Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΘεοφιλά Κολιάτσος Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Διήγηση: Ένας αφηγητής αφηγείται κάποια ιστορία με τη δική του φωνή.
ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ Διήγηση: Ένας αφηγητής αφηγείται κάποια ιστορία με τη δική του φωνή.
2
επιμέλεια: Μακρής Κώστας
Στη διήγηση: Ο πεζογράφος αφηγείται την ιστορία σε τρίτο πρόσωπο από την οπτική γωνία ενός παντογνώστη παρατηρητή, που τα βλέπει όλα ακόμα και τις σκέψεις των ανθρώπων Παράσταση της ιστορίας υποκειμενική. Αυτός ο τρόπος αμφισβητήθηκε, γιατί δεν είναι δυνατόν να εκφράσει περισσότερα (ανθρώπινη ψυχή, κίνητρα πράξεων, κοινωνικά ήθη και θεσμούς) ένας άνθρωπος με περιορισμένες γνώσεις, με πάθη και γνώμη υποκειμενική. 7/11/2018 επιμέλεια: Μακρής Κώστας
3
επιμέλεια: Μακρής Κώστας
Μίμηση: Προσποιείται τη φωνή άλλου ή άλλων πλαστών προσώπων και αφηγείται με αυτή ή δημιουργεί ένα μεικτό τρόπο όπου η βασική φωνή είναι του αφηγητή, αλλά κατά καιρούς παρεμβάλλονται άλλες φωνές που εισάγονται αυτολεξεί. 7/11/2018 επιμέλεια: Μακρής Κώστας
4
Μίμηση τρεις περιπτώσεις
Μίμηση τρεις περιπτώσεις Όταν αφηγείται ένα πλαστό πρόσωπο, δηλ. φανταστικό, σε πρώτο πρόσωπο. Πλεονέκτημα: χαρίζει στο λόγο του αφηγητή αμεσότητα και δύναμη προσωπικής μαρτυρίας Μειονέκτημα: μπορεί να μεταδώσει ο συγγραφέας την περιορισμένη εμπειρία ενός προσώπου. 7/11/2018 επιμέλεια: Μακρής Κώστας
5
Μίμηση τρεις περιπτώσεις
Μίμηση τρεις περιπτώσεις Μεικτός τρόπος: υπάρχει ένας αφηγητής (είτε απρόσωπος είτε πλαστός) αλλά η αφήγησή του διακόπτεται με την παρεμβολή άλλων προσώπων που διαλέγονται σε ευθύ λόγο. Συνδυασμός αφήγησης και διαλόγου. Διάλογος: εδώ απουσιάζει εντελώς ο αφηγητής, είναι μια τεχνική καθαρά θεατρική. 7/11/2018 επιμέλεια: Μακρής Κώστας
6
επιμέλεια: Μακρής Κώστας
ΑΦΗΓΗΤΗΣ - ΕΣΤΙΑΣΗ Σαφής διάκριση με κριτήριο τη συμμετοχή του ή μη στην ιστορία την οποία αφηγείται: 1. Δραματοποιημένος αφηγητής είναι ένα από τα πρόσωπα της ιστορίας και συνήθως αφηγείται σε πρώτο πρόσωπο. 2. Μη δραματοποιημένος ή απρόσωπος αφηγητής που αφηγείται σε τρίτο πρόσωπο. 7/11/2018 επιμέλεια: Μακρής Κώστας
7
επιμέλεια: Μακρής Κώστας
Εστίαση Α) Αφήγηση χωρίς εστίαση ή βαθμός μηδέν εστίασης που αντιστοιχεί με την αφήγηση από παντογνώστη αφηγητή. Β) Αφήγηση με εσωτερική εστίαση ή όραση από πίσω, όπου ο αφηγητής είναι ένα από τα γνωστά πρόσωπα της ιστορίας και έχει περιορισμένο γνωστικό πεδίο. Γ) Αφήγηση με εξωτερική εστίαση ή όραση απ’ έξω, όπου ο αφηγητής ξέρει λιγότερα από τα πρόσωπα της ιστορίας που εμφανίζονται να δρουν μπροστά στα μάτια του θεατή χωρίς να ξέρει τις προθέσεις και τα αισθήματά τους. 7/11/2018 επιμέλεια: Μακρής Κώστας
8
επιμέλεια: Μακρής Κώστας
Η ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ Ηθογραφία: είναι η στροφή των λογοτεχνών προς την ύπαιθρο με στόχο την περιγραφή και απεικόνιση των ηθών και εθίμων του ελληνικού λαού. Εθνική πεζογραφία, απαλλαγμένη από τη δουλική μίμηση ξένων προτύπων. Ανάπτυξη λαογραφίας (συγκέντρωση και μελέτη δημοτικών τραγουδιών, παραμυθιών, καταγραφή παραδόσεων, εθίμων, συνηθειών κ.ά.) έδωσε πλούσιο υλικό για την πεζογραφία και την ποίηση. 7/11/2018 επιμέλεια: Μακρής Κώστας
9
Πεζογραφία (συνέχεια)
Ρεαλιστικός και νατουραλιστικός χαρακτήρας: προσπάθεια των συγγραφέων για μια πιο πιστή αναπαράσταση και απεικόνιση της ζωής της υπαίθρου. π.χ. Η Νανά μυθιστόρημα του Emil Zola Ο ζητιάνος (1896) του Ανδρέα Καρκαβίτσα Η φόνισσα (1903) του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη. 7/11/2018 επιμέλεια: Μακρής Κώστας
10
επιμέλεια: Μακρής Κώστας
Ηθογραφικό διήγημα Λουκής Λάρας (1879) του Δημ. Βικέλα Το αμάρτημα της μητρός μου (1883) και Ποίος ήτον ο φονεύς του αδελφού μου (1883) του Γεωργίου Βιζυηνού. Κοινωνικό προβληματισμό εκφράζουν στα έργα τους οι συγγραφείς: Κων/νος Θεοτόκης, Κων/νος Χατζόπουλος, Δημοσθένης Βουτυράς, Κώστας Παρορίτης κ.ά. 7/11/2018 επιμέλεια: Μακρής Κώστας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.