Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
Δρ Κωνσταντίνος Δ. Γεώρμας SESBA Τελικό Συνέδριο 12-13 Ιουλίου 2018

2 Περιορισμοί Η υλοποίηση της δυναμικής της ΚΑΛΟ αντιμετωπίζει πολλαπλούς περιορισμούς περιλαμβανομένων των περιορισμών των πόρων αλλά και της περιθωριοποίηση της ΚΑΛΟ στο σύνολο των πολιτικών προτεραιοτήτων Περιορισμένες αντιλήψεις του ρόλου της ΚΑΛΟ στην κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη Περιορισμένη ανάπτυξη της ταυτότητας της ΚΑΛΟ Περιορισμένη δικτύωση από του ίδιους τους φορείς ΚΑΛΟ

3 Υλοποίηση δυναμικής κοινωνικής επιχειρηματικότητας: δύσκολος στόχος
Υλοποίηση δυναμικής κοινωνικής επιχειρηματικότητας: δύσκολος στόχος Εσωτερική δυναμική των ίδιων των φορέων της ΚΑΟ. Οι ικανότητές τους, οι δεξιότητες τους και το κοινωνικό τους κεφάλαιο μπορεί να διαφέρουν δραματικά. Χαμηλό επίπεδο αλφαβητισμού και εκπαίδευσης υπονομεύουν την αποτελεσματική συμμετοχή Κοινωνικό κεφάλαιο ή εμπιστοσύνη, που είναι κρίσιμης σημασίας για την αποτελεσματική λειτουργία των φορέων ΚΑΛΟ Οι εργασιακές συνθήκες μπορεί να μην ανταποκρίνονται στα πρότυπα της αξιοπρεπούς εργασίας Οι δημοκρατικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων περιορίζουν την διοικητική ευκινησία και την καινοτομία

4 Η επέκταση και κλιμάκωση της κοινωνικής επιχειρηματικότητας απαιτεί:
δημόσιες πολιτικές σε διαφορετικά επίπεδα ένα εύρος υποστηρικτικών πολιτικών αποτελεσματική συμμετοχή του ίδιου του πεδίου καινοτόμες μορφές χρηματοδότησης διαδικασίες εκμάθησης και προσαρμογής μέσω εμπειριών υλοποίησης προγραμμάτων Αλλά, μετέπειτα, έρευνα, παρακολούθηση και αξιολόγηση

5 Ρόλος του δημοσίου Το κράτος δυνητικά ευρύ φάσμα πρωτοβουλιών νόμους
συμβατικές οικονομικές και κοινωνικές πολιτικές αναπτυξιακά σχέδια στοχευμένα προς συγκεκριμένες ομάδες προγράμματα προγράμματα στοχευμένα σε συγκεκριμένους τομείς υποστηρικτικά θεσμικά όργανα που είναι ειδικά διαμορφωμένα για την ΚΑΛΟ

6 Βασικές υποστηρικτικές αρχές
Για να υλοποιήσει το δυναμικό της η κοινωνική επιχειρηματικότητα βασικά προαπαιτούμενα είναι: Η Πολιτεία θεσμοθετεί νομοθετικές διατάξεις, προγράμματα, πολιτικές και θεσμούς που αναγνωρίζουν τυπικά τους φορείς ΚΑΛΟ, υποστηρίζουν τη δημιουργία τους και την ανάπτυξή τους, καθιστούς ίσους τους όρους ανταγωνισμού εντός των πεδίων όπου λειτουργούν Τεχνικές και επιστημονικές γνώσεις είναι κρίσιμης σημασίας Επίσης σημαντικές είναι η πρόσβαση σε κοινωνική/ηθική/αλληλέγγυα χρηματοδότηση Η κοινωνική επιχειρηματικότητα θα παραμείνει μια εύθραυστη οικονομική μορφή, στο βαθμό που οι νόμοι και οι πολιτικές γι’ αυτή δεν συνοδεύονται από θεσμούς που τη διευκολύνουν όπως οικονομικοί πόροι, κατάρτιση, και χώροι για ουσιαστικό διάλογο

7 Τι ζητάμε να επιτύχουν οι υποστηρικτικές πολιτικές;
Την αναβάθμιση του επιπέδου και του εύρους δράσης της κοινωνικής επιχειρηματικότητας Την ενδυνάμωση των ικανοτήτων των ίδιων των κοινωνικών επιχειρηματιών Τη συμμετοχή στην κυβερνητική διαδικασία λήψης αποφάσεων Την πρόσβαση σε πιστώσεις, ιδιαιτέρως σε επενδυτικά εργαλεία Την πρόσβαση στις δημόσιες συμβάσεις Επιδοτήσεις Φορολογικές διευκολύνσεις Πρόσβαση σε πληροφόρηση για την αγορά και στατιστικά στοιχεία Τεχνική βοήθεια Πρόσβαση στις πολιτικές απασχόλησης, σε πολιτικές κατάρτισης, εκπαίδευση

8 Κεντρικές πολιτικές ενίσχυσης της ΚΑΛΟ συνήθως περιλαμβάνουν
πιστώσεις, δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, επιδοτήσεις, φορολογικά μέτρα προωθητικές εμπορικές δράσεις, στατιστική πληροφόρηση, διερεύνηση και πληροφόρηση για τις συνθήκες στην αγορά, τεχνική βοήθεια, πολιτικές αγοράς εργασίας που έχουν να κάνουν με κατάρτιση, εκπαίδευση και άλλες κοινωνικές υπηρεσίες, κοινωνική πρόνοια και κοινωνική ασφάλιση

9 Κοινωνική Επιχείρηση Η ιδιαίτερη φύση της κοινωνικής επιχείρησης σημαίνει ότι απαιτούνται ειδικές δεξιότητες και προσόντα σε μια σειρά πεδία Η εργασία σε μια κοινωνική επιχείρηση δεν σχετίζεται μόνον με υλικές απολαβές Αναφορικά με τη διοίκηση ανθρωπίνων πόρων οι κοινωνικές επιχειρήσεις βασίζονται πολύ περισσότερο στην ηθική κινητοποίηση των εργαζόμενων τους Τεχνικές συμμετοχικής διοίκησης είναι λοιπόν το ζητούμενο

10 Κοινωνική επιχείρηση Ειλικρινής αναγνώριση της αξίας του τι σημαίνει εργασία σε ομάδα Δέσμευση-κατάρτιση σε διαδικασίες συλλογικής επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων Στρατηγικές αποφάσεις μετά από συν-διαβούλευση με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη Στον ετήσιο απολογισμό και προγραμματισμό πρέπει να συμμετέχουν όλα τα μέλη και πιθανά και τα ενδιαφερόμενα μέρη ευρύτερα

11 Ανάγκες κοινωνικής επιχείρησης
Καινοτόμες ιδέες Συγκεκριμένο κοινωνικό σκοπό, ξεκάθαρους στόχους και στρατηγική επικέντρωση σε αυτούς Βιώσιμο Επιχειρηματικό σχέδιο Επαρκές αρχικό κεφάλαιο Κατάλληλη ομάδα διαχείρισης με ηγετικές δεξιότητες, τόλμη και πάθος Ανταγωνιστικά επίπεδα υπηρεσιών-προϊόντων

12 Ανάγκες κοινωνικής επιχείρησης
Απαραίτητη η οικονομική υποστήριξη για τα πρώτα έτη Αναζήτηση αγορών για εκπλήρωση του σκοπού και των στόχων Δικτύωση σε πολλαπλά επίπεδα Διαφάνεια λειτουργίας, μέτρηση και ανάδειξη της κοινωνικής της αξίας-κοινωνικού αντίκτυπου της Υποστήριξη από τοπικούς ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς

13 Ανάγκες κοινωνικής επιχείρησης
Κατάρτιση σε σειρά αντικειμένων που σχετίζονται με την κοινωνική επιχειρηματικότητα Ειδικά προσανατολισμένοι στην κοινωνική επιχειρηματικότητα υποστηρικτικοί θεσμοί Υποστηρικτικά δίκτυα –συνήθως δίκτυα από τις ίδιες τις κοινωνικές επιχειρήσεις

14 Πλεονέκτημα κοινωνικής επιχείρησης
Καλλιέργεια και ανάδειξη του κοινωνικού της σκοπού που αποτελεί το δυναμικότερο επιχείρημά της στις σχέσεις της με πολίτες-δημόσιο- επιχειρήσεις για προσέλκυση πόρων

15 Κρίσιμος παράγοντας βιωσιμότητας
Δίκτυο υποστήριξης για να ξεκινήσει για να αναπτυχθεί για να έχει καλύτερη πρόσβαση στις αγορές για να έχει βιωσιμότητα

16 Κρίσιμο για την επιτυχία
Καλές διασυνδέσεις και δικτύωση με μια σειρά από ενδιαφερόμενα μέρη και ωφελούμενους Αναγκαία η διαχείριση κοινωνικού κεφαλαίου που συνυφαίνεται από εμπιστοσύνη, αμοιβαιότητα, κανόνες συμπεριφοράς, αίσθηση του ανήκειν και δίκτυα Εργαζόμενοι, πάροχοι, τελικοί χρήστες, πελάτες (δημόσιο και ιδιώτες), η ευρύτερη κοινότητα, όλοι πρέπει να συμπεριλαμβάνονται

17 Πάθος Ο κοινωνικός επιχειρηματίας δεν κάθετε στον καναπέ και περιμένει την αλλαγή να έρθει. Είναι αυτός η κινητήριος δύναμη της αλλαγής. Το πάθος για κοινωνική αλλαγή είναι η μεγαλύτερη κινητήριος δύναμη Έχει έναν σκοπό, στον οποίο πιστεύει και είναι αφοσιωμένος. Διαθέτει απεριόριστη ενέργεια, την οποία αφιερώνει στην εξυπηρέτηση αυτού του σκοπού Έχει ένα όραμα. Έχει ακλόνητη πίστη στην εσωτερική ικανότητα όλων των ανθρώπων να συνεισφέρουν ουσιαστικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη. Και έχει ένα κινητήριο πάθος για να φέρει εις πέρας αυτό το όραμα

18 Αυτοπεποίθηση, κουράγιο, βεβαιότητα
Η επιχειρηματικότητα χρειάζεται κότσια και αυτοπεποίθηση για να επιτύχει. Η αυτοπεποίθηση επιτρέπει στους ανθρώπους να ακολουθούν τη διαίσθησή τους και να δημιουργούν λύσεις Η κοινωνική επιχειρηματικότητα είναι μια διαδικασία παρορμητικής αλλαγής, έτσι, η αυτοπεποίθηση πρέπει να είναι ένα χαρακτηριστικό για να διασφαλιστεί η εφικτότητα του εγχειρήματος όταν οι άλλοι διστάζουν Ο κοινωνικός επιχειρηματίας βασίζει την αυτοπεποίθησή του στην επίγνωση που έχει από τις εμπειρίες του. Μετά ακολουθεί το κουράγιο, αναγκαίο ιδιαίτερα όταν πρέπει να διαταραχθούν συμβατικοί κανόνες

19 Ομαδικό πνεύμα, συνεργατικότητα, αλληλεγγύη
Ένα εγχείρημα κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας για να μεγαλώσει και να διευρυνθεί χρειάζεται απαραίτητα πολλά ζευγάρια χέρια και κάθε ζευγάρι θα κάνει τη δική του δουλειά και όλα μαζί θα υπηρετούν τον ίδιο σκοπό Τα άτομα με την ικανότητα να ενσταλάξουν στους άλλους τη σημαντικότητα του σκοπού τους και το ομαδικό πνεύμα, μπορούν με ευκολία να διατηρήσουν βιώσιμο το εγχείρημά τους Η συνεργασία με άλλους ανθρώπους, μέσα και έξω από τον φορέα είναι αποφασιστικής σημασίας Ο κοινωνικός επιχειρηματίας συνεργάζεται και ενοποιεί ιδέες από πολλούς συνεργάτες με σκοπό την ανεύρεση της βέλτιστης λύσης Το όραμα του κοινωνικού επιχειρηματία υλοποιείται, πραγματοποιείται, πραγματώνεται μόνον όταν προσδιορίζονται και εμπλέκονται κοινοτικοί και τοπικοί φορείς αλλαγής

20 ΟΡΑΜΑ Οι κοινές αξίες που διέπουν τους φορείς της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας, όπως η προτεραιότητα των ανθρώπων επί του κεφαλαίου, η ελεύθερη και εθελοντική συμμετοχή, η προτεραιότητα των κοινωνικών σκοπών επί του κέρδους, ο σεβασμός στο περιβάλλον, ο σεβασμός στην ταυτότητα, η δημοκρατική και συμμετοχική διακυβέρνηση, η επανεπένδυση των πλεονασμάτων για την προώθηση του κοινωνικού σκοπού και της βιωσιμότητας του φορέα, η παροχή υπηρεσιών και αγαθών στα μέλη της κοινότητας εντός της οποίας δραστηριοποιείται ο φορέας συνεισφέρουν ενεργητικά στην ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, στην τοπική ανάπτυξη, στην καταπολέμηση των ανισοτήτων και, συνεπώς, σε μια βιώσιμη, δίκαιη και αλληλέγγυα ανάπτυξη


Κατέβασμα ppt "ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google