Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Οπτική γλώσσα ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ-ΑΦΙΣΑ
TMHMA ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
2
Α. Κυριολεκτική εικονογραφία (εικαστική αλήθεια)
Α. Κυριολεκτική εικονογραφία (εικαστική αλήθεια) Ρεαλιστική μεταφορά πραγματικότητας <Υπερρεαλισμός, κλασική ζωγραφική, ιμπρεσιονισμός ή διακοσμητικές προσεγγίσεις> Β. Εννοιολογική εικονογραφία - Μεταφορικές εφαρμογές του θέματος ή οπτική απεικόνιση μιας ιδέας ή θεωρίας - Αλλά και στοιχεία της πραγματικότητας <Σουρεαλισμός, παραμόρφωση, αφαίρεση, συνθέσεις>
3
Εφαρμογές των παραπάνω σε:
Πληροφόρηση, σχολιασμός, αφήγηση, πειθώ, ταυτότητα
4
Ανάλογα με το πλαίσιο-πεδίο, χρησιμοποιούμε και την ανάλογη εικονογραφία
Π.χ. υπερρεαλισμός για λεπτομερή περιγραφή θέματος
5
Οπτικές μεταφορές 1. Εννοιολογική εικονογραφία&σουρεαλισμός
Ψευδαίσθηση, συμβολισμός, εξπρεσιονισμός >1950 ΗΠΑ θέματα πιο πολύπλοκα Και εικονογράφηση περισσότερο διφορούμενη Norman Rοckwell
9
Ανάγκη για έκφραση ιδεών και όχι για αποτύπωση της πραγματικότητας.
Η εικονογράφηση πέρα από την «επιφανειακή» απεικόνιση, μεταφέρει και την «υφή» του θέματος
10
Ποια η οπτική γλώσσα της Εννοιολογικής εικονογραφίας?
Παρελθόν σουρεαλισμός (Rene Magritte), αφηρημένος εξπρεσιονισμός, κυβισμός, ψευδαίσθηση
13
Η εννοιολογική εικονογραφία…
Δε βασίζεται σε ρεαλιστικές αποδόσεις, διερευνά τις έννοιες πίσω από τους ορισμούς, παράλληλα με το πλαίσιο που δημιουργεί η κοινωνία.
14
Marshall Arisman
15
Brad Holland
16
Brad Holland Richard Borges
17
Anita Kunz
19
Robert Weaver
20
Αφαίρεση Αφηρημένος εξπρεσιονισμός, κυβισμός, κονστρουκτιβισμός
Αφηρημένος εξπρεσιονισμός, κυβισμός, κονστρουκτιβισμός Καμία σχέση με την αναπαράσταση της πραγματικότητας. Πλακάτα, ήπια ή έντονα χρώματα, ελεύθερα αντικείμενα, υφές, ατελή σχήματα ή τέλειες γεωμετρικές μορφές, στυλιστικά δυσνόητο
21
Alana Roth David Lesh
22
Joel Nakamura
23
εικαστική αλήθεια Η πραγματικότητα χωρίς συμβολισμούς και αλληγορίες
Σίγουρα υπάρχει όμως μια σχετικά μικρή διαστρέβλωση της πραγματικότητας, αλλά τα στοιχεία προσαρμόζονται στην έννοια της “εικόνας”
24
Οπτική γλώσσα κυριολεκτικής εικονογραφίας
Εικονογράφηση: Α. Γραμμική – δίνονται όλες οι λεπτομέρειες της εικόνας Β. Τονική – περισσότερο ρεαλιστική και ακριβής
25
υπερρεαλισμός Ακρίβεια, Επίπονη παρατήρηση
19ος αι. Προ-ραφαηλίτες και ρεαλιστική απεικόνιση στον καμβά Lorena Pugh, Innocence
26
Ophelia, John Everett Millais
April love, Arthur Hughes
27
Σκοπός: Αναδημιουργία εικόνας η οποία δεν μπορεί να παραχθεί φωτογραφικά Οπτική γλώσσα: Το υποκείμενο να δείχνει αληθινό, ενώ δεν είναι -ψηφιακά μέσα και χρήση φωτογραφιών
28
Larry Rostant
29
Μπορεί να δημιουργήσει δράμα και ένταση με προσοχή στη λεπτομέρεια
30
Στυλιζαρισμένος ρεαλισμός
Κοντά στην πραγματικότητα Ιμπρεσιονισμός- Monet, φως και χρώμα Εξπρεσιονισμός- Kokoshka, έκφραση συναισθημάτων/ υπερβολή, έντονα χρώματα, ενέργεια The whales' song, Gary Blythe
31
Oskar Kokoshka
32
Ανθρώπινη μορφή Αναδεικνύω και υπερβάλλω δίνοντας έμφαση σε ένα συγκεκριμένο σημείο του σώματος Jonathan Burton
34
Διαδοχικές εικόνες Όλες σχεδόν οι εικονογραφήσεις παρουσιάζονται σε έναν ψευδαισθητικά τρισδιάστατο χώρο Αίσθηση κινούμενης εικόνας Κόμικς, αφηγηματικά Σκοπός: 1. Διαφήμιση και προώθηση 2. Διασκέδαση 3. Σχολιασμός, χιούμορ
35
Παλαιολιθική εποχή, ιερογλυφικά, Bayex Tapestry
36
Σωστός «ρυθμός» Ταχύτητα, μήκος, έμφαση και δράμα, αλλαγή σκηνής και σεναρίου Διατήρηση προσοχής αναγνώστη Οπτική γλώσσα Διευκόλυνση μέσω ψηφιακών μέσων, διατήρηση των παραδοσιακών τεχνικών
38
Peter Kuper
39
Gary Baseman
40
Casey Sorrow
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.