Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΟ ΣΗΜΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΟ ΣΗΜΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΟ ΣΗΜΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ

2 Τι είναι το εμπορικό σήμα
Ορισμός: Το σήμα είναι γενικά το σημείο, το γνώρισμα, το σημάδι που χρησιμεύει για την πιστοποίηση μιας έννοιας, μιας κατάστασης ή εκείνο που στηρίζει την αναγνώριση ή και απόδειξη μιας οντότητας και ιδίως της ταυτότητας ενός προσώπου, ζώου ή πράγματος.

3 Προέλευση του σήματος Ευρώπη: πρώτες εμφανίσεις στα προϊόντα των μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών των ανατολικών Ινδιών 17ο αι. Αμερική: αρχικά στιγματισμός των ζώων (βοοειδών) με το σήμα των ιδιοκτητών και μετέπειτα πυροσφράγιση βαρελιών με λογότυπους 19ο αι.

4 Στιγματισμός των ζώων στην Αμερική (branding)

5 Μορφές σημάτων ανάλογα με την αίσθηση αντίληψής τους
Σήματα απεικόνισης Τρισδιάστατα σήματα Σήματα ηχητικά

6 Σύνθετα σήματα

7 Διάκριση των σημάτων ανάλογα με τον τρόπο παρουσίασής τους
Λεκτικά σήματα Σήματα παράστασης Σύνθετα σήματα

8 Διακρίσεις των σημάτων με βάση την χρήση τους

9 Σήματα προέλευσης (ελληνικό σήμα)
Σήματα προέλευσης (ελληνικό σήμα) Σήμα εσωτερικού Σήμα εξαγωγών

10 Διακρίσεις με βάση την εδαφική έκταση προστασίας
Εθνικό ελληνικό σήμα Διεθνές σήμα Σήμα της ΕΕ

11 Σύμβολα αποκλειστικής χρήσης των εμπορικών σημάτων

12 Ορισμός καταναλωτικής συμπεριφοράς
Ως “καταναλωτική συμπεριφορά” εννοείται η συμπεριφορά που εκδηλώνει ο καταναλωτής κατά την επιλογή των προϊόντων ή υπηρεσιών που προμηθεύεται.

13 Πείραμα για τα λεκτικά σήματα στην Αμερική
Αναγνώριση ευκολότερα κατά σειρά: Κοινές λέξεις (sun, home) Λεκτικά σήματα (sony, kodak) Μη πραγματικές (nohiou, gloyts)

14 Πείραμα για την εγκεφαλική αντίδραση στα εμπορικά σήματα
Θετικότερη αντίδραση του εγκεφάλου στην θέα ισχυρών απ’ ότι στην θέα αδύναμων σημάτων

15 Πείραμα “η πρόκληση της Pepsi”
Το ισχυρότερο σήμα της coca-cola επηρέαζε υπέρ της τους εξεταζόμενους στην προτίμησή τους για την επιλογή του αναψυκτικού παρ’ ότι ήταν το ίδιο με αυτό που έφερε το σήμα της Pepsi

16 Δημοσκοπική έρευνα για τα σήματα ένδυσης και υπόδησης
Δείγμα έρευνας: 652 άτομα Έως και 17 ετών 16% 18-34 ετών % 35-54 ετών % 55 και άνω %

17 Ανάμεσα σε είδη ένδυσης και υπόδησης που φαίνονται όμοια σε εμφάνιση και ποιότητα, ποιά θα πρέπει να είναι η ελάχιστη διαφορά στην τιμή για να επιλέξεις τα άγνωστης μάρκας προϊόντα έναντι των επωνύμων;

18 Αγοράζεις είδη ένδυσης και υπόδησης με το σήμα γνωστής εταιρείας ακόμη και όταν γνωρίζεις ότι δεν είναι αυθεντικά;

19 Μεταξύ δύο προϊόντων ένδυσης ή υπόδησης ίδιας ποιότητας και εμφάνισης που έχουν το σήμα της εταιρείας παραγωγής τους σε εμφανές σημείο προτιμάς: περίπτωση 1

20 Μεταξύ δύο προϊόντων ένδυσης ή υπόδησης ίδιας ποιότητας και εμφάνισης που έχουν το σήμα της εταιρείας παραγωγής τους σε εμφανές σημείο προτιμάς: Περίπτωση 2

21 Συμπεράσματα δημοσκοπικής έρευνας
Μεγάλη η επιρροή των εμπορικών σημάτων στην επιλογή των ειδών ένδυσης και υπόδησης Μεγαλύτερη επιρροή στις νεαρότερες ηλικίες και ιδιαίτερα στους εφήβους

22 Γενικά συμπεράσματα Το καλό σήμα είναι απαραίτητο στοιχείο για την επιτυχία μιας εμπορικής επιχείρησης Το σήμα εκτός απ΄τον κλασσικό ρόλο του για την διάκριση των προϊόντων χρησιμοποιείται και για την επιρροή των καταναλωτικών αποφάσεων

23 Ευχαριστώ για την παρακολούθηση


Κατέβασμα ppt "ΤΟ ΣΗΜΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google