Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βιωματικό Μέρος
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών, 2ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης, Σεπτέμβριος 2017 Νίκος Τερψιάδης M.Ed. Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας
2
Προσομοίωση Δημιουργικής Εργασίας
Γνωριμία των μελών της ομάδας και σύντομη περιγραφή του τι θα ακολουθήσει. Χωρισμός σε ομάδες από 4/μελείς έως 6/μελείς. Καταιγισμός Ιδεών εντός της ομάδας για πιθανά θέματα Δημιουργικών Εργασιών και συζήτηση για το κατά πόσο πληρούν τις προϋποθέσεις μιας Δημιουργικής Εργασίας (όχι απλή αναπαραγωγή συλλεγμένων πληροφοριών, θέμα εντός των δυνατοτήτων των μαθητών/τριών, εντός των χρονικών περιορισμών…). Από τα θέματα που κρίνει κατάλληλα κάθε ομάδα επιλέγει ένα για την «προσομοίωση» της διαδικασίας εκπόνησης.
3
Ενδεικτικά θέματα για Δ.Ε. Α΄ Λυκείου (από καταιγισμό ιδεών)
Ενότητα Τίτλος
4
Ενδεικτικά θέματα για Δ.Ε. Β΄ Λυκείου (από καταιγισμό ιδεών)
Ενότητα Τίτλος
5
Ενδεικτικά θέματα για Δ.Ε. Α΄ Λυκείου (από υλικό ΙΕΠ)
Ενότητα Τίτλος Άλγεβρα § 5.1: Ακολουθίες Η ακολουθία Fibonacci στην Φύση και στα Μαθηματικά Τόκος, ανατοκισμός και τύποι: συμβουλέψτε έναν καταθέτη! Άλγεβρα § 2.4 Ρίζες Πραγματικών Αριθμών Το Πυθαγόρειο θεώρημα, η άρρητη ρίζα αριθμού και οι Πυθαγόρειοι Γεωμετρία § 5.7 Βαρύκεντρο Τριγώνου Αποδείξεις με χρήση όρων της Φυσικής: το κέντρο βάρους και η ισορροπία των μοχλών από τον Αρχιμήδη Γεωμετρία § 4.2 Τέμνουσα δύο ευθειών – Ευκλείδειο Αίτημα Μη Ευκλείδειες Γεωμετρίες: τι συνέβη στις αρχές του 19ου αιώνα και απαντήθηκε ένα πρόβλημα 15 αιώνων;
6
Ενδεικτικά θέματα για Δ.Ε. Β΄ Λυκείου (από υλικό ΙΕΠ)
Ενότητα Τίτλος Άλγεβρα § : Μονοτονία-Ακρότατα-Συμμετρίες Συνάρτησης & Κατακόρυφη-Οριζόντια Μετατόπιση Καμπύλης Μελέτες και συμπερασματολογίες από γραφήματα Οικονομικών-ποσοτικών ή άλλων γραφημάτων Γεωμετρία § 7.7: Το θεώρημα του Θαλή Μετρήσεις από απόσταση: θεωρία και πράξη
7
Προσομοίωση Δημιουργικής Εργασίας
5. Υιοθετώντας την «ιδιότητα» του/της μαθητή/τριας: Οργάνωση και «εκπόνηση» της εργασίας. Να περιγραφεί το περιεχόμενο των ενεργειών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της εργασίας. Δηλαδή να οριστεί αν πρόκειται για εργασία ερευνητικού χαρακτήρα (αν απαιτεί έρευνα βιβλιογραφική ή ερωτηματολόγια/συνεντεύξεις ή μετρήσεις) ή κάτι τελείως διαφορετικό (δημιουργική γραφή, καλλιτεχνική σύνθεση, τεχνολογική κατασκευή…), αν απαιτείται έρευνα να αναζητήσουν τα υπο-ερωτήματα και τον τρόπο που μπορούν να βρουν τις απαντήσεις τους, αν πρόκειται για οτιδήποτε άλλο να ορίσουν τα βήματα που θα ακολουθηθούν για την ολοκλήρωσή της.
8
Προσομοίωση Δημιουργικής Εργασίας
6. Έξοδος από την οπτική των μαθητών/τριών και υιοθέτηση της οπτικής των εκπαιδευτικών: Κριτήρια για την αξιολόγηση που θα χρησιμοποιούνταν για αυτή την εργασία (ευσύνοπτη κατασκευή ρουμπρίκας)
9
Προσομοίωση Δημιουργικής Εργασίας
7. Παρουσίαση της δουλειάς κάθε ομάδας στην ολομέλεια που θα περιλαμβάνει: Παρουσίαση των θεμάτων που προέκυψαν από τον καταιγισμό ιδεών και που κρίθηκαν κατάλληλα για μια δημιουργική εργασία. Εξήγηση της επιλογής θέματος που έκανε η ομάδα (του θέματος που επεξεργάστηκαν). Παρουσίαση των βημάτων οργάνωσης και εκπόνησης της εργασίας Παρουσίαση των κριτηρίων αξιολόγησης
10
Προσομοίωση Δημιουργικής Εργασίας
8. Ανατροφοδότηση από τις υπόλοιπες ομάδες. 9. Ανατροφοδότηση από τον/την επιμορφωτή/-τρια. 10. Αναστοχασμός (σε ολομέλεια): οι εκπαιδευτικοί συζητούν τι αποκόμισαν από το επιμορφωτικό σεμινάριο, ιδίως από τη 2η ενότητα και πιθανά προβλήματα που φαντάζονται ότι μπορούν να ανακύψουν στην πραγματική εφαρμογή.
11
Καταγραφή απόψεων εκπαιδευτικών
Τι αποκομίσατε; 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
12
Καταγραφή απόψεων εκπαιδευτικών
Πιθανά προβλήματα που φαντάζεστε ότι μπορούν να ανακύψουν στην εφαρμογή 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.