Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ, Β1 ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΡΜΙΟΝΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
2
Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Η διαφήμιση είναι ένα μέσο με το οποίο προβάλλονται προϊόντα κυρίως, και έχει σκοπό να προσελκύσει κόσμο, την κατανάλωση και το πολιτικό όφελος. Όπως βλέπουμε καθημερινά οι διαφημίσεις κάποιες φορές είναι πολύ απλές αλλά άλλες φορές είναι τόσο πλούσιες με οπτικοακουστικό υλικό. Συνήθως στο διαφημιστικό διάλογο χρησιμοποιούνται και πολλά σχήματα λόγου , το χιούμορ είναι ένα πολύ συχνό χαρακτηριστικό που βλέπουμε στις διαφημίσεις.
3
Τα μέσα που χρησιμοποιεί η διαφήμιση για να προσελκύσει κόσμο είναι πολλά όπως τα αισθήματα του δέκτη που τα χρησιμοποιεί για να τον καθηλώσει και να τον <<κάνει ό,τι θέλει>>. Επίσης οι εικόνες και ο ήχος είναι δύο από τα βασικότερα μέσα που χρησιμοποιεί η διαφήμιση για να επιτύχει τον στόχο της.
4
Απευθύνεται στο υποσυνείδητο και διεγείρει τις πιο απωθημένες ορμές, επιθυμίες και ανασφάλειες, που δεν ελέγχονται από την κρίση, προκειμένου να παρασύρει το κοινό.
5
Γιατί υπάρχει η διαφήμιση;
Η διαφήμιση πρώτα από όλα έχει στόχο να προσελκύσει όσο το δυνατόν πιο πολύ κόσμο μπορεί.
6
Αμέσως μετά από το παραπάνω ακολουθεί ο ανταγωνισμός παγκοσμίως με ομοειδείς επιχειρήσεις, η υπερπαραγωγή προϊόντων, η ιλιγγιώδης εξέλιξη της τεχνολογίας, η άνοδος του βιοτικού επιπέδου και η επικράτηση της δημοκρατικής αντίληψης που επιτρέπει την ελεύθερη διακίνηση ιδεών αλλά και η παγκοσμιοποίηση της οικονομίας, που χρησιμοποιεί ως όπλο της τη διαφήμιση.
7
1.Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ
8
Η διαφήμιση επηρεάζει τόσο την χώρα όσο και τον άνθρωπο, είτε θετικά, είτε αρνητικά.
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΘΕΤΙΚΑ: Η διαφήμιση στον άνθρωπο προσφέρει την <<ενημέρωση>>, για τις τιμές των προϊόντων ,επίσης δίνει ιδέες για την αγορά νέων και άλλα πολλά.
9
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΑΡΝΗΤΙΚΑ:
Η διαφήμιση έχει πολλές αρνητικές συνέπειες για τον άνθρωπο, διότι προσπαθεί ύπουλα να πείσει το κοινό και να το «καταλάβει», έτσι ώστε να μπορεί να περνάει σε αυτόν ότι θέλει. Έχει πολλούς τρόπους για να το καταφέρει αυτό όπως οι οπτικοακουστικές εικόνες οι οποίες με τον τρόπο τους σε πείθουν να πάρεις το συγκεκριμένο αντικείμενο.
10
Οι παρουσιαστές της τηλεόρασης έχουν όλους τους τρόπους να σου περάσουν αυτό που αυτοί θέλουν. Η μουσική υπόκρουση πίσω από κάθε διαφήμιση σε κάνει να πιέσεις τον εαυτό σου να αγοράσει αυτό που προβάλλει. Κάθε διαφήμιση σου δίνει γοητευτικές ιδέες που ίσως είναι περιττές.
11
Τέλος με τις διαφημίσεις τα αναγκαία αγαθά έχουν χαθεί, τώρα μόνο αυτά που θέλω υπάρχουν και λογικό είναι πως αυτά που θέλεις να είναι ατελείωτα. Έτσι ο άνθρωπος δείχνει την αδυναμία του μπροστά στις διαφημίσεις. Με αυτόν τον τρόπο οι διαφημίσεις φαίνεται ότι κερδίζουν το στόχο τους.
12
2.ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
13
Η διαφήμιση στερεί την ελευθερία του καταναλωτή ανθρώπου
Η διαφήμιση στερεί την ελευθερία του καταναλωτή ανθρώπου Ο άνθρωπος υποδουλώνεται και χάνει τη ψυχική του ελευθερία. Γκρεμίζει το ψυχικό του κόσμο και τελικά προδίδει τη ψυχή του στα υλικά αγαθά.
14
Ο σύγχρονος άνθρωπος επηρεάζεται και από το υλιστικό, καταναλωτικό πρότυπο της εποχής μας και γίνεται θύμα της διαφήμισης και των έντεχνων μηχανισμών της. Η διαφήμιση αποξενώνει τον άνθρωπο.
15
Ο σύγχρονος άνθρωπος μετατρέπεται σ’ ένα γρανάζι της μηχανής, γίνεται δούλος των επιτευγμάτων και δε βρίσκει την εσωτερική του πληρότητα στην επαφή με το συνάνθρωπό του. Αντίθετα αισθάνεται μοναξιά και παρασύρεται από τα ψεύτικα πρότυπα.
16
Ο μαζοποιημένος υπερκαταναλωτής δεν μπορεί να είναι ελεύθερος γιατί καθημερινά υφίσταται στην οικονομική αφαίμαξη κοπιάζοντας ασταμάτητα, πνευματικά και σωματικά.
17
Η διαφήμιση ενισχύει το άγχος του σημερινού ανθρώπου με αποτέλεσμα να χάνει τη ψυχική του ηρεμία και ελευθερία και να υποδουλώνεται συνεχώς σε μεγαλύτερες και περιττές ανάγκες.
18
Η διαφήμιση κάνει και πλύση εγκεφάλου
Η διαφήμιση κάνει και πλύση εγκεφάλου. Αδρανοποιεί τη σκέψη του δέκτη, τον καθιστά υποχείριό της και τελικά τον παθητικοποιεί αφαιρώντας του την κριτική ικανότητα. Έτσι αποπροσανατολίζεται και τελικά απομακρύνεται από τα κοινά. Άρα μ’ αυτό τον τρόπο βλάπτει και τη δημοκρατία.
19
Τέλος μέσω της διαφήμισης αλλοιώνεται και ηθικά ο άνθρωπος γιατί γίνεται άπληστος και πλεονέκτης με αποτέλεσμα να χάνει κάθε αίσθημα ευθύνης και συνείδησης. Περιορίζεται και προβάλλεται το πρότυπο του «έχειν» και όχι του «είναι».
20
3.ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
21
Η διαφήμιση συμβάλλει στην αύξηση της παραγωγής με αποτέλεσμα να κινείται το χρήμα, να αναπτύσσεται το εμπόριο και να προοδεύει η οικονομία. Έτσι διεθνοποιείται σήμερα σε παγκόσμιο επίπεδο η διακίνηση των προϊόντων.
22
Στο χώρο της διαφήμισης εργάζονται πάρα πολλοί επιστήμονες, πράγμα που συντελεί στη μείωση της ανεργίας. Καλλιεργεί τον ανταγωνισμό και δημιουργεί προϋποθέσεις για τη βελτίωση της ποιότητας των διαφημιζόμενων προϊόντων.
23
Η μεγάλη ανάπτυξη της τεχνολογίας και η σπουδαία εξέλιξη των μέσων μαζικής ενημέρωσης δίνουν στη διαφήμιση τη δυνατότητα να ωραιοποιείται και να γίνεται πιο εντυπωσιακή. Η διαφήμιση έχει μεγάλη επίδραση στην επιστήμη.
24
4.ΕΠΙΡΡΟΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΩΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΦΗΒΟΥΣ
30
5.ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ
31
Το άτομο/οι πολίτες Συνειδητοποίηση των αρνητικών συνεπειών της διαφήμισης, δηλαδή του ότι συμβάλλει στην καλλιέργεια ενός πνεύματος υλικού ευδαιμονισμού, διευρύνοντας την καταναλωτική διάθεση του ανθρώπου.
32
Χρειάζεται μια νέα ιεράρχηση αξιών με την αποβολή του καταναλωτικού πνεύματος. Να μην ταυτίζεται το «έχειν» με το «είναι», να υπάρχουν άλλες προτεραιότητες και αξίες, να υπάρχει αντίσταση στην αποχαύνωση των διαφημίσεων.
33
Η πολιτεία/το κράτος Η πολιτεία πρέπει να παρεμβαίνει ρυθμιστικά (κρατική παρέμβαση) καθορίζοντας κανόνες και θεσμικά/θεμιτά πλαίσια στο περιεχόμενο και στα μέσα της διαφήμισης. Απαιτείται ένας κώδικας δεοντολογίας στη λειτουργία της.
34
Οι φορείς της διαφήμισης
Οι φορείς της διαφήμισης επιβάλλεται να σέβονται τη διαφημιστική δεοντολογία. Να σέβονται την αξιοπρέπεια και την προσωπικότητα του καταναλωτή. Να μην παραπλανούν και παραπληροφορούν τους καταναλωτές/πολίτες.
35
«Ο ανταγωνισμός κάνει τα προϊόντα καλύτερα και τους ανθρώπους χειρότερους» είπε ένας συγγραφέας. Και πράγματι, σήμερα όχι μόνον ο ανταγωνισμός αυτός εξακολουθεί να φθείρει τον άνθρωπο, αλλά και επίσης όλη η διαφήμιση που γίνεται προκειμένου να πουληθεί το όποιο αγαθό, έχει πλέον πάρει τις διαστάσεις προπαγάνδας. Η διαφήμιση είναι πλέον κομμάτι της ζωής μας εξαιτίας της λογικής του «καταναλώνω άρα υπάρχω».
36
Πέρα όμως από τις πολύχρωμες αφίσες ή τα διασκεδαστικά σποτάκια όπου όλοι οι άνθρωποι δείχνουν να είναι χαρούμενοι, οι συνέπειες που έχει σε μας αυτή η πληθώρα διαφημιστικών μηνυμάτων και εικόνων είναι πολύ πιο μαύρες.
37
ΓΚΡΙΖΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Ονομάζεται η προβολή προϊόντων κατά τη διάρκεια μιας ταινίας ή μιας εκπομπής με έμμεσο τρόπο, δηλαδή ο θεατής είναι θύμα διότι δεν γνωρίζει ότι οι εταιρείες πληρώνουν για την προβολή του προϊόντος που θέλουν να διαφημίσουν. Έχοντας ως σκοπό να επηρεάσει το θεατή και να του περάσει την ανάγκη και την επιθυμία να αποκτήσει το εκάστοτε διαφημιζόμενο προϊόν ώστε να μιμηθεί τον ήρωα ή τον διάσημο. Επίσης, η ιστορία της γκρίζας διαφήμισης είναι τόσο παλιά όσο και ιστορία του κινηματογράφου.
38
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ
Τόσο η διαφήμιση όσο και η προπαγάνδα έχουν στόχο να επηρεάσουν τον άνθρωπο. Η διαφήμιση όμως αφορά, κατά κύριο λόγο, υλικά αγαθά ενώ η προπαγάνδα γίνεται με στόχο ιδεολογικό, δηλαδή αφορά ιδέες ή πνευματικές αξίες. Η παρακάτω εργασία αναφέρεται στη διαφήμιση και στην προπαγάνδα. Τα κεφάλαια από τα οποία αποτελείται αναπτύσσουν όλες τις παραμέτρους του θέματος. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται λόγος για τα μέσα μαζικής επικοινωνίας και αναλύονται τα είδη τους ενώ στο δεύτερο αναλύουμε τις αρχές που διέπουν τη διαφήμιση και την προπαγάνδα. Στη συνέχεια ακολουθεί ο ορισμός της διαφήμισης, τα είδη και η σημασία των διαφημίσεων καθώς και ο ορισμός της προπαγάνδας με τους τρόπους και τις προϋποθέσεις υλοποίησης αυτής.
39
ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Η παραπλανητική διαφήμιση, που προβάλλει ψευδείς ιδιότητες ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, η γκρίζα διαφήμιση , που αφήνει εντελώς απροστάτευτο το καταναλωτικό κοινό προκαλούν αθέμιτο ανταγωνισμό, αναπαράγουν και επιβάλουν κάθε αξία, συμπεριφορά και νοοτροπία που ευνοεί αποκλειστικά την ισορροπία της αγοράς και τον οικονομικό ανταγωνισμό.
40
Ως άτομα, όσο και ως κοινωνία, το να μένουμε αδιάφοροι μπροστά στη δικτατορία αυτή είναι αφ’ ενός συνθηκολόγηση για την αλλοτρίωση του ανθρώπινου ήθους και αφ’ ετέρου ανοχή μπροστά σε μια ολοφάνερη παραβίαση της ατομικής ελευθερίας.
41
Ως κοινωνία, εν ονόματι της κοινωνικής πρόνοιας, πρέπει να ληφθούν μέτρα ώστε να περιοριστεί η δύναμη της επιρροής που έχει η διαφήμιση. Κατ’ αρχάς να διατίθενται λιγότερα χρήματα και λιγότεροι χώροι για αυτήν, ώστε να πάψει να είναι μόνιμο κομμάτι του σκηνικού, σαν κάτι το ανώδυνο και τελείως φυσιολογικό.
42
Δεύτερον, πρέπει οπωσδήποτε να μπουν κάποια όρια και να ελέγχεται καλύτερα σε τι προσβλέπει η κάθε διαφήμιση. Να λογοκριθούν δηλαδή οι υπερβολικά τολμηρές διαφημίσεις για την προστασία των παιδιών ή αυτές που αποσκοπούν να περάσουν και άλλα μηνύματα (ρατσιστικά, πολιτικά, θρησκευτικά, κλπ).
43
Τη μεγαλύτερη όμως προσπάθεια ώστε να ξεθρονιάσουμε τη θεά διαφήμιση, πρέπει να καταβάλλει ο καθένας μας ως άτομο. Να είμαστε προπαντός, ενεργητικοί και όχι παθητικοί μπροστά στη διαφήμιση. Να παραμένουμε τα «σκεπτόμενα όντα» που (υποτίθεται ότι) είμαστε, να καλλιεργήσουμε την ιδέα ότι ως άνθρωποι δεν αξίζει να πέσουμε στον καταναλωτισμό
44
Είναι καθήκον μας να υπερασπιστούμε το δικαίωμά μας στην ατομικότητα
Είναι καθήκον μας να υπερασπιστούμε το δικαίωμά μας στην ατομικότητα. Κανείς δε δικαιούται να μας αναγκάζει να ενεργούμε ή να σκεφτούμε όπως εξυπηρετείται το συμφέρον του.
45
Το σημαντικότερο όμως μάλλον είναι να διώξουμε μια και καλή τα στερεότυπα που μας έχουν περάσει και προπαντός την ιδέα ότι την ευτυχία μπορούμε να την αγοράσουμε, να την κατέχουμε έτσι απλά όπως έχουμε κάποιο αντικείμενο που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε όποτε θέλουμε, να την επιδεικνύουμε, να την εμπορευματοποιούμε και να την προβάλλουμε ως προϋπόθεση sine qua non, μιας πετυχημένης ζωής.
46
Είναι βέβαια ουτοπικό να πιστεύουμε ότι αρκεί να γνωρίζουμε όλοι τις αρνητικές συνέπειες που έχει πάνω μας η διαφήμιση και να μπορούμε να δράσουμε ούτως ώστε να επανορθώσουμε. Κάτι τέτοιο απαιτεί μεγάλη ωριμότητα, συλλογική και ατομική. Αναγκαία και απαραίτητη προϋπόθεση θα ήταν η αφύπνιση του ήθους του ανθρώπου, με την αγνότερη έννοια της λέξης.
47
Όπως είπαμε και παραπάνω για να μην επιδρούν τόσο αρνητικά οι διαφημίσεις θα πρέπει να σέβονται την αξιοπρέπεια και το σημαντικότερο θα πρέπει να σέβονται τον κάθε άνθρωπο ξεχωριστά.
48
ΠΗΓΕΣ maf-kappaalphaiota-deltaiotaa
50
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαμινάκη Άννα, κλ. ΠΕ09 (Οικονομολόγος)
Μαθητές Β1 Αμπελάς Ιωάννης Αντουλινάκη Χαριτίνη Αποστόλου Σταματίνα Βλαχοδημήτρης Σταμάτιος Γεωργίου Γεωργία Γκίκα Χριστίνα Δαγρέ Χρυσούλα Δερματάς Αθανάσιος Δεστέ Σταματίνα Δεστές Παναγιώτης Δημαράκης Δαμιανός Δρούγκα Γεωργία Κατσάβελα Ευαγγελία Κατσούγκρη-Δημαράκη Μαρία Κατσουράνη Ερμιόνη Κονδύλη Σοφία Κοτταρά Αικατερίνη Λαλούση Δήμητρα Λαλούσης Αναστάσιος Λαπούσι Ντάνιελ Λιώση Ελένη
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.