Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
2
Νομικό Πλαίσιο Συνθήκη Αμστερνταμ(1997):Σε ισχύ από το 1999 εφαρμόζοντας πολιτικές για το άσυλο, την προστασία των εξωτερικών συνόρων κ.την διαχείρηση μεταναστευτικών ροών Συμβούλιο Τάμπερε(1999):Συνεργασία με χώρες προέλευσης μεταναστών,κοινό πλαίσιο ασύλου,νόμιμη μετανάστευση. Συμβούλιο Λάακεν(2001):τίποτε νεότερο Συμβούλιο Σεβίλλης (2002):επαναπατρισμός μεταναστών κ.φύλαξη συνόρων
3
Νομικό Πλαίσιο 2 Ευρ.Συμβούλιο Θεσσαλονίκης(2003):FRONTEX
Ευρ.Συμβούλιο Βρυξελλών(2003):Πρόγραμμα Χάγης Ευρ.Συμβούλιο Βρυξελλών(2005):Σφαρική αντιμετώπιση Ευρ. Συμβούλιο Βρυξελλών (2007):Ευρ.Ταμ.Ενταξης υπηκόων 3ων χωρών,
4
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΑΓΗΣ. 2004 ( 1) θεμελιώδη δικαιώματα και ιδιότητα του πολίτη της Ενωσης (2) kαταπολέμηση της τρομοκρατίας (3) διαχείρηση της μετανάστευσης Ανάπτυξη κοινής πολιτικής για την μετανάστευση και καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων κυρίως γυναικών και παιδιών (4) εσωτερικά και εξωτερικά σύνορα και βίζες κοινή πολιτική για την βίζα (5) κοινή περιοχή Ασύλου
5
Ευρ. Συμβούλιο Βρυξελλών(2008):Ευρωπαικό Σύμφωνο για την Μετανάστευση και το Άσυλο,
Ευρ.Συμβούλιο Βρυξελλών (2009): Πρόγραμμα Στοκχόλμης
6
Schengen Άρθρο 77 ΣΛΕΕ (και 78- 79)
Εξαιρούνται Η.Β,Δανία, Ιρλανδία- επιλεκτική εφαρμογή- συμμετέχουν Λιχτενστάιν, Ελβετία, Νορβηγία, Ισλανδία, αργότερα Βουλγαρία, Ρουμανία,Κροατία Ελεύθερη διακίνηση προσώπων-απουσία ελέγχων ανεξαρτήτως ιθαγένειας στα εσωτερικά σύνορα. SIS-VIS
7
AΡΘΡΟ 77 Άρθρο 77 (πρώην άρθρο 62 της ΣΕΚ)
1. Η Ένωση αναπτύσσει πολιτική με στόχο: α) να εξασφαλίζεται η απουσία οποιουδήποτε ελέγχου προσώπων, ανεξαρτήτως ιθαγένειας, κατά τη διέ λευση των εσωτερικών συνόρων, β) να εξασφαλίζεται ο έλεγχος των προσώπων και η αποτελεσματική εποπτεία της διέλευσης των εξωτερικών συνόρων, γ) να δημιουργηθεί προοδευτικά ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης των εξωτερικών συνόρων. 2. Για τους σκοπούς της παραγράφου 1, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, αποφασίζοντας σύμφωνα με τη συνήθη νομοθετική διαδικασία, λαμβάνουν μέτρα που αφορούν: α) την κοινή πολιτική θεωρήσεων και άλλων τίτλων διαμονής βραχείας διάρκειας, β) τους ελέγχους στους οποίους υποβάλλονται τα πρόσωπα που διέρχονται τα εξωτερικά σύνορα, γ) τις προϋποθέσεις υπό τις οποίες οι υπήκοοι τρίτων χωρών μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα για σύντομο χρονικό διάστημα στην Ένωση, δ) οποιοδήποτε μέτρο που είναι αναγκαίο για την προοδευτική δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστή ματος διαχείρισης των εξωτερικών συνόρων, ε) την απουσία ελέγχου προσώπων, ανεξαρτήτως ιθαγένειας, κατά τη διέλευση των εσωτερικών συνόρων. 3. Εάν, για τη διευκόλυνση της άσκησης του προβλεπόμενου στο άρθρο 20, παράγραφος 2, στοιχείο α) δικαιώματος, φαίνεται αναγκαία δράση της Ένωσης, και εφόσον οι Συνθήκες δεν έχουν προβλέψει εξουσίες δράσης προς τούτο, το Συμβούλιο, αποφασίζοντας σύμφωνα με ειδική νομοθετική διαδικασία, μπορεί να θεσπίζει διατάξεις σχετικά με τα διαβατήρια, τα δελτία ταυτότητας, τους τίτλους διαμονής ή κάθε άλλο εξομοιούμενο έγγραφο. Το Συμβούλιο αποφασίζει ομόφωνα μετά από διαβούλευση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. 4. Το παρόν άρθρο δεν θίγει την αρμοδιότητα των κρατών μελών όσον αφορά τον γεωγραφικό καθορισμό των συνόρων τους σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο.
8
ΑΡΘΡΟ 78 Άρθρο 78 (πρώην άρθρα 63, σημεία 1 και 2, και 64, παράγραφος 2, της ΣΕΚ) 1. Η Ένωση αναπτύσσει κοινή πολιτική στους τομείς του ασύλου, της επικουρικής προστασίας και της προσωρινής προστασίας με στόχο να παρέχεται το κατάλληλο καθεστώς σε οποιοδήποτε υπήκοο τρίτης χώρας χρήζει διεθνούς προστασίας και να εξασφαλίζεται η τήρηση της αρχής της μη επαναπροώθησης. Η πολιτική αυτή πρέπει να συνάδει με τη Σύμβαση της Γενεύης της 28ης Ιουλίου 1951 και με το Πρωτό κολλο της 31ης Ιανουαρίου 1967 περί του καθεστώτος των προσφύγων, καθώς και με άλλες συναφείς συμβάσεις. 2. Για τους σκοπούς της παραγράφου 1, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, αποφασίζοντας σύμφωνα με τη συνήθη νομοθετική διαδικασία, λαμβάνουν μέτρα όσον αφορά κοινό ευρωπαϊκό σύστημα ασύλου, στο οποίο περιλαμβάνονται: α) ενιαίο καθεστώς ασύλου υπέρ των υπηκόων τρίτων χωρών, το οποίο ισχύει σε όλη την Ένωση, β) ενιαίο καθεστώς επικουρικής προστασίας για τους υπηκόους τρίτων χωρών που χρήζουν διεθνούς προστασίας, χωρίς να τους χορηγείται ευρωπαϊκό άσυλο, Επικουρική προστασία και προσωρινή προστασία είναι παρεμφερή καθεστώτα υπό διεθνή προστασία
9
ΑΡΘΡΟ 78 –συνέχεια- γ) κοινό σύστημα για την προσωρινή προστασία των εκτοπισμένων προσώπων σε περιπτώσεις μαζικής εισροής, δ) κοινές διαδικασίες για τη χορήγηση και ανάκληση του ενιαίου καθεστώτος ασύλου ή επικουρικής προστασίας, ε) κριτήρια και μηχανισμοί καθορισμού του κράτους μέλους που είναι υπεύθυνο για την εξέταση της αίτησης ασύλου ή επικουρικής προστασίας, στ) προδιαγραφές σχετικά με τις προϋποθέσεις υποδοχής αιτούντων άσυλο ή επικουρικής προστασίας, ζ) εταιρικές σχέσεις και συνεργασία με τρίτες χώρες για τη διαχείριση των ροών προσώπων που ζητούν άσυλο ή επικουρική ή προσωρινή προστασία. 3. Εφόσον ένα ή περισσότερα κράτη μέλη αντιμετωπίζουν επείγουσα κατάσταση, λόγω αιφνίδιας εισροής υπηκόων τρίτων χωρών, το Συμβούλιο μπορεί να εκδίδει, μετά από πρόταση της Επιτροπής, προσωρινά μέτρα υπέρ του εν λόγω κράτους μέλους ή των εν λόγω κρατών μελών. Το Συμβούλιο αποφασίζει μετά από διαβούλευση με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
10
ΑΡΘΡΟ 79 Άρθρο 79 (πρώην άρθρο 63, σημεία 3 και 4, της ΣΕΚ)
Άρθρο 79 (πρώην άρθρο 63, σημεία 3 και 4, της ΣΕΚ) 1. Η Ένωση αναπτύσσει κοινή μεταναστευτική πολιτική, η οποία έχει ως στόχο να εξασφαλίζει, σε όλα τα στάδια, την αποτελεσματική διαχείριση των μεταναστευτικών ροών, τη δίκαιη μεταχείριση των υπηκόων τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα στα κράτη μέλη καθώς και την πρόληψη της παράνομης μετανά στευσης και της εμπορίας ανθρώπων και την ενισχυμένη καταπολέμησή της. 2. Για τους σκοπούς της παραγράφου 1, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, αποφασίζοντας σύμφωνα με τη συνήθη νομοθετική διαδικασία, λαμβάνουν μέτρα σχετικά με τους ακόλουθους τομείς: α) προϋποθέσεις εισόδου και διαμονής, καθώς και κανόνες για τη χορήγηση από τα κράτη μέλη θεωρή σεων και αδειών διαμονής μακράς διαρκείας, συμπεριλαμβανομένων των μέτρων που αποσκοπούν στην επανένωση οικογενειών, β) καθορισμός των δικαιωμάτων των υπηκόων τρίτων χωρών που διαμένουν νόμιμα σε κράτος μέλος, συμπεριλαμβανομένων των όρων που διέπουν την ελεύθερη κυκλοφορία και διαμονή στα άλλα κράτη μέλη, γ) λαθρομετανάστευση και παράνομη διαμονή, καθώς και απομάκρυνση και επαναπατρισμός των παρανό μως διαμενόντων,
11
ΑΡΘΡΟ 79- συνέχεια- δ) καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων, ιδίως γυναικών και παιδιών. 3. Η Ένωση μπορεί να συνάπτει συμφωνίες με τρίτες χώρες για την επανεισδοχή στις χώρες καταγωγής ή προέλευσης υπηκόων τρίτων χωρών που δεν πληρούν ή δεν πληρούν πλέον τους όρους εισόδου, παρουσίας ή διαμονής στο έδαφος κράτους μέλους. 4. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, αποφασίζοντας σύμφωνα με τη συνήθη νομοθετική διαδικασία, μπορούν να θεσπίζουν μέρα ενθάρρυνσης και στήριξης της δράσης των κρατών μελών με στόχο τη διευκόλυνση της ένταξης των υπηκόων τρίτων χωρών οι οποίοι διαμένουν νόμιμα στο έδαφός τους, αποκλειομένης οποιασδήποτε εναρμόνισης των νομοθετικών και κανονιστικών διατάξεων των κρατών μελών. 5. Το παρόν άρθρο δεν θίγει το δικαίωμα των κρατών μελών να καθορίζουν τον όγκο των εισερχομένων υπηκόων τρίτων χωρών, προερχομένων από τρίτες χώρες, στο έδαφός τους με σκοπό την αναζήτηση μισθωτής ή μη μισθωτής εργασίας.
12
Κανονιστικό Πλαίσιο -Ασυλο
Αρ.79.5 ΣΛΕΕ, Καν(ΕΚ) 343/2003 Δουβλίνο ΙΙ και Καν (ΕΕ)604/2013 Δουβλίνο ΙΙΙ Οδηγία 2003/9/ΕΚ και η νεότερη Οδηγ.2013/33/ΕΕ(κανόνες υποδοχής) Οδηγία 2011/95/Ε.Ε Οδηγία προσόντων Οδηγία 2013/32/Ε.Ε Οδηγία διαδικασίας Καν. 603/2013 Eurodac Ελάχιστη εναρμόνιση με Σύμβαση Γενεύης
13
Προσεχώς… Η Αναθεωρημένη Οδηγία για την διαδικασία απονομής Ασύλου. σε πιο δίκαιες, πιο γρήγορες και καλύτερης ποιότητας αποφάσεις σχετικές με το Άσυλο. Μεγαλύτερη φροντίδα σε παιδιά και θύματα βασανισμών.. H Aναθεωρημένη Οδηγία των προσόντων των δικαιούχων διεθνούς προστασίας Αναθεώρηση του Κανονισμού Δουβλίνο 3 Αναθεώρηση Κανονισμού EURODAC
14
EUROPOL KAN. (E.E) 2016/194 Θεσπίζει την ΕUROPOL ως τον οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) που είναι υπεύθυνος για τη συνεργασία στην επιβολή του νόμου μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Η έδρα της ΕUROPOL είναι στη Χάγη, στις Κάτω Χώρες. Είναι αρμόδια σε περιπτώσεις όπου οι χώρες της ΕΕ χρειάζονται στήριξη για την αντιμετώπιση σοβαρών διασυνοριακών εγκλημάτων, τρομοκρατίας και άλλων μορφών εγκλήματος που θίγουν τα συμφέροντα της ΕΕ.
15
Κύρια Καθήκοντα η συλλογή, αποθήκευση, επεξεργασία, ανάλυση και ανταλλαγή πληροφοριών·, η συνδρομή σε έρευνες που διεξάγουν χώρες της ΕΕ και η παροχή πληροφοριών και αναλυτικής υποστήριξης·, η άμεση κοινοποίηση στις χώρες της ΕΕ ενδεχόμενων διασυνδέσεων μεταξύ αξιόποινων πράξεων που τις αφορούν·, ο συντονισμός, η οργάνωση και η διεξαγωγή ερευνών και επιχειρήσεων για την υποστήριξη ή την ενίσχυση των δράσεων των αρχών επιβολής του νόμου των χωρών της ΕΕ,· η υποβολή αιτήματος στις χώρες της ΕΕ για την έναρξη, διεξαγωγή ή τον συντονισμό ερευνών σε συγκεκριμένες υποθέσεις και η πρόταση σύστασης κοινών ομάδων έρευνας,
16
ΚΥΡΙΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ -2- · η στήριξη των χωρών της ΕΕ για την πρόληψη και την καταπολέμηση μορφών εγκλήματος που διευκολύνονται, προωθούνται ή διαπράττονται με τη χρήση του διαδικτύου , η εκπόνηση αξιολογήσεων απειλών και άλλων εκθέσεων , Ενεργεί επίσης ως κεντρική υπηρεσία για την καταπολέμηση της παραχάραξης και κιβδηλείας του ευρώ σύμφωνα με την απόφαση 2005/511/ΔΕΥ του Συμβουλίου , Σε ζητήματα που εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της, το προσωπικό της μπορεί να συμμετέχει σε κοινές ομάδες έρευνας. Ωστόσο, μπορεί να ενεργεί έχοντας μόνο υποστηρικτικό ρόλο και δεν μπορεί να συμμετέχει στη λήψη μέτρων καταναγκασμού
17
ΚΥΡΙΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ -3- Η διασύνδεση μεταξύ της ΕUROPOL και της αρμόδιας αρχής μιας χώρας της ΕΕ γίνεται μέσω εθνικής μονάδας που έχει οριστεί. Ωστόσο, με την επιφύλαξη των όρων που καθορίζονται από τη σχετική χώρα της ΕΕ, οι χώρες της ΕΕ μπορούν να επιτρέψουν την άμεση επαφή με τις εθνικές τους αρχές. Η ΕUROPOL μπορεί να επεξεργάζεται πληροφορίες και στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, με σκοπό την εκτέλεση των καθηκόντων της. Για τον σκοπό αυτό, έχει συγκροτηθεί ένα Σύστημα Πληροφοριών ΕUROPOLκαθώς και αρχεία δεδομένων εργασίας προς ανάλυση. Οι εθνικές υπηρεσίες, οι αξιωματικοί-σύνδεσμοι και το προσωπικό της ΕUROPOL μπορούν να εισάγουν και να ανακτούν δεδομένα απευθείας από το σύστημα. Οι αρμόδιες αρχές των χωρών της ΕΕ που έχουν οριστεί μπορούν απλώς να κάνουν αναζήτηση στο σύστημα προκειμένου να διαπιστώσουν ότι τα δεδομένα που ζητούν είναι διαθέσιμα. Εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου 2010.
18
Ευρωπαϊκός οργανισμός για τη διαχείριση των εξωτερικών συνόρων — FRONTEX-KAN (EE) 2007/2004
ο σχεδιασμός και συντονισμός κοινών επιχειρήσεων και ταχέων επεμβάσεων στα σύνορα που πραγματοποιούνται από τον οργανισμό με το προσωπικό και τον εξοπλισμό των χωρών της ΕΕ στα θαλάσσια, χερσαία και εναέρια εξωτερικά σύνορα· ο συντονισμός κοινών επιχειρήσεων επαναπατρισμού αλλοδαπών που διαμένουν παράνομα στις χώρες της ΕΕ και στις χώρες Σένγκεν* και αρνούνται να αποχωρήσουν εθελοντικά· η κατάρτιση κοινών προδιαγραφών και εργαλείων εκπαίδευσης για τους συνοριοφύλακες· η διενέργεια αναλύσεων κινδύνων (με σκοπό τη βελτίωση της ολοκληρωμένης διαχείρισης των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ)·
19
KΑΘΗΚΟΝΤΑ FRONTEX-2- η παροχή βοήθειας προς τις χώρες Σένγκεν που απαιτούν αυξημένη τεχνική και επιχειρησιακή συνδρομή στα εξωτερικά σύνορα (π.χ. έκτακτες ανάγκες ανθρωπιστικού χαρακτήρα και επιχειρήσεις διάσωσης στη θάλασσα ή όταν αντιμετωπίζουν δυσανάλογες πιέσεις στα σύνορά τους)· ανάπτυξη ικανότητας ταχείας ανταπόκρισης με τη συμμετοχή ομάδων συνοριοφυλάκων της ΕΕ (βλ. κατωτέρω), καθώς και βάσης δεδομένων με τον διαθέσιμο εξοπλισμό και τους πόρους που θα χρησιμοποιηθούν σε κατάσταση κρίσης. Ομάδες συνοριοφυλάκων της ΕΕ Οι ευρωπαϊκές ομάδες συνοριοφυλάκων αναπτύσσονται σε κοινές επιχειρήσεις, ταχείες επεμβάσεις στα σύνορα και πιλοτικά σχέδια υπό τον συντονισμό του Frontex. Συγκροτούνται από συνοριοφύλακες από τις χώρες της ΕΕ, εμπειρογνώμονες σε διαφορετικούς τομείς διαχείρισης των συνόρων, όπως: στους ελέγχους στα σύνορα· στην επιτήρηση των χερσαίων και θαλάσσιων συνόρων· στην ταυτοποίηση πλαστών εγγράφων· και στον προσδιορισμό των εθνικοτήτων των παράνομων μεταναστών
20
Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Υποστήριξης για το Άσυλο . ΚΑΝ (Ε.Ε) 439/2010
Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Υποστήριξης για το Άσυλο . ΚΑΝ (Ε.Ε) 439/2010 H Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Υποστήριξης για το Άσυλο (EASO) είναι μια υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) που λειτουργεί από το Η λειτουργία της είναι η εξής: να ενισχύει τη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών σε θέματα ασύλου· να υποστηρίζει τα κράτη μέλη των οποίων τα συστήματα ασύλου και υποδοχής υφίστανται ιδιαίτερες πιέσεις· να βελτιώνει την εφαρμογή του κοινού ευρωπαϊκού συστήματος ασύλου (ΚΕΣΑ). Η Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, η Νορβηγία και η Ελβετία αναμένεται να γίνουν προσεχώς μέλη της EASO ως συνδεδεμένες χώρες, αφού επικυρωθούν οι συμφωνίες που έχει διαπραγματευθεί η ΕΕ με την καθεμία από αυτές τις χώρες
21
EASO -2- Υποστήριξη της συνεργασίας μεταξύ των κρατών μελών σε θέματα ασύλου Ο ρόλος της EASO σε αυτόν τον τομέα αποτελείται από τα εξής: την ενθάρρυνση της ανταλλαγής και της συγκέντρωσης καλών πρακτικών μεταξύ των κρατών μελών· την οργάνωση δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τη συγκέντρωση, την ανάλυση και τη διαθεσιμότητα των πληροφοριών για τις χώρες καταγωγής των ατόμων που ζητούν διεθνή προστασία· τη στήριξη, όταν απαιτείται, της ενδοενωσιακής μετεγκατάστασης των δικαιούχων διεθνούς προστασίας· την κατάρτιση και ανάπτυξη της κατάρτισης που διατίθεται για τα μέλη όλων των διοικητικών υπηρεσιών και δικαστηρίων, καθώς και για τις εθνικές υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για θέματα ασύλου στα κράτη μέλη· τη συγκέντρωση χρήσιμων πληροφοριών για τον προσδιορισμό των κινδύνων μαζικής εισροής αιτούντων ασύλου και της ικανότητας των ενδιαφερόμενων κρατών να αντιδρούν, ώστε να ενεργοποιούνται συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης και να προετοιμάζονται οποιαδήποτε επείγοντα μέτρα απαιτούνται για να αντιμετωπίσουν τις εν λόγω πιέσεις
22
EAS0 -3- Η EASO συντονίζει την παροχή επείγουσας βοήθειας στα κράτη μέλη των οποίων οι δομές υποδοχής και τα συστήματα ασύλου υπόκεινται σε ιδιαίτερα επαχθείς πιέσεις, παρέχοντας προσωρινή υποστήριξη και αρωγή. Η βοήθεια αυτή περιλαμβάνει κυρίως την αποστολή, σε κράτη μέλη που καταθέτουν σχετική αίτηση, ομάδων υποστήριξης για το άσυλο, οι οποίες παρέχουν την εμπειρογνωσία τους όσον αφορά τις υπηρεσίες διερμηνείας, πληροφορίες σχετικά με τις χώρες καταγωγής και γνώσεις όσον αφορά την εξέταση και τη διαχείριση των φακέλων ασύλου.
23
EASO -4- Υλοποίηση του κοινού ευρωπαϊκού συστήματος ασύλου (ΚΕΣΑ)
Όσον αφορά τις εσωτερικές πτυχές του ΚΕΣΑ, η συμβολή της ESAO είναι κυρίως: να συγκεντρώνει πληροφορίες που σχετίζονται με την επεξεργασία των αιτημάτων για διεθνή προστασία στα κράτη μέλη και τις εθνικές νομοθεσίες σε θέματα ασύλου, και να συντάσσει ετησίως έκθεση για την κατάσταση του ασύλου στην Ευρώπη και να προετοιμάζει, εφόσον απαιτείται, τεχνικά έγγραφα σχετικά με την εφαρμογή των πράξεων της ΕΕ όσον αφορά το άσυλο. η ESAO είναι υπεύθυνη ιδίως ΓΙΑ τον συντονισμό της ανταλλαγής πληροφοριών και των δράσεων που αναλαμβάνουν τα κράτη μέλη σχετικά με τη μετεγκατάσταση των προσφύγων που προέρχονται από τρίτες χώρες·
24
Ασφαλείς Χώρες 2013/32/ΕΕ άρθρο 36.1 ασφαλής χώρα θεωρείται εκείνη για την οποία ο ενδιαφερόμενος δεν έχει προβάλλει σοβαρούς λόγους για τις συνθήκες στις οποίες βρίσκεται.... 38.1 η Τρίτη χώρα θεωρείται ασφαλής εφ’όσον Δεν απειλούνται η ζωή και η ελευθερία λόγω φυλής, θρησκείας, πεποιθήσεων, κοινωνικής τάξης κλπ. Δεν υπάρχει κίνδυνος σοβαρής βλάβης 3. Τηρείται η αρχή της μη επαναπροώθησης σύμφωνα με την Σύμβαση της Γενεύης. 4.Δεν κινδυνεύει απο βασανιστήρια ή σκληρή και απάνθρωπη μεταχείρηση. 5. Μπορεί να του απονεμηθεί το καθεστώς του πρόσφυγα
25
Απελάσεις και Επιστροφές
Οδηγία 2001/40/ΕΚ αμοιβαία αναγνώριση αποφάσεων απέλασης. Παράτυποι μετανάστες, απορρίψεις αιτημάτων ασύλου, Εθελοντική και υποχρεωτική απέλαση Συμφωνίες επανεισδοχής (Ελλάδα –Τουρκία). Ε.Ε. –Τουρκία για όσους δεν πληρούντους όρους εισόδου ,παραμονής στην επικράτεια των συμβαλλομένων μερών
26
Γραμμές Προυπολογισμού
Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων Ευρωπαικό Ταμείο Προσφύγων Ευρωπαικό Ταμείο Ένταξης Ευρωπαικό Ταμείο Επιστροφών
27
docs A Secure Europe in a better world. 12/12/2003
Report on the implementation of a ESS.Providing security in a better world. 11/12/2008 S407/8 The Stocholm Program. An Open and Secure Europe serving and protecting its citizens. COM (2010) 171 Final The European Agenda on Security COM(2015)185 Final
28
Context Lisbon Treaty: legal framework
Solidarity: implementation of Article 222 European Security Strategy:2003 political framework Stockholm Programme:2010 mandate to develop the ISS EU2020 agenda for economic growth Internal Security Strategy principles and guidelines (Feb 2010) Cyber - security Protection of European Critical Infrastructure EUROSUR Cyber security and ECIP were not included in the draft paper 28
29
Stocholm Program Promoting citizenship and Fundamental Rights
Europe of Law and Justice A Europe that Protects A Europe of Responsibility, Solidarity and partnership in Migration and Asylum matters.
30
Serious and organised crime
Investigate and identify Disrupt international crime networks Protect economy against infiltration: ‘administrative approach’ and anti-corruption Track and confiscate assets 30
31
Border security Improving interagency cooperation at national level
Empower Frontex in fight against crime Preventing cross-border passage of dangerous goods Exploiting full potential of EUROSUR Increase security through border management 31
32
Cybercrime Working with industry to empower and protect the citizen
Improving capability to deal with cyber attacks Capacity building in law enforcement and judiciary Raise levels of security for citizens and businesses in cyberspace 32
33
« Secure Societies »: five specific objectives:
1. Fighting crime and terrorism 2. Strengthening security through border management 3. Providing cyber security 4. Increasing Europe’s resilience to crises and disasters 5. Ensuring privacy in the internet and enhancing the societal dimension European Commission Enterprise and Industry E-M Engdahl ENTR-H3 / Sec PC 6 December 2011| 9
34
Eurodac; data base για άτομα που έχουν ζητήσει άσυλο ή έχουν εισέλθει στην επικράτεια ενός ΚΜ παρανόμως πάνω απο 14 ετών. Εξέταση αιτήσεων(Δουβλίνο 2): εξέταση απο ΚΜ πρώτης εισόδου, 4 αρχές: οικογενειακή ενότητα, πιο πρόσφατη visa,κμ παράνομης εισόδου ή παραμονής,νόμιμη είσοδος.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.