Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΧΕΣΗ STORYBOARD ΜΕ COMICS

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΧΕΣΗ STORYBOARD ΜΕ COMICS"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΧΕΣΗ STORYBOARD ΜΕ COMICS
Δ Η Μ Ο Κ Ρ Ι Τ Ε Ι Ο Π Α Ν Ε Π Ι Σ Τ Η Μ Ι Ο Θ Ρ Α Κ Η Σ Τ Μ Η Μ Α Α Ρ Χ Ι Τ Ε Κ Τ Ο Ν Ω Ν Μ Η Χ Α Ν Ι Κ Ω Ν ΜΑΘΗΜΑ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Ι Εξάμηνο 5ο ΣΧΕΣΗ STORYBOARD ΜΕ COMICS ΟΜΑΔΑ 23: Αγγελική Κυριακοπούλου Κατερίνα Εξαρχοπούλου Σωτήρης Κοσμάς ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Μάντζου Π. Ακαδ. Έτος

2 ΠΩΣ ΤΑ STORYBOARD ΒΟΗΘΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΚΟΜΙΚ
Για τη δημιουργία του storyboard πρέπει πρώτα οι συγγραφείς να γράψουν το storyline ή μια αρκετα ανεπτυγμένη σύνοψη για το κόμικ. Επαναξέταση της ιστορίας ώστε να καθοριστεί ποια κομμάτια είναι επιτακτικά για τη συνέχιση της αφήγησης (ρυθμός, αλληλουχία) Σχεδιασμός κάθε σκηνής σε μια σειρά σκαριφημάτων τα οποία θα εκφράσουν την ιστορία και όλο το επιθυμητό συναισθηματικό περιεχόμενο αποτελεσματικότερα. Βοηθά στην κατανόηση, από τα τμήματα της ομάδας δημιουργίας, της οπτικής εξέλιξης της ιστορίας. Συνεργασία συγγραφέων με καλλιτεχνές στην απεικόνιση και την αισθητική των γεγονότων της ιστορίας. Δείχνει στην συγγραφική ομάδα πως οι αντίστοιχη καλλιτεχνική δημιουργεί τα πάνελ του comic και στην δεύτερη πως οι συγγραφείς ενοροματίζονται την σκηνή να εξελίσσεται για τους αναγνώστες.

3 Ο τρόπος ομιλίας των κόμικς
Διαδικασίες οπτικοποίησης της μεταφοράςή της παρομοίωσης (βλέπω αστεράκια, νιώθω το κεφάλι μου να γυρνά κ.λπ.), στοιχειώσης σχηματοποιητικός συμβολισμός (αναμμένο λαμπάκι: ξαφνική ιδέα) Σύμβολο με συννεφάκι (εκτόπλασμα ή μπαλονάκι) με τις δίαφορες μορφές του (ακίδα προς το πρόσωπο του ομιλητή: εκπεφρασμένος λόγος, σειρά κύκλων προς των ομιλητή εσωτερική σκέψη) Γραφιστικά σήματα με τη χρήση της ηχητικής λειτουργίας, εφαρμογή ονοματοποιητικών πηγών μιας γλώσσας («σμακ» γροθιά) Χαρακτηριστικά παράδειγμα για τα διαφορετικά εκτοπλάσματα αλλά και τα γραφιστικά σήματα AMAZING SPIDERMAN

4 Αναδίπλωση ιδεολογικής διακύρυξης (σύνολο αξιών: αγάπη, γενναιοδωρία)
Γραμματική του κάδρου από το κοινό δισδιάστατο κόμικ φτάνουμε σε περίπλοκες κατασκευές μέσα στη βινίετα, σχέσεις κάδρου και λόγου (ελάχιστο επίπεδο συμλήρωσης κ.λπ.) Πραγματοποίηση ενός είδους ιδανικής συνέχειας μέσω μιας πρακτικής ασυνέχειας (μοντάζ). Στατικές στιγμές οδηγούν σε μια δυναμική αλληλούχια. Αίσθηση κίνησης στο μυαλό του αναγνώστη Τα μορφολογικά στοιχεία καθορίζουν το είδος της πλοκής (κινηματογραφικού τύπου με συνέχεις ) Αναδίπλωση ιδεολογικής διακύρυξης (σύνολο αξιών: αγάπη, γενναιοδωρία) STEVE CANYON 1964

5 COMICS Είσαι ο σκηνοθέτης, ο σχεδιαστής παραγω-γής, ο σχεδιαστής μόδας κ.λπ., όλα συγκε-ντρωμένα σε ένα Ο αναγνώστης μπορεί να πάρει όσο χρόνο θέλει ο ίδιος να μελετήσει τα πάνελ και αυτό επιτρέπει στον εκλεπτυσμό τους κατά την παραγωγή. Δεν υπάρχουν προβλήματα στον προϋπο-λογισμό παραγωγής, με την έννοια οτί μπορεί να σχεδιαστεί οτιδήποτε και χωρίς να αποκτήσει υλική υπόσταση. Περιορισμένος αριθμός σελιδών μέσα στις οποίες μπορεί να εκφραστεί το σενάριο Περιορισμένος χώρος στον οποίο καλείσαι να αφηγηθείς την ιστορία Πραγματοποιούν το continuum χάρη στην παράθεση στατικών στοιχείων SUPERMAN COMIC PAGE

6 Όχι περιορισμός στον αριθμό των πάνελ
Εικονική αναπαράσταση του σεναρίου ώστε να γίνει καλύτερα κατανοητό στους άλλους ο τρόπος με τον οποίο θέλεις να το αποδόσεις ή σε τι θές να δώσεις έμφαση Όχι περιορισμός στον αριθμό των πάνελ Ελευθερία απόρριψης όσων χρειάζεται Σκηνές με εκτεταμένη διάρκεια και πληθώρα ιδεών αλλά και δυνατότητα αποκοπής στη συνέχεια (σχέδια πλάνο προς πλάνο) Επεξηγηματικά στοιχεία για το γύρισμα των σκηνών Δημιουγία ενός προγράμματος για την παραγωγή συμπεριλαμβανομένων όλων των πλάνων που χρειάζεσαι και πως θα αλληλεπιδρούν τα γραφικά με το σενάριο «Houdini’s Elephant» Storyboard πάνελ, Trevor Goring

7 STORYBOARD Όροι Και εφαρμογή στα Κόμικ Κοντινό πλάνο Μεσαίο πλάνο
Μακρινό πλάνο Διπλό πλάνο (δύο άτομα) Πάνω από τον ώμο πλάνο Ευρύ πλάνο Οι όροι αυτοί φαίνονται παράξενοι για τον περιστασιακό αναγνώστη κομικ. Με την εξοικείωση στη οργά-νωση των σελίδων του κόμικ υποσυ-νείδητα μελετούν μερικά από τα πιο βασικά στοιχεία της σύνθεσης ενός storyboard. Μεσαίο πλάνο, οι «πρωταγωνιστές» καταλαμβάνουν την κεντρική θέση στο πίσω μέρος ενώ οι δύο άντρες μπροστά βοηθούν στο δέσιμο της σκηνής Κλασσικό διπλό πλάνο με μια διακύμανση πάνω από τον ώμο Κοντινό πλάνο Τελική εικόνα μα αποτραβά από τη σκηνή (καθώς τελείωνει) δίνοντας πάλι μια αίσθηση του παρασκηνίου και του προσκηνίου. 1. 2. 3. 4. FANTASTIC FOUR

8 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Βιβλία Ουμπέρτο Έκο, Κήνσορες και θεράποντες, Αθήνα: Εκδόσεις Γνώση, 1987 Διαδύκτιο


Κατέβασμα ppt "ΣΧΕΣΗ STORYBOARD ΜΕ COMICS"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google