Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεÉΘεοκλής Φωτόπουλος Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Μεταπτυχιακά προγράμματα και εκπόνηση διδακτορικής διατριβής στο ΕΜΠ
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Ομάδα κατανεμημένων συστημάτων διαχείρισης γνώσης (grid.ece.ntua.gr) Μεταπτυχιακά προγράμματα και εκπόνηση διδακτορικής διατριβής στο ΕΜΠ Καθηγήτρια Θεοδώρα Βαρβαρίγου
2
Μεταπτυχιακές σπουδές στο ΕΜΠ
Οι σχολές του ΕΜΠ συντονίζουν / συμμετέχουν σε Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών Διεπιστημονικά-Διατμηματικά Προγράμματα Mεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.M.Σ.) Οδηγούν σε λήψη Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (MΔE) Παρέχονται 19 προγράμματα που συντονίζονται από σχολές του ΕΜΠ και 6 προγράμματα που συντονίζονται από άλλα ιδρύματα Mονοτμηματικά Προγράμματα Mεταπτυχιακών Σπουδών (M.Π.M.Σ.) Οδηγούν στην απονομή Διδακτορικού Διπλώματος
3
Περιεχόμενα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών
Εισαγωγή Προγράμματα που συντονίζουν σχολές του ΕΜΠ Προγράμματα που συντονίζουν άλλα ιδρύματα Διαδικασία επιλογής υποψηφίων Λειτουργία προγραμμάτων Προφίλ υποψηφίων / φοιτητών Διδάσκοντες Εκπαιδευτικές μέθοδοι Αξιοποίηση σπουδών Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής στο ΕΜΠ Εκπόνηση διατριβής Στατιστικά στοιχεία Σύνοψη
4
Εισαγωγή Μεταπυχιακό Δίπλωμα
Τίτλος ειδίκευσης ισότιμο προς πτυχίο Master of Science Αποτελεί δεύτερο μεταπτυχιακό τίτλο για τους διπλωματούχους ενιαίων αδιάσπαστων 5ετών σπουδών Στόχος Εξειδίκευση σε συγκεκριμένο αντικείμενο μέσω μαθημάτων και διπλωματικής εργασίας Διάρκεια 4-6 εξάμηνα για τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα του ΕΜΠ
5
Διατμηματικά προγράμματα που συντονίζουν σχολές του ΕΜΠ (1/5)
Επιστήμη και Τεχνολογία Υδατικών Πόρων Συντονίζουσα σχολή: Πολιτικών Μηχανικών Κατευθύνσεις Υδρολογία και Περιβαλλοντική Διαχείριση Υδατικών Πόρων Ποιότητα Υδάτων και Περιβαλλοντική Τεχνολογία Διαχείριση Παράκτιας Ζώνης Δομοστατικός Σχεδιασμός και Ανάλυση Κατασκευών Συστήματα Αυτοματισμού Συντονίζουσα Σχολή: Μηχανολόγων Μηχανικών Συστημάτων Κατασκευών και Παραγωγής, Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου και Ρομποτικής Διοίκηση Επιχειρήσεων
6
Διατμηματικά προγράμματα που συντονίζουν σχολές του ΕΜΠ (2/5)
Παραγωγή και Διαχείριση Ενέργειας Συντονίζουσα Σχολή: Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Τεχνο-οικονομικά Συστήματα Κατευθύνσεις Διοίκησης Τεχνολογικών Συστημάτων Διοίκησης Συστημάτων Παραγωγής Αρχιτεκτονική – Σχεδιασμός του Χώρου Συντονίζουσα Σχολή: Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Σχεδιασμός – Χώρος – Πολιτισμός Πολεοδομία – Χωροταξία
7
Διατμηματικά προγράμματα που συντονίζουν σχολές του ΕΜΠ (3/5)
Προστασία Μνημείων Συντονίζουσα Σχολή: Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Κατευθύνσεις Συντήρηση και Αποκατάσταση Ιστορικών Κτιρίων και Συνόλων Υλικά και Επεμβάσεις Συντήρησης Επιστήμη και Τεχνολογία Υλικών Συντονίζουσα Σχολή: Χημικών Μηχανικών Υπολογιστική Μηχανική Περιβάλλον και Ανάπτυξη Συντονίζουσα Σχολή: Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών Περιβάλλον και Ανάπτυξη των Ορεινών Περιοχών
8
Διατμηματικά προγράμματα που συντονίζουν σχολές του ΕΜΠ (4/5)
Γεωπληροφορική Συντονίζουσα Σχολή: Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπογείων Έργων Συντονίζουσα Σχολή: Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη Συντονίζουσα Σχολή: Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών Μικροσυστήματα και Νανοδιατάξεις Συντονίζουσα Σχολή: Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών Μαθηματική Προτυποποίηση σε Σύγχρονες Τεχνολογίες και την Οικονομία
9
Διατμηματικά προγράμματα που συντονίζουν σχολές του ΕΜΠ (5/5)
Φυσική και Τεχνολογικές Εφαρμογές Συντονίζουσα Σχολή: Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών Εφαρμοσμένες Μαθηματικές Επιστήμες (Σχ. Ε.Μ.Φ.Ε.) Εφαρμοσμένη Μηχανική (Σχ. Ε.Μ.Φ.Ε.)
