Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
“Δημιουργικότητα ή Δημιουργική σκέψη” ...
“Δημιουργικότητα ή Δημιουργική σκέψη” ... Καρτσιώτου Θωμαΐς Δασκάλα Σεπτέμβριος 2017
2
Ορισμός δημιουργικότητας
Ορισμός δημιουργικότητας Η δημιουργικότητα θεωρείται ότι είναι « ... μια ουσιαστική ικανότητα ζωής, η οποία πρέπει να ενισχυθεί από το εκπαιδευτικό σύστημα »(Craft, 1999), επειδή έχει τη δυνατότητα να λύσει μια σειρά από κοινωνικά, πολιτικά και οικονομικά προβλήματα (Burnard & White, 2008).
3
Τεχνικές δημιουργικότητας
στην εκπαίδευση Η χρήση ειδικών τεχνικών δημιουργικότητας των μαθητών/τριών θα βοηθήσει στην τόνωση μυαλό τους, έτσι ώστε να μπορούν να λύσουν τα προβλήματα πιο αποτελεσματικά και να δημιουργήσουν περισσότερες ιδέες.
4
Brainwriting Οι μαθητές/τριες εστιάζουν σ’ ένα πρόβλημα ή περισσότερα.
Γράφουν αυτό που τους/ις έρχεται στο μυαλό. Συζητούν και ανταλλάσσουν ιδέες.
5
Brainstorming Alex Osborn (1950)
6
Αντίθετη ιδεοθύελλα “Reverse Brainstorming” είναι η τεχνική κατά την οποία οι μαθητές/τριες λένε τις ιδέες τους για ένα πρόβλημα απ’ την αντίθετη πλευρά: Παράδειγμα, αντί να πουν: “Πώς να μειώσουμε τα αυτοκίνητα για να λύσουμε το κυκλοφοριακό πρόβλημα;” Ρωτάνε: “Πώς μπορούμε να αυξήσουμε τα αυτοκίνητα στους δρόμους;”
7
Εννοιολογικοί Χάρτες Mind-Mapping http://freemind. sourceforge
Εννοιολογικός χάρτης είναι μια τεχνική για να παρουσιαστούν ιδέες, λέξεις, εικόνες, σύμβολα και χρώματα. Οι μαθητές/τριες γράφουν το θέμα τους στο κέντρο του χάρτη και μετά τον εξακτινώνουν σε υποθέματα. Γράφουν και ζωγραφίζουν τα «κλαδιά» του χάρτη και τα ενώνουν μεταξύ τους κάνοντας συσχετισμούς.
9
Mindmap mind42.com
10
Mindmap mind42.com
11
Το έξοχο πτώμα Η τεχνική αυτή επινοήθηκε από τους Σουρεαλιστές το Είναι μια μέθοδος με την οποία μια συλλογή από λέξεις ή εικόνες έχουν συλλογικά συναρμολογηθεί. Για παράδειγμα, ένα άτομο γράφει μια φράση σε ένα κομμάτι χαρτί και το περνάει στο επόμενο πρόσωπο, που προσθέτει τη δική τουςπρόταση και το περνάει σε κάποιο άλλο και ούτω καθεξής. Αντί των προτάσεων μπορεί να είναι μουσικές νότες, ή μέρος μιας ζωγραφιάς.
12
Υπερήρωας ή Ναπολεόντεια τεχνική Οι μαθητές προσποιούνται ότι είναι φανταστικοί υπερήρωες; -όπως Superman, Spiderman, Batman, ο James Bond κ.ο.κ. και χρησιμοποιούν τα «σούπερ» χαρακτηριστικά τους για να εκφράσουν τις ιδέες τους.
13
Storyboarding http://storybird.com/ http://zimmertwinsatschool.com
COMICS On line drawing Word Clouds e-books
14
For Educational Purposes Free NLVM
TOOLS URL ADDRESS iboard For Educational Purposes Free NLVM For Mathematics Free on line Pixton comics Free with limits Slide Share For Internet presentations Sumo paint paint Animoto Video 2conv.com Transform online video FLV to MP3 Mindomo Concept maps online Free for 7 maps ISSUU e-book online YUDU online magazines MINDMEISTER Concept maps Free for 3 maps WORDLE Words to graphics TAGXEDO TOONDOO TITANPAD Cooporative writer
15
Τα 6 καπέλα της σκέψης - 6 thinking hats
16
Αυτή η στρατηγική δημιουργήθηκε από τον Edward de Bono και περιλαμβάνεται στο βιβλίο του '6 Thinking Hats' (τα 6 καπέλα της σκέψης). Τα 6 καπέλα της σκέψης είναι μια καλή τεχνική, όταν θέλουμε να προσδιορίσουμε τις επιπτώσεις κάποιας απόφασης, φωτίζοντάς τη από πολλές οπτικές γωνίες. Τη χρησιμοποιούμε, επίσης, όταν θέλουμε να ενθαρρύνουμε περαιτέρω σκέψη και προβληματισμό σε ένα θέμα, ή όταν θέλουμε να εξετάσουμε πώς μπορεί εφαρμοστεί μια ιδέα. Με αυτή την τεχνική μπορούμε ακόμη να διαπιστώσουμε τις αντιδράσεις των άλλων όταν προσπαθούμε να εφαρμόσουμε κάτι.
