Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου
Mobile Payment ΜΠΑΣΙΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

2 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου
Περιεχόμενα Ορισμός Κατηγορίες Βασική αρχιτεκτονική Φάσεις πληρωμής Σενάρια πληρωμής Τύποι πληρωμής Ασφάλεια Εφαρμογές Προκλήσεις 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

3 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου
Ορισμός του m-payment Ένας ακριβής ορισμός του m-payment έχει δοθεί από το Mobile Payment Forum (2002): “Ως m-payment ορίζεται η μεταφορά με ηλεκτρονικά μέσα ενός ποσού πληρωμής από τον πληρωτή στον αποδέκτη της πληρωμής μέσω της χρήσης μιας συσκευής ηλεκτρονικής πληρωμής, την οποία αποτελεί μια κινητή συσκευή, μέσω της οποίας στέλνονται και λαμβάνονται πληροφορίες δια μέσου μιας ασύρματης ζεύξης” Σύμφωνα με την αναφορά του Wireless World Forum, η συνολική αξία των πληρωμών μέσω κινητού θα αυξηθούν σε 55.3 δις Euro το 2006 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

4 Κατηγορίες m-payment (I)
Content type Pay per view: O χρήστης πληρώσει μια φορά για την λήψη ενός αρχείου (π.χ. MP3 download) Pay per unit: Ο χρήστης πληρώνει ανά μονάδα, όπως π.χ. η χρέωση (από έναν πάροχο παιχνιδιού) 50 cent για κάθε μονάδα που ξοδεύεται από έναν χρήστη σε ένα διαδικτυακό παιχνίδι. Recurrent subscription: Ο χρήστης πληρώνει ένα περιοδικό ποσό για να έχει πρόσβαση στο περιεχόμενο σε απεριόριστη βάση κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης χρονικής περιόδου Content value Pico payments < 0.10 Euro Micro payments < 10 Euro Macro payments > 10 Euro 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

5 Κατηγορίες m-payment (II)
Transaction type Digital goods: MP3s, ringtones Hard goods: TVs, CDs Voting Ticketing Transaction settlement type Pre-paid (debit): Ο καταναλωτής πληρώνει προκαταβολικά (π.χ. e-wallet) Post-paid (credit): Ο καταναλωτής κάνει χρήση του ληφθέντος προϊόντος προτού το πληρώσει 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

6 Βασική αρχιτεκτονική του m-payment
Consumer: Ο χρήστης της κινητής συσκευής Content Provider: Ο πωλητής ψηφιακών περιεχομένων και φυσικών αγαθών PSP: Η εταιρία υπεύθυνη για τη συναλλαγή που συμπεριλαμβάνει, συνήθως, μια “e-wallet” εφαρμογή που επιτρέπει στους πληρωτές να αποθηκεύουν τις προσωπικές πληροφορίες πληρωμής, όπως τους αριθμούς λογαριασμών της πιστωτικής κάρτας, σε έναν ασφαλή server TTP: Η εταιρία που εκτελεί την επικύρωση (authentication) και την εξουσιοδότηση (authorization) των μερών που συναλλάσσονται και τον διακανονισμό (settlement) της πληρωμής 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

7 Βασικές φάσεις του m-payment
21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

8 Σενάρια πληρωμής: Content Download
Το περιεχόμενο μπορεί να αγοραστεί με χρήση 2 τρόπων: 1. Metered pricing model: Η πληρωμή εξαρτάται από μια μετρήσιμη ποσότητα όπως η διάρκεια της υπηρεσίας ή ο όγκος των δεδομένων 2. Event pricing model: Το περιεχόμενο αξίζει το αντίτιμό του μόνο όταν έχει ολοκληρωθεί η λήψη του από την συσκευή 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

