980b, Smith 1980c) Στο τέλος του κειμένου συντάσσεται αλφαβητικά ο κατάλογος Βιβλιογραφίας

10

11 Κατάλογος Βιβλιογραφίας κατά Harvard
Ο κατάλογος της βιβλιογραφίας γράφεται με αλφαβητική σειρά, με βάση το επώνυμο του πρώτου συγγραφέα. Άρθρο Περιοδικού Επώνυμα των συγγραφέων και τα αρχικά, Χρονολογία της δημοσίευσης, Τίτλος του άρθρου, Πλήρες όνομα του περιοδικού, Αριθμός τόμου (αριθμός τεύχους, εάν οι σελίδες του τόμου δεν είναι συνεχόμενες), Πρώτη και τελευταία σελίδα του άρθρου. Harns P, Watley L. (1980). Patient resuscitation following major thermal trauma. Nursing in Critical Care: 6: Βιβλίο Επώνυμο/α συγγραφέα/ων και τα αρχικά, Χρονολογία, Τίτλος βιβλίου, Πόλη, Εκδοτικός οίκος. Muller D, Harns P, Watley L. (1986). Nursing Children: Psychology Research and Practice. London: Harper Row.

12 Κατάλογος Βιβλιογραφίας κατά Harvard
Κεφάλαιο σε Βιβλίο Όταν η παραπομπή αφορά κεφάλαιο σε βιβλίο, πρέπει να δίνονται λεπτομέρειες για το συγγραφέα (είς) του βιβλίου, τη χρονολογία, τον εκδοτικό οίκο και τον τόπο δημοσίευσης. Lewis T, Hell J. (1992). Rhabdomyolysis and Myoglobinuria. In: Hall J, Schmidt G, Wood L. (eds), Principles of Critical Care, Volume 2. New York: McGraw Hill. Ιστοσελίδες (websites) National Institute for Clinical Excellence (2000). Final appraisal determination: Drugs for early thrombolysis in the treatment of acute myocardial infarction, NICE, = Πρόσβαση 7/10/2015.

13 Κατάλογος Βιβλιογραφίας κατά Harvard
Αθανασοπούλου Μ, Μεχίλι-Ενκελεϊντ Α, Αθανασοπούλου Α, Διομήδους Μ. (2013). Παράγοντες που Επηρεάζουν την Υγεία των Μεταναστών και ο Αντίκτυπός τους στη Δημόσια Υγεία. Διεπιστημονική Φροντίδα Υγείας: 5: Anastopoulos G, Kaitelidou D, Galanis P, Siskou O, Theodorou M, Kouli E, Tsavalias, K. (2014). The Knowledge and Use of Health Services in Greece by Immigrants. In: Fouskas T. & Tsevrenis V. (eds), Contemporary Immigration in Greece: A Sourcebook. Athens: European Public Law Organization: Biffl G, Altenburg F. (eds), (2012). Migration and Health in Nowhereland: Access of Undocumented Migrants to Work and Health Care in Europe. Bad Vöslau: Omninum. Γαλάνης Π, Καϊτελίδου Δ, Σουρτζή Π, Μπελλάλη Θ, Σίσκου O, Τσαβαλιάς Κ, Καραμήτρη Ι, Βελονάκης Ε. (2012). Γνώση και χρήση των υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα από μετανάστες. Νοσηλευτική: 51:

14 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Αριθμητικό Σύστημα (Vancouver)
Μέσα στο κείμενο για κάθε βιβλιογραφική αναφορά σημειώνεται ένας αριθμός που αντιστοιχεί στον αύξοντα αριθμό της ίδιας βιβλιογραφικής αναφοράς στον κατάλογο της βιβλιογραφίας. Περιορισμός των σημείων στίξης στο βιβλιογραφικό κατάλογο. Citation Order System. Αρίθμηση των βιβλιογραφικών παραπομπών με τη σειρά εμφάνισης στο κείμενο Ο αριθμός γράφεται είτε σε παρένθεση (2), είτε σε αγκύλη [2], είτε σαν εκθέτης (2) Κάθε σημείο του άρθρου μπορεί να τεκμηριώνεται με πολλές βιβλιογραφικές παραπομπές (2, 5, 8, 9) ή 2, 5, 8, 9

15 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΙΞΗΣ
ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΙΞΗΣ Όταν οι βιβλιογραφικές παραπομπές του κειμένου παρατίθενται μέσα σε παρένθεση ή σε αγκύλη (Παρενθετικό ή Αριθμητικό Σύστημα), τότε τα σημεία στίξης έπονται Όταν οι βιβλιογραφικές παραπομπές του κειμένου παρατίθενται υπό μορφή εκθέτη, τότε τα σημεία στίξης προηγούνται των αναφορών