10
Περιεχόμενα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών
Εισαγωγή Προγράμματα που συντονίζουν σχολές του ΕΜΠ Προγράμματα που συντονίζουν άλλα ιδρύματα Διαδικασία επιλογής υποψηφίων Λειτουργία προγραμμάτων Προφίλ υποψηφίων / φοιτητών Διδάσκοντες Εκπαιδευτικές μέθοδοι Αξιοποίηση σπουδών Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής στο ΕΜΠ Εκπόνηση διατριβής Στατιστικά στοιχεία Σύνοψη
11
Προγράμματα που συντονίζουν άλλα ιδρύματα (1/2)
Βιοϊατρική Τεχνολογία Συντονίζουσα Σχολή: Iατρικής, Πανεπιστημίου Πατρών Σχολές ΕΜΠ Hλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Yπολογιστών Mηχανολόγων Μηχανικών Iστορία και Φιλοσοφία των Eπιστημών και της Tεχνολογίας Συντονίζουσα Σχολή: Mεθοδολογίας, Iστορίας και Θεωρίας της Eπιστήμης, EKΠA Σχολή ΕΜΠ Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών Λογική και Θεωρία Αλγορίθμων και Υπολογισμού Συντονίζουσα Σχολή: Mαθηματικών, EKΠA
12
Προγράμματα που συντονίζουν άλλα ιδρύματα (2/2)
Γλωσσική Tεχνολογία (Tεχνογλωσσία) Συντονίζουσα Σχολή: Φιλολογίας, EKΠA Σχολή ΕΜΠ Hλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Yπολογιστών Διδακτική της Xημείας και Nέες Eκπαιδευτικές Tεχνολογίες Συντονίζουσα Σχολή: Xημείας, EKΠA Xημικών Μηχανικών Oργάνωση και Διοίκηση Bιομηχανικών Συστημάτων Συντονίζουσα Σχολή: Tεχνολογίας και Συστημάτων Παραγωγής, Πανεπιστημίου Πειραιώς
13
Περιεχόμενα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών
Εισαγωγή Προγράμματα που συντονίζουν σχολές του ΕΜΠ Προγράμματα που συντονίζουν άλλα ιδρύματα Διαδικασία επιλογής υποψηφίων Λειτουργία προγραμμάτων Προφίλ υποψηφίων / φοιτητών Διδάσκοντες Εκπαιδευτικές μέθοδοι Αξιοποίηση σπουδών Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής στο ΕΜΠ Εκπόνηση διατριβής Στατιστικά στοιχεία Σύνοψη
14
Διαδικασία επιλογής υποψηφίων
Βάσει Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος Δημοσιεύεται κάθε ακαδημαϊκό έτος Ποσοστό αποδοχής: ~30%
15
Λειτουργία προγραμμάτων
Υλοποιούνται για περισσότερα από 10 χρόνια 14 προσφέρονται από το 1998 5 προφέρονται από το 2003 Θεωρούνται ιδιαίτερα ελκυστικά από τους υποψηφίους Ο συνολικός αριθμός των αιτήσεων στη διάρκεια της λειτουργίας τους ξεπερνάει τις Έχουν απονεμηθεί περισσότερα από Μ.Δ.Ε.
16
Προφίλ υποψηφίων Οι μεταπτυχιακές σπουδές στο ΕΜΠ εκπαιδεύουν διπλωματούχους Μηχανικούς σε ποσοστό 70% επί των εγγεγραμμένων Η αναλογία των υποψηφίων και εγγεγραμμένων με προϋπηρεσία (>40%) προκύπτει από το γεγονός ότι τα Δ.Π.Μ.Σ. του ΕΜΠ θεωρούνται ελκυστικά από μεγάλο αριθμό υποψηφίων που ήδη απασχολείται
17
Προφίλ φοιτητών Σε μεγάλο ποσοστό οι φοιτητές αποφοιτούν σε μεγαλύτερο του ελάχιστου προβλεπόμενου χρόνου Αποδίδεται κυρίως στην απαιτούμενη ποιότητα της μεταπτυχιακής εργασίας Ο μέσος όρος (~80%) της βαθμολογίας είναι «Λίαν Καλώς» (~8,10) Υψηλό είναι το ποσοστό (~15%) των αποφοίτων με βαθμολογία «Άριστα»
18
Διδάσκοντες Αναλογία φοιτητών / διδασκόντων
Προέλευση του εκπαιδευτικού δυναμικού Μέλη Δ.Ε.Π. Ε.Μ.Π., 61% . Ι.Δ.Α.Χ., Δρ ή Υπ. Δρ. Ε.Μ.Π., 18% Διδάσκοντες βάσει του Π.Δ. 407/1980, 1% Μέλη Δ.Ε.Π. ελληνικών ΑΕΙ , 7% Καθηγητές Παν/μίων της αλλοδαπής, 2% Επιστήμονες αναγνωρισμένου κύρους, Διδάκτορες με πρόσθετη επαγγελματική Εμπειρία, 5% Ερευνητές αναγνωρισμένων ερευνητικών ιδρυμάτων, 4% Αναλογία φοιτητών / διδασκόντων 1 μέλος ΔΕΠ προς 2 διδασκόμενους Διδάσκοντες διαφορετικού γνωστικού αντικειμένου 3 - 5 σχολές του ΕΜΠ Εξωτερικούς φορείς και ιδρύματα Προσκεκλημένοι ομιλητές Εξέχουσας επιστημονικής κατάρτισης ή επαγγελματικής εμπειρίας
19
Περιεχόμενα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών
Εισαγωγή Προγράμματα που συντονίζουν σχολές του ΕΜΠ Προγράμματα που συντονίζουν άλλα ιδρύματα Διαδικασία επιλογής υποψηφίων Λειτουργία προγραμμάτων Προφίλ υποψηφίων / φοιτητών Διδάσκοντες Εκπαιδευτικές μέθοδοι Αξιοποίηση σπουδών Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής στο ΕΜΠ Εκπόνηση διατριβής Στατιστικά στοιχεία Σύνοψη
20
Εκπαιδευτικές μέθοδοι
Ποικίλες εκπαιδευτικές μέθοδοι Θεωρητικές παραδόσεις, Σεμινάρια Φροντιστηριακά μαθήματα Διαλέξεις προσκεκλημένων ομιλητών Εκπόνηση θεμάτων Επιστημονικές επισκέψεις Ασκήσεις πεδίου Διεπιστημονικές ημερίδες …
21
Μαθήματα Συνολικός αριθμός προσφερόμενων μεταπτυχιακών μαθημάτων ανά Δ.Π.Μ.Σ. Κατά μέσο όρο: 33 Οι φοιτητές για την απόκτηση του Μ.Δ.Ε παρακολουθούν με επιτυχία κατά μέσο όρο μαθήματα
22
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία (1/2)
Οι εργασίες χαρακτηρίζονται ως συνδυασμός θεωρητικής μελέτης και μελέτης περίπτωσης, ως βιβλιογραφικές και ως συνθέσεις Υπολογιστικές Πειραματικές Εφαρμογές
23
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία (2/2)
Δίδεται ιδιαίτερη έμφασή στην έρευνα 18,1% δημοσιεύονται σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και εκδόσεις 23,4% παρουσιάζονται σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια Παράλληλα συμβάλλουν σε επίλυση προβλημάτων της πράξης (~40%)
24
Περιεχόμενα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών
Εισαγωγή Προγράμματα που συντονίζουν σχολές του ΕΜΠ Προγράμματα που συντονίζουν άλλα ιδρύματα Διαδικασία επιλογής υποψηφίων Λειτουργία προγραμμάτων Προφίλ υποψηφίων / φοιτητών Διδάσκοντες Εκπαιδευτικές μέθοδοι Αξιοποίηση σπουδών Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής στο ΕΜΠ Εκπόνηση διατριβής Στατιστικά στοιχεία Σύνοψη
25
Αξιοποίηση σπουδών Οι απόφοιτοι των μεταπτυχιακών προγραμμάτων του ΕΜΠ αξιοποιούν την απόκτηση του ΜΔΕ στην Έρευνα (~ 18%) Απασχόλησή τους στο αντικείμενο του Δ.Π.Μ.Σ. σε φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα (~ 24%) ή ιδιωτικού τομέα (~ 43%) Η σύνδεση με ερευνητικές εργασίες και ερευνητικά προγράμματα και η συνέχεια με ανάθεση διδακτορικής διατριβής εκτιμώνται ως οι μεγαλύτερες ευκαιρίες που προσφέρονται στους μεταπτυχιακούς φοιτητές 17% των αποφοίτων συνεχίζει τις σπουδές του με ανάθεση διδακτορικής διατριβής Η απορρόφηση (~70%) των αποφοίτων στην αγορά εργασίας θεωρείται ένα δυνατό σημείο των προγραμμάτων
26
Περιεχόμενα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών
Εισαγωγή Προγράμματα που συντονίζουν σχολές του ΕΜΠ Προγράμματα που συντονίζουν άλλα ιδρύματα Διαδικασία επιλογής υποψηφίων Λειτουργία προγραμμάτων Προφίλ υποψηφίων / φοιτητών Διδάσκοντες Εκπαιδευτικές μέθοδοι Αξιοποίηση σπουδών Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής στο ΕΜΠ Εκπόνηση διατριβής Στατιστικά στοιχεία Σύνοψη
27
Εισαγωγή Στόχοι της εκπόνησης διδακτορικής διατριβής Χρονική διάρκεια
Εξειδίκευση σε συγκεκριμένο τομέα Διαμόρφωση και εξοικείωση με τεχνολογίες αιχμής Ακαδημαϊκή σταδιοδρομία Χρονική διάρκεια Δεν μπορεί να είναι μικρότερη από τρία (3) πλήρη ημερολογιακά έτη (μέγιστος χρόνος: 8 έτη) Προβλέπεται η παράλληλη επιτυχής περάτωση κύκλου μαθημάτων
28
Διαδικασία επιλογής υποψηφίων
Δικαίωμα υποβολής αίτησης Κάτοχοι Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης Διπλωματούχοι του ΕΜΠ και των πολυτεχνικών σχολών (5ετούς φοίτησης) των οποίων το πτυχίο είναι ισότιμο με Master of Science Πτυχιούχοι ΑΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ ή ισότιμων σχολών μπορούν να γίνουν δεκτοί μόνο εφόσον είναι κάτοχοι ΜΔΕ. Εφόσον επιλεγούν υποχρεούνται να παρακολουθήσουν επιτυχώς συγκεκριμένα προπτυχιακά ή μεταπτυχιακά μαθήματα Μετά από εισήγηση κάθε Σχολής γίνεται ορισμός των γνωστικών περιοχών και των τριμελών Επιτροπών Επιλογής, καθώς και προκήρυξη θέσεων υποψηφίων διδακτόρων
29
Εκπόνηση διατριβής Καθορισμός συγκεκριμένου θέματος
Το ΕΜΠ μέσω ερευνητικών προγραμμάτων προσφέρει τη δυνατότητα στους υποψήφιους διδάκτορες να συνεργάζονται με διεθνή ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια κατά τη διάρκεια των σπουδών τους Επίβλεψη και καθοδήγηση από τριμελή συμβουλευτική επιτροπή Μετέχουν ο επιβλέπων και άλλα δύο μέλη ΔΕΠ Υλοποίηση πρωτότυπης λύσης και δημοσίευση σε επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια με κριτές Αξιολόγηση της διατριβής από επταμελή εξεταστική επιτροπή
30
Στατιστικά στοιχεία Βάσει διαφορετικών επιστημονικών προκλήσεων, τα μέλη ΔΕΠ των σχολών του ΕΜΠ προτείνουν θέματα διατριβών Κατά μέσο όρο προτείνονται από κάθε μέλος ΔΕΠ 2 θέματα ανά έτος Κάθε έτος είναι ενεργοί ~2500 υποψήφιοι διδάκτορες στις σχολές του ΕΜΠ
31
Περιεχόμενα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών
Εισαγωγή Προγράμματα που συντονίζουν σχολές του ΕΜΠ Προγράμματα που συντονίζουν άλλα ιδρύματα Διαδικασία επιλογής υποψηφίων Λειτουργία προγραμμάτων Προφίλ υποψηφίων / φοιτητών Διδάσκοντες Εκπαιδευτικές μέθοδοι Αξιοποίηση σπουδών Εκπόνηση Διδακτορικής Διατριβής στο ΕΜΠ Εκπόνηση διατριβής Στατιστικά στοιχεία Σύνοψη
32
Σύνοψη Μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών
Περαιτέρω εξειδίκευση σε συγκεκριμένες τεχνολογικές προσεγγίσεις Σύνδεση με αγορά εργασίας Εκπόνηση διδακτορικής διατριβής Διαμόρφωση και διατύπωση μελλοντικών λύσεων Ανάπτυξη ερευνητικής ικανότητας Έναρξη ακαδημαϊκής καριέρας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.