Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Κουτσωνάκη Νάγια Φραγκουλοπούλου Σοφία Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
2
Θεωρίες εποικοδομισμού και κοινωνικού οικοδομισμού
3
Piaget Tα παιδιά μαθαίνουν μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, κατά την αντιπαράθεσή τους με το περιβάλλον σε μια πορεία επανάκτησης της ισορροπίας. Μέσα από τέτοιες δραστηριότητες "οικοδομούνται" οι έννοιες πάνω σε προγενέστερες γνώσεις, μέσα από συσχετισμούς και συνδέσεις. Η μάθηση στον άνθρωπο δεν είναι αποτέλεσμα γνώσης, αλλά μία ενεργητική διαδικασία κατασκευής της γνώσης στηριγμένη στις εμπειρίες που αποκομίζονται από τον πραγματικό κόσμο και συνδέεται με την προσωπική, μοναδική στον καθένα προγενέστερη γνώση.
4
Bruner Η μάθηση έχει ενεργητικό χαρακτήρα και ως εκ τούτου η δραστηριοποίηση του ατόμου και η απόκτηση ικανοτήτων στην επίλυση προβλημάτων επιτυγχάνονται διαμέσου της ενεργητικής του αντιπαράθεσης με προβληματικές καταστάσεις, που (όπως και ο Piaget υποστήριζε) δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ εύκολες, ώστε να λύνονται με απλή ανάκληση προαποκτημένων γνώσεων, ούτε πολύ δύσκολες, ώστε να απαιτούν γνώσεις και δεξιότητες που είτε οι μαθητές δε διαθέτουν είτε δεν προκύπτουν από την ίδια την προβληματική κατάσταση. ‘Οσον αφορά τον τρόπο διαδοχής των σταδίων της νοητικής ανάπτυξης, θεωρεί ότι η διαδικασία δεν είναι τόσο αυτόνομη και "αυτόματη", αλλά παίζει πολύ μεγάλο ρόλο η κοινωνική αλληλεπίδραση και το σχολείο (Ράπτης, Ράπτη 2007 σελ. 125).
5
Vygotsky Οι αλληλεπιδράσεις του ατόμου με τον κόσμο καθορίζουν τον τρόπο με τον οποίο το άτομο ερμηνεύει και οριοθετεί τον κόσμο που το περιβάλλει. Συνεπώς, οι ιδέες, τα γνωστικά σχήματα και οι πεποιθήσεις μας για τον κόσμο, είναι δημιουργήματα της συλλογικής συνείδησης. Η συσσωρευμένη γνώση και εμπειρία αντανακλά την κουλτούρα και τον πολιτισμικό-ιστορικό χαρακτήρα της κοινωνίας, μέσα στην οποία αναπτύσσεται ο οργανισμός (Ματσαγγούρας, 2000). Οι πρώιμες θεωρίες του παιδιού για τον νου, την ζωή και τον εαυτό, βασίζονται και διαμορφώνονται από τις αλληλεπιδράσεις του με την οικογένεια και το στενό του κοινωνικό περίγυρο από την νηπιακή ακόμα ηλικία (Gardner, 2004).
6
Κοινωνικο-εποικοδομιστική μάθηση
Η μάθηση δεν είναι εξατομικευμένη αλλά αποτελεί κοινωνική και κοινωνικοποιημένη δραστηριότητα, δηλαδή η μάθηση λαμβάνει χώρα σε ένα κοινωνικό περίγυρο.
7
Παροχή εμπειριών σχετικά με τη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης
Μάθηση με νόημα Παροχή εμπειριών σχετικά με τη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης
8
Ενεργητική μάθηση Ενσωμάτωση της μάθησης σε ρεαλιστικά περιβάλλοντα τα οποία σχετίζονται άμεσα με τον πραγματικό κόσμο
9
Εμπέδωση της μάθησης μέσω της κοινωνικής εμπειρίας
Μάθηση που στηρίζεται στην επίλυση προβλημάτων Ενθάρρυνση της χρήσης πολλαπλών μορφών αναπαράστασης της πραγματικότητας Ενθάρρυνση της αυτοσυναίσθησης στη διαδικασία της οικοδόμησης της γνώσης
10
Η κοινωνικο-εποικοδομιστική μάθηση και οι Νέες Τεχνολογίες
Η κοινωνικο-εποικοδομιστική μάθηση και οι Νέες Τεχνολογίες Μπορούν να χρησιμοποιηθούν: Περιβάλλοντα συμβολικής έκφρασης, αναζήτησης, πληροφορίας, επικοινωνίας και συνεργασίας Συστήματα μάθησης μέσω ανακάλυψης, διερεύνησης και οικοδόμησης (δεν χρησιμοποιούνται ατομικά αλλά απαιτούν εμπλοκή πολλών κατά κανόνα ατόμων που λειτουργούν στο πλαίσιο μιας κοινότητας μάθησης) Ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες
11
Τα περιβάλλοντα συμβολικής έκφρασης, αναζήτησης, πληροφορίας, επικοινωνίας και συνεργασίας περιλαμβάνουν: Εργαλεία γενικής χρήσης Προγράμματα προσωπικής έκφρασης, δημιουργικότητας και φαντασίας Λογισμικά και εκπαιδευτικά περιβάλλοντα επικοινωνίας
12
Τα συστήματα μάθησης μέσω ανακάλυψης, διερεύνησης και οικοδόμησης περιλαμβάνουν:
Λογισμικά εννοιολογικής χαρτογράφησης Περιβάλλοντα προσομοίωσης Ανοιχτούς μικρόκοσμους Περιβάλλοντα ανάπτυξης εφαρμογών – προγραμματισμός με γλώσσες προγραμματισμού
13
Σύμφωνα με το διδακτικό μοντέλο της εποικοδομιστικής προσέγγισης έχουμε τα εξής:
Τη φάση της πρόκλησης του ενδιαφέροντος Τη φάση της ανάδειξης των ιδεών των μαθητών Τη φάση της αναδόμησης των ιδεών των μαθητών Τη φάση του ελέγχου Τη φάση της ανασκόπησης
14
Έτσι το μάθημα περιλαμβάνει: εργασία σε ομάδες συζήτηση στην ομάδα
την παρουσία του δασκάλου Ο/η εκπαιδευτικός, λειτουργώντας ως εμψυχωτής και αρωγός στις προσπάθειες των μαθητών, φροντίζει να δημιουργεί το κατάλληλο κλίμα, συντονίζει και βοηθά στην οργάνωση των δραστηριοτήτων.
15
Η εφαρμογή του κοινωνικού-εποικοδομητισμού στη διαδικασία μάθησης καλύπτει τις ανάγκες του σημερινού μαθητή καθώς η γνώση δεν του προσφέρεται έτοιμη, αλλά ο μαθητής συμμετέχει ενεργητικά σε όλη τη διαδικασία.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.