16

17

18 Κατάλογος Βιβλιογραφίας κατά Vancouver
Ο κατάλογος της βιβλιογραφίας γράφεται με σειρά αρίθμησης. Άρθρο Περιοδικού Αναφέρονται τα επώνυμα και τα αρχικά των ονομάτων όλων των συγγραφέων, o τίτλος της εργασίας, η συντομογραφία του περιοδικού, το έτος, o τόμος, η πρώτη και η τελευταία σελίδα της δημοσίευσης. You CH, Lee KY, Chey WY, Mengury R. Electrogastrographic study of patients with unexplained nausea. Gastroenterology 1980,79:311–314. Βιβλίο Επώνυμο/α συγγραφέα/ων και τα αρχικά, Τίτλος βιβλίου, Πόλη, Εκδοτικός οίκος, Χρονολογία. Eisen HN. Immunology: an introduction to molecular and cellular principles of the immune response. 5th ed. New York, Harper & Row, 1974.

19 Κατάλογος Βιβλιογραφίας κατά Vancouver
Κεφάλαιο σε Βιβλίο Όταν η παραπομπή αφορά κεφάλαιο σε βιβλίο, πρέπει να δίνονται λεπτομέρειες για το συγγραφέα (είς) του βιβλίου, τη χρονολογία, τον τόπο δημοσίευσης και τον εκδοτικό οίκο, Έτος και Σελίδες. Weinstein L, Swartz MN. Pathogenic properties of invading microorganisms. In: Sodeman WA Jr, Sodeman WA (eds) Pathologic physiology: mechanisms of disease. Philadelphia, WB Saunders, 1974: 457–472. Ιστοσελίδες (websites) National Institute for Clinical Excellence. Final appraisal determination: Drugs for early thrombolysis in the treatment of acute myocardial infarction, NICE, 2000, = Πρόσβαση 7/10/2015.

20 Κατάλογος Βιβλιογραφίας κατά Vancouver
1. Duffus JH, Worth HGJ (eds) Fundamental toxicology for chemists. Royal Society of Chemistry, Cambridge, 1996:17 2. Ballantyne B, Marrs T, Turner P (eds) General and applied toxicology.Macmillan, London, 1993:1159−1170 3. Gaines TB, Linder RE. Acute toxicity of pesticides in adult and weanling rats. Fundam Appl Toxicol 1986, 7:299−308 4. Doherty FG. Interspecies correlations of acute aquatic medium lethal concentration for four standard testing species. Environ Sci Technol 1983, 17:661−665 5. Julien R, Adamkiewicz G, Levy JI, Bennett D, Nishioka M, Spengler JD. Pesticide loadings of select organophosphate and pyrethroid pesticides in urban public housing. J Expo Sci Environ Epidemiol 2008, 18:167–174 6. Kamrin MA. Pesticide profiles: Toxicity, environmental impact, and fate. CRC Press, 1997:136−137

21 ΑΝΑΛΥΣΗ ΒΙΩΜΕΝΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΜΕΣΩ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΥ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΒΙΩΜΕΝΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΜΕΣΩ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΥ Reflective Practice

22 Τι είναι η Αναστοχαστική Πρακτική;
Reflective Practice Εμπειρική μάθηση Διαδικασία μέσα από την οποία το άτομο μπορεί να αναπτύξει την αντίληψη, τη διαίσθηση και το συναίσθημά του, να διευρύνει την κριτική του σκέψη να γνωρίσει καλλίτερα τον εαυτό του και τελικά να αναδιαμορφώσει την επαγγελματική πρακτική του με τρόπο θετικότερο τόσο για τους άλλους όσο και για τον εαυτό του Διαδικασία ανάλυσης της εμπειρίας με στόχο να οδηγηθεί το άτομο σε βαθύτερα επίπεδα κατανόησης και μεγαλύτερες δυνατότητες κριτικής σκέψης Βοηθάει το άτομο να ενσωματώσει την θεωρία στην πράξη και του δίνει τη δυνατότητα να βελτιώσει τις νοητικές και συλλογιστικές του ικανότητες κατά την καθ’ ημέρα πράξη Οξύνεται η διαίσθηση και η διορατικότητα και τελικά το άτομο αποκτά μεγαλύτερη αυτογνωσία με απώτερο στόχο να γίνει ικανό να εισαγάγει καινοτομίες στην πρακτική.

23 Δεν μαθαίνουμε απλά με το να “πράττουμε”… μαθαίνουμε με το να πράττουμε και να συνειδητοποιούμε το αποτέλεσμα των πράξεών μας John Dewey

24 Ο Ανακλαστικός κύκλος του Cibbs

25 Για να είναι η μάθηση αποτελεσματική απαιτείται μία ενεργοποιημένη διαδικασία καταγραφής των γνωσιακών λειτουργιών και δραστηριοτήτων του ατόμου Baker and Brown (1984)


Κατέβασμα ppt "Βασική Νοσηλευτική ΙΙ Καθ. Χρ. Λεμονίδου Καθ. Μαργ. Γιαννακοπούλου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google