9 Σενάρια πληρωμής: Point of Sale
Παράδειγμα: Πληρωμή taxi ή πληρωμή σε κατάστημα Ο PSP ζητάει εξουσιοδότηση από τον χρήστη: 1. Άμεσα: Μέσω μιας sms αίτησης 2. Έμμεσα: Μέσω του content provider (π.χ. με χρήση Bluetooth link) 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

10 Σενάρια πληρωμής: Content on Device
Το περιεχόμενο υπάρχει ήδη στην συσκευή, αλλά η χρήση τους προϋποθέτει την απόκτηση συγκεκριμένης άδειας 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

11 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου
Τύποι πληρωμής In-band: Η πληρωμή γίνεται μέσω του mobile operator. Το κανάλι ροής περιεχομένου και πληρωμής είναι η ίδια οντότητα (WAP over GPRS). Παράδειγμα: Ο Bob στέλνει ένα MMS με το κινητό του και χρεώνεται με 1 Euro στον pre-paid λογαριασμό του Out-of-band: Το κανάλι πληρωμής είναι ανεξάρτητο από αυτό που χρησιμοποιείται για την φάση της αγοράς. Παράδειγμα: Ο Bob κλείνει εισιτήρια μέσω Internet και πληρώνει μέσω πιστωτικής κάρτας. Η αίτηση για επικύρωση της πληρωμής εμφανίζεται στο κινητό του μέσω SMS και κάνει την επικύρωση χρησιμοποιώντας ένα προσωπικό PIN αριθμό Proximity: Η πληρωμή λαμβάνει χώρα σε ένα POS με χρήση μιας ασύρματης (Bluetooth ή ) ζεύξης 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

12 Στατιστικά και εκτιμήσεις διαφόρων ειδών m-payment συναλλαγών
21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

13 Η ασφάλεια στο m-payment
Κρυπτογράφηση: Χρήση 2 κλειδιών για κρυπτογράφηση και αποκρυπτογράφηση των δεδομένων Ψηφιακές υπογραφές: Πιστοποιείται η αυθεντικότητα των μερών που συναλλάζονται Ψηφιακά πιστοποιητικά: Εξασφαλίζει την σωστή διανομή και την γνησιότητα των δημόσιων κλειδιών Πρωτόκολλα ασφαλείας: WTLS (ασφαλίζει την επικοινωνία χρήστη-WAP gateway) SET (υποστηρίζει πληρωμές μέσω καρτών) 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

14 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου
Εφαρμογές: Encorus Βασικό δομικό στοιχείο: αποτελεί ο Wallet Server, ο οποίος μπορεί να θεωρηθεί ως ένα “mobile wallet” που περιέχει την ταυτότητα των χρηστών, πληροφορίες πίστωσης και όρια αγορών Για την ασφαλή ανάγνωση και αλλαγή των προσωπικών δεδομένων των χρηστών παρέχονται κατάλληλες διεπαφές, οι οποίες προσαρμόζονται σε διαφορετικές γλώσσες. 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

15 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου
Εφαρμογές: iPIN Commerce router: Διαχειρίζεται τους λογαριασμούς και τις συναλλαγές των πελατών Merchant POS controller: Λογισμικό που συνδέεται στο POS και προωθεί πληροφορίες συναλλαγής από και προς τον commerce router Payment gateway: Διασυνδέει τον commerce router με το οικονομικό μέρος της αρχιτεκτονικής 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

16 Εφαρμογές: Nokia Payment Solution
Η συγκεκριμένη πλατφόρμα βασίζεται στην παρουσία ενός server και υποστηρίζει συναλλαγές μέσω SMS, WAP και Internet. Μέσα στις δυνατότητες ασφάλειας συμπεριλαμβάνονται επικύρωση με χρήση WIM module (διαθέσιμο στα κινητά τηλέφωνα συμβατά με WAP 2.0), η οποία επιτρέπει ηλεκτρονικές συναλλαγές πληρωμών με χρήση ψηφιακής υπογραφής. 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

17 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου
Εφαρμογές: Enition Η βασική ιδέα είναι η ενθυλάκωση (encapsulation) και η αποθυλάκωση (decapsulation) των δεδομένων με συγκεκριμένα εδικά “κουπόνια” (tokens). Τα tokens περιέχουν: 1. Μια αξία που εκφράζεται σε συγκεκριμένες μονάδες μέτρησης (“Toll Unit”) 2. Ο προσδιορισμός της οντότητας που δημιούργησε το “token” (Service Provider) 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

18 Άλλες γνωστές εφαρμογές
Paypal: Από τον Ιούλιο του 2002, το Paypal αποτελεί εταιρία του eBay, ενώ έως και τις αρχές του 2004, οι χρήστες του Paypal ανέρχονται στα 31 εκατομμύρια παγκοσμίως, με τις υπηρεσίες να προσφέρονται σε 38 χώρες. Οι χρήστες δεν πληρώνουν ετήσια συνδρομή, ενώ μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε αρκετά μοντέλα λογαριασμών τα οποία διαφοροποιούνται ανάλογα με τις προσφερόμενες υπηρεσίες Paybox: Δημιουργήθηκε το 1999 και ήταν η πρώτη κίνηση που έγινε στην παγκόσμια αγορά του m-payment. Προσφέρει λύσεις πληρωμών φτιαγμένες για πραγματικές και εικονικές POS εφαρμογές, P2P πληρωμές κ.ά. 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

19 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου
Τεχνικές προκλήσεις Οι m-payment συναλλαγές πρέπει να καλύπτουν τις παρακάτω έννοιες: Εμπιστευτικότητα (confidentiality): Πως θα προστατευθεί η μέθοδος πληρωμής απέναντι στην καταγραφή και τον έλεγχο των λεπτομερειών της πληρωμής Επικύρωση (authentication): Πως θα επιβεβαιώσει η μέθοδος πληρωμής ότι ο καταναλωτής και ο πάροχος του περιεχομένου είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι είναι Εξουσιοδότηση (authorization): Πως θα επιβεβαιώσει η μέθοδος πληρωμής πως μόνο εξουσιοδοτημένοι καταναλωτές επιτρέπεται να αγοράσουν το περιεχόμενο Ταχύτητα (speed): Αν ο χρόνος που καταναλώνεται χρησιμοποιώντας την μέθοδο πληρωμής είναι αποδεκτός από τον χρήστη 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

20 Ανάπτυξη κοινού Standard
Αν και ακόμα δεν υπάρχει ένα κοινό μοντέλο πληρωμής, πολλές είναι οι κοινοπραξίες που εργάζονται πάνω σε αυτό το θέμα: MeT: Mobile Electronic Transactions (σύμπραξη των Nokia, Motorola, Ericsson) ECOMEG: E-Commerce Expert Group (ομάδα στα πλαίσια του WAP Forum) MPF: Mobile Payment Forum (American Express, MasterCard, NTT DoCoMo, T-Mobile, Visa, Vodafone) MPSA: Mobile Payment Services Association (Ευρωπαϊκή σύμπραξη των Orange, Telefonica Moviles, T-Mobile, Vodafone) 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου

21 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου
Το μέλλον Αισιοδοξία από: 1. Δυναμική αύξηση των εσόδων από αμοιβές μισθώματος POS, SMS χρεώσεις, διαφημίσεις κ.ά. 2. Άνοιγμα νέων αγορών από εφαρμογές αντικατάστασης των μετρητών σε περιπτώσεις άμεσων πληρωμών, όπως για παράδειγμα το parking και p2p συναλλαγές. Απαισιοδοξία από: 1. Τα προβλεπόμενα τέλη τόσο προς στους μεσάζοντες όσο και προς στους παρόχους του κινητού δικτύου 2. Την μη αξιόπιστη λειτουργία των κινητών λόγω απώλειας σήματος και πιθανών βλαβών 21/09/2018 Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου


Κατέβασμα ppt "Δίκτυα προστιθέμενης αξίας EDI και εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google