Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἈελλώ Γούναρης Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου & Προγραμματισμού
κεφάλαιο 1 εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου & Προγραμματισμού
2
1.1 η έννοια του προβλήματος
αλγόριθμος γλώσσες προγραμματισμού δεδομένα προβλήματος εντολή ζητούμενα κατανόηση προβλήματος πρόγραμμα προγραμματισμός πρόβλημα προγραμματιστής
3
? έχει κανείς κανένα προβληματάκι;
4
γιατί ο Αρχιμήδης είπε Εύρηκα, Εύρηκα
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ; Για τον πλούσιο! Ότι δεν βρίσκει αυτή τη στιγμή εισιτήριο Να πάει στο φεγγάρι! Για τον φτωχό! Ότι δεν ξέρει, σήμερα, αν θα βρει Κάτι για να φάει! Για τον γέροντα! Ότι ο χρόνος, ο αδυσώπητος χρόνος Αντίστροφα μετράει! Για το μικρό παιδί Ότι ακόμα δεν στάθηκε όρθιο Ακόμα μπουσουλάει! Για τον ερωτευμένο, με ανταπόκριση! Ότι τον κοιτούν περίεργα, περίεργα Γιατί περπατά και τραγουδάει! Για τον ερωτευμένο, χωρίς ανταπόκριση! Ότι υπάρχουν χρώματα, χρώματα Ενώ ο ίδιος, θα προτιμούσε το σκοτάδι! Για όλους! Ότι υπάρχουν επιθυμίες, επιθυμίες Που θα μείνουν όνειρο! Για όλους! Ότι ορισμένες επιθυμίες δεν αγοράζονται Χαρίζονται! ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 17/07/2008 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ; Για τον πλούσιο! Ότι δεν βρίσκει αυτή τη στιγμή εισιτήριο Να πάει στο φεγγάρι! Για τον φτωχό! Ότι δεν ξέρει, σήμερα, αν θα βρει Κάτι για να φάει! Για τον γέροντα! Ότι ο χρόνος, ο αδυσώπητος χρόνος Αντίστροφα μετράει! Για το μικρό παιδί Ότι ακόμα δεν στάθηκε όρθιο Ακόμα μπουσουλάει! Για τον ερωτευμένο, με ανταπόκριση! Ότι τον κοιτούν περίεργα, περίεργα Γιατί περπατά και τραγουδάει! Για τον ερωτευμένο, χωρίς ανταπόκριση! Ότι υπάρχουν χρώματα, χρώματα Ενώ ο ίδιος, θα προτιμούσε το σκοτάδι! Για όλους! Ότι υπάρχουν επιθυμίες, επιθυμίες Που θα μείνουν όνειρο! Για όλους! Ότι ορισμένες επιθυμίες δεν αγοράζονται Χαρίζονται! ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 17/07/2008 γιατί ο Αρχιμήδης είπε Εύρηκα, Εύρηκα
5
πρόβλημα θεωρούμε κάθε ζήτημα που τίθεται προς επίλυση, κάθε κατάσταση
που μας απασχολεί και πρέπει να αντιμετωπιστεί
6
μεθοδολογία επίλυσης προβλημάτων
7
δεδομένα ζητούμενο επίλυση διατύπωση σωστών οδηγιών περιβάλλον
9
δραστηριότητα 3 Έστω ότι δεν διαθέτουμε ρολόι αλλά 2 κλεψύδρες των 7 και 4 λεπτών αντίστοιχα. Πώς μπορούμε να ξέρουμε πότε ακριβώς πέρασαν 9 λεπτά;
10
1.2 τι είναι αλγόριθμος η σαφής και ακριβής περιγραφή μιας σειράς ξεχωριστών οδηγιών – βημάτων, με σκοπό την επίλυση ενός προβλήματος παραδείγματα : η κατασκευή ενός χαρταετού η κατασκευή ενός origami μια συνταγή μαγειρικής
11
το «πρόβλημα» της μακαρονάδας
ερωτήσεις: τι θα συμβεί αν ξεχάσουμε μια οδηγία; μπορούμε να αντιμεταθέσουμε κάποιες οδηγίες; τι θα συμβεί αν γράψουμε απλά την οδηγία «πρόσθεσε αλάτι»;
12
1.3 ιδιότητες ενός αλγόριθμου
βήματα = οδηγίες ή εντολές υλοποιείται από κάποιον κάποτε τελειώνει οι εντολές πρέπει να είναι ακριβείς & σαφείς οι εντολές πρέπει να εκφράζονται με απλά λόγια, να είναι κατανοητές
13
Προσπαθήστε να γράψετε τον αλγόριθμο
Κάνε κλικ εδώ Προσπαθήστε να γράψετε τον αλγόριθμο του παιχνιδιού
14
οι πύργοι του ανόι κάνε κλικ πάνω στην εικόνα
15
1.4 υλοποίηση αλγορίθμου με υπολογιστή - προγραμματισμός
τι είναι ένα πρόγραμμα? αναπαράσταση αλγορίθμου προγραμματισμός εντολές γλώσσα προγραμματισμού προγραμματιστής
16
1.5 γλώσσες προγραμματισμού
τεχνητές γλώσσες που καταλαβαίνουν οι υπολογιστές έχουν δικό τους λεξιλόγιο και συντακτικό Γλώσσα μηχανής
17
χαρακτηριστικά αλφάβητο λεξιλόγιο συντακτικό «ΤΥΠΩΣΕ ‘Καλημέρα’»
18
ολοκληρωμένο προγραμματιστικό περιβάλλον
τα κύρια εργαλεία ένας editor ( κειμενογράφος) ένας μεταφραστής μεταγλωττιστής (compiler) διερμηνέας ( interpreter) ελέγχει μια εντολή κάθε φορά, την εκτελεί και μετά την επόμενη. Logo ελέγχει τα συντακτικά λάθη σε όλο το πρόγραμμα και το μετατρέπει σε γλώσσα μηχανής 0 και 1, ώστε να μπορεί να εκτελεστεί από τον επεξεργαστή λάθη συντακτικά & λογικά
20
αλγόριθμος πρόγραμμα μετατροπή του προγράμματος σε 0 και 1 εκτέλεση
από την Κ.Μ.Ε
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.