Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
Φ.Ε.1 ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΗΚΟΥΣ ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ
2
Παρατηρώ-πληροφορούμαι- ενδιαφέρομαι
Γιατί να κάνουμε μετρήσεις; Υπάρχει ότι μπορεί να μετρηθεί Κάτι που μπορούμε να το μετρήσουμε Φυσικό μέγεθος Σύγκριση με ομοειδή μεγέθη Μέτρηση Τι από τα παρακάτω μπορεί να μετρηθεί; Το μήκος, το βάρος, ο χρόνος, η χαρά, η λύπη, ο φόβος…
3
Συζητώ-Αναρωτιέμαι-Υποθέτω
Είναι το μήκος φυσικό μέγεθος; Μπορούμε να το μετρήσουμε; Κατασκευή μετροταινιών
4
Συζητώ-Αναρωτιέμαι-Υποθέτω
Τι πρέπει να προσέχουμε μετρώντας με μετροταινία; (Ακρίβεια-Πιστότητα-Σωστή χρήση του οργάνου για την ελαχιστοποίηση των σφαλμάτων) Αν όλοι προσπαθήσουμε να αποφύγουμε τα λάθη στη μέτρηση, τα αποτελέσματα των μετρήσεων θα είναι τα ίδια; Οι μαθητές θα πρέπει να μάθουν να αμφισβητούν το «αλάνθαστο» μιας μόνης μέτρησης.
5
Ενεργώ-Πειραματίζομαι
Κάθε ομάδα μαθητών μετρά το μήκος του θρανίου με τη μετροταινία 10 φορές και συμπληρώνει τον πίνακα. Υπολογίζουν το μέσο όρο για το μήκος του θρανίου Γιατί κάνουμε πολλές φορές μια μέτρηση και βρίσκουμε το μέσο όρο; (σφάλματα-προσέγγιση της τιμής που είναι πιο κοντά στην πραγματική)
6
Συμπεραίνω-Καταγράφω
Οι μαθητές εξάγουν συμπεράσματα. Γιατί κάνουμε πολλές φορές μια μέτρηση και βρίσκουμε το μέσο όρο; (σφάλματα-προσέγγιση της τιμής που είναι πιο κοντά στην πραγματική) – Συμπεράσματα μαθητών
7
Εφαρμόζω-Εξηγώ-γενικεύω
Οι μαθητές απαντούν στις ερωτήσεις του φύλλου εργασίας Προσπαθούν να συνδέσουν όσα έμαθαν με μετρήσεις μήκους που γίνονται στην καθημερινή ζωή (αγορές προϊόντων με το μέτρο, το ύψος τους, τη μέτρηση αποστάσεων όπως την απόσταση του σχολείου από το σπίτι ή της πόλης μας από μια άλλη πόλη
8
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΧΡΟΝΟΥ Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ
Φ.Ε.2 ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΧΡΟΝΟΥ Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ
9
Παρατηρώ-πληροφορούμαι- ενδιαφέρομαι
Ακρίβεια Πιστότητα Χρονική διάρκεια Μέτρηση χρόνου Τι μπορούμε να πούμε για την ακρίβεια στη μέτρηση του χρόνου που έχουμε με τις παρακάτω συσκευές;
10
Συζητώ-Αναρωτιέμαι-Υποθέτω
Με βάση το φύλλο εργασίας συζητάμε για την απαιτούμενη ακρίβεια στη μέτρηση χρόνου σε διάφορες περιπτώσεις: Μεταξύ 2 επισκέψεων στον οφθαλμίατρο Σε αγώνα δρόμου 100m Μιας διδακτικής ώρας Δημιουργίας ενός γεωλογικού πετρώματος
11
Ενεργώ-Πειραματίζομαι
Απαραίτητα όργανα και υλικά: Λεπτό σκοινί Μικρό βαρύ αντικείμενο (μπάλα από πλαστελίνη, βαρίδι με γάντζο, μεγάλο παξιμάδι…) Θρανίο Μπαλάκι
12
Ενεργώ-Πειραματίζομαι Πείραμα 1
Με το σκοινί και το βαρύ αντικείμενο φτιάχνουμε ένα εκκρεμές. Κάθε ομάδα μαθητών μετρά το χρόνο που απαιτείται για να ολοκληρωθούν 10 πλήρεις ταλαντώσεις χρησιμοποιώντας διαφορετικά ρολόγια ή χρονόμετρα. Συμπληρώνουν τον πίνακα του φύλλου εργασίας και απαντούν στις ερωτήσεις. Ακρίβεια-Δεκαδικά Ψηφία-Σφάλματα
13
Ενεργώ-Πειραματίζομαι Πείραμα 2
Κάθε ομάδα μαθητών μετατρέπει το θρανίο της σε κεκλιμένο με σταθερή κλίση. Χρησιμοποιώντας διαφορετικά ρολόγια ή χρονόμετρα μετρούν το χρόνο που κάνει μια μπάλα να κυλίσει από τη μία άκρη ως την άλλη. Συμπληρώνουν τον πίνακα του φύλλου εργασίας, βρίσκουν το μέσο όρο του χρόνου και απαντούν στις ερωτήσεις. Ακρίβεια-Δεκαδικά Ψηφία-Σφάλματα
14
Συμπεραίνω-Καταγράφω
Οι μαθητές εξάγουν συμπεράσματα. Γιατί κάνουμε πολλές φορές μια μέτρηση και βρίσκουμε το μέσο όρο; (σφάλματα-δεκαδικά ψηφία) Γιατί υπάρχουν πολλά διαφορετικά όργανα για τη μέτρηση του ίδιου φυσικού μεγέθους (η ακρίβεια κάθε όργανου είναι διαφορετική)
15
Εφαρμόζω-Εξηγώ-γενικεύω
Οι μαθητές απαντούν στις ερωτήσεις του φύλλου εργασίας Προσπαθούν να συνδέσουν όσα έμαθαν με μετρήσεις χρόνου που γίνονται στην καθημερινή ζωή (στις κινήσεις της Γης, στη μουσική, σε ένα ραντεβού…)
16
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΑΖΑΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
Φ.Ε.3 ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΜΑΖΑΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
17
Παρατηρώ-πληροφορούμαι- ενδιαφέρομαι
Γνώσεις από το Δημοτικό Σχολείο Μάζα Είναι ίδια παντού μ. μ. 1Kg Αλλάζει από τόπο σε τόπο μ. μ. 1Ν Βάρος
18
Παρατηρώ-πληροφορούμαι- ενδιαφέρομαι
Καλό είναι να εξηγήσουμε Μάζα Η ποσότητα ύλης που περιέχεται σε ένα σώμα Η δύναμη με την οποία έλκει το σώμα η Γη (η Σελήνη, ο Ήλιος ή κάποιος πλανήτης κοντά στον οποίο θα βρεθούμε. Αλλάζει αν απομακρυνθούμε από το κέντρο της Γης ή πάμε σε άλλο πλανήτη. Στην επιφάνεια της Γης , για να βρούμε το βάρος ενός σώματος σε Newton, πρέπει να πολλαπλασιάσουμε τη μάζα του, μετρημένη σε χιλιόγραμμα, με το 9,81 Βάρος
19
Συζητώ-Αναρωτιέμαι-Υποθέτω
Κάθε ομάδα μαθητών κάνει υποθέσεις για τον τρόπο μέτρησης ή υπολογισμού της μάζας και του βάρους
20
Ενεργώ-Πειραματίζομαι
Απαραίτητα όργανα και υλικά: Ξύλινη κρεμάστρα 2 όμοια πλαστικά πιατάκια (π.χ. καπάκια από κουτιά καφέ ή γάλατος σε σκόνη) Σταθμά διαφόρων μαζών (σε γραμμάρια) Σκοινί Μαλακό ελατήριο Χάρακας ή μετροταινία Μικρό αντικείμενο (π.χ. μπάλα από πλαστελίνη Νήμα της στάθμης
21
Ενεργώ-Πειραματίζομαι Ιδιοκατασκευή/Πείραμα 1
Αφαιρούμε το μεταλλικό άγκιστρο της κρεμάστρας και στη θέση του περνάμε ένα σκοινί απ’ όπου θα την κρεμάσουμε. Κρεμάμε τα πιατάκια όπως στην εικόνα και έχουμε έναν αυτοσχέδιο ζυγό. Βάζουμε την μπάλα πλαστελίνης στο ένα πιατάκι και ισορροπούμε το ζυγό μας βάζοντας στο άλλο πιατάκι τα σταθμά. Συμπληρώνουμε τον πίνακα του Φ.Ε. Αθροίζουμε τις μάζες των σταθμών για να βρούμε τη μάζα της μπάλας.
22
Ενεργώ-Πειραματίζομαι Ιδιοκατασκευή/Πείραμα 1
Σταθμά Μάζες σταθμών (σε γραμμάρια) Μάζα αντικειμένου (σε γραμμάρια) 1ο ………………………… 2ο 3ο 4ο 5ο Άθροισμα μαζών Υπολογίζουμε το βάρος καθενός από τα σταθμά, καθώς και το βάρος του αντικειμένου
23
Ενεργώ-Πειραματίζομαι Ιδιοκατασκευή/Πείραμα 2
Στερεώνουμε την άκρη του ελατηρίου σε ένα καρφί και από κάτω κρεμάμε το πιατάκι όπως φαίνεται στη εικόνα. Στερεώνουμε τη μετροταινία έτσι ώστε το 0 να βρίσκεται στο ίδιο ύψος με το σημείο που δένεται το πιατάκι (+). Φτιάξαμε ένα αυτοσχέδιο δυναμόμετρο. Τοποθετούμε διαδοχικά τα σταθμά στο πιατάκι και σημειώνουμε στον πίνακα του φύλλου εργασίας τις αντίστοιχες επιμηκύνσεις του ελατηρίου.
24
Ενεργώ-Πειραματίζομαι Ιδιοκατασκευή/Πείραμα 2
Μάζες σταθμών (σε γραμμάρια) Επιμηκύνσεις ελατηρίου (σε εκατοστά του μέτρου) 5 10 15 20 25 … Τι παρατηρούμε σχετικά με τις μάζες των σταθμών και τις αντίστοιχες επιμηκύνσεις; Όσο μεγαλώνει η μάζα, μεγαλώνει και η επιμήκυνση.
25
Ενεργώ-Πειραματίζομαι Ιδιοκατασκευή/Πείραμα 2
Κάνουμε το διάγραμμα επιμήκυνσης-μάζας. Σχεδιάζουμε μια ευθεία η οποία να περνά όσο το δυνατόν πιο κοντά απ’ τα πειραματικά σημεία (καλύτερη ευθεία).
26
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ
27
Ενεργώ-Πειραματίζομαι Πείραμα 3
Τοποθετούμε στο πιατάκι την μπάλα της πλαστελίνης και σημειώνουμε την επιμήκυνση του ελατηρίου σε εκατοστά του μέτρου. Με τη βοήθεια του διαγράμματος βρίσκουμε τη μάζα της μπάλας.
28
Συμπεραίνω-Καταγράφω
Οι μαθητές εξάγουν συμπεράσματα. Γιατί είναι χρήσιμη η σχεδίαση διαγραμμάτων;
29
Εφαρμόζω-Εξηγώ-γενικεύω
Οι μαθητές: μετρούν τη μάζα και υπολογίζουν το βάρος και άλλων αντικειμένων. Συγκεντρώνουν πληροφορίες για τη μέτρηση της μάζας με άλλους τρόπους και όργανα. (ζυγίζουν τις ίδιες μάζες με τα όργανα του εργαστηρίου και συγκρίνουν) Προσπαθούν να συνδέσουν όσα έμαθαν με μετρήσεις μάζας που γίνονται στην καθημερινή ζωή (ελέγχουν τις συσκευασίες των τροφίμων, ζυγίζονται,…) και σχολιάζουν τις εκφράσεις της καθημερινότητας για το «βάρος» έτσι ώστε να εμπεδώσουν τη διάκριση.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.