17
Όταν εξετάζουμε ένα πρόβλημα με την τεχνική των 'Six Thinking Hats' , μπορούμε να το λύσουμε εύκολα χρησιμοποιώντας όλες τις δυνατές προσεγγίσεις. Γιατί ουσιαστικά αυτό γίνεται με την εφαρμογή αυτής της τεχνικής: εξετάζουμε όλες τις δυνατές παραμέτρους, επιστρατεύοντας όλες τις διαθέσιμες δεξιότητες και απόψεις. Έχει αποδειχθεί, στην πράξη ότι τα σχέδια τα οποία υλοποιούμε, έχοντας εφαρμόσει αυτή την τεχνική είναι πολύ πιο πετυχημένα και πιο εύκολα υλοποιήσιμα από άλλα στα οποία απλώς έχουμε απλώς θέσει σε πράξη μια ιδέα.
18
Πώς θα χρησιμοποιήσετε αυτή την τεχνική
Κάθε καπέλο της σκέψης είναι ένας διαφορετικός τρόπος σκέψης. Έτσι μπορούμε να ωφεληθούμε από μια αντιπαράθεση διαφορετικών απόψεων, όπως συμβαίνει όταν άνθρωποι με διαφορετική σκέψη και πεποιθήσεις συζητούν ένα θέμα.
20
Πληροφορίες Κρίση Δημιουργικότητα Διαίσθηση Αισιοδοξία Λογική
Καπέλο Ρόλος Χρήση Άσπρο Με αυτό το καπέλο εστιάζουμε στις διαθέσιμες πληροφορίες. Πληροφορίες Φορώντας αυτό το καπέλο εξετάζετε τις πληροφορίες που έχετε και βλέπετε τι μπορείτε να μάθετε από αυτές. Μπορείτε να ψάξετε για επιπλέον πληροφορίες από τους άλλους. Μαύρο Με αυτό το καπέλο ψάχνετε όλες τις αρνητικές πλευρές της ιδέας που εξετάζετε. Κρίση Φορώντας αυτό το καπέλο παίζετε τον «συνήγορο του διαβόλου». Προσπαθείτε να βρείτε τα αδύνατα σημεία και γενικά τι μπορεί να πάει λάθος. Πράσινο Με αυτό το καπέλο μπορείτε να βρείτε δημιουργικές λύσεις σε ένα πρόβλημα Δημιουργικότητα Φορώντας αυτό το καπέλο υιοθετείτε έναν εντελώς ελεύθερο τρόπο σκέψης, όπου δεν υπάρχει θέση για κριτική. Μπορείτε να σκεφτείτε δημιουργικές λύσεις σε ένα πρόβλημα, καταθέτοντας πιθανότητες ή ιδέες. Κόκκινο Με αυτό το καπέλο κοιτάτε τα προβλήματα διαισθητικά, καταθέτοντας αυθόρμητες αντιδράσεις και συναισθήματα. Διαίσθηση Try to think how other people will react emotionally, explaining hunches, feelings, gut senses. Κίτρινο Με αυτό το καπέλο σκέφτεστε θετικά Αισιοδοξία Φορώντας αυτό το καπέλο βλέπετε τις θετικές πλευρές και τα οφέλη κάποιας απόφασης. Είστε θετικός, ενθουσιώδης, ενισχύετε τους άλλους να συνεχίσουν και τους μεταδίδετε ένα πνεύμα αισιοδοξίας ακόμη και όταν όλα μοιάζουν ζοφερά. . Μπλε Με αυτό το καπέλο συντονίζετε συναντήσεις Λογική Φορώντας αυτό το καπέλο έχετε τον έλεγχο, χρησιμοποιείτε τον κοινό λόγο. Όταν χρειάζεται συνοχή και οργάνωση είναι το μπλε καπέλο που αναλαμβάνει ρόλο.
22
Ένα παράδειγμα δημιουργικότητας
Να πούμε μια λέξη. Κάποιος/α είπε "το σπίτι". Στη συνέχεια ζήτησε από την ομάδα να δώσει μια ακόμη λέξη που να μην σχετίζεται με το "το σπίτι" και κάποιος/α είπε "απάντηση"! Έτσι δημιουργήθηκε… «Το σπίτι των απαντήσεων" !!! (με τυχαίες λέξεις) Μετά από αυτό ένας καταιγισμός ερωτήσεων προέκυψε μεταξύ των συμμετεχόντων ένας καταιγισμός ιδεών/ ερωτήσεων (brainstorming): Τι είναι το σπίτι των απαντήσεων; Πού είναι; Ποιος ζει εκεί; Τι κάνουν; Τι απαντήσεις μπορούμε να βρούμε εκεί; Πώς να κάνουν τη δουλειά τους; Ποιοί άνθρωποι πηγαίνουν εκεί; Είναι γρήγοροι στις απαντήσεις τους ή τους παίρνει χρόνο; Πότε ανοίγουν; Πότε κλείνουν; Δουλεύουν και τις νύκτες; Πρέπει να πληρώσεις; Πόσο; Που φυλάνε τις απαντήσεις; Μπορούμε να αναζητήσουμε ό,τι θέλουμε; Έχουν απαντήσεις “έτοιμες”; Δίνουν την ίδια απάντηση σε όλους; Χρειαζόμαστε πραγματικά το σπίτι των απαντήσεων; Τι είναι πραγματικά το σπίτι των απαντήσεων; Και το αποτέλεσμα; Μια φορά κι έναν καιρό ήταν «Το σπίτι των απαντήσεων" Έτσι, ξεκινώντας με δύο εντελώς άσχετες λέξεις δημιουργήσαμε μια ιστορία από τις απαντήσεις ενός καταιγισμού ερωτήσεων!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.