Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΔημοστρατη Θεοτόκης Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
3Ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου (Αγίου Μάρκου)
ΣΧΟΛΙΚΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟ 3Ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου (Αγίου Μάρκου) ΠΙΤΣΑΚΗ ΜΑΡΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
2
Περιγραφή της καλής πρακτικής
Οι μαθητές συγγράφουν τα γράμματά τους και τα τοποθετούν μέσα στο γραμματοκιβώτιο από τη Δευτέρα ως την Πέμπτη. Τότε συλλέγονται και γίνεται η διαλογή και η ταξινόμησή τους ανά τάξη. Την Παρασκευή μαθητές που έχουν ζητήσει να κάνουν τη διανομή στις τάξεις, την πραγματοποιούν με την καθοδήγηση του υπεύθυνου εκπαιδευτικού. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές"
3
Σκοπός της καλής πρακτικής
Α)Η εξοικείωση των μαθητών Με το γραπτό λόγο σε πραγματικές συνθήκες Με τις διάφορες περιστάσεις επικοινωνίας(γράφω για να ευχηθώ, να προσκαλέσω, να μοιραστώ…) Β)Η δημιουργία θετικού κλίματος στα πλαίσια της σχολικής ζωής και η ανάπτυξη θετικών διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".
4
Στόχοι της καλής πρακτικής (1/2)
Γνωστικοί : Να βελτιώσουν οι μαθητές το γραπτό τους λόγο (ορθογραφία, γραμματική, εικόνα κειμένου). Να γνωρίζουν πώς να συγγράφουν γράμματα, σε μία εποχή που ο γραπτός λόγος εκτοπίζεται από τα ηλεκτρονικά μέσα. Συναισθηματικοί : Σύναψη σχέσεων φιλίας και αίσθησης της αποδοχής από τους γύρω τους. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".
5
Στόχοι της καλής πρακτικής (2/2)
Ψυχολογικοί: Τόνωση της αυτοπεποίθησης των μαθητών μέσω της αίσθησης συμμετοχής στα κοινά δρώμενα του σχολικού περιβάλλοντος. Ειδική Αγωγή: Οι μαθητές να αποκτήσουν επιπλέον κίνητρα για εμπλοκή με το γραπτό λόγο. Μαθητές με μειωμένη κοινωνική συναναστροφή: Πιθανώς να επιχειρήσουν ευκολότερα να προσεγγίσουν άλλα παιδιά μέσω ενός γράμματος – πρόσκληση. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".
6
Ρόλος του/της εκπαιδευτικού
Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός : Παροτρύνει σταθερά τους μαθητές να εκφράζονται γραπτώς. Βοηθά τους μαθητές με Μ.Δ. να γράφουν συχνά γράμματα, αλλά και τους στέλνει γράμματα σε εβδομαδιαία βάση. Εμπλουτίζει τα γράμματά του με ανέκδοτα, σταυρόλεξα, αινίγματα κ.τλ. Τηρεί σειρά προτεραιότητας για τους μαθητές που επιθυμούν να κάνουν τη διανομή των γραμμάτων. Οι εκπαιδευτικοί των τάξεων: Παροτρύνουν και βοηθούν τα παιδιά, αλλά και τους στέλνουν γράμματα(συμμετέχουν). Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".
7
Ρόλος των μαθητών/-τριών
Οι μαθητές συγγράφουν αλλά και διανέμουν τα γράμματα ανά τάξη μαζί με την υπεύθυνη εκπαιδευτικό. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".
8
Εμπλοκή τρίτων στην καλή πρακτική
Οι μαθητές συγγράφουν τα γράμματα και στο σπίτι τους αν το επιθυμούν. Γονείς παιδιών με Μ.Δ. παροτρύνονται να τα βοηθούν στη συγγραφή. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".
9
Εμπόδια που παρουσιάστηκαν
Έλεγχος περιεχομένου γραμμάτων προς αποφυγή των «κακόβουλων» πειραγμάτων. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".
10
Προστιθέμενη αξία/Επεκτασιμότητα της καλής πρακτικής (1/2)
Μετά την εφαρμογή της καλής πρακτικής δημιουργήθηκαν στενότεροι συσχετισμοί μεταξύ των μαθητών του σχολείου μας: συνάφθηκαν φιλίες τονώθηκαν παλαιότερες αλληλοβοηθήθηκαν οι μαθητές στα μαθήματα. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".
11
Προστιθέμενη αξία/Επεκτασιμότητα της καλής πρακτικής (2/2)
Διεύρυνση της καλής πρακτικής και σε άλλους τομείς/αντικείμενα εντός και εκτός σχολικού προγράμματος: Δημιουργία ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΟΥ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΟΥ, ξεκινώντας από τα όμορα σχολεία(λόγω εγγύτητας). Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".
12
Αποτίμηση της καλής πρακτικής
Ποια είναι τα καινοτόμα στοιχεία της; Η δημιουργία σχολικού «δικτύου». Ποια είναι η παιδαγωγική της αξία; Η εξοικείωση με τις διάφορες περιστάσεις επικοινωνίας του γραπτού λόγου. Πώς συνέβαλε στη στην προαγωγή του εκπαιδευτικού έργου; Βελτίωση των δεξιοτήτων των μαθητών στο γραπτό λόγο. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".
13
Συμπεράσματα Το Σχολικό Ταχυδρομείο λειτούργησε προς όφελος των μαθητών μας καθώς γνώρισαν κι εξασκήθηκαν στη χρήση ενός ακόμη τρόπου επικοινωνίας. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".
14
Δημοσιοποίηση καλής πρακτικής
Πού και πώς δημοσιοποιήθηκε η καλή πρακτική; Στην ιστοσελίδα του σχολείου μας mas/201-sxoliko-taxydromeio mas/224-deite-fotografies-apo-ti-dianomi-ton-grammaton-tou- sxolikoy-mas-taxydromeiou Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".
15
Αξιολόγηση της καλής πρακτικής από τους μαθητές(1/4)
«Μου άρεσε ότι…»: επικοινωνούσαμε μεταξύ μας ανταλλάζοντας ζωγραφιές, μηνύματα και δώρα επικοινωνούσαμε με μαθητές από άλλες τάξεις επικοινωνούσαμε με τους δασκάλους και το διευθυντή συζητούσαμε τις απόψεις μας και μοιραζόμασταν τα μυστικά και τα συναισθήματά μας, αν ντρεπόμασταν να εκφραστούμε μπροστά στους άλλους ανυπομονούσαμε να λάβουμε τα γράμματά μας. Όταν αυτό γινόταν ήμασταν χαρούμενοι μπορούσε να σου ζητήσει κάποιος να γίνετε φίλοι το κάναμε όλοι μαζί πήγαμε πίσω στα παλιά χρόνια, που δεν είχαν κινητά να στέλνουν μηνύματα κι έστελναν γράμματα Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".
16
Αξιολόγηση της καλής πρακτικής από τους μαθητές(2/4)
«Δε μου άρεσε»: Η ιδέα μου φάνηκε λίγο «χαζή» και «μωρουδίστικη» Ότι ήταν σχετικά βαρετό να περιμένεις μέχρι την Παρασκευή για να σταλεί το γράμμα Ότι κάποια γράμματα χάνονταν και δεν τα έπαιρνα Ότι έστελναν στα ίδια και στα ίδια παιδιά Ότι κάποιος μπορούσε να γράψει κάτι προσβλητικό Ότι εδώ και ένα μήνα περιμένω να μοιράσω τα γράμματα Ότι τα παιδιά έκαναν φασαρία όταν έπαιρναν τα γράμματα Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
17
Αξιολόγηση της καλής πρακτικής από τους μαθητές(3/4)
«Θα γίνει καλύτερο αν…»: Μοιράζονται τα γράμματα κάθε 2 ή 3 μέρες Λάμβαναν όλα τα παιδιά γράμματα Ψηφίζαμε όλοι από κάθε τάξη ποιο ήταν το καλύτερο γράμμα Κατασκευαστεί ένα κουτί έξω από το σχολείο Ο ταχυδρόμος φορούσε καπέλο ταχυδρόμου Φτιάχναμε ένα ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και μιλούσαμε και με παιδιά άλλων σχολείων Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
18
Αξιολόγηση της καλής πρακτικής από τους μαθητές(4/4)
Επίσης: «Δε το χρησιμοποίησα» «Δε μου αρέσει να γράφω γράμματα» Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
19
Χίος, 16-18/6/2015 "Καλές Πρακτικές".
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.