Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεKonstantinos Tsagkarakis Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Εισηγητής: Κωνσταντίνος Τσαγκαράκης
2
Καθορισμός Τιμών Υπνοδωματίων (1/6) Οι κατώτατες τιμές των ξενοδοχειακών επιχει- ρήσεων καθορίζονται με Υπουργικές Α- ποφάσεις: δύο κατώτατα όρια τιμών, ένα για τη χαμηλή περίοδο και ένα για την υψηλή. Οι ξενοδόχοι δε μπορούν να διαμορφώσουν τιμές κατώτερες αυτών της Υ.Α., αλλά είναι μόνο «προς τα πάνω». Οι ξενοδόχοι υποβάλλουν, στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, τους τιμοκαταλόγους τους, προς έγκριση και θεώρηση. 2
3
Καθορισμός Τιμών Υπνοδωματίων (2/6) Ένα θεωρημένο αντίγραφο της δήλωσης τiμών και του τιμοκαταλόγου, αποστέλλονται, στον ξενοδόχο, ο οποίος είναι υποχρεωμένος να τηρεί αυτά τα έγγραφα, στην υποδοχή και να τα δείχνει, κάθε φορά, που του το ζητήσει ο πελάτης. Οι επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν εκπτώ- σεις, μέχρι 50%, στις εγκεκριμένες τιμές, εφό- σον η νέα τιμή δεν είναι κατώτερη των κατώ- τατων ορίων της Υ.Α. 3
4
Καθορισμός Τιμών Υπνοδωματίων (3/6) Εφόσον δίκλινο δωμάτιο ξενοδοχείου 2 αστέρων και άνω, διατεθεί, σε ένα άτομο, θα εισπράττεται το 80% της τιμής του δίκλινου. Η τιμή, που θα προκύπτει, όμως δε μπορεί να είναι μικρότερη της τιμής του μονόκλινου. Κωνσταντίνος Τσαγκαράκης ΙΕΚ ΟΤΕΚ Αναβύσσου 4
5
Καθορισμός Τιμών Υπνοδωματίων (4/6) Φόρος προστιθέμενης Αξίας: 23% Φόρος παρεπιδημούντων: 0,5-5% επί του τζίρου (δηλ. των ακαθαρίστων εσόδων) (ανάλογα με το δήμο και το είδος της επιχείρησης) Χρέωση για παροχή υπηρεσίας δωματίου (συ- νήθως 10%) Χρέωση κλιματισμού ανά ημέρα (εξαιρούνται ξενοδοχεία 3* και άνω όπου συμπεριλαμβά- νεται στην τιμή) Κωνσταντίνος Τσαγκαράκης ΙΕΚ ΟΤΕΚ Αναβύσσου 5
6
Καθορισμός Τιμών Υπνοδωματίων (5/6) Ποσοστό έκπτωσης βρεφών (0-2 ετών παρά μία μέρα)=> έκπτωση 100% και παιδιών (2-12 ετών παρά μία ημέρα)=> έκπτωση 50% Ανάλογα με την εποχή (σαιζόν): low, medium, high (ενίοτε και peak), Χρέωση επιπλέον 10% σε περίπτωση πα- ραμονής λιγότερη των τριών ημερών (δεν συνηθίζεται) Κωνσταντίνος Τσαγκαράκης ΙΕΚ ΟΤΕΚ Αναβύσσου 6
7
Καθορισμός Τιμών Υπνοδωματίων (6/6) Εξοπλισμός δωματίου: χρηματοκιβώτιο (safe), κλιματιστικό, δορυφορική τηλεόραση, Wi-Fi κα., Το Mini Bar ΔΕΝ χρεώνεται στην τιμή του δω- ματίου (πληρώνεται επιπλέον) διότι δεν έχει σταθερή χρέωση ανά ημέρα. Κωνσταντίνος Τσαγκαράκης ΙΕΚ ΟΤΕΚ Αναβύσσου 7
8
Καταστήματα Εντός Ξενοδοχειακής Μονάδας (1/2) Κατάστημα εντός ξενοδοχείου: ό,τι δεν ανή- κει στην επιχείρηση που εκμεταλλεύεται το ξενοδοχείο: ανθοπωλεία, εστιατόρια (πχ. «Βαρούλκο» και «Βυζαντινό»), καθαριστή- ρια, κοσμηματοπωλεία κα. Επιτρέπεται η λειτουργία τους εφόσον δεν ε- πηρεάζουν τη ζωή των κατοίκων, τη φυσιο- γνωµία και την αισθητική του μέρους που λειτουργεί το ξενοδοχείο. Κωνσταντίνος Τσαγκαράκης ΙΕΚ ΟΤΕΚ Αναβύσσου 8
9
Καταστήματα Εντός Ξενοδοχειακής Μονάδας (1/2) Συνήθως είναι: – α. καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, δηλαδή: τροφίμων – ποτών και – β. όποιο θεωρητικά μπορεί να προκαλέσει βλάβη στη δημόσια υγεία όπως επιδημίες (βαφεία, κα- θαριστήρια κα). Τρόπος εκμετάλλευσης: – Ενοικίαση, – Λήψη ποσοστών από πωλήσεις συν ενοίκιο, – Συμβόλαιο δικαιοχρησίας με μία μητρική εταιρεί- α (πχ: η κομμωτήρια ή κοσμηματοπωλεία γνω- στών αλυσίδων) Κωνσταντίνος Τσαγκαράκης ΙΕΚ ΟΤΕΚ Αναβύσσου 9
10
Διάκριση Ξενοδοχειακών Μονάδων ανάλογα με την Οργάνωσή τους (1/3) Αυτόνομα ξενοδοχεία: όσα λειτουργούν υπό ιδία διεύθυνση, δεν είναι σε κάποια αλυσίδα, Αλυσίδες ξενοδοχείων: πολλά ξενοδοχεία υπό την ίδια διεύθυνση (πχ: starwood, aquila, κα.) Σύμβαση management: μία εταιρεία διαχεί- ρισης ξενοδοχείων αναλαμβάνει την διοίκηση μίας ξενοδοχειακής μονάδας και τα κόστη της και αποδίδει στην ιδιοκτησία την διαφορά κα- θαρών εσόδων μείον την αμοιβή της 10
11
Διάκριση Ξενοδοχειακών Μονάδων ανάλογα με την Οργάνωσή τους (2/3) Ξενοδοχεία Επιχειρηματικών Συμμετοχών (Joint Ventures): δύο ή περισσότερες επιχει- ρήσεις συνεργάζονται σε επίπεδο τεχνογνω- σίας και υλικού με αποτέλεσμα την μεγέθυ- νση οικονομικών μεγεθών και δυνατοτήτων και σκοπό την επίτευξη κοινών στόχων (πχ: ξενοδοχείο King George II πλ. Συντάγματος=> Eurobank και όμιλος Classical Hotels- Δασκα- λαντωνάκη) Κωνσταντίνος Τσαγκαράκης ΙΕΚ ΟΤΕΚ Αναβύσσου 11
12
Διάκριση Ξενοδοχειακών Μονάδων ανάλογα με την Οργάνωσή τους (3/3) Franchising (Δικαιοχρησία): μία ξενοδοχειακή εταιρεία αναθέτει την οργάνωση, το μάρκε- τινγκ και την οργανωτική δομή της εται-ρείας σε μία άλλη (χωρίς όμως να παρα-χωρεί διοικητικά δικαιώματα σε θέματα εσω- τερικής οργάνωσης) η οποία ονοματίζει το ξενοδοχείο με το όνομα μίας αλυσίδας επι- χειρήσεων και αμείβεται για αυτό με προ- συμφωνημένη ετήσια αμοιβή και ενίοτε ποσοστό επί των εσόδων (πχ: Best Western). Κωνσταντίνος Τσαγκαράκης ΙΕΚ ΟΤΕΚ Αναβύσσου 12
13
Διάκριση ξενοδοχειακών μονάδων, ανάλογα με τον τόπο και το χρόνο λειτουργίας τους; (1/2) Ανάλογα με τον χρόνο λειτουργίας τους δια- κρίνονται σε: – Συνεχούς λειτουργίας: Αστικά ξενοδοχεία, – Εποχικής Λειτουργίας: παραθεριστικά ή παραχεί- μανσης – Ειδικών περιπτώσεων: πχ. σαλέ χιονοδρομικών κέντρων Ανάλογα με τον τόπο λειτουργίας: – Αστικά ξενοδοχεία – Παραθεριστικά ξενοδοχεία – Ξενοδοχεία παραχείμασης που βρίσκονται σε ορεινές περιοχές Κωνσταντίνος Τσαγκαράκης ΙΕΚ ΟΤΕΚ Αναβύσσου 13
14
Διάκριση ξενοδοχειακών μονάδων, ανάλογα με τον τόπο και το χρόνο λειτουργίας τους; (2/2) Ανάλογα με τον τόπο λειτουργίας: – Ξενοδοχεία συγκοινωνιακών κέντρων – Ξενοδοχεία συγκοινωνιακών μέσων – Ξενοδοχεία ιαματικών πηγών Κωνσταντίνος Τσαγκαράκης ΙΕΚ ΟΤΕΚ Αναβύσσου 14
15
Ποιες τάξεις ξενοδοχείων ισχύουν στην Ελλάδα και ποια η διάκριση των ξενοδοχείων διεθνώς; Στην Ελλάδα υπάρχει το ταξικό σύστημα που περιλαμβάνει πέντε τάξεις ξενοδοχείων ενώ στο τουριστικό δίκαιο πολλών κρατών υπά- ρχει το σύστημα της αστεροποίησης όπου: – Lux = 5* – Α τάξης = 4* – Β τάξης = 3* – Γ τάξης = 2* – Δ τάξης = 1* – Έ τάξης = Δεν υπάρχει στο νέο σύστημα 15
16
Ποιες τάξεις ξενοδοχείων ισχύουν στην Ελλάδα και ποια η διάκριση των ξενοδοχείων διεθνώς; Στο δίκαιο κάποιων χωρών (όπως στα Ηνωμέ- να Αραβικά Εμιράτα) υπάρχει το σύστημα των επτά αστέρων (έξι και επτά αστέρων) Ξενοδοχεία έξι αστέρων: Amirandes (Κάτω Γούβες, ν. Ηρακλείου), Costa Navarino (Με- θώνη, ν. Ηλείας κα. ) Κωνσταντίνος Τσαγκαράκης ΙΕΚ ΟΤΕΚ Αναβύσσου 16
17
Ειδικότητες Εργαζομένων Υποδοχής Υπάλληλος Κρατήσεων Υπάλληλος Υποδοχής Ταμίας (Main Courantier) Υπάλληλος Θυρωρείου Μεταφορέας αποσκευών (bellman ή groom) Πορτιέρης (doorman) Χειριστής ασανσέρ (lift boy ή elevator operator) Υπάλληλος τηλεφωνικού κεντρου Νυκτερινός υπάλληλος υποδόχης Κωνσταντίνος Τσαγκαράκης ΙΕΚ ΟΤΕΚ Αναβύσσου 17
18
Ευχαριστώ για την προσοχή σας!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.