Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΣελήνη Καψής Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
2
Tο έργο Βατικανό: Stanza della Segnatura, Raffaello Sanzio, 1509
Η Βασιλική του Αγ. Πέτρου στη Ρώμη, Bramante, 1560
3
Η ανάλυση του έργου Τα κρυφά γεωμετρικά σχήματα και οι συμβολισμοί της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
4
Θεός Απόλλων ΛΟΓΟΣ Θεά Αθηνά ΕΡΓΟ Αισχίνης Θουκυδίδης (?) ΡΗΤΟΡΙΚΗ
ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ Πλάτων Αριστοτέλης ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Πυθαγόρας ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ευκλείδης Γ. Ματσαρίδης
5
Από το κέντρο του κύκλου, φέρνω τις κατακόρυφες στα δύο ισοσκελή τρίγωνα. Η επέκταση της ευθείας δείχνει στην ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ του πίνακα! Τραβώ τις διχοτόμους των γωνιών της βάσης του τριγώνου, η προέκταση των οποίων δείχνει κατευθείαν στον Θουκυδίδη και στο απλωμένο χέρι του Αισχίνη! Εγγράφω έναν κύκλο γύρω από τα κεφάλια του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη. Υποθέτω έτσι ότι εγκλείω μέσα σε αυτόν το σύνολο των σκέψεων και θεωριών τους Από το κέντρο του κύκλου τραβώ δύο ευθείες γραμμές επάνω στον Πυθαγόρα και τον Ευκλείδη. Τις κλείνω με μία ευθεία γραμμή και σχηματίζω ένα ΙΣΟΣΚΕΛΕΣ ΤΡΙΓΩΝΟ! Η ευθεία γραμμή που ενώνει τα δύο σημεία τομής των τεσσάρων διχοτόμων διέρχεται από το ΚΕΝΤΡΟ του πίνακα και τέμνει ΟΛΕΣ τις κεφαλές των φιλοσόφων (ανώτατο όριο καμβά) Τραβώ τις διχοτόμους των γωνιών της βάσης και αυτές δείχνουν ΚΑΙ ΠΑΛΙ επάνω στο Θουκυδίδη και τον Αισχίνη!! Στη συνέχεια ενώνω τα βλέμματα των δύο φιλοσόφων δημιουργώντας έτσι μια διάμετρο στον κύκλο ενώ αμέσως μετά τραβώ την κάθετή της. Η τομή τους είναι το κέντρο του κύκλου Στη συνέχεια προεκτείνω τις πλευρές του ισοσκελούς τριγώνου προς τον Απόλλωνα και την Αθηνά, κλείνω το τρίγωνο και έχω ένα ακόμα ΙΣΟΣΚΕΛΕΣ ΤΡΙΓΩΝΟ! Η κατακόρυφος των τριγώνων δημιουργεί 4 ορθογώνια τρίγωνα. Από αυτά, φέρω τις διχοτόμους κάθε ορθής γωνίας. Γ. Ματσαρίδης
6
Μηδείς ἀγεωμέτρητος εἰσίτω
ΛΟΓΟΣ Θεός Απόλλων Θεά Αθηνά ΕΡΓΟ ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΟΓΡΑΦΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Αισχίνης Θουκυδίδης (?) Πλάτων Αριστοτέλης Πυθαγόρας Ευκλείδης ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ. Ματσαρίδης
7
Συμπεράσματα Η καταλυτική επιρροή της αρχαίας ελληνικής σκέψης στους Αναγεννησιακούς καλλιτέχνες Η αλληλεξάρτηση των επιστημών του αρχαίου ελληνικού κόσμου Το μεγαλείο της Τέχνης ως ύψιστης μορφής έκφρασης
8
Συμπεράσματα ΙΙ «Μηδείς ἀγεωμέτρητος εἰσίτω» «Όποιος δεν ξέρει γεωμετρία δεν μπαίνει» στη Σχολή των Αθηνών του Πλάτωνα. Πράγματι, όσοι τελικά «μπήκαν», μπήκαν μέσα από τον αριστοτεχνικό γεωμετρικό καμβά του Ραφαέλο. Ακόμα κι εμείς, οι παρατηρητές του πίνακα, «εισήλθαμε» ουσιαστικά σε αυτόν μόνο όταν ανακαλύψαμε και κατανοήσαμε τις γεωμετρικές του αρχές. Μόνο τότε εντοπίσαμε και εκτιμήσαμε το ουσιαστικό βάθος των συμβολισμών του.
9
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Μηδείς ἀγεωμέτρητος εἰσίτω Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο Διαθεματική προσέγγιση στη διδασκαλία της αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας Τέλος παρουσίασης